Saakohan kolmen lapseen vanhemmat kunnalta jotain apua Helsingissä?
Yllätysvauvaa odotan, lapsen vauvan syntyessä 6- ja 3-vuotiaat. Meillä ei ole turvaverkkoja, saammekohan kunnalta esim kotiapua? Isompi lapsi tietty on syksyllä jo eskarissa, mutta 3-vuotias kotona.
Kommentit (109)
Mitäs älyvapaata mun mielipiteissä/neuvoissa oli?
Olen koulutukseltani sosionomi, mutta kyökkipsykologi käy yhtä hyvin :)
Neuvoit väärin päivähoidon ikärajat, ehdotit täydellisen järjetöntä rytmiä ja kalleinta mahdollista mallia. Eli kaikki mitä olet neuvonut on ollut täysin päätöntä.
Sitäpaitsi kuka maksaisi jonkun sossukyylän turhista käynneistä tuollaisia summia, kun samalla hinnalla saa pätevän yksityisen hoitajan, jonka kulut voi vähentää verotuksessa?
88: otsikot, päivähoidon ikärajat??
Sekotatko nyt mun kirjotukset jonkun toisen juttuihin??
Sinä otsikoit koko ajan, että "perhetyö, perhetyö, perhetyö".
Väitit että vasta 3-vuotiaalla on oikeus (osa)päivähoitoon ja muutenkin kirjoitat täydellistä höttöä.
Voi jessus, kun lapsiperheiden "hyvinvointi" on tuollaisten varassa... Kyllä herää huoli tässä nyt.
kuten ap luulee.
Ai niin totta kai juuri teidän täytyy saada apua ilmaiseksi kun ehkäisy petti ja ei ole tukiverkko.
Noilla kriteereillä apua pitäis saada aika monen.
Ja kuten todettu apua yhteiskunta tarjoaa, mutta on naivia olettaa sen olevan ilmaista.
Tilanteet, joissa Hki myöntää kunnallista kodinhoitoapua, on rajattu todellisiin hätätapauksiin tyyliin 4 lapsen yksinhuoltaja akuutissa syöpähoidoissa.
Mutta rahalla sä voit ostaa itselles just niitä palveluista kuin tarvitset ja kotitalousvähennystäkin on vielä käytettävissä.
Sä olet ymmärtänyt mun jutut nyt täysin väärin! Mä en edelleenkään ole kertaakaan sanonut mitään tuollaista päivähoitoon liittyen ja ei kai sillä niin väliä, mikä mun otsikko on?
Mutta toivotaan, ettei sulle koskaan tule perhetyön tarvetta, koska oven takaa voi paljastua MINÄ!
Aurinkoista kevättä :)
Laita johonkin lehteen tai seinille ilmoitus, jossa kerrot teidän kaipaavan "varamummua". Näitä vapaaehtoisia varamummuja on paljon, heillä ei kaikilla ole omia lapsenlapsia lainkaan ja tekevät varaisovanhemmuutta suurella sydämellä.
olisi perheen palvelemista, että niissä neuvoissa olisi jotain järkeäkin????
Edes siis hitusen häivä.