Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi salilla treenatessa täytyy pitää taukoja?

Vierailija
04.03.2012 |

Eikö olisi järkevämpää käyttää aika tehokkaasti hyödyksi tekemällä sarjan jälkeen jossain muussa laitteessa ja sitten voisi palata taas edelliseen? Eli esim. 10 toistoa jalkalaitteessa, sitten 10 vaikka käsivarsia, sitten taas siihen äskeiseen jalkalaitteeseen jne?

Minua alkaa lähinnä väsyttämään se istuskelu salilla ja siksi sinkoilen sinne tänne ja teen koko ajan jotakin.

T.aloittelija, ei ohjausta saanut

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei treenata koko kroppaa kerralla, jos haluaa tuloksia ja todellakaan ei juosta kuin sähköjänis pitkin salia laitteesta toiseen. Esim. etu- ja takareidet voidaan tehdä peräkkäin JA sitten pidetään lyhyt tauko. Tai hauikset ja ojentajat peräkkäin JA tauko. Näin treenaa isot miehet ja rautaiset naiset, av-mammojen on turha yrittää keksiä pyörää uudelleen, kun sen on keksitty jo aikaa sitten ja tuloksia tulee.

Vierailija
22/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei todellakaan tarvi mitään taukoja jos haluaa todellista tulosta.

Minulle on personal traineri tehnyt ohjelman ja käyn salilla 4 kertaa viikossa. Joka kerta tehokas 45 minuuttia korkealla sykkeellä niin, että hiki valuu. Näin saa parhaiten kaiken irti. Sarja ja heti toiseen laitteeseen ja sen jälkeen takaisin samaan.

Nauretaan trainerini kanssa maha kippurassa niitä eukkoja, jotka ei tee muuta kuin istuu. Viisi kertaa kyykätään ja sitten ollaan jo niin sippejä, että on pakko istua puoli minuuttia. Huonokuntoisia eukkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei todellakaan tarvi mitään taukoja jos haluaa todellista tulosta. Minulle on personal traineri tehnyt ohjelman ja käyn salilla 4 kertaa viikossa. Joka kerta tehokas 45 minuuttia korkealla sykkeellä niin, että hiki valuu. Näin saa parhaiten kaiken irti. Sarja ja heti toiseen laitteeseen ja sen jälkeen takaisin samaan. Nauretaan trainerini kanssa maha kippurassa niitä eukkoja, jotka ei tee muuta kuin istuu. Viisi kertaa kyykätään ja sitten ollaan jo niin sippejä, että on pakko istua puoli minuuttia. Huonokuntoisia eukkoja.

ja sitten taisit herätä

Vierailija
24/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan, että tauko onkin paikallaan, mutta jos jalat on väsyneet, niin voihan sillä aikaa rääkätä käsiä. Mutta saattaahan olla, etten tee liikkeitä oikein tms.

Ohjausta odotellessa.

Jos ne liikkeet ei tunnu missään niin teet ne liikkeet väärin tai vähintään väärillä painoilla.

Yllämainittu kiertoharhoittelu on ok, mutta enemmän kuulostaa sille että tarviit aika paljon ohjausta.

Vierailija
25/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan selvää että toiset harjoittelee kiertoharjoittelutyyliin ja joku toinen toiseen tyyliin? Minä rasita yhden lihasryhmän kerrallaan, eikä siinäkään tapauksessa "istuskella" salilla.

Vierailija
26/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miestensali vieressä ja jopa ammattilaiset miehet treenaavat noin. Ensin jalkoja sarja ja sitten mennään heti toiseen laitteeseen ja tehdään käsiä ja takaisin jalkoja. Sitten pohkeita ja siinä pohkeiden levätessä ehtii tehdä vaikka keppijumppaa tai hypätä narua.

Jätkät ei oo koskaan paikallaan. Parasta on juuri se, että vedetään viisi kertaa viikossa koko kroppa hyvällä höökillä ja korkealla sykkeellä läpi. Muuten se on vain laiskottelua ja lihakset ja voima ei kasva.

Höpöhommaa tuollaiset käsi-ja jalkapäivät. Se on vain tekosyy sille, että saa selaislla naistenlehtiä.

Vähintään sarjojen välissä vedät mahalihaksia ja hypit narua ja teet vaikka irtopainoilla hauiksia. Ehtii nopeampaa ja ajankäyttö on maksimoitua ja homma on tehokkaampaa ja kehittää paremmin. Näin ne ammattilaisetkin treenaa.

Varmasti ammattilaisetkin treenaa noilla jättiläissarjoilla, mutta ihan näin Bullin valmennuksessa olleena voin sanoa että ei ne ammattilaiset niitä jakamisiä pidä "höpöhommina". Mulle tehtiin lopuksi kolmijakoinen treeni, jossa kädet ja keskivartalo on pääosassa ja jalkatreeni on vain ylläpitävää.

Toki jos on tavoitteena pienentää koko kroppaa/saada koko kroppa timmiksi niin silloin nuo jakamiset on turhia, mutta jos tarkoituksena on keskittyä enemmän vaikka käsiin ja jalkoihin niin silloin sitten treenataan niitä tiettyinä päivinä ja keskivartalotreeni on vain sellaista ylläpitävää. Kun treenataan oikeasti kovaa, niin silloin siellä salilla ei välttämättä jaksa/kannata tehdä kokovartalotreeniä joka kerta. Edes palarit eivät palauta niitä vaurioita mitä tulee kun treenataan tosissaan ja OIKEIN.

Nopeus on yksi treenaavan ihmisen synti. Liikkeet pitää tehdä oikein ja ajatuksella, eikä nopeasti.

Nopeasti tekemällä rikkoo vain paikkoja eikä oikeaa kehitystä tapahdu sen nopean alun jälkeen. Sitten junnataan loppuaika paikallaan kun ei tajuta että pitäisi keskittyä siihen liikkeeseen eikä siihen että "NytNopeastiKaikkiLiikkeetEttäKaikkiLuuleeEttäOsaanTänHommanJaKaikkiMulleHeti" mentaliteetilla.

Vierailija
27/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain ihmeen lepotaukoja sarjojen välissä. Lukekaa pakkotoistoa niin saatte oikeaa tietoa. Tuo on oikea systeemi, että kun on tehnyt sarjan jalkoja, voi mennä käsilaitteeseen ja taas jalkalaitteeseen.

Lukeaa vähän ammattilaisten ohjeita pakkotoistolta, älkääkä etsikö tekosyitä naistenlehtien lukemistauoille.

Vierailija
28/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten kehittyy nopeat lihasssolut.

Vierailija
29/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin treenataan esin. jalkoja ja sit heti perään käsiä, jolloin sydän joutuu pumppaamaan verta joka puolelle kroppaa. 30 s palautuminen jalka- ja käsisarjan jälkeen, ja sitten taas molemmat sarjat peräkkäin ilman taukoa.

Jos haluaa oikein tosissaan treenata, ottaa kiertoon vielä kolmannen liikkeen, eli vetäisee vaikka vatsalihassarjan jalka- ja käsisarjan perään ilman taukoa.

t. maratoonari, n39

(mulla kyllä myös lihakset on kasvaneet em. treenillä, vaikka teen pitkiä sarjoja ja pienillä painoilla. Salitreeni 2 kertaa viikossa, koko kroppa kerralla, ja kolme juoksu- tai hiihtolenkkiä lisäksi viikossa. Oon aika lihaskimppu, vaikka itte sanonkin...)

Vierailija
30/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan treenata kestävyyttä.....niin treenataan esin. jalkoja ja sit heti perään käsiä, jolloin sydän joutuu pumppaamaan verta joka puolelle kroppaa. 30 s palautuminen jalka- ja käsisarjan jälkeen, ja sitten taas molemmat sarjat peräkkäin ilman taukoa.

Jos haluaa oikein tosissaan treenata, ottaa kiertoon vielä kolmannen liikkeen, eli vetäisee vaikka vatsalihassarjan jalka- ja käsisarjan perään ilman taukoa.

t. maratoonari, n39

(mulla kyllä myös lihakset on kasvaneet em. treenillä, vaikka teen pitkiä sarjoja ja pienillä painoilla. Salitreeni 2 kertaa viikossa, koko kroppa kerralla, ja kolme juoksu- tai hiihtolenkkiä lisäksi viikossa. Oon aika lihaskimppu, vaikka itte sanonkin...)

Tähän varmaan tiivstyy aika hyvin se, mistä tässä ketjussa on kyse. Erilaisia tarpeita, erilaista treenia, erilainen lopputulos.

Enpä muuten ole eläissäni nähnyt maratoonaria (tai edes kympin tai vitosen juoksijaa), joka olisi lihaskimppu. Rupesi oikein naurattamaan tuo ajatus. :D Näin entisen keskimatkurin näkökulmasta katsoen. Ja pikajuoksijat taas luultavasti pitävät keskimatkan juoksijoita vähän pulkannaruina.

t. 22

Vierailija
31/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan treenata kestävyyttä.....niin treenataan esin. jalkoja ja sit heti perään käsiä, jolloin sydän joutuu pumppaamaan verta joka puolelle kroppaa. 30 s palautuminen jalka- ja käsisarjan jälkeen, ja sitten taas molemmat sarjat peräkkäin ilman taukoa. Jos haluaa oikein tosissaan treenata, ottaa kiertoon vielä kolmannen liikkeen, eli vetäisee vaikka vatsalihassarjan jalka- ja käsisarjan perään ilman taukoa. t. maratoonari, n39 (mulla kyllä myös lihakset on kasvaneet em. treenillä, vaikka teen pitkiä sarjoja ja pienillä painoilla. Salitreeni 2 kertaa viikossa, koko kroppa kerralla, ja kolme juoksu- tai hiihtolenkkiä lisäksi viikossa. Oon aika lihaskimppu, vaikka itte sanonkin...)

Tähän varmaan tiivstyy aika hyvin se, mistä tässä ketjussa on kyse. Erilaisia tarpeita, erilaista treenia, erilainen lopputulos. Enpä muuten ole eläissäni nähnyt maratoonaria (tai edes kympin tai vitosen juoksijaa), joka olisi lihaskimppu. Rupesi oikein naurattamaan tuo ajatus. :D Näin entisen keskimatkurin näkökulmasta katsoen. Ja pikajuoksijat taas luultavasti pitävät keskimatkan juoksijoita vähän pulkannaruina. t. 22

Mä olen siis vain harrastelijaurheilija, enkä tarkoita "lihaskimpulla" mitään kilpabodarin näköistä tyyppiä. Olen siis em. treenillä saanut esim. näkyvät hauis- ja reisilihakset, kauniisti erottuvat vatsalihakset, hyppyripepun ja timanttipohkeet, sekä kauniit pyöreät olkapäät. En ole myöskään kilpamaratoonari, joten olen maratoonariksi painava. Pystyn kuitenkin niitä juoksemaan ongelmitta, noin 4 h aikaan.

n39, se maratoonari

Vierailija
32/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan treenata kestävyyttä.....niin treenataan esin. jalkoja ja sit heti perään käsiä, jolloin sydän joutuu pumppaamaan verta joka puolelle kroppaa. 30 s palautuminen jalka- ja käsisarjan jälkeen, ja sitten taas molemmat sarjat peräkkäin ilman taukoa. Jos haluaa oikein tosissaan treenata, ottaa kiertoon vielä kolmannen liikkeen, eli vetäisee vaikka vatsalihassarjan jalka- ja käsisarjan perään ilman taukoa. t. maratoonari, n39 (mulla kyllä myös lihakset on kasvaneet em. treenillä, vaikka teen pitkiä sarjoja ja pienillä painoilla. Salitreeni 2 kertaa viikossa, koko kroppa kerralla, ja kolme juoksu- tai hiihtolenkkiä lisäksi viikossa. Oon aika lihaskimppu, vaikka itte sanonkin...)

Tähän varmaan tiivstyy aika hyvin se, mistä tässä ketjussa on kyse. Erilaisia tarpeita, erilaista treenia, erilainen lopputulos. Enpä muuten ole eläissäni nähnyt maratoonaria (tai edes kympin tai vitosen juoksijaa), joka olisi lihaskimppu. Rupesi oikein naurattamaan tuo ajatus. :D Näin entisen keskimatkurin näkökulmasta katsoen. Ja pikajuoksijat taas luultavasti pitävät keskimatkan juoksijoita vähän pulkannaruina. t. 22

Mä olen siis vain harrastelijaurheilija, enkä tarkoita "lihaskimpulla" mitään kilpabodarin näköistä tyyppiä. Olen siis em. treenillä saanut esim. näkyvät hauis- ja reisilihakset, kauniisti erottuvat vatsalihakset, hyppyripepun ja timanttipohkeet, sekä kauniit pyöreät olkapäät. En ole myöskään kilpamaratoonari, joten olen maratoonariksi painava. Pystyn kuitenkin niitä juoksemaan ongelmitta, noin 4 h aikaan. n39, se maratoonari

näytät varmaan vinttikoiralta, joten turha tässä on kinastella.

t. salilta lihasta hakeva punttimimmi

Vierailija
33/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siis vain harrastelijaurheilija, enkä tarkoita "lihaskimpulla" mitään kilpabodarin näköistä tyyppiä. Olen siis em. treenillä saanut esim. näkyvät hauis- ja reisilihakset, kauniisti erottuvat vatsalihakset, hyppyripepun ja timanttipohkeet, sekä kauniit pyöreät olkapäät. En ole myöskään kilpamaratoonari, joten olen maratoonariksi painava. Pystyn kuitenkin niitä juoksemaan ongelmitta, noin 4 h aikaan.

n39, se maratoonari

Bodarikopan saa vain bodaamalla, ei sellaista synny juoksemisen tai oikein minkään muunkaan lajin oheistuotteena, jos harjoittelu ei ole täysin pielessä. Varmasti liikkumattoman ihmisen näkökulmasta kuka tahansa, joka urheilee/liikkuu aktiivisesti, on lihaksikas, jopa lihaskimppu ja kenen tahansa näkökulmasta paljon liikkuvalla on lihasta. Mutta näin edelleen jonkin verran liikkuvan ja elämässään paljon erilaisia urheilijoita nähneen vinkkelistä oli vaan hilpeää, että urheilumaailman virallisia pulkannaruja eli hc-kestävyysurheilijoita edustava henkilö esittäytyy lihaskimmpuna. Totta kai nylkyilläkin on hurjat lihakset, uskon ja tiedän sen, ne lajivaatimukset vaan ovat sellaiset, että se lihas(kestävyys)kunto ilmenee muodossa, jonka luonnehtimisessa "lihaskimppu" on aika hauska termi.

Vierailija
34/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siis vain harrastelijaurheilija, enkä tarkoita "lihaskimpulla" mitään kilpabodarin näköistä tyyppiä. Olen siis em. treenillä saanut esim. näkyvät hauis- ja reisilihakset, kauniisti erottuvat vatsalihakset, hyppyripepun ja timanttipohkeet, sekä kauniit pyöreät olkapäät. En ole myöskään kilpamaratoonari, joten olen maratoonariksi painava. Pystyn kuitenkin niitä juoksemaan ongelmitta, noin 4 h aikaan. n39, se maratoonari

Bodarikopan saa vain bodaamalla, ei sellaista synny juoksemisen tai oikein minkään muunkaan lajin oheistuotteena, jos harjoittelu ei ole täysin pielessä. Varmasti liikkumattoman ihmisen näkökulmasta kuka tahansa, joka urheilee/liikkuu aktiivisesti, on lihaksikas, jopa lihaskimppu ja kenen tahansa näkökulmasta paljon liikkuvalla on lihasta. Mutta näin edelleen jonkin verran liikkuvan ja elämässään paljon erilaisia urheilijoita nähneen vinkkelistä oli vaan hilpeää, että urheilumaailman virallisia pulkannaruja eli hc-kestävyysurheilijoita edustava henkilö esittäytyy lihaskimmpuna. Totta kai nylkyilläkin on hurjat lihakset, uskon ja tiedän sen, ne lajivaatimukset vaan ovat sellaiset, että se lihas(kestävyys)kunto ilmenee muodossa, jonka luonnehtimisessa "lihaskimppu" on aika hauska termi.

Itse olen alkanut harrastaa kestävyyslajia juuri siinä toivossa, että näyttäisin enemmän "pulkannarulta". Mutta lyhyt- ja pyöreälihaksisena, pyöreälantioisena ja helposti lihasmassaa kasvattavana en vain ole sellaiseksi muuttunut.

Sama n39, maratoonari

Vierailija
35/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos atleetti rehkii niin se näkyy muutamassa kuukaudessa. Sellainen on atleetti ja atleetteja on harvassa. Moni teistä varmasti haluaisi olla atleetti, mutta ette ole. Minä olen atleetti enkä muuksi muutu.

Väännän rautaa ja runttaan olkapäilläni tulista betoniseinää. Harva meistä on rautaa, mutta osa meistä on atleetteja. Kannattaisi olla atleetti.

Jokainen voi kovalla työllä näyttää atleetilta, mutta ei voi olla atleetti. Sillä athletics-geeni kulkee suvussa ja vain harva saa sen.

- Atleetti

Vierailija
36/43 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut harrastaa kestävyyslajia juuri siinä toivossa, että näyttäisin enemmän "pulkannarulta". Mutta lyhyt- ja pyöreälihaksisena, pyöreälantioisena ja helposti lihasmassaa kasvattavana en vain ole sellaiseksi muuttunut. Sama n39, maratoonari

maratoneja. tietysti meillä in eri käsitys kauniista ja lihaksikkaasta kropasta ja kumpaakaan en ole maratonarilla nähnyt.

Vierailija
37/43 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat sinkoilla sinne tänne, mene juoksulenkille. Jos kuntosalilta haet kehitystä eli voimatason nousua, tarvitsevat lihaksesi sarjan jälkeen palautusta maitohapon laskemiseksi.

Vierailija
38/43 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pystyy tekemään koko ajan liikkeitä, homma menee jumpan puolelle. Tehokasta kestävyyden kannalta, ja voimaakin tulee jonkun verran.

Jos joutuu pitämään taukoja, mennään enemmän voimaharjoittelun puolelle. Nämä pystyy myös yhdistämään. 

Kyse siitä, mitä tavoittelee. 

Pitkä istuskelu ei oo kovin tehokasta treeniä, välissä ehtii palautumaan liikaa (ellei tiedä mitä tekee).  

Tehokas harjoittelu vaatii joka lajissa oikean tekniikan. Hetkuttaminen väärällä tekniikalla voi rikkoa paikat, tekniikkaan on erittäin suositeltavaa perehtyä. Tekee pahaa katsoa kun joku rikkoo selkäänsä salilla väärillä liikeradoilla. Kannattaa ottaa personal trainer ainakin kerran ja joka tapauksessa lukea kirjallisuutta.

Vierailija
39/43 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkoa, tuollainen tuplasarja on kyllä tehokasta, kunhan ei mene ihan sinkoiluksi : )

Jos sarjat ei tehoa, painoa kannattaa varovasti lisätä. Kun 6. toisto ei enää mene puhtaasti, ruvetaan vähentelemään painoa jotta päästään taas lähemmä 10 toistoa. Tällä saa lisättyä voimaa. Kestävyyslajienkin harrastajat tarvitsevat uhasta voimaa, mm. juoksussa voimaharjoittelu on hyvä vauhdin lisäämiseksi.    

Vierailija
40/43 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kannattaa vetää maven aikana kizgboozeri tekniikoita. Säästyy aikaa.