Nukutteko miehen kanssa saman vai eri peittojen alla?
Meillä ollut aina käytössä leveät parisängyn peitot ja olen pitänyt tätä käytäntönä muissakin perheissä. Silti tunnumme aina saavan lahjaksi yhden hengen lakanasettejä, joille toki on käyttöä vieraslakanoina, mutta joku raja niilläkin.
Onko tosiaan tavallisempaa nukkua kahden eri peiton alla kuin käyttää yhtä leveää peittoa?
Kommentit (128)
Tällä hetkellä yhteinen peitto, joka vaihdetaan taas kohta vauvan synnyttyä omiin peittoihin. Kesät ollaan myös omilla peitoilla.
mut yhteinen sänky :)
Mä taas olen yllättynyt siitä, että joissakin perheissä parisängyssä onkin kaks erillisitä petaria, eikä yhtä isoa! Meillä on yksi iso petari.
Mä en voisi jakaa peittoa miehen kanssa, koska tykkään kietoutua omaan peittoon kuin toukka ;)
Mun pitää lisäksi saada oma peitto syltättyä myös jalkojen väliin! :D
AV-palstan tuntien, tämä meidän tapa on varmasti väärä ja kertoo meidän suhteemme olevan aivan hirrrrveeen rretuperällä! ;)
Joskus oli yhteinen, mutta mies omii sen aina ja sit mä herään viluisena ilman peittoa.
Lisäksi meillä on ihan eri käsitys lämpötiloista, toinen haluaa ohuen peiton, toinen paksun.
Peitto on leveämpi kuin sänky, ei se lopu kesken.
Sänky 140cm ja peitto 180cm
Yhteinen peitto on, enkä luopuisi siitä ikinä. Ihana mennä yksinkin nukkumaan, kun peitosta saa rutattua kaverin. Ei myöskään pahemmin varastella toisiltamme peittoa pikemminkin sitä on puolet turhan panttina, kun käperrytään toisiimme. Anoppilassa meillä on erilliset peitot ja aina on toisen peppu paljaana ja toinen peitto lattialla.
yhteinen huone, sänky, patja, petari ja peitto sekä 4tyynyä
Sylikkäin ja alasti on ihana nukahtaa ja heräillä.
Makkarissa ei ole lasten kuvia, telkkaria tai mitään "ylimääräistä". Se on meidän kahden aikuisen pesä. Seinillä on kuvia vain meistä.
Toki lapsi/lapsia saattaa tulla aamulla, iltapäivällä tai illalla pötköttelemään tai lukemaan sängynpäälle tai viekkuun, muttei yöksi.
tulleiden vastausten perusteella omat peitot lienee vähän yleisempiä kuin yhteiset.
Itse rakastan yhteisessä peitossa sitä, että saan olla ihokontaktissa miehen kanssa myös yöllä. Saan käpertyä häneen kiinni ja nukahtaa siihen. Varsinkin kylminä talvipäivinä tuo on taivaallista.
Meillä minä taidan olla se peiton varastaja, mutta siltikään mies ei halua luopua yhteisestä peitosta. Oon kyllä joskus ajatellut, että isompi peitto voisi olla hyvä, mutta eipä ole tullut sellaista silti hankittua.
Onko vaikeaa löytää pussilakanoita 180 cm leveään peittoon?
ap
Olemme olleet yhdessä vasta reilun vuoden ja minusta on ihanaa nukkua yhdessä saman, kapean peiton alla :D. Jotenkin NIIN romanttista. En halua edes ajatella, että joskus pitäisi nukkua eri peittojen alla.
mutta olen huomannut että suurimmalla osalla on eri peitot.
Haluan kietoutua omaan peittooni itse. Eikä muutenkaan nukuta lähikontaktissa (vaikka parisängyssä toki), minä tarvitsen oman rauhan ja tilan nukkumiseen ja häiritsee jos joku on "iholla".
omat sängyt, omat makkarit.
Hyvä ja syvä uni on onnemme salaisuus!
En pysty nukkumaan lähekkäin, tulee ihan kauheen kuuma. Onneksi mieheni on samanlainen.
En vaihtais, on ihanaa nukkua saman peiton alla. Kumpikaan ei varasta peittoa toiselta, nukutaan sikeästi:)
Luulen, että meilläkin 180 cm leveä, koska yltää 160cm sängyn reunojen yli. Lakanat helppo ostaa, ei tartte edes etsiä... Vakiotavaraa!
yhteinen sänky ja yksi iso petari :) Olemme kokeilleet joskus myös tuplapeitettä, mutta kumpikaan ei osannut nukkua yhteisen peiton alla. Tykätään kääriytyä omaan peittoon ja kesällä mies nukkuu pelkällä pussilakanalla. Ennen nukkumaan alkamista köllötellään monesti yhden peiton alla ja kiehnätään iholla, sitten siirrytään nukkumaan omien peittojen alle.
Eli tähän osoitteeseen voi lähettää kaikki käyttämättä jääneet lahjapussilakanasetit :)
Tosi outoa! Ei tulis ikinä mieleenkään. Meillä iso kokoero ja mennään ihan eri aikaan nukkumaan. Ei tosiaan sopisi meille.
Ihanaa, enkä luopuisi siitä. Aamulla on suloista, kun mies nukkuu mun selässä kiinni ja tunnen stondiksen mua vasten. Usein se johtaa seksiin, joskus ei.
tulleiden vastausten perusteella omat peitot lienee vähän yleisempiä kuin yhteiset.
Itse rakastan yhteisessä peitossa sitä, että saan olla ihokontaktissa miehen kanssa myös yöllä. Saan käpertyä häneen kiinni ja nukahtaa siihen. Varsinkin kylminä talvipäivinä tuo on taivaallista.
Meillä minä taidan olla se peiton varastaja, mutta siltikään mies ei halua luopua yhteisestä peitosta. Oon kyllä joskus ajatellut, että isompi peitto voisi olla hyvä, mutta eipä ole tullut sellaista silti hankittua.
Onko vaikeaa löytää pussilakanoita 180 cm leveään peittoon?
ap
meidan makkari on aika viilea, joten talvella 2 isoa peittoa on tarpeen. Nukutaan usein "lusikoiden", joten kivempi olla ison peiton alla, oli niita sitten 1 tai 2 :D
Kukin pariskunta taaplaa tyylillaan, tarkeinta on ne hyvat younet.
Olemme olleet yhdessä vasta reilun vuoden ja minusta on ihanaa nukkua yhdessä saman, kapean peiton alla :D. Jotenkin NIIN romanttista. En halua edes ajatella, että joskus pitäisi nukkua eri peittojen alla.
Olemme olleet yhdessä 20 vuotta. Yksi sänky, yksi peitto. Sängyn leveys on 120 cm ja peiton 150. Molemmat nukkuvat hyvin.
Peitto on leveämpi kuin sänky, ei se lopu kesken.
Sänky 140cm ja peitto 180cm
180cm leveitä peittoja edes Suomessa myytävänä? Normaali yhden hengen peittohan on 150 cm leveä, eli tuo 180 kuullostaa kahdelle hieman niukalta. Familonin tuplapeittohan on 230cm leveä.
Meillä on 230 leveä tuplapeitto ja hyvin mahdutaan, nyt sen alla nukkuu vauvakin...
Näin ollut aina ja veikkaan, että kun ikää tulee enemmän, niin siirrytään nukkumaan omiin huoneisiin. Hyvät yöunet on kaiken a ja o.