Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESKENMENON JÄLKEEN-MAALISKUU**

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotaa. Tänään tullut taas alkkareihin asti ruskeeta verta(?). Kerran ns. tipahti näkyvä läntti ja sen jälkeen näkyy vaan pyyhkiessä. On tää jotenkin niin syvältä. Vuotais vaikka kunnolla sitten jos meinaa. En mä keskenmenoa tietenkään toivo mutta jotenkin on niin varma olo ettei tää tule kauaa kestämään.

Ele rv5+1(?)

Vierailija
62/107 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tässä muutaman päivän oli vähän luottavaisempi olo, niin tänään hulahti taas kunnolla verta housuun. Koko ajan odotan, milloin sikiöpussikin tulee pihalle...

Ja äsken soitti neuvolan täti. Pissanäyte ei ollut puhdas, uusi lääkekuuri odottaa, ja joudun kuurille koko loppuraskauden ajaksi. Nyt vaan pitäisi saada pöpö häädettyä...

Mitenkähän kauan tätä raskautta kestää...

anir 9+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on tunnukset ja kaikki täällä hukassa,enkä ole aikoihin kirjoitellut,mutta näimpä tuolla listan ekana roikkuvan joten pudottaudun nyt pois,koska ihana poikamme syntyi 12.2 jo :)

Ihan pimeen onnellista oli kaikki et hänet tänne asti saatiin,vaikka kaikki mahdolliset vaivat oli terveyspuolella.38+4 käynnistettiin kun vesien menosta oli 1,5vrk.3,5 kiloinen mytty syntyi vajaassa 3 tunnissa.

Onhan tässä väsynyt,mutta kaikki menee kumminkin omalla painollaan ja vauva on kumminkin melko tyytyväinen.Saas nähdä "oliko se nyt tässä" ,nää mun lapset :)

Hyviä hetkiä odotusten kanssa kaikille tänne jääville!!!

terkuin siis malica (ku en yhtään tiedä millä nikillä kirjauduin..)

64/107 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että meidän turhuilijoiden ketjusta kuitenkin ihan eläviä vauvoja syntyy. Onnea Malicalle ja voimia vauva-arkeen!!!

Anir, voi ei. Varmasti stressaavaa tuommonen vuotelu. Ja vielä tuo pissatulehduskin :(. Helpolla ei naista päästetä. Voimia ja halaus.

Ele, mä niin ymmärrän sua. Keskenmenoa ei toivoisi, mutta jos on jokatapauksessa menossa, niin menis sitten. Odotteletko sinne polin vastaanotolle vai oletko ajatellut käydä esim. yksityisellä aikaisemmin? Niin toivoisin, että nuo vuodot ja tuhrut loppuisivat ja pääsisit nauttimaan raskaudesta.

ON: Täälläkin aamulla tuhruillut, mutta tänään en jaksa stressata. Jos menee, niin sitten menee. Tosin mulla varmaan kohta vuotaa ja tuhruttaa ihan sen takia, että pitää koko ajan käydä vessassa kyttäämässä tilannetta ja kellä tahansa on paikat ruvella ja veressä, jos riittävästi pyyhkii :). Väsymys on ihan hillitön ja nälkä samoin. Tänään on myös mystisesti tissit kipeytyneet, joten oisko tässä toivoa. Neuvolaan laitoin s-postia alkuviikosta, kun pitäis saada pojalle 8kk-neuvola-aika ja sit kysyä tuota äippänla-aikaakin, vaan eivät taida mulle vastailla. Ei niin, ettäkö mulla olis sinne mikään kiire, mutta oishan se taas yksi etappi.

Esikoista odottaessa mä tiesin koko ajan mikä viikko on käsillä, nyt ei ole hajuakaan. Joudun siis sen tuolta laskurista aina tarkistamaan :).

Voimia ja vuodottomia päiviä! Toivottelee Niisku 6+3 ehkä...

Vierailija
65/107 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Anir, ymmärrä niin nuo tunteesi mutta toivottavasti vuoto kuitenkin on vaaratonta. Se vaan on niin murskaavaa ja epätoivo iskee päälle kun vuotoa tulee. Oletko vuodellut alusta asti?

Onnea Malicalle pojasta!:)

Niisku: Mun tekis niin mieli soitella yksityiselle kun joudun yli viikon vielä polia odottamaan! Toisaalta taas jos tämä on menossa kesken niin ei se ultrakaan sitä estä:( Ja nyt on vahva tunne siitä ettei tämä ainakaan kohdunulkoinen ole...

ON: Olen epätoivoinen, hämilläni ja toivon. Lohtusuklaata tässä parhaillaan vedän naamaani. Tänään tuli sitten ihan vertakin ja seassa oli hyytymiä, sellaisia pieniä viiruja (täytyy niitäkin kyttäillä) mutta ei tullut paljon ja minkäänlaisia kipuja ei ole! Vuotokin loppui kuin seinään, tuli n. ruokalusikallisen verran siteeseen ja siihen jäi. Tietysti kun syvemmältä pyyhkii niin tulee sitä rusehtavaakin taas. Kuten Niisku tuolla kirjoitti niin tätä menoa on paikat kyllä jo muutenkin verillä:D Lohduttaisi jo sekin jos tietäisi mistä tälläinen vuoto voi johtua? Vai onko auttamattomasti menossa kesken ja se kunnon vuoto alkaa muutaman päivän päästä...Tekisi mieli soitella päivystykseenkin mutta mitä ne siellä asialle voisivat...

Ele

Vierailija
66/107 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ihana saada tänne välillä vauvauutisiakin :)

Ele. Mulla on ollut vuotoa alusta asti, enimmäkseen rusehtavaa tuhrua, mutta viime lauantaina ja tänään on tullut ihan kunnolla kirkasta verta. En uskalla lähteä mihinkään ilman vähintään large pikkuhousunsuojaa, ja tänään sellainen oli täpötäynnä verta. Vuoto alkoi sellaisessa paikassa mistä en voinut lähteä mihinkään just silloin.

Mulla todettiin rv 7+5 ultrassa kohdussa hematooma tai keskenmennyt kaksonen joka vuotaa. Ultraaja sanoi, että tulee vuotamaan runsaastikin rv 12-16 saakka. Elävä alkio on tämän vuotopaikan yläpuolella ja hänellä on kuulemma hyvät mahdollisuudet selvitä, mutta silti pelottaa ihan sikana.

Minä kävin rv 6 päivystyksessä just sen takia, että keskenmenosta jäisi jotain dokumenttia (olin vuotanut vähän enemmän ja olin ihan varma että kesken menee), lääkäri vaan hoki sitä perinteistä, näillä viikoilla ei voi mitään tehdä... onneksi laittoi lähetteen rv 7 ultraan, ja suureksi ihmeekseni sieltä löytyi sykekin.

Hain äsken vahvemmat antibiootit, niitä sitten syödään hamaan tulevaisuuteen...

67/107 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MALICA, suuronnittelut pojasta!! Olenkin odotellut kuulumisiasi:)

ANIR, jaksuja vuotelun kanssa, annettiinko sinulle mitään seuranta-aikaa tuon hematooman vuoksi? Tosin voithan hyvin käydä runsaamman vuotelun aikana polilla ultrassa noin vain, minäkin aikoinaan kävin ihan lähetteettä ja aikoja varaamatta ja polilla kun olin että anteeksi nyt kun ravaan täällä vähän väliä niin lääkäri oli vain että tottakai tulet tänne jos huolestuttaa, siksihän he töitään siellä tekevät, poistaakseen odottajien huolta.

Tuosta lämpöpussi vs.kantokassi/koppa sen verran että omakotitalossa ja rivitalossa meneekin varmasti lämpöpussi hyvin, itse kun asutaan kerrostalon kolmoskerroksessa niin ainut vaihtoehto kantokoppa jonka saa kahvoista kannettua sisälle (varsinkin kun joka ulkoilun jälkeen kaksivuotias roikkuu toisessa kädessä rappusissa ja kauppakassitkin mukana:) Lämpöpussin kantamiseen tarvitsee luultavimmin molemmat kädet vapaana ainakin vauvan kasvaessa. Tuo Oran kantokoppahan on muunnettavissa lämpöpussiksi myöhemmin poistamalla tukirakenteet ja kovan pohjan. Makuasioita nämä toki ovat ja itselle käytännön kysymys:)

Helene&Batman 38+5

Vierailija
68/107 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica: Hurjasti onnea! Kyllä kaikki tässä pinossa ansaitsevat tuon onnen! Kumpa me kaikki tultais kovaa vauhtia sun perässä!

Anir: No entä jos kävisit hulahteluiden takia ultrassa, jos se sun tuttus jeesais jälleen?!? Ihan oman mielenrauha ja rentoutumisen kannalta... Harmi, että oot saanu noin ärhäkän pissatulehduksen, mutta toivottavasti nyt kuuri tepsii! Mutta onneksi asia on seurannassa ja ei ole jäänyt oireettomana kytemään kehoosi tuo pöpö vaan saat parasta mahdollista hoitoa siihen.

Helene: Kiitos vinkistä. En niin yhtään tiedä, että tilaako oran rattaisiin nuo lämpöpussit vai sitten kantokopat. Kantokopat ois helpommat tosiaan kantaa, vaikka näin kotioloissa aion vaunut aina eteiseen tuoda. Mutta sitten kylätellessähän se ei taas onnistu... Mutta miehen kanssa päätettiin, että vaunut tilataan netistä sitten (noin viikon toimitusaika) kun vasta molemmat ovat syntyneet ja varmistuneet, että pysyvät hengissä... Ja muut tarvikkeet varmaan sit kurvataan sairaalasta kotimatkalla ;) Just tänään yhdelle kaverille puhelimessa kerroin, että vieläkin salailen tätä raskautta ja en oo uskaltanu edes kaikille parhaille kavereille kertoo... Kaveri nauro, että meinaatko kertoo sit syntymän jälkeen vai...

Jee me saatiin ainakin yhdestä vakuutusyhtiöstä myönteinen päätös vauvojen vakuutuksille! Olin ihan varma ettei saada mun terveydellä, kun yks yhtiö hylkäs jo suoralta kädeltä...

Nippe + tuplat 19+2

Vierailija
69/107 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on viikonloppu edessä. Olen niin väsynyt ja huonovointinen. Tällä viikolla on siis nämä oireet tulleet kuvioihin. Väsyttää, mutta en saa kunnolla nukuttua, ja syönnin jälkeen iskee paha olo. Ja sitten jos ei syö, iskee heikko olo...

Ja maha on sekaisin, johtuneeko siitä uudesta antibiootista...

Kyllä minua nyt koetellaan :(

Nippe. Mistä yhtiöstä saitte vakuutukset? Me ollaan naimisissa Pohjantähden kanssa (pojan vakuutus siellä ja monta sairautta), mutta luulen että näillä minun vaivoilla ei vakuutusta tälle kaverille heltiä...

Ensi viikolla paukkuu ne viikot, kun kkm todettiin. Tuttu lupasi ultrata ensi viikolla, tänään hän on ikävä kyllä vapaalla.

Kohta lähden verikokeisiin (ne neuvolan määräämät). Vuotokin on taas vähän rauhoittunut, punaista kyllä tulee reilusti pyyhkiessä, mutta siteeseen ei onneksi mitään.

anir 9+5

Vierailija
70/107 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tajusin että nipelle tuplat tulossa,vau!Onnee ihan hurrrrjasti,teidänkin odotus sit palkittiin oikeen avokätisesti ;)

niiskulle tsemppii ja mahtavaa että aloitte puuhaamaan seuraavaa heti.Minusta se on ennen kaikkea hienoa siksi,kun on tausta mikä on.Toivotaan että onnistutte nyt helpommin ku viimeksi!

Vierailija
71/107 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anir: Voisin kuvitella että nuo mahaoireet johtuu antibiootista. ootko ottanut biophilusta tai syönyt gefilustuotteita? Ne käsittääkseni on raskaanakin ainakin turvallisia. Hyvä että pääset tutullesi ultrattavaksi, antaa mielnrauhan ainakin hetkeksi.

ON: Eilen illalla ja viime yönä kipuilin alamahasta, oikealta puolelta. Kipu tuli yllättäen ja oli sellaista ettei oikein istua voinut. Meni kuitenkin ohitse mutta tänään kaupungilla käydessä sitten hulahtikin verta siteeseen asti:( Olen varmuuden vuoksi nyt sidettä käyttänyt niin ainakin näkee millaista vuotoa sieltä tulee. Ja tämä oli ikävä kyllä nyt ihan tummanpunaista, veristä vuotoa. Ei oikein usko tahdo millään riittää. Miksei sitten vuoda kunnolla jos meinaa? Tai loppuisi vuoto sitten jos on loppuakseen. En kyllä usko että montaa päivää menee kun alan vuotaa kuin seula, ei tämä hyvältä vaikuta:(

Mitä Vilmiinalle kuuluu?

Ele toistaiseksi vielä rv5+2

Vierailija
72/107 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica/Kristal: Kiitos, on tää huikeeta että niitä on oikeesti kaks. Tosin vielä oon hirmusen epävarma ja pelkään onko kaikki hyvin ja kun ei liikkeitä oikein tunnu niin en oo varma, onko tuolla ketään... En oo vielä oikein uskaltanu raskaudesta edes kertoo juuri kellekään... Mutta salaa kyllä toivoin ja lääkärille mainitsin että kun saatais tuplat, niin ei tartteis enää keskenmenojen ja odotuksen odotuksen piinaan joutua... Kun vaan kaikki menis hyvin. Luulen, että pää ei enää kestäis aloittaa uudestaan raskausyritystä ja oltas ikionnellisia kun nää kaks vaan terveinä syliin saatas.

Ele: Ikävää, että vuodot jatkuu! Tuo alkuraskauden piina on kamalaa kun ei tiedä mitä tapahtuu... Joo täytyy tunnustaa, että itse kyllä melkein kuljin alkuraskauden (siis jos meni kylään, kaupungille tms.) side housuissa, kun pelkäsin vuodon alkavan niiden tuhrujen takia. Siis jos oli jossain menossa, missä vessaa ei lähellä...

Anir: Oireethan on hyvä merkki, eikös niitä moni oo toivonu?? Mutta kannattaa tosiaan syödä jotain vahvempien antibiottien kans maitohappobakteereita tms. Apteekista kannattaa kysyä/yleensä ne aina kyllä suosittelee jotain ainakin mulle jos menee reseptin kans käymään... Ja maitohappobakteereita kandeis kait syödä raskauden aikana muutenkin... Itse ainakin oon syöny... Vakuutukset saatiin Pohjolasta ainakin. Pohjantähti taas ei myöntäny sen verenohennuspiikin vuoksi. Ja hyvä, että pääset ultraan tutun luo!

Nippe + tuplat 19+3

Vierailija
73/107 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ele: Tuntuu pahalta kuulla, että välillä sulla hulahtaa verta ihan kunnolla. Tuhruilun vielä jollain tavalla ehkä kestää, mutta kunnolla vuotelu masentaa eikä uskalla toivoa mitään.

Mulla oli silloin vuosi sitten ihan kunnolla hulahtelua viikon, viikon jälkeen ultrassa kuitenkin alkio jolla syke, vuoto jatkui ja muistaakseni viikko siitä yöllä alkoi kauheat supistelevat vatsakrampit ja keskenmeno tapahtui silloin. Tuon yön jälkeen vuoto muuttui venyvämmäksi. Ja jouduin kipuun ottamaan myös Panadolia. Sulla on nyt 5+3, parin päivän päästä vois näkyä jo jotain ultrassa, jos ei vielä alkiota niin ehkä vuotokohdan voisi paikantaa ja saada syyn vuotamiseen.

Nippe: Pian varmaan alkaa pikkuisten liikkeet tuntua ihan kunnolla. Jos ovat vilkasta sorttia niin saattaa olla, että melskettä on sitten kunnolla :)

Mitä mahtaa Niiskurouvalle kuulua? Pelottaa kun on hiljaista hänen suunnaltaan ...

ON: Täällä on nyt kolme päivää kärsitty 24h pahoinvoinnista ja aivan järkyttävästä väsymyksestä. Voisin vain nukkua. Pahoinvointiin auttaa vain kun puputan kokoajan jotain ... enkä haluais koko ajan mussuttaa suolakeksejä, hapankorppua tai korppuja kun kilot tulee niin salakavalasti - just sain 10 kiloa pois. Paleltaa kuin Siperiassa olisi ja alavatsa kramppaa ilmeisesti kasvukipujen ja suoristumisen vuoksi (taaksepäin kallistunut kohtu). Miehelle just aamulla totesin, että alavatsa menee jo nyt krampin aikana ihan kivikovaksi ja siitä erottuu suoraan se kohta joka kramppaa. Samaa mulla oli esikoisen odotuksessa ensimmäiset 4 kk.

Vierailija
74/107 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi on taas päällä, onkohan masussa kaikki hyvin. Pientä vuotoa on koko ajan, välillä vähän jomottelee alavatsalla. Olen yrittänyt ajatella, että kohdun kasvukipuja ovat, mutta mistäs näistä tietää...

Voi kun alkaisi äkkiä liikkeet tuntua, mutta siihen on vielä pitkä tovi. Kotidopleriin en aio hurahtaa. Onneksi on tuo tuttu kätilö, joka ultraa tarvittaessa. Ja aion mennä ensi viikolla.

Olen syönyt koko raskauden ajan gefilustuotteita, ja nyt vielä lisäksi syön maitohappabakteeripillereitä. Nyt ei ole mahassa niin paljon kiertänyt, ruoan jälkeen tuppaa tulemaan vähän huono olo.

anir 9+6

Vierailija
75/107 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Simonalle kuuluu?

Vierailija
76/107 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun päätin kurkata tänne, Anir jo kyselikin kuulumisiani. Kuuluu ihan hyvää eli tosi kamalaa oloa ja väsymystä. Vuotoa ei onneksi ole. En ole työn ja pakollisten kotitöiden lisäksi jaksanut mitään muuta. Nukkumaan käyn ysin aikaan ja ainoastaan yöllä on ok olo. Mua vaivaa pahoinvoinnin lisäksi alhainen verenpaine, joka aiheuttaa heikkoa oloa. Se on vaaratonta, mutta vie voimia. Onneksi voin töissä syödä tunnin parin välein jotain. Eka neuvolakäynnillä oli tullut jo 3 kg. Vielä 1,5 vkoa ultraan. Mun maha on jo niin iso, ettei päälle mahdu enää kuin verkkarit ja lantiolla roikkuva farkkuhame. Eli oonkin vältellyt kaikkia tuttujen tapaamisia, ja tätä välttelyä jatkuu vielä, kunnes saan ultrassa varmuuden, onko masussa ketään. Neuvolassa la aikaistui päivällä eli on nyt 11.10. ja nyt siis 10+3 eli sama lukema, jolla syksyn tuulimuna alkoi vuotaa.

Tännehän oli ilmestynyt hurjasti tekstiä. Onnittelut uusille plussanneille ja voimia vuoteluissa! Onnittelut myös Malicalle vauvasta!

Anir, on se tosi hienoa, että saat olla raskaana, niin pessimistinen asenne sulla oli pitkään raskaaksituloon, ja raskauden alkukin oli kaikkea muuta kuin rohkaiseva. Nyt olet kuitenkin jo aika pitkällä. Toivottavasti vuotelu loppuis, jotta mieli vois rauhoittua.

Nippe, sähän alat pian olla niin pitkällä, että vauvat vois jäädä henkiin, vaikka tulis keskosina. Parempi tietenkin mitä isommaksi saa kasvaa kohdussa.

Yks mun tuttu synnytti hiljattain esikoisensa kuolleena kuukautta ennen laskettua aikaa. Siinä tuli taas muistutus, että myöhemminkin voi sattua mitä vaan. En nyt varsinaisesti pelkää, mutta epävarma olo jatkuu varmaan siihen asti, kunnes vauva on sylissä.

Vierailija
77/107 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simona: Mukavaa kuulla sinusta ja että kaikki hyvin!:) Ihana juttu! Kävitkö ollenkaan alkuraskauden ultrassa?

ON: Täällä vuodellaan edelleen rusehtavaa mutta hieman on helpottanut tieto että alkuraskauksissa on aika yleistäkin tälläinen vuotaminen vaikka kokoajan toki pelko elääkin. Eilen soitin päivystykseen kun ruskeanvuodon joukossa oli ns. hyytymäviiruja (en tiedä miksi muuksi niitä voisi kuvailla mutta ohuita hyytymiä kuitenkin, ällötys ja anteeksi). Sanoivat kuitenkin ettei hätää jos ei tule runsaasti kirkasta verta tai ole kipuja. Sanoi kuitenkin että kannattaa naistentautienpolille soitella mutta sinne olinkin yhteysissä jo alkuviikosta. Oikeastaan en tiedä koska sinne kannattaa mennä (ultraan) koska en halua että epäselväksi jää näkyykö syke vai ei. Pelottaa tavallaan koko ultrauskin. Sen ainakin tiedän että raskaana olen ja masukin on vähäsen turvonnut (mies siitä sanoi joten kai sen täytyy olla:D). On tämä vaan kamalan epävarmaa kun kolmattahan tässä odotellaan ja silti on niin epävarma olo, syynä on siis tuo vuotelu, muuten ehkä sitä osaisi jo ottaa rennommin. Rusehtavaa tullut tänäänkin pyyhkiessä mutta yritän kuitenkin olla murehtimatta sitä liikaa. Olisiko keskenmenossa kuitenkin kipuja ja runsasta vuotoa? Näin kovasti ainakin väitetään päivystyksen puolelta vaikka onahan niitä toisenlaisiakin kokemuksia netti täynnä.

Ele rv5+4

Vierailija
78/107 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä vuodotetaan taas veristä ihan siteeseen asti. Yön aikana oli tullut ihan kunnolla verta, niinkuin menkoissa. Kesken taitaa siis auttamattomasti mennä, ei usko enää riitä:(

Ele

Vierailija
79/107 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan nyt kuitenkin vielä, että olis jotain muuta...

Mulla ei ole ollut reiluun viikkoon vuodotonta päivää. Välillä vuotaa vähemmän, välillä enemmän. Tosi stressaavaa. Omat housutkin mahtuu päälle, heti epäilys mielessä, että pieni ei ole enää elossa. Toisaalta, aiemmissa raskauksissakin olen mahtunut omiin housuihini ensimmäisen kolmanneksen ja ylikin, mutta nythän nää pelot on ihan toista luokkaa...

Huomenaamulla pääsen onneksi taas ultraan...

Eilen illalla iski ihan kamalan huono olo, etoo ja mahassa kiertää. Maha ihan kuralla. Sama olo jatkuu tänäänkin. Onkohan tämä jotain mahatautia? En ole ainakaan koskaan kuullut, että raskauspahoinvointiin kuuluisi ripuli :) Huonoa oloa on ollut kyllä iltaisin, ja se on ihan selvästi kytköksissä väsymykseen, mutta tää on erilaista.

anir 10+1

Vierailija
80/107 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jaksaa Ele! Voi kunpa pääsisit ultraan, ehkä saisi jotain selvyyttä asiaan, voisi rauhoittaa. Toinen vaihtoehto on tietty saada ultrasta lopullisia, huonoja uutisia, itse ainakaan en jotenkin välttämättä niitä edes haluaisi saada. Mutta pakkohan lopulta on uskaltaa.

Anir: raskaushormoonithan voi todella laittaa vatsan sekaisin eli ei välttämättä ole mahatautia. Allekirjoitan myös sen, että väsyneenä olo on tuplasti huonompi.

ON: Täällä jatkuu 24h pahoinvointi. Yölläkin oli huono olo. Aamulla oli ensin ihan normi-olo, mutta sitten se etominen alkoi taas vyöryä piilostaan. Sen oikeasti tuntee, että sieltä se olo taas tulee. Äkkiä banaania naamaan. Nyt olen töissä ja tunnen miten huono olo on taas tulossa. Totesin tuossa työkaverille, että jos olo vielä vähän pahenee niin en oikeasti ole työkuntoinen. En olisi tällaista uskonut eteeni tulevan, vaikka sitä pahoinvointia suorastaan toivoin :) No, en valita.

Toisaalta minuakin pelottaa, ruskeahkoa valkovuotoa tulee välillä edelleen, pyyhkiessä. Toivon, että olisi sitä normaalia kiinnittymisvuotoa kun pikkuinen tarraa kunnolla kiinni. Siksikin otan vastaan tämän pahoinvoinnin ilolla, toivon sen olevan hyvä merkki. Pelkään kuitenkin, että jossain vaiheessa lorahtaa verta ja kyttään pikkareita joka välissä *hullu* :)