Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESKENMENON JÄLKEEN-MAALISKUU**

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe: Voisiko nuo olla jotain liitoskipuja tms? Supistukset on ainakin mulla aina tuntuneet vatsassa tuossa ihan edessä sellaisena epämiellyttävänä tunteena, maha kovettuu yhtäkkiä esim. kävellessä. Mulla oli ns. harjoitussuppareita esikoisesta jo samoihin aikoihin mitä sulla nyt on viikkoja ja ihan täysiaikainen vauva syntyi. Kohtu vain harjoittelee tulee varten:) Kiitokset kovasti tsempistä! Tänään ei ole vuotoja näkynytja toivottavasti pysyvätkin poissa. Valkkaria tosin tulee ja niinhän sitä pitääkin.

Vilmiina-rakas: Voi itku:( Mutta muista nyt että se ei välttämättä vielä tarkoita mitään! Jos sinulla ei ole mahakipuja niin tuskin kyseessä ainakaan kohdunulkoinen on. Mulla ulkoisessa oli vuotoa kokoajan ja se oli punertavaa ja sitä tuli ihan pikkuisen aina paperiin. Pidän kädet ristissä ettei ainakaan keskenmeno ole! Onko vuotoa runsaasti? Yleensähän sanotaan ettei tuo rusehtava vuoto ole hälyttävää. Kuten Nippekin tuolla kirjoitteli niin monella tässäkin pinossa vuotoja ollut. Tiedän että huolettaa, niin minuakin aina kun jotain vuotoa vähänkin tulee. Hyvä että pääset jo huomenna gynelle. Toivon sydämeni pohjasta asti että kaikki on pikkuisella hyvin! Hali.

Ele

Vierailija
42/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisku: Onnea sykkeestä ja ultrakuulumisista! Totta kai lääkärit suosittelee uusintaultraa siihen parin viikon päähän kun käy noin varhaisessa vaiheessa, koska silloin nähdään jo paljon enemmän. Pienuudella varmasti tarkoitti, että kun tässä vaiheessa vauva on ja pitääkin olla niin pieni, ettei siitä erota vielä mitään rakenteita sen enempää. Onhan se kummaa kun ensin mennään ultraan varmistamaan asiaa ja kun saadaan hyviä uutisia, niin jäädään miettimään jotain yksittäisiä lääkärin sanoja/lauseita ;) Itsekin ultrista varmistusta hain ja luottmusta raskauden jatkumiseen, mutta kotiin päästyä aina se kysymystulva iski ;) Vai pukamia? Pitääpä sitten googlettaa sitä seuraavaksi. No alkaakin tuntua vähän siltä, että kaikki mahdolliset vaivat kohdalleni kolahtavat, kun alkuraskaus meni niin vähillä oireilla. Mutta jännä ettei satu istuessa, pitkällään, ainoastaan kävellessä. Ja aamulla yleensä ei satu kävellessäkään, mutta sitten päivän mittaan se alkaa... No vielä reilu viikko rakenneultraan ja siellä on kuulemma ihan kaksi lääkäriä paikalla, jospa selviäis syy...

Helene: Onnea synnytykseen kun sen aika koittaa!

Nippe + tuplat 19+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Niisku sykkeestä! Ja älähän Vilmiina vielä lyö hanskoja tiskiin. Täällä on jokaisella tainnut olla jotain vuotoja, jospa se olisi ihan harmitonta. Minäkin olen jo monta kertaa lypnyt hanskat tiskiin, mutta niin vaan vielä porskutellaan eteen päin.

Tänään olisi pitänyt viedä pissanäyte labraan, mutta jotenkin sähläsin sen putken kanssa, se ei toiminut. Pitää hakea tänään uusi putki. Mullahan todettiin rv 6 oireeton virtsatientulehdus, ja nyt joudun viemään näytteen joka kuukausi koko raskauden ajan.

Tänään on eka neuvolakin. En odota sitä mitenkään innolla. Samat pölinät kuin aina ennenkin...

Vierailija
44/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anir: Mä kuulin kanssa et nykysin noissa pissanäytteissä on joku putkijuttu mukana, olen ihan varma etten sellaista osaa käyttää:D Itse en ole neuvolaan vielä soitellut. Täällä mennään aikaisintaan rv8 ja ajattelin myöhemmin sitten soitella jos (toivottavasti) sinne asti päästään.

ON: Omituista vihlontaa vasemmalla tuolla alhaalla, niinkuin munasarja vihloisi? Heti tietysti tuli mieleen taas se kohdunulkoinen, muistaakseni kuitenkin viimeksi oli oikealla puolella mistäköhän muusta tuollainen voisi johtua? Voiko kohdunkasvukipuja tuntua jo nyt? Repäisykipuja? Tosin nuo repäisykivu ilmeisesti yleensä ovat vain hetkellisiä. Tämä vihlonta tuntuisi säteilevän nivuseen. Vuotoa ei ole onneksi tullut enää.

Vilmiinan kuulumisia odottelen! Sormet ristissä että kaikki on pikkuisella hyvin!

Ele rv4+6(?)

Vierailija
45/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen etappi on nyt siis saavutettu kun sain varmistuksen, että masussa on oikea alku oikeassa paikassa. Pieni sydämen alkukin läpätti tai siis hahmo värisi pumppauksen tahdissa.

Verenvuotoa tihkuu ilmeisesti istukan reunasta, hematooman varjostusta näkyi vähän matkan päässä siitä alkiopussista. Alkio 1,5 mm, pussin halkaisija 3 mm ja keltarauhanen näkyvissä oikeassa munasarjassa, tai missä ikinä se sitten sijaitseekin :)

Nyt vaan odotellaan ja pidetään jokainen uloke ristissä, rastissa, solmussa ja pystyssä. Tarttis ajankulu unohtaa kokonaan ja katsoa kalenteria seuraavan kerran vasta huhtikuun alussa, jolloin viikkoja 8.

Pahoinvoinnin puuttumisesta gyne sanoi, että alkio on vielä niin pieni, että hormoonia vasta vähän eikä välttämättä vielä siksi aiheuta mitään etomisia :)

t. Vilmis + Korppu 5+5

Vierailija
46/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Vilmiina että siellä kaikki hyvin!:)

Mulla alkoi taas vuotaa enemmän. Rusehtavanpunaista vuotoa ja tällä kertaa tuli ihan pikkareihin asti:( Soittelin polille ja hoitaja mun kanssa jutteli. Mainitsin aiemmasta kohdunulkoisesta ja hän lupasi lääkärille jutella ja soittaa sitten minulle että mitä tehdään. Kaiken lisäksi nyt alamahassa ns. polttava tunne :( Taisi tämä ilo jäädä lyhytaikaiseksi. Taas.

Vierailija
47/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttava tunne alavatsalla ja se, että lorahtaa pikkareihin asti ei kuullosta hyvälle. Pitäiskö sun mennä gynelle? Mahtaisko tuntua/ näkyä onko alku kohdun sisällä? Ettei kävis munanjohtimelle huonosti. Koita jaksaa!

Vierailija
48/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs tässä nyt mättää, kun jokainen meistä joutuu kärsimään jostain vuodoista? Toivottavasti Ele sullakin olis kaikki kuitenkin hyvin...

Mulla vuotelee koko ajan hiljakseen. Tänään on tullut jotain verensekaista limaa, selkeästi punaista. Koko ajan pelottaa, että jos tää sittenkin menee kesken. Nyt se tuntuisi entistä pahemmalta, kun on nähnyt sykkeen ja pienen kädenheilutukset. Ei auta kuin toivoa parasta...

Kävin tänään eka neuvolassa. Eipä tuolla oikeastaan ollut mitään uutta. Nyt pitäisi päättää, mennäkö sikiöseulontoihin. Neuvolan täti puhui ärsyttävyyteen asti down-seulasta, rupesi ihan ärsyttämään.

Sellainen pieni lisä tuli vielä tähän raskauteen, että koska minulla oli se streptokokkivirtsatieinfektio, joudun koko loppuraskauden viemään kerran kuussa labraan seurantanäytteen. Jos huominen näyte (jos putki toimii) ei ole puhdas, joudun estolääkitykselle koko loppuraskaudeksi, ja synnytys tapahtuu joka tapauksessa antibioottitipassa. Jos streptokokki tarttuu vauvaan synnytyksen yhteydessä, sille voisi tulla yleismyrkytys :(

Sain neuvolasta pussillisen putkia ja purkkeja...

anir 9+2

Vierailija
49/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn anir sinun kummasteluusi siitä, että on se kumma, että (lähes) jokainen tässä pinossa tällä hetkellä oleva joutuu kärsimään vuodoista ja tuhruista. Mä kanssa mietin sitä, että joka päivä tuntuisi keskenmeno pahemmalta. Mulla oli ennen tän aamun ultraa sellainen olo, että ei en halua päästää tästä irti ja menettää. Nyt on entistä vahvemmin sellainen olo.

Vuosi sitten yks mun kaveri tokaisi mulle, että mitä mä keskenmenoa suren, kun eihän se ollut vielä vasta kuin joku mikälie latinankielinen termi. Mä olin silloin ihan että häh. Juu, tiedän, että alkio on alkio, mutta siinähän on jo ihan kaikki geenit ja tarveaineet. Että ei mun mielestä pieni alkiokaan ole vain joku solurypäs.

Mistä sä anir sellaisen pissatulehduksen olet saanut? Kamala.

Vierailija
50/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä olen tuollasen pissatulehduksen saanut. Kävin rv 6 päivystyksessä, kun olin 100% varma että tämä raskaus on menossa kesken, ja halusin saada siitä dokumenttia. Lääkäri halusi varmuudeksi ottaa pissanäytteen, ja siitä tuo sitten löytyi, mitään oireita ei ole ollut.

No, hyvä että löytyi, yhden antibioottikuurin jo söin, huomenna pitää paremmalla tuurilla viedä uusi näyte. Sitten jännätään, joudunko estolääkitykselle...

Sitten tietty iskee raskausdiabetes ja kaikki muutkin ylimääräiset riesat...

Vierailija
51/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto on niukkaa mutta tuli jo ihan veristäkin:( Hoitaja soitti ja sanoi ettei tässä nyt mitään voida tehdä kun tuskin näkyisi edes missä paikassa alkio on. Ensi viikon perjantaina polilla päivystää lääkäri joka nyt tilanteestani tietää ja silloin voisin näytillä käydä Jos vuotoa vielä on tai JOS ylipäätään raskaus sinne asti jatkuu...Hoitaja sanoi myös että voi olla ihan normaaliakin vuotelua. Tällä hetkellä tuntuu menkkakivuilta ja vessassa käydessä paperiin tulee punaista. Voi helvetti jos taas menee kesken, mitä pahaa mä oon tehnyt:(

Vierailija
52/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmis: Onnea!

Ele: Elämä taitaa olla yhtä piinaa... eka piinaillaan raskauden alkamista, sitten vuotojen kanssa... Mutta niin kuin tämä pino taitaa todistaa, ei nuo vuodot välttämättä oo merkki keskenmenosta. Toivotaan kovasti niin! Ja menkkakipuja oli mullakin koko alkuraskauden ajan ja jomotusta munasarjassa. Ja välillä ihan runsasta vuotoo ja silti oon päässy tänne asti. Mutta tiedän tuon kauhun tunteen ja edelleen pelkään ettei kaikki ole hyvin. Viimeksi äsken kyynelehdin miehelle, että entäs jos rakenneultrassa ei oo kaikki hyvin...

Anir: No vaikka ei oo ollu pissatulehdusta tämän raskauden aikana (vielä), niin koska mulla joskus vuosia sitten on ollut tyyliin kerran vuodessa (ehkä 4-5 kertaa elämäni aikana) silti joudun viemään kerran kuussa kusipurkin labraan... Mutta toisaalta se on hyvä, että seurataan tarkemmin, ettei vaan sit pääsis tulehdukset yllättämään, koska raskausaikana voi olla täysin oireetonkin.

Nippe + tuplat 19+0

Vierailija
53/107 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin yritetään raskautua ja kun se plussa viimein saadaan (meillä meni keskenmenon jälkeen pari viikkoa vajaa vuosi) niin aletaan pelätä ja sitten kun ne vuodot alkaa niin paniikki on jo valmis. Mulla muuttui vuoto taas ruskeaksi. En oikeen tiedä mitä ajatella. Raskausoireet on samanlaiset kuin alusta asti mutta tuskin ne nyt hetkessä romahtaisikaan. Ei kai tässä auta muu kuin seurailla ja toivoa parasta sekä pelätä pahinta. Hulluuksissani tein testinkin ja kontrolliviivan kanssa yhtä punainen viiva siihen tuli mutta eihän sekään mitään todista.

Tämä ketju on kyllä parasta vertaistukea kun on niin paljon saman kokeneita. En edes uskaltaisi vielä haaveilla vaunujen ostosta, ristiäisistä saati synnytyksestäkään. Päivä kerrallaan se on mentävä.

Paljon jaksuja ihan teistä jokaiselle!

Vierailija
54/107 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ele: Eipä noista vaunuista oikein osaa vielä näilläkään viikoilla haaveilla. Vähän olen alkanut tutustumaan tuplavalikoimaan, mutta juuri mietin, että jos vaunut hankkisi vasta synnytyksen jälkeen (jos sinne asti päästään). Koska kai ne aika nopeesti toimittavat, jos nettikaupasta tilaa?!? Jos vaikka kaikki ei mene hyvin...

Liikkeitä olen masusta kovasti yrittänyt kuullostella jo monta viikkoa. Varma en ole ollut, että liikkuuko tuolla joku vai ei. Toisi edes ne liikkeet varmuutta tähän raskauteen! Mutta viime yönä kun heräsin, varmasti joku tönäisi minua vatsassa! Ihan vaan hellästi... tai luulen ainakin niin...

Nippe + tuplat 19+1

Vierailija
55/107 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kummallista. Tosin mulla oli vastaavaa vuoto sillon kohdunulkoisessa mutta se oli jatkuvasti punertavaa ja nyt on ollu enempi ruskehtavaa. Ei tässä auta kuin seurailla. Ensi viikon perjantaina olis mahdollisuus käydä polilla päivystävällä lääkärillä mut miten kauan siellä joutuu odottelemaan?? Aamupäivisin pääsisin lähtemään mutta kotona täytys sitten olla takaisin heti 12 jälkeen kun esikoinen kotiutuu eskarista. Mitä ne ultrat yksityisellä maksaa? Ja sit mietein jo sitäkin et jos joutuiskin jäämään sairaalaan sisään ni parempi ois aamulla mennä jos on ku ja joutuu leikkaukseen ni ei sais syödä sinä päivänä mitään. Viimeksi jouduin yön yli sairaalassa odottelemaan ja se vasta raastavaa oli. Positiivista tällä hetkellä on se et mulla ei oo kipuja!

Nippe: Kyllä ne varmaan aika nopeesti netistä saa eikä niitä heti tarvikaan kun synnäriltä kotiutuu:) Esikoinen on meillä syntynyt talvella ja sillon oli aika leutoa keliä mutta viikko piti odotella ennen kuin päästiin ulkoilemaan. Kuopus on kesävauva ja sillon aloitettiin ulkoilut heti. Neuvolatäti sanoi käynnillä että voitte jo mennä uloskin, totesin siihen et ollaan jo oltu:D

Ja ihan varmasti ne oli liikkeitä mitä tunsit:) Ei niitä aluksi oikeen osaa paikallistaa mut kyllä ne siitä tulee voimakkaammaksi:)

Ele rv5+0(?)

Vierailija
56/107 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Nippe että alat tuntea liikkeet. Minä tunsin esikoisesta liikeet vasta puolivälin maissa, tuskaisena niitä jo odottelin :) Voi kun pääsisi itsekin sinne asti äkkiä.

Olisi ihanaa alkaa miettiä vauvakamoja ym, mutta ei uskalla. Tosin minussa on hieman vaunufriikin vikaa, ja olen jo monta vuotta ajatellut, että jos meille vielä vauva suodaan, haluan Emmaljungan City Cross-vaunut. Katellaan miten käy.

Mittaa Nippe teidän ulko-oven leveys ennen tuplavaunujen hankintaa. Meidän piti ostaa tuplayhdistelmät kuopuksen syntyessä, koska lapsilla on vain 1v 7kk ikäeroa ja esikoinen otti tirsoja rattaissa vielä täysiään. Meidän ulko-ovi oli vain 80cm leveä, joten ainoat tuplat mitkä mahtuivat ovesta sisään olivat Ora Landit :) Sellaiset sit hommattiin. Hyvin kulkivat hangessakin, mutta olivat tosi raskaat nostaa esim. autoon.

Nettikaupat toimittaa yleensä nopeasti perille, ja kesävauvojen kanssahan pääsee ulkoilemaan heti.

anir 9+3

Vierailija
57/107 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anir: No puolivälihän täällä alkaa kolkutella... Ja tiedän ehkä katuvani tätä myöhemmin, mutta toivois vaan, että potkisivat ihan kunnolla, niin tietäis elonmerkkejä olevan mahassa... Mutta jos kaikki menee hyvin, niin ehkä ne potkut siitä vahvistuu ihan kyllälti ;) No meillä on just tuo ongelma, että ulko-ovi on tuon 80 cm leveä ja esim. Brion double wavet on 79 cm leveet... periaatteessa mahtuis, mutta en haluis ihan ovenkarmeja myöten kulkea... eli noita Ora Landin vaunuja enemmän katsellut "sillä silmällä", ainoo vaan kun niissä ei oo heittoaisaa, toki sen koko helahoidon saa käännettyy, mut on se työläämpi muoto... Emmaljungan tuplissa oli tuo leveys kans vähä ongelmallinen ja sit ne etupyörät näytti niin pienille uusissa, että tuskin tuolla lumessa on huiput kulkemaan... Mutta olitko tyytyväinen Oran vaunuihin? Ja jos meidän tuplat syntyy kesällä, niin kannattaako ottaa se jatkoperä ja patja kesäksi ja sitten syksyä/talvea varten ne kantopussit? Kun itsellä ei oikein tuota kokemusta oo näistä jutuista...

Me täällä ollaan jo vauvoille vakuutuksia hankkimassa (jotenkin tuntuu, että voiko tää olla totta, että tänne asti on päästy). Mutta vielähän tässä voi mennä vaikka mitä pieleen. Ei tästä varovaisuudesta pääse näköjään eroon... Nää tuplat on meille kaikki kaikessa. Ja tää varmaan viimeinen kerta raskaana elämässäni (ja eka kerta näin pitkällä), että on sääli ettei tästä osaa täysillä huolettomasti nauttia, vaan pelko on koko ajan matkassa. Vaikka aluksi tuntui, että sitten nautin kun 12 viikko täynnä, no sitten taas muistin, että voihan sitä sattua senkin jälkeen mitä vain... Mutta ainakin on oppinu näiden kokemusten jälkeen arvostamaan näitä pienokaisia ja että vauvat ei oo itsestäänselvyyksiä että niitä saa tai että vauvat syntyis aina terveenä tai, että kaikki menis aina oppikirjan mukaan...

Nippe + tuplat 19+1

58/107 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille!!

ELE tsemppiä vuoteluun ja kipuiluihin, pidän suuresti peukkuja että kaikki kääntyy hyväksi!!

ANIR, minulla todettiin myös streptokokki tuota nyt 2-vuotiasta odottaessani loppumetreillä, oli antibioottitippa synnytyksen ajan eikä muuta seurantaa. Ihmettelinkin kun tällä kertaa ei otettu koko streptokokkinäytettä vaikka silloin sanottiin että todennäköisesti uusiutuu seuraavissa odotuksissa kun kerran ollut raskausaikana:/ Ajattelin tuostakin kysyä varmuuden vuoksi synnyttämään mennessä, sillä ennemmin otan vaikka varoiksi antibioottitiputuksen nytkin kuin otan riskiä että vauva saa vakavan tulehduksen/myrkytyksen. NIPPE, minä hommasin vanhemman mallin Emmaljungan tuplat (koska autottomana perheenä kuljemme vaunutellen joka paikkaan eikä tuo 2v kuopuskaan vielä jaksa hirveän pitkiä kävelymatkoja itse) ja en tullut ajatelleeksikaan tuota miten mahtuu varastoon..No, onneksi ulkokautta mahtuu varastoon, sisäkautta ei sovi:/ Toinen ongelma oli löytää sopiva vauvan kantokassi, koska halusin nimenomaan puolikovan jossa kuomu, ja kovan etsintätyön päätteeksi löydettiin Oran kantokassi näillä ominaisuuksilla joka sopi tupliin. Hirveän vaikea varsinkin vanhempiin tupliin löytää sopivan levyistä kantokassia!! Jos olisin tiennyt tuon tuplat ostaessani, olisin sittenkin päätynyt hiukan leveämpiin tupliin joihin olisi helposti löytynyt kantokassi/koppa.

OMAA; menkkakipumaisia tuntemuksia välillä, ei kummempia supisteluja edes. Jotenkin aatoksissa on ollut alitajuntaisesti 22.3 monta viikkoa, saas nähdä onko minussa "noidan vikaa" ja vauva saapuisikin sinä päivänä:)

Helene&Batman 38+4

Vierailija
59/107 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helene: No meillä on auto ja varmaan toinenkin hankittava tässä raskauden loppumetreillä, koska mies käy pidemmän matkan päässä töissä, eikä julkista liikennettä oo käytettävissä sinne. Ja toisaalta itse haluan liikkumavapauden vauvojen kanssa kotona ollessa autolla, koska julkisia kulkee niin huonosti ja toisaalta aivan mahdotonta kahden nyytin kanssa bussiin mennä yhden aikuisen voimin (täällä ei oo mitään matalalattia busseja)... Oran rattaat muuten mietinnässä, mutta toisaalta se niiden kapeus (muutaman sentin kapeemmat kuin briot/emmaljungat) mietityttää, että vauvoilla on taas pari senttiä vähemmän tilaa. Mutta toisaalta kun ois vaan helpompi ovista saada sisälle, koska asutaan rivarissa, eikä oo katosta tms. niin vaunut on aina sisälle tuotava ja kenties monta kertaa päivässä... Mutta tilattas varmaan uutena koko setti kaikkine varusteineen, vaikka sille rahalle ois kyllä varmaan muutakin käyttöä. Mutta hyviä tuplia vaikea löytää käytettyinä. Taitaa vauva viihtyä hyvin sulla masussa, jos ei edes supistele vielä ;)

Vierailija
60/107 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe. Tykkäsin Oran vaunuista. Kuljin lasten kanssa oikeastaan joka paikkaan kävellen, olivat hyvät työntää ja isoilla pyörillä pääsi lumessakin.

Meillä oli kuopukselle kantokassi (Oran oma) ja esikoinen istui rastasosassa, äp:n makuupussi muistaakseni oli talvella lämmikkeenä. Se kantokassi oli tosi pieni, meidän tammikuussa syntynyt nelikiloinen mahtui siihen ahtaasti toppakamppeissa kevääseen saakka. Sama juttu muuten yksösen vaunuissa, kesällä syntynyt esikoinen mahtui ehkä marraskuulle kantokassiin (vaunut oli Brio kombit). Joten sinuna en ehkä investoisi kantokasseihin, vaan hommaa mieluummin sitten lämpöpussit joita voi käyttää ratasvaiheessakin.

Heittoaisaa meillä ei ole ollut yksissäkään rattaissa (ja meillähän on käynyt jos jonkinlaista kärryä), en ole sitä kaivannut, joten en osaa suositellakaan.

Meillä on yhdistelmien lisäksi ollut kevyemmät rattaat, tuplina oli myöhemmin Brio tuplaponyt ja ne oli kyllä huiput isompien lasten kanssa.

Ai niin. En muista mikä Brion tuplamalli se oli, mutta olivat 78cm leveät. Pyörien keskimokkula on Brioissa niin iso, että niihin otti kiinni, eivät mahtuneet ovesta :) Karmeja hipoen tulet kulkemaan joka tapauksessa :)