Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät fb-päivitykset?

Vierailija
04.03.2012 |

Antakaa palaa.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nyt, en tiedä mikä vimma sinulla on puolustaa tätä henkilöä, mutta usko kun sanon että asiassa ei ole epäselvyyttä, hän on aktiivinen facebookin käyttäjä ja näkee seinän/kuvat jne. Eikä kyse mistään ns. ajallisista epäselvyyksistä. Aikaa on ollut, mahiksia on ollut, homma on nähtynä.

Vierailija
22/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nähnyt, seinä näkyy hänelle, samoin ne kuvat. Asiassa ei epäselvyyttä oikeasti. :)

Hän vain tosiaan on sen verran itsekeskeinen, että näin...:(

Mutta positiivisempaan juttuun tai semmoiseen mikä jännästi ei ärsytä: "olen kotona, syön jugurttia" jne päivitykset eivät ärsytä mua, en tosin harrasta niit itse mutta eivät ärsytä, päinvastoin musta on jopa kiinnostavaa (joo, marginaalissa olen tässä!) lukea mitä arkipäivän tietyn hetkeä juttua kaveri juuri puuhailee. :)

Käytöstapojen moukkamaisuutta en vaan aina siedä, vastuvuoroisuuden jonkinlainen tuntemus on yksi sellainen juttu... Jotkut sen osaavat, muutamat eivät ajattelemattomuuttaan/lesouttaan/cooliuttaan. Jotenkin niin!

Mutta ehkä hän ei ole käynyt katsomassa sun kuvia!!?? Tai ollu fb:ssa vähään aikaan sen jälkeen, kun kuvat olet ladannut, eikä jaksanu/viitsiny selata etusivua alaspäin.. haloo!

Johan siitä nyt stressi tulis, jos täytyis selata kaikkien kaverien profiilit päivittäin läpi ettei vaan jotain jää tykkäämättä. Mä en ainakaan tykkäile siellä oikeastaan ollenkaan, enkä päivitä mitään. Ei vaan ole niin keskeinen asia mulle koko fb, enkä koe tarvetta esitellä itseäni siellä. Profiilikuvan koitan joskus kerran vuodessa vaihtaa, ja jos nyt joku siitä sattuu tykkäämään niin oonko mä moukka kun en käy vastatykkäämässä hänen kuvaansa..? Meneepä vaikeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse mistään että pitäisi suurennuslasien kanssa käydä läpi päivittäin kaikkien seiniä, turha liioitella. :) Kyse ihan vain siitä normaalista vastavuoroisuuden periaatteesta, joka tosiaan LUONTUU joiltain ihmisiltä, muutamiltä omista valinnoistaan lähtien taas ei.

Kaikki asiat tarttee myös aina suhteuttaa kokonaistilanteeseen. Eli jos on käyttäjänä noin, ettei mitään päivitä, mahdollisimman hilajinen, niin siitä muut sitten päättelee että ok vaan. Vastavuoroisuus menee sen mukaan, miten on tilanteet osapuolilla.

Ja ei kukaan mistään yhdestä huomioimattomuudesta yms välitä, se olis pikkumaista. Kyse siitä että jos toisen Linjaus suoranaisesti on semmoista, että mitään ei tule takaisin jne. Tähän vaikuttaa sekin, että jos tyypin kuitenkin "pitäisi" olla kaveria/ystävää, niin sitten facessa ollaankin omaan napaan vaan katsovaa jne.

Vierailija
24/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vielä unohtui selventää, että en käytä facebookia hulluna, ihan normisti. Mutta käytöstavat ovat tuttuja.

Vierailija
25/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

chin chin :) Vähäx On huomen pää kipeä. :/ Mut nyt bailataan! :D

Ja tälläisiä päivityksiä työkaverilta, joka ei koskaan töissä puhu/käyttäydy tuohon malliin.

Vierailija
26/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin: "Huomenta! :))))))))" tai "Salkkarit :-)" tai "Lihaa uunissa" tai " Vapaa viikonloppu" ja sit ne, jotka linkittää niitä ainaisi kuvavitsilinkkejä tai vielä pahempaa: Vitsejä! Tai kiertopäivityksiä: "Jokainen tuntee jonku, jolla on ollut masennus. Mutta vain 10% uskaltaa kirjoittaa tämän seinälleen...... " Ja sit nää" Leivoin, mies laittoi ruokaa, nyt punaviiniä ja laatuaikaa miehen kanssa, huomenna koko perhe laavuretkelle... "

Vierailija
27/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kertoo kivasta arjesta, kuten tul "Leivoin jne...". Oletko kateellinen vai mikä ärsyttää?

Tyyliin: "Huomenta! :))))))))" tai "Salkkarit :-)" tai "Lihaa uunissa" tai " Vapaa viikonloppu" ja sit ne, jotka linkittää niitä ainaisi kuvavitsilinkkejä tai vielä pahempaa: Vitsejä! Tai kiertopäivityksiä: "Jokainen tuntee jonku, jolla on ollut masennus. Mutta vain 10% uskaltaa kirjoittaa tämän seinälleen...... " Ja sit nää" Leivoin, mies laittoi ruokaa, nyt punaviiniä ja laatuaikaa miehen kanssa, huomenna koko perhe laavuretkelle... "

Vierailija
28/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän, sitä parempi. Mulla on niin vähän kavereita, että aika vähän on meininkiä siinä etusivulla.

Enemmän mua ärsyttää ne, jotka ei päivitä koskaan mitään.

Vierailija
29/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva, kun ihmiset kertoo, mitä ovat puuhanneet. Ne Huomenta ja hyvääyötä tervehdykset ilman muuta merkityksellistä sisältöä voisi kylä jättää välistä.

Vierailija
30/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kertoo kivasta arjesta, kuten tul "Leivoin jne...". Oletko kateellinen vai mikä ärsyttää?

Vierailija
31/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. "kauppaan", "huomenta", "ihana päivä", "on surullinen" jnejne. Sitten kun joku kysyy noiden kahden viimeisen jälkeen, mikä surettaa/ ilahduttaa, niin ei vastata tai sit vastataan, "kerron sille ja sille henkilölle huomenna"..Ja yhet raivostuttavimmista on "meidän atte on huomenna 2v ja 11 kk, enää 1kk synttäreihin" tai sitten kun on juuri saanut lapsen, niin raportoidaan "atte on tänään 5,5kg,49cm" ja seuraavana päivänä "meidän atte 5,6kg, 49,5cm"...

Vierailija
32/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittää hehkutelleen AINA kaikkea tapahtuvaa viikko tolkulla. Nytkin lähti "lomalle" mökille miehensä kanssa. Sitäkin reissua piti viikosta toiseen päivitellä fb:seen. Puhui todella romanttisesta lomasta miehensä kanssa :D joo tosi romanttista mökillä loskakelillä :)

Kaikki päivitykset on aina kermavaahdolla kuorrutettuja. Vaikka lähtis roskia takapihalle illalla viemään, niin päivitys olisi : ihanaan tummaan iltaan ulkoilemaan, oman uuden omakotitalomme pihalle, takas perhe nukkuu kotona.

Ja ei siinä mitään jos joskus, mutta kun AINA ja sata päivitystä päivässä....

Vierailija
33/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- huomenta =)

- eka kuppi kahvii menos....

- neiti sitä ja neiti tätä

- jaxaiskoha koht siivous hommii

- kyl päiväkahveet tekee hyvää

- reipas olin ja kävin pesu tuvas, viel lattioen pesu ja kissan laatikoien pesu

- kuppi kahvia ja taas jaxaa ;)

Nämä siis lähes 40-vuotiaalta...

Vierailija
34/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää eniten semmoinen joillain ilemenevä vastavuoroisuuden puutos: pysytään omilla seinillä eikä tulla juuri koskaan kommentoimaan kaverin päivityksiä. Erityisen räikeää tämä silloin, kun itse on kuitenkin välillä käynyt kivasti kommentoimassa jotain sen toisen seinälle, parane pian kuumeesta jne - mutta toinen ei vaivaudu käymään kaverinsa seinällä.

Samaa ilmiötä myös tykkäysnapin käytössä joidenkin kohdalla, millään ei voida tykätä kaverin päivityksistä jne, aniharvoin laitetaan tykkäystä ja aina pidetään huoli siitä, että tykätään ja kommentoidaan vähemmän kuin se toinen. Sitten ei välillä vastata Yhtään Mitään johonkin mukavaan kommenttiin esim. paranemisten toivotukseen, ei tykätä ei vastata mitään. Yhdelle ystävälle laitoin muutamiin kuviin kivaa kommenttia koirastaan (mlemmilla meillä koira...), mutta minulle ei koskaan laittanut mihinkään, yhteenkään kuvaani mitään kommenttia, edes koirastani. Alkoi ottaa sen verran päähän tuo, että kävin poistamassa muutamat kommenttini kuvistaan ja tykkäykseni. Ystävyyden osoitukset eivät mene vain yhteen suuntaan, muuutenhan toinen on kuin toisen lakeija...

Eli minua ärsyttävät eniten nämä vastavuoroisuuden periaatteen tajuamattamot/vain ITSEENSÄ keskittyvät tapaukset. Olen ratkaissut asian niin, että aloin huomioida ja kohdella heitä juuri samassa määrin ja samoin kuin hekin minua (vähän ja huom. en aiemminkaan huomioinut kuin ihan normisti, mutta nämä ystävät vain olivat itsekeskeisiä...), ei ole spontaania mutta parempi tasaveroisesti, ei ärsytystä.

Sitten ärsyttää ylläolevien lisäksi ns. hehkuttajat. Kerrotaan lomamatkoista kuukausia ennen matkaa, sitten viikkoja ennen ja muistetaan hehkuttaa poikaystävää ja kaikkea muuta samalla, sitten hehkutaan lomalta ja sitten taas sen jälkeen, kuinka Pariisi on niin ominta ja ihanaa ja sinne uudestaan. Hehkutetaan muitakin juttuja.

tykkää tarpeeksi mun päivityksistä joten se pitää panna boikottiin. Mä teen päivityksiä ja laitan kuvia, ne tykkää jotka tykkää ja ne ei jotka ei tykkää. En ala vetää mitään suuria päätelmiä fb:n tykkäämisistä tai tykkäämättä jättämisistä. Niin lapselliseksi en ryhdy. Ehkä sun pitäis jättää fb siksi aikaa että kasvat aikuiseksi?

Vierailija
35/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen tilannekatsaus, kurkkukivut, kuumeet ja muut.

Kun ketään ei todellakaan kiinnosta!

Vierailija
36/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset kuten, "mua niin vituttaa..." "on niin onnellinen" tms, jossa annetaan ymmärtää jotain, muttei kerrota mitään. sitten pitää lypsää, mitä on tapahtunut. Kaikein ärsyttävimmissä postauksissa ei edes vastausta saa koskaan.

Vierailija
37/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset kuten, "mua niin vituttaa..." "on niin onnellinen" tms, jossa annetaan ymmärtää jotain, muttei kerrota mitään. sitten pitää lypsää, mitä on tapahtunut. Kaikein ärsyttävimmissä postauksissa ei edes vastausta saa koskaan.

Vierailija
38/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/72 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme