Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESKENMENON JÄLKEEN-MAALISKUU**

Kommentit (107)

101/107 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa mennyt pitkä aika siitä, kun täällä viimeksi piipahdin. Ja vaikka mitä on taas tapahtunut.

Nippe, ihan hurjasti onnea hyvistä ultrakuulumisista! Nyt on puoliväli ylitetty ja päivät vähenee vauhdilla. Hyvä, että oot saanut saikkua ja päässyt lepäämään.

Vilmikselläkin hyviä uutisia ultrasta. Ihanaa, että kaikki on hyvin, vauva kasvaa ja kevät tulee :). Ihanaa sekin, ettei vuotoa ole enää tullut.

Voi Anir. On tuo vuoto kyllä tylsää. Sais loppua jo. Mutta ihan taivaanlahja kyllä se tuttavasi. Mä olen miettinyt, että tarttisin jonkunlaisen kausikortin paikallisel lääkäriasemalle. Voisin käydä ulrassa joka viikko ja joskus viikonloppuisinkin :). Kyllä se maha vielä kasvaa ja toivottavasti epävarmuuskin hiipuu, kun alkaa tuntea liikkeitä. Voimia kaikkeen.

Helenelle jaksuja viimeisiin raskauspäiviin. Oon ihan pikkuisen kade, kun olet jo tuossa pisteessä :D.

ON: Lääkärin ohjeen mukaan käytiin ultrassa varmistamassa, että pikkuinen on edelleen hengissä ja kaikki hyvin. Ja olihan siellä. Sydän sykki varsin säännöllisesti ja pikkuinen oli jo ihan ihmisen näköinen pienine jalan ja käden alkuineen. Olen ihan sekaisin näiden viikkojen laskemisen kanssa, kun mun laskurit ei täsmää noiden lääkäreiden laskureihin ollenkaan, mutta kauhean spurtin vauva oli ottanut. 15 päivää sitten vastasi viikkoja 6+0 ja tänään 9+0. Lääkärin laskutavan mukaan menkoista lasketut viikot tänään 8+2. Olo on helpottunut ja ainakin hetken aikaa jopa luottavainen. Vaikka kyllähän elämä sinällään "pelottaa". Eilen kuulin ystäväni menneen np-ultraan ja sikiön todettiin kuolleen noin viikkoa aikaisemmin. Alkuraskaudenultrassa kaikki oli ollut hyvin. Mutta ei kai noita millään pysty estämään, joten jospa yrittäisin taas olla murehtimatta.

Niisku 8+2

102/107 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kappaleena aina vain. Hiukan alkaa ihmetyttää oireettomuus, ei siis mitään oloa että pitäisi pullauttaa tätä asukasta maailmaan. Kuopus oli tässä vaiheessa jo kolmipäiväinen:) No, sydänkäpystä kannattaa odotella:)

Helene&Batman 40+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anir: kyllä se teidän pikkuinen siellä hyvin voi, mutta tiedän tuon tunteen noista vuodoista. Ne säikyttää aina, vaikka tietäis että niille on syy...

Helene: Vai vieläkin kokonaisena ja ilman synnytystuntemuksia... Voi kun minäkin olisin jo tuossa pisteessä! Aika vaan matelee... Ei taida olla kiire pienokaisella omasta turvapesästään pois ;)

Niiskurouva: Mukava kuulla kuulumisiasi ja hyvä, että kaikki on kunnossa. Ja noista kasvuspurteista, ne ei oo ollenkaan epätavallisia, koska ihan alkuraskaudessa pienikin mittavirhe (vauvan asento) vaikuttaa noihin "vastaa viikkoja lukuihin". Ja tuo kausikortti ultriin ois aika jees ollu mullekin!

Nippe + tuplat 21+1

Vierailija
104/107 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika matelee täälläkin. Voi kun tulisi äkkiä ensi viikko ja keskiviikko, ultrapäivä.

Omat housut mahtuu edelleen hyvin jalkaan, tosin uskaltauduin ostamaan mammafarkutkin, kun sattui sopivat kohdalle. Toivottavasti saan ottaa ne käyttöönkin... Ja vaikka aiemmissakin raskauksissa olen mahtunut pitkään omiin housuihini, koko ajan mietin että jos vauva onkin kuollut ja siksi maha ei kasva...

Haluaisin niin nauttia tästä raskaudesta, mutta koko ajan vaan ajattelen jos ja jos...

Jotain piti kommentoida, mutta en enää muista mitä...

anir 11+3

Vierailija
105/107 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niisku, ihanaa, että ultrassa kaikki oli hyvin.

Anir, älä masennu, jos maha ei leviä vielä. Kyllä sä vielä tuskiin asti kärsit isosta mahasta.

Nippe, kiva kun oot noin pitkällä, siis yli puolen välin. Tsemppiä!

Ja Helene, muistathan, että synnytys voi käynnistyä ihan yhtäkkiä. Mäkin toista odottaessa valitin päivällä, ettei ole mitään tuntemuksia, ja jo samana iltana alkoi supistella ja lähdin sairaalaan ja yöllä oli synnytys.

Mun ultrassa oli kaikki hyvin. Vauva liikkui, sydänäänet löytyivät ja koko vastasi viikkoja. Lisälöydöksenä oli harmiksi munasarjakysta, jonka pitäisi olla vaaraton, mutta se voi puhjetessaan aiheuttaa kovat kivut. No mähän erehdyin tutkimaan keskustelupalstoja aiheen tiimoilta ja löysin kauhutarinoita kivuista, syöpälöydöksistä, verevuodosta ja muusta. Mulle kätilö kyllä sanoi, että kystan sisällä on nestettä, ei verta ja jos se vuotaa, tulee ruokalusikallinen nestettä.

Vierailija
106/107 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simonalle onnea hyvistä ultrakuulumisista. Eiköhän nuo kystat oo aika yleisiä mitä oon kuullu... Ja suurinosahan niistä tosiaan on hyvälaatuisia. Mutta onhan se ikävä, jos tulee kipuja tms. Kuitenkin jos kipuja ilmaantuu, niin saattaa säikähtää siinä vauvan puolesta. Toisaalta sulla on nyt tieto siitä, että mistä mahdollinen kipu johtuu, jos kipukohtaus iskee. Joo googlen käyttö pitäs kyllä melkein kieltää raskaana olevilta ;) Kuulun siihen joukkoon, joka kans googlettaa aina kaikki mahdolliset jutut ja ainahan tarinoita löytyy puolesta ja vastaan... Mutta pääasia, että vauvallanne oli kaikki hyvin!

Anir: Ole vaan tyytyväinen jos mahdut vielä omiin pöksyihin... mulle kaveri jo tokaisi, että näytän jo ihan viimeisillään olevalle... Ja tässä siis vasta puoliväli juuri ja juuri ohitettu... Mutta ehkä johtuu sit kahdesta salamatkustajasta ;)

Mies on ollu jo viikon reissussa, huomenna illalla kotiutuu. On kyllä aika käyny pitkäksi yksinään ollessa. No tää varmaan on sit viimeinen rilluttelureissu poikien kanssa vuosiin, kun tuplat syntyy... Oli kyllä jo sanonut kavereille, että ensi vuonna ei ainakaan lähde tälle perinteiselle laskettelureissulle... Katsotaan vieläkö tunnistaa minut, kun tuntuu että viikossa maha on jo paisunut taas melkoisesti...

Vierailija
107/107 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Simona hyvistä ultrakuulumisista!

Itsellä olisi np-ultra ensi viikolla ja pelottaa ja jännittää ihan kympillä. Ensinnä pelkään onko asukki enää elossa, ja entäs jos löytyy massiiviset turvotukset tai muuta pahaa epämuodostumaa tms. Muutenkin on ollut niin stressaavaa tämä alkuraskaus, etten jaksaisi enää mitään uutta ylläriä.

Tänään on ensimmäinen vuodoton päivä viikkokausiin. Jokohan se vihdoin loppuisi, vai onkohan lähipäivinä tulva tiedossa...

anir 11+5