Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saakohan kolmen lapseen vanhemmat kunnalta jotain apua Helsingissä?

Vierailija
05.03.2012 |

Yllätysvauvaa odotan, lapsen vauvan syntyessä 6- ja 3-vuotiaat. Meillä ei ole turvaverkkoja, saammekohan kunnalta esim kotiapua? Isompi lapsi tietty on syksyllä jo eskarissa, mutta 3-vuotias kotona.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Helsingissä apua saa, jos suostuu lastensuojelun asiakkaaksi. Nuo sinun palvelusetelisi ovat vain kiva kikka ohjata perhe siihen.

Joten ainoa, joka täällä höyryää mutuna valheita, olet sinä, joka lapsellisuuksissasi uskot nuo sossun sössötykset.

Vierailija
82/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse Helsingin kaupungin perhetyöntekijä. Tottakai sinulla ap on MAHDOLLISUUS saada apua, tosin maksullista. Maksu määräytyy teidän perheen tulojen ja koon mukaan, mutta normituloisilla vanhemmilla (toinen kotihoidontuella?) ns. lyhyt käynti eli alle 3h, maksaa noin 15e.

Tietysti avun tarve aina kartoitetaan kotikäynnillä, jossa sovitaan tarkemmin avun kestosta, luonteesta yms.

Palveluseteliä sinulle todennäköisesti tarjotaan ensin, sen omavastuu on 8e/tunti ja sinun täytyy siis itse etsiä palveluntarjoaja listalta, jonka saat kotipalveluohjaajalta!

Perhetyö tulee siis ehkäpä hiukan edullisemmaksi, mutta sitä SAATTAA olla hiukan vaikeampi saada, riippuen millä alueella Helsingissä asut..

Mutta muista myös, että jos keskimmäisesi on jo 3-vuotta, voisit hakea hänelle osapäivähoitoa pk:sta (ti-ke-to, 6h/pvä). Sekin helpottaisi sinua.

Kaikkea hyvää koko perheelle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, mä en ole ap. Saatteko jotain pervoa nautintoa siitä, että yritätte painaa toista maanrakoon? Häpeäisitte! Te ette ole yhtään parempia, vaikka niin luulette. Teillä on käsittämättömän vähän elämänkokemusta, mutta kyllä elämä varmasti vielä teitäkin opettaa. Toivottavasti siihen ei tarvita liian rankkaa kättä.

Vierailija
84/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille 3-vuotiaalle kokopäivähoitoa joka arkipäivälle. Ja siihen on oikeus heti, kun vanhempainvapaa päättyy, ei siihen 3 vuoden täyttämistä vaadita.

Ei ole oikein faktat sinulla hallussa!

Vierailija
85/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monennessa polvessa?

Vierailija
86/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jotain puutteita sisälukutaidossa?

Vai oletko itse mt-potilas?

En ole väittänyt etteikö palvelusetelit olisi sossun tapa kytätä potentiaalisia ls-asiakkaita. Ne voivat sitä olla, ja minulle on ihan sama vaikka olisivatkin - tiedän kyllä itse että meillä on lapsen kannalta asiat varsin onnellisesti. Ja mikäli olemme palveluseteleiden käytön takia tällä hetkellä ls:n asiakkaita, emme ole ainakaan toistaiseksi millään tavalla kärsineet asiasta. Kukaan ei ole tänne tuppautunut kyttäämään, minun pitää ihan itse soittaa ja tilata tänne kodinhoitaja jos sellaisen haluan.

Tulen sitten kertomaan tänne jos tilanne muuttuu ja ovista ja ikkunoista alkaa puskea sossuja huostaanottamaan vauvaamme. Siinä vaiheessa voin varoittaa kaikkia helsinkiläisäitejä, että harkitsisivat tarkkaan noiden palveluseteleiden käyttöä.

Vierailija
87/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan mitään tukia tarvinnut hakea. Mutta katsos, joillakin on sydän rinnassa, vaikka itse onkin hyväosainen.

68

Vierailija
88/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

67: tottakai on oikeus, en ole mitään muuta väittänytkään. Tarkoitin lähinnä, että jos ei halua laittaa vielä kokopäivähoitoon tai ei pysty/halua maksaa täysiä hoitopäivämaksuja!

Usko pois, faktat on hyvin hallussa :)

Vierailija
89/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hakisi kello 12 sen eskarilaisen eskarista ja kello 14 sen 3-vuotiaan? Pukisi ja riisuisi sitä vauvaa koko keskipäivän tienoon? Ja se eskarilainen tulisi ensin pois päiväkodista, riisuisi ulkovaatteet kotona pukeakseen ne taas kohta uudestaan ja lampsiakseen takaisin päiväkodille?

Millähän tavoin se varsinaisesti helpottaisi arkea??

Vierailija
90/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hakisi kello 12 sen eskarilaisen eskarista ja kello 14 sen 3-vuotiaan? Pukisi ja riisuisi sitä vauvaa koko keskipäivän tienoon? Ja se eskarilainen tulisi ensin pois päiväkodista, riisuisi ulkovaatteet kotona pukeakseen ne taas kohta uudestaan ja lampsiakseen takaisin päiväkodille?

Millähän tavoin se varsinaisesti helpottaisi arkea??

Vierailija
91/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 69 :)

Vierailija
92/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse Helsingin kaupungin perhetyöntekijä. Tottakai sinulla ap on MAHDOLLISUUS saada apua, tosin maksullista. Maksu määräytyy teidän perheen tulojen ja koon mukaan, mutta normituloisilla vanhemmilla (toinen kotihoidontuella?) ns. lyhyt käynti eli alle 3h, maksaa noin 15e. Tietysti avun tarve aina kartoitetaan kotikäynnillä, jossa sovitaan tarkemmin avun kestosta, luonteesta yms. Palveluseteliä sinulle todennäköisesti tarjotaan ensin, sen omavastuu on 8e/tunti ja sinun täytyy siis itse etsiä palveluntarjoaja listalta, jonka saat kotipalveluohjaajalta! Perhetyö tulee siis ehkäpä hiukan edullisemmaksi, mutta sitä SAATTAA olla hiukan vaikeampi saada, riippuen millä alueella Helsingissä asut.. Mutta muista myös, että jos keskimmäisesi on jo 3-vuotta, voisit hakea hänelle osapäivähoitoa pk:sta (ti-ke-to, 6h/pvä). Sekin helpottaisi sinua. Kaikkea hyvää koko perheelle :)

Tätä ei nimittäin ole ollut aina, joten tutnuu niin uskomattomalta tämä "tottakai sinulla on mahdollisuus saada apua". Mistä lähtien apua on voinut saada?

Vierailija
93/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kirjoitit että 3-vuotiaalla on oikeus osapäivähoitoon.

Etkö osaa lukea edes sitä, mitä itse kirjoitat??

Ja Helsingissä ne päivähoitomaksut muuten menee niin, että tuo ehdottamasi malli on hinta/laatu-suhteeltaan kaikkein kallein, koska siitä pitää maksaa 80 % täyspäivähoidosta. Huomattavasti fiksumpi osa-aikahoidon malli on 5 h päivässä, joka maksaa vain 60 %.

Vierailija
94/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kirjoitit että 3-vuotiaalla on oikeus osapäivähoitoon.

Etkö osaa lukea edes sitä, mitä itse kirjoitat??

Ja Helsingissä ne päivähoitomaksut muuten menee niin, että tuo ehdottamasi malli on hinta/laatu-suhteeltaan kaikkein kallein, koska siitä pitää maksaa 80 % täyspäivähoidosta. Huomattavasti fiksumpi osa-aikahoidon malli on 5 h päivässä, joka maksaa vain 60 %.

Vierailija
95/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa mainitulla palvelusetelillä ei saa siivousapua.Se lukee setelistä kertovalla sivustolla jonka juuri luin.

Setelissä on myös omavastuu niin et suurinpiirtein 8€ per tunti tulee maksaa itse palvelusta riippumatta.

Seteleitä ei myöskään saa noin vaan vaan sosiaalityöntekijä kartoitttaa hakijan perhetilanteen ja tekee päätöksen.

Ap,een kertomilla tiedoilla ei pitäisi olla mitään mahiksia saada mut ihmeitä tapahtuu.

Vierailija
96/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

75: käyttäisi kenties perhetyötä/palvelusetelin kautta saatua työntekijää juuri tohon lasten roudaamiseen?

Antaisi siis apua klo 12-15 (lyhyt käynti) ja menisi suoraan tarhaan hakemaan eskarilaisen ja sen kanssa vaikka leikkipuistoon/asukastaloon/kotiin ja hakisi sitten vaikka joko itsekseen tai eskarilaisen tai vauvan tai vaikka molempien kanssa sen 3-vuotiaan klo 14..?

Tai kaikkein viisainta mun mielestä olisi, jos nyt se 3-v. ois pk:ssa vaan ne 3pvä/vko, niin perhetyö auttaisi jompana kumpana niinä päivänä, kun 3-v ei ole hoidossa. Ottaisi vauvan ja keskimmäisen mukaansa ulos, jolloin äiti saa levätä sen aikaa :)

Koska tod.näk. tämä perhe saisi apua 1-2x/vko.

Vierailija
97/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ennemmin kannattaisi ottaa se halvempi päivähoitopaikka joka päivälle ja maksaa itse sillä erotuksella hoitajan käyntejä.

Ihan ilman mitään typerää sohvavoimauttajaa.

Vierailija
98/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

77:

Helsingissä on ollut aina mahdollisuus saada lapsiperheiden kotipalvelua eli perhetyötä, kuten sitä nykyään sanotaan.

Ihmiset tietää siitä aivan liian vähän ja siksi luullaan esim. että tarvitsee olla lastensuojelun asiakas sitä saadakseen.

Tosiasia on, että ls-asiakkaat haukkaa suuren osan tästä avusta, mutta nyt yritetään nimenomaan panostaa "varhaiseen tukeen" eli lisätä meikäläisten resursseja, jotta ns, "tavalliset" perheet saisivat enemmän apuja!

Vierailija
99/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

81: siihen en ota kantaa, mikä on kannattavampaa..

Mutta aiheen aloittaja kysyi nimenomaan kunnalta saatavia apuja ja siihen olen lähtenyt vastaamaan ja antamaan vinkkejä :)

Vierailija
100/109 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyvapaita neuvoja typeriltä perhetyöntekijöiltä, jotka tulee leikkimään kyökkipsykologia lähihoitajan koulutuksella.

Verovarojen haaskausta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi