Mitä olet mieltä, meneekö ex-puoliso ex-puolison hautajaisiin?
Lapset aikuisia, erottu kymmeniä vuosia sitten. Eli kutsutaanko hautajaisiin?
Kommentit (51)
Kyllä voisin ehkä mennä koska olen ainoa jonka kanssa exällä on lapsia. Olen hyvä kaveri ex-appiukon kanssa ja muidenkin exän sukulaisten kanssa ja tavataan porukalla lapset, minä ja exän sukulaiset kuten ex appi. Exänkin kanssa ollaan kavereita. Minua ei kiinnosta mitä uudempi puoliso ajattelee eikä kukaan sukulainen halua häneen tutustua. Yhteiset lapset joutuu joskus pakosta näkemään tätä ihmistä mutta kohtelevat kuin ulkopuolista työntekijää tms.
Ei tietenkään saa mennä, siinähän suuri riski että menee pettämisen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäni hautajaisissa meitä oli 3 vaimoa eturivissä. Meidän erosta oli noi 30 vuotta.
Kamalan epäkunnioittavaa sitä uusinta, sillä hetkellä siis ainoaa oikeaa, puolisoa kohtaan.
Exäni ja minun poika oli se joka oli järjestämässä hautajaisia kolmannen vaimon (avo) kanssa. Hän oli sitä mieltä,että kuolinilmoitukseenkin laitetaan ensimmäiseksi surijaksi minä. Sanoin , että tulen hautajaisiin, mutta kuolinilmoitukseen riittää ystävä. Hänen isänsä ja minä olimme loppuun saakka tosi hyviä ystäviä. Tämä viimeinen avokki oli hirveän mustasukkainen, mutta lakimiespoikani arvovallallaan jyräsi hänen toivomuksensa.
13v sitten kuoli ex-mies.Olin hautajaisissa,koska hänen sukulaisensa toivoivat niin.Toivotettiin myös tervetulleeksi ex-avomies ja nyk.avomies! Näin se käy,kun kaikkien välit on hyvät. Tällaista avarakatseisuutta saisi olla enemän ihmisten kesken.
No en menisi. Ex-aviomiehelläni on ollut ehkä vähiten merkitystä elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäni hautajaisissa meitä oli 3 vaimoa eturivissä. Meidän erosta oli noi 30 vuotta.
Kamalan epäkunnioittavaa sitä uusinta, sillä hetkellä siis ainoaa oikeaa, puolisoa kohtaan.
Ei ole. Sehän kertoo vain että kyseessä on ollut ehtiväinen mies. Jokainen voi sitten kohdallaan miettiä kuinka monta exää haluaa hautajaisiinsa.
En olisi ottanut mieheni exää viereeni istumaan hautajaisissa. Onneksi tämä oli sen verran fiksu ettei sitä esittänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Ex appivanhempieni hautajaisiin menisin ilman muuta - jos se siis heidän lähiomaisilleen kävisi. Olen heidän kanssaan vielä hyvissä väleissä ja nähdään muutamia kertoja vuodessa.
Meillä ex- jo liiton aikana esti appivanhempia tapaamasta jälkikasvua eikä todellakaan pitänyt eron jälkeen mitään yhteyttä appeensa. Eron tultua oli ilmoittanut, ettet näe lapsenlapsiasi enää koskaan eikä heidän kotiin ollut mitään asiaa. Nyt on itse kutsumatta tulossa hautajaisiin, ilmoitti tulostaa. Erosta kohta 15-v ja lapset tietenkin aikuisia. En missään nimessä haluaisi ko. psykopaattia muistotilaisuuteen laukomaan "totuuksiaan" ja esiintymään mieheni rinnalla "ydinperheenä". Minä olen kuitenkin ollut vaimo jo 10-vuotta ja hänenkin tulisi jatkaa elämäänsä. Eria asia tietenkin olisi, jos olisi ollut jossain väleissä apen kanssa näin vuosina.
Minä lähtisin miettimään sitä kutsua vainajan toiveisiin perustuen. Jos vainaja ei ole halunnut olla missään tekemisissä sen ex:nsä kanssa eivätkä ole mahtuneet samoihin jo aikuisten lastensa juhliin, niin jäisi ex kutsumatta. Mutta jos ovat edes asiallisissa väleissä, niin silloin voisi kutsua. Riippuisi miten isot hautajaiset järjestää ja kuinka paljon haluaa väkeä sinne muistotilaisuuteen.
Nykyäänhän hautajaisia järjestetään hyvinkin pienessä piirissä, eikä ole hautajaisilmoituksia, missä ilmoitetaan hautajaistan aika ja paikka, mikä toimii avoimena kutsuna siunaustilaisuuteen.
Voihan olla, että vainaja on vaikka itse eläessään sanonut, että ex-puoliso ei ole tervetullut hautajaisiin. Lapsille toive on varmaan välitetty.
Itse en osallistu ex-miehen hautajaisiin enkä halua häntä omiin hautajaisiin, katsotaan nyt sitten, missä järjestyksessä lähdetään. Eron olen kuitenkin pyrkinyt hoitamaan fiksusti ja pitämään mölyt mahassani.
Vierailija kirjoitti:
On ex-puoliso kuitenkin ollut merkittävä tekijä vainajan elämässä
Todellakin!
Tein niin paskavalinnan! Ihan karsea tapaus loppujen lopuksi kun oikea karva paljastui!
Menisin ja tanssisin ripaskaa!
EI kuuna kullanvalkeana en mesisi , en aikuisten oikeasti menisi!
Olin ex-mieheni kanssa 20v. Toivottavasti ei tule hautajaisiini. En olisi hänestä eronnut, jos hänet lähelleni haluaisin. Toivottavasti lapseni kunnioittavat toivettani, kunhan sen aika tulee. Olemme exän kanssa ihan hyvissä väleissä, vaihdamme jopa välillä kuulumisia. Ystäviä emme ole, eikä hän kuulu lähipiiriini.