Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2,5kk ikäinen vauva ei viihdy mahallaan

16.11.2005 |

Vauva ei viihdy lattialla ollenkaan mahallaan. Vähän aikaa juuri ja juuri kääntelee päätään sivulta toiselle, jonka jälkeen alkaa itkemään ja rauhoituu kun kääntää selälleen. Aiemmin oli rauhallisesti mahallaan ja jaksoi nostaa reippaasti koko ylävartaloaan ja pitää sitä kohollaan pitkään. Nyt tosiaan vain vaivoin nostaa sen verran päätään että saa sen käännettyä puolelta toiselle. Onko tällainen kehityksen " taantuminen" normaalia? Sylissä vauva kuitenkin tykkää olla mahallaan, itse asiassa se on lempiasento.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku neiti ei siis ihan pienenä todellakaan viihtynyt mahallaan vaan kävi heti huutamaan tai sitten vaihtoehtoisesti saattoi joskus painaa posken lattiaan ja nukahtaa. Päätä ei tuosta asennosta suostunut nostamaan. Neiti ei myöskään suostunut treenaamaan niskaansa " istumaan nostoilla" vaan, kun joku veti käsistä, niin pikkulikka retkautti niskan rennoksi ja jännitti koko muuta kroppaa, joten meni vain kaarelle. Sylissä suostui treenaamaan niskaa ja olemaan masullaan. No neuvolan mielestähän tuo johtui siitä, ettei me oltu pidetty tarpeeksi masullaan ja että olimme pitäneet tyttöä liian varovaisesti (eli tukeneet niskaa liikaa).

Itse en uskonut tuohon, sillä neidin kaksoisveli nosteli päätään jo erittäin aikasessa vaiheessa ja viihtyi masullaan etc, joten neuvolan käskyistä huoliomatta en alkanut huudattaa pikkuista masullaan.

Neiti keksi kääntymisen vissiin tuossa 5 kk iässä ja pikkuhiljaa sen jälkeen alkoi viihtyäkin masullaan. Pää alkoi pysä ylhäällä muutaman päivän treenauksen jälkeen ja nyt pyörivät molemmat säkkäränä lattialla. Lapset nyt vain kehittyvät eri aikoihin.

Dummy + keijuprinsessa ja peikonpoikanen (6 kk)

Vierailija
2/3 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja viihtyy vasta nyt kunnolla mahallaan. Tähän mennessä aina tuli ennemmin tai myöhemmin (yleensä ennemmin...) huuto kun laitoin lattialle mahalleen. Sylissä oli mielellään mahallaan ja röyhtäytinkin paljon siinä asennossa (samalla puklut menivät kätevästi lattialle, eivätkä minun vaatteille). En tiedä onko tuollainen " taantuminen" normaalia vai ei, mutta meillä on ollut sama juttu, eli ihan pienenä n. 1,5 vkon vanhana nosti jo mahallaan terhakasti päätään, mutta sitten esim. kuukauden ikäisenä ei viihtynyt mahallaan ollenkaan, eikä juuri nostanut päätään ylös. Mahallaan viihtyminen tuli meillä sen myötä kun oppi kääntymään itse mahalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaihtelevasti viihdytään mahallaan. Mutta syynä pikemminkin ärsytys, kun ei pääse eteenpäin ja hinku olis kova... Poika siis syntynyt 7.9. eli reilu 2 kk. Silloin viihtyy, kun on itse kääntynyt (kääntyilee välillä) mahalleen tai äheltäen yrittää ja autetaan loppuun asti (kun muuten tulee kiukku, jos ei jokakerta onnisu:) ). Silloin saattaa niska kekottaen jotakin lelua katsella rauhassa jonkin aikaa, kunnes taas alkaa hirveä äheltäminen eteenpäin (mikä tietty ei vielä onnistu

).