Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset syö jauhelihaa uskomattoman paljon

Vierailija
01.03.2012 |

töissä sivusta seuraan työkaveria:

- pastakastike jauhelihasta

- pizzan päällä jauhelihaa

itse en tee koskaan jauhelihasta em. ruokia

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pizzaa ja bolognesea. On kyllä tosi paljon, alkoi oikeen ahdistaa. Huoh.

Vierailija
2/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pizzaa ja bolognesea. On kyllä tosi paljon, alkoi oikeen ahdistaa. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastike, spagettikastike, lihapullat, makaronilaatikko, tacot, tortillat, uuniperunat, perunavuoka jne. Lista on mahdottoman pitkä.

Nauratti, kun kasvis-syöjän tytär, joka on myös olevinaan kasvis-syöjä ja joka paasaa asiasta kavereilleen, söi kilpaa lihapullia mun tyttären kanssa.

Mietin mielessäni, että kyllä mulla on fiksu tytär, kun ei maininnut asiasta mitään, vaikka tuo kaveri on välillä hyvinkin ilkeä.

Vierailija
4/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Suomessa ihan älyttömän yleinen ruoka-aine. Me käytetään jauhelihaa kerran pari kuussa, mutta kun katselee ihmisten viikkoruokalistoja, tuntuu että muut käyttää vähintään kerran viikossa.

Onhan se halpaa ja helppoa, mutta luulisi että on tylsää.

Vierailija
5/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään pastaa ihan liikaa ja noin kerran parissa vuodessa voin tehdä bolognesen. Muuten kaikkea muuta pastan kanssa kiitos

Vierailija
6/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastike, spagettikastike, lihapullat, makaronilaatikko, tacot, tortillat, uuniperunat, perunavuoka jne. Lista on mahdottoman pitkä. Nauratti, kun kasvis-syöjän tytär, joka on myös olevinaan kasvis-syöjä ja joka paasaa asiasta kavereilleen, söi kilpaa lihapullia mun tyttären kanssa. Mietin mielessäni, että kyllä mulla on fiksu tytär, kun ei maininnut asiasta mitään, vaikka tuo kaveri on välillä hyvinkin ilkeä.

Miksi spaghetin kanssa jauhelihaa, tai tacojen ja tortillojen kanssa? uuniperunat ja jauheliha??? Ihan outoa mulle tollanen jauhelihan syönti

Vierailija
7/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperseet varmaan itkee miten laaduton ruoka-aine, mutta eikö ole hyvä että jos eläimiä kerran on pakko teurastaa ruoaksi, siitä menee mahdollisimman vähän hukkaan? Minua ei haittaa vaikka jauheliha olisi "epämääräisistä" osista tehtyä, koska enemmän ahdstaisi ajatus siitä että eläin on tapettu vain sen takia että siitä saadaan tyyliin fileet talteen.

Jauheliha on arkiruoan raaka-aine, eikä yhtään hassumpi sellainen ellei ole joku totaalisen nirso/fiini tyyppi, jolle ei kelpaa kuin gourmet. Ruoan arvostamista voisi jokainen länsimaalainen harrastaa hieman enemmän.

Vierailija
8/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka pointti jää epäselväksi.

Mun mielestä aika normaalia, että ihmiset syö paljon jauhelihasta tehtyä sapuskaa. Helppo ja nopea raaka-aine. Otsikon perusteella olettais, että ap:llä olisi jotain vuotuisia kulutuslukuja/lätty tms.

Mut ei, tää oliki tälläinen, voi kuinka mä olen niin erikoisen hyvä ihminen, kun mä en käytä jauheliaa pizzaan tai pastakastikkeeseen. Minä syön oikeaa ruokaa, puhtaita raaka-aineita, käyn kauppahallista valkkaamassa kaiken ihan omin kätösin... Ylemmyys sentään.

Elä ja anna toisten elää ja syödä sitä, mistä ne tykkää. Keskity omaan napaan vaan ihan rauhassa.

Vierailija
9/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperseet varmaan itkee miten laaduton ruoka-aine, mutta eikö ole hyvä että jos eläimiä kerran on pakko teurastaa ruoaksi, siitä menee mahdollisimman vähän hukkaan? Minua ei haittaa vaikka jauheliha olisi "epämääräisistä" osista tehtyä, koska enemmän ahdstaisi ajatus siitä että eläin on tapettu vain sen takia että siitä saadaan tyyliin fileet talteen. Jauheliha on arkiruoan raaka-aine, eikä yhtään hassumpi sellainen ellei ole joku totaalisen nirso/fiini tyyppi, jolle ei kelpaa kuin gourmet. Ruoan arvostamista voisi jokainen länsimaalainen harrastaa hieman enemmän.

sitä tungetaan joka paikkaan.

Vierailija
10/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin helppoa. Siitä saa monenlaista ruokaa ja tarvittaessa ison määrän, että jää vielä seuraavallekin päivälle.

Vierailija
11/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kanaa, mutta aina tuota jauhelihaakin. Jauheliha on helppo ja nopea valmistaa. Siitä saa erimakuisia ja muutenkin erilaisia versioita. En mä aikaisemmin ole ajatellut asiaa, mutta meillä jostain kumman syystä syödään PALJON jauhelihaa. Tosin meillä menee älyttömän paljon perunaakin, joka tuntuu olevan nykyään pannassa monessakin huushollissa.

Vierailija
12/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapseni täytyy niin usein syödä pastaa, jonka kanssa se on helppo kastikkeen raaka-aine.

Vierailija
13/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka pointti jää epäselväksi. Mun mielestä aika normaalia, että ihmiset syö paljon jauhelihasta tehtyä sapuskaa. Helppo ja nopea raaka-aine. Otsikon perusteella olettais, että ap:llä olisi jotain vuotuisia kulutuslukuja/lätty tms. Mut ei, tää oliki tälläinen, voi kuinka mä olen niin erikoisen hyvä ihminen, kun mä en käytä jauheliaa pizzaan tai pastakastikkeeseen. Minä syön oikeaa ruokaa, puhtaita raaka-aineita, käyn kauppahallista valkkaamassa kaiken ihan omin kätösin... Ylemmyys sentään. Elä ja anna toisten elää ja syödä sitä, mistä ne tykkää. Keskity omaan napaan vaan ihan rauhassa.

Meillä syödään kyllä jauhelihaa (lihapullat, mureke jne) mutta ei tuollaisia määriä josta edellä oli kyse. Ihan oikeaa ruokaa se jauhelihakin on =D Ihan vaan uteliaisuudesta kysyin, miksi juuri jauheliha? Miksi tortillaan ei laiteta lohta ja broileria? Miksi pastaan ei laiteta katkarapuja tai muuta ja miksi pizzaan ei laitetan vaikka kinkkua, sieniä jne?

Sulta meni tosiaan pointti täysin ohi.

Vierailija
14/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois olla vähän hassuja makaroonilaatikossa tai tortillojen sisällä.

Vierailija
15/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n listausta hänen käyttämistään raaka-aineista.

Ihan vaan haluaisin kommentoida:"mutta miksi käytät kesäkurpitsaa noin paljon, miksi. Itse en koskaan käytä kesäkurpitsaa noihin ruokalajeihin."

Vierailija
16/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin helppoa. Siitä saa monenlaista ruokaa ja tarvittaessa ison määrän, että jää vielä seuraavallekin päivälle.

Ja myös lohen valmistus on nykyään aivan yhtä helppoa

Vierailija
17/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n listausta hänen käyttämistään raaka-aineista. Ihan vaan haluaisin kommentoida:"mutta miksi käytät kesäkurpitsaa noin paljon, miksi. Itse en koskaan käytä kesäkurpitsaa noihin ruokalajeihin."

tosiaan jauhelihaa syödään jopa muutaman kerran viikossa. Etkö nyt ollenkaan saa pointista kiinni. ap

Vierailija
18/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois olla vähän hassuja makaroonilaatikossa tai tortillojen sisällä.

kaksi vaihtoehtoa jauheliha ja pihvit =)

Vierailija
19/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka pointti jää epäselväksi. Mun mielestä aika normaalia, että ihmiset syö paljon jauhelihasta tehtyä sapuskaa. Helppo ja nopea raaka-aine. Otsikon perusteella olettais, että ap:llä olisi jotain vuotuisia kulutuslukuja/lätty tms. Mut ei, tää oliki tälläinen, voi kuinka mä olen niin erikoisen hyvä ihminen, kun mä en käytä jauheliaa pizzaan tai pastakastikkeeseen. Minä syön oikeaa ruokaa, puhtaita raaka-aineita, käyn kauppahallista valkkaamassa kaiken ihan omin kätösin... Ylemmyys sentään. Elä ja anna toisten elää ja syödä sitä, mistä ne tykkää. Keskity omaan napaan vaan ihan rauhassa.

Meillä syödään kyllä jauhelihaa (lihapullat, mureke jne) mutta ei tuollaisia määriä josta edellä oli kyse. Ihan oikeaa ruokaa se jauhelihakin on =D Ihan vaan uteliaisuudesta kysyin, miksi juuri jauheliha? Miksi tortillaan ei laiteta lohta ja broileria? Miksi pastaan ei laiteta katkarapuja tai muuta ja miksi pizzaan ei laitetan vaikka kinkkua, sieniä jne?

Sulta meni tosiaan pointti täysin ohi.

Mä pystyn ymmärtämään, että jos joku luettelee ruokalajeja, joihin käyttää jauhelihaa, niin hän voi varmasti jonain muina kertoina käyttää myös kanaa, kalaa, kasviksia... Mutta se jauheliha sopii myös tuohon ruokalajiin, esim pizzaan tai pastan kastikkeeksi.

Ilmaisit kyllä aloituksessasi inhotusta...

Vierailija
20/49 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös lohen valmistus on nykyään aivan yhtä helppoa

Lohesta mä en osaa tehdä yhtä monipuolisesti kaikkea kuin jauhelihasta. Plus se on kalliimpa ja meidän lapset ei tykkää.