Idos-Agnesilla lapsi!!
http://www.iltalehti.fi/2005/11/16/200511163733638_vi.shtml
Kyllä putos Agnesin pisteet mun silmis.. eilen vielä äänestin sitä jossakin gallubissa suosikikseni, mutta enpä enää..
Millainen äiti jättää lapsensa äidilleen ja muuttaa toiseen maahan jonkun äijän perässä??!!
Kommentit (81)
Pedofiilejä varmaan onkin paljon monissa viroissa...
Veisitkö kenkäsi korjattavaksi silloin tällöin ryypiskelevälle, loistavan hyvälle suutarille vai huonolle, nuhteetonta elämää viettävälle suutarille?
Menisitkö mieluummin huonon, nuhteettoman kirurgin leikattavaksi vai ylinopeussakkoja saaneen huippukirurgin leikattavaksi?
Ihmisen moraali ei vaikuta hänen ammattitaitoonsa noin keskimäärin, kuten kukin ehkä tajuaa. Esikuvalta (=idoli) vaaditaan enemmän tässä suhteessa.
Aikuisille on sama, mitä idolia he diggaavat, lapsille ei.
--> Sitä paremmalla syyllä jätän äänestämättä! Vielä huonompi roolimalli lapsille!
että useissa köyhissä maissa, joista lähdetään ulkomaille pahimmassa tapauksessa koko sukua elättämään, lapsen sukulaisille jättäminen on yleisesti hyväksytty tapa. Sitä ei pidä tuomita ellei itse ole saman yhteiskunnan kasvatti.
Me suomalaiset olemme niin tottuneet omaan elintasoomme, että olemme mielestämme oikeutettuja tuomitsemaan muiden ratkaisuja, joiden ymmärtämiseen meillä ei ole edellytyksiä.
Minä en äänestäisi kaksinkertaista rattijuoppoa ja tappajaa Eduskuntaan, enkä asioisi hänen kanssaan, vaikka olisi esim. huippu-kirurgi. Mikäli oma moraali sallii tietynlaisten tehtävien jatkamisen tuonkaltaisista rikoksista huolimatta, niin mihin saakka hänen moraalinsa venyykään muissa asioissa?
Ihmisen moraali vaikuttaa siihen millaisia ratkaisuja hän on valmis työssään tekemään ja kuinka rehellisesti toimimaan. Jos on valmis väärentämään tutkinto-paperit, on varmasti valmis tekemään aika paljon muutakin. Minä en jäisi katsomaan, että mitä.
Aikuinen ei voi valita lapselleen idolia, sen tekee lapsi itse. Ilmeisesti sinun mielestäsi lapsellesi parempi idoli olisi esim. rattijuoppo kuin olosuhteista (joista me emme tiedä mitään) johtuen henkilön oman lapsen kasvattaakin tämän lapsen oma isoäiti. Hui.
inusta. En tiedä hänen taustaansa lainkaan.... enkä koskaan lähde tuomitsemaan ketään. Tangomarkkinoillahan tämä olisi eri juttu, mutta puolustelette, että tässä valitaan idoli - saatanan tekopyhää sekin. Miettikääpä niitä lapsienne idoleita? Ei taida kaikki olla aivan pulmusia, vai mitä. Jokaisella meillä on jostain syystä luurankoja kaapeissa :-P
Olisiko sota taas näin suuri - ei miehet saavat hyvällä omalla tunnolla " hylätä" lapsiaan.
T. Isänsä " hylkäämän" pojan äiti
Rupeette nyt täällä arvailemaan että mitä Agnes on oikeesti tehny työkseen ja että miksi on jättänyt poikansa puolaan.
Huh huh...
Onnea myös sinulle. Hieman pelottaa, että elinpiirisi kapenee aika lailla, jos alat valita tuttavapiiriäsi ym. tuon nuhteettomuuden perusteella. Harva ihminen viime peleissä toimii täysin moitteettomasti kaikilla elämänaloilla. Ehkä sinä ja puolisosi olette tällaisia poikkeusihmisiä?
Olisihan se mukavaa olla kaltaisesi idealisti, mutta ainakin itse olen joutunut pettymään ihmisiin sen verran, että idealismi on kaikonnut. Ehkäpä itsekin pääset joskus sellaiseen elämäntilanteeseen, jossa maailmankuvasi hieman murenee.
Olet aika suvaitsematon, jos tuomitset kertomasi mukaan ihmisiä. Minä olen suvaitsevainen, kun en ole heti ristiinnaulitsemassa kaikkia, vaan annan ihmisten elää. Rikolliset kuuluvat vankilaan, mutta raja on vedettävä jonnekin. Muuten koko Suomi on pian muutettava keskitysleiriksi... :D
sen paremmin tilanteen taustoja tuntematta ajattelen asiaa näin..
siis kumman ratkaisun itse tekisitte.. asutte maassa jossa elintaso ja työttömyys on ongelma perheillä.. saati yksinhuoltajilla..(en sit tiiä oliko yh vai mikä) lähteä töihin ulkomaille jossa palkalla saa varmistettua lapselle todella hyvän elintason omassa maassaan rakastavien isovanhempian hoivissa (käsittääkseni noissa maissa perheellä ja suvulla on paljon suurempi merkitys kuin meillä) kuin raahata lapsi johonkiin tuntemattomaan maahan ja tuntemattomiin tapoihin, kohdata ehkä rasismia ja syrjintää syntyperänsä vuoksi, koulukiusaamista, en tiiä sit kuinka vanha lapsi on ollut hänen lähtiessään.. mut jo hieman vanhempana jää kuitenkin pysyvästi niin puheessa kuin muissakin ulkomaalaisen leima otsaan..
siis kuinka paljon ees kyseinen ihminen on suomesta tiennyt kuin kuulopuheita ennen tänne tuloaan edes.. voinut ajatella että kyllä hän kestää mahdollista syrjintää ym muuta kunhan töitä olisi, mutta kestäiskö pieni lapsi ilman arpia tulevaisuudessa..
En tosiaan taustoja tiedä ja tuskin tietää kukaan muukaan kuin asianomainen itse joten ei kannata tuomita etukäteen..
Ihan hyvin voi toivoa Idolssissa pärjäämistä jo silläkin perusteella että pystyy siten takaamaan lapselle hyvän tulevaisuuden
tässä ollaan nyt valitsemassa LAULAJAA ei suinkaan presidenttiä tai YK:n pääsihteeriä. Miksi tehdä moisesta haloo, varmaan on a:lle itselleenkin kova pala. Kuinka moni teistä diggailee whitney houstonia? Sekin on täysi narkkis, jonka lapsi on heitteillä. Monet suomalaisetkin lavatähdet on alkoholisteja joiden perhe-elämä on aivan rempallaan. Ei ne asiat silti laulutaitoon liity millään tavalla eikä varmaan levymyyntiä laske. kenen levyjä tässä saisi ostaa jos laulajan pitäisi olla täysin nuhteeton? hallelujaat on erikseen.
Jos joku nyt tähän sanoo, että idolista otetaan esimerkkiä, niin otetaanko todella? Minä tykkäsin mukulana dingosta, mutta käsitin silti että Nipa on virheitä tekevä ihminen eikä jumala.
Nythän juttu on niin, että Agneksen ei olisi ollut pakko jättää poikaansa Puolaan. Vaan hänen miehensä ei halunnut lasta mukaan, koska ei ole hänen. Ja se rahan lähettäminen....salassa sekin on pitänyt tehdä. Ja käsitykseni mukaan Agnes on kerran käynyt puolassa 2,5 vuoden aikana. Et kommentoida saatte ihan vapaasti mut joskus valinnan hinta on kallis! Ja itse en tekisi valintaa miehen ja lapsen välillä. Koska aina kuljetat sitä tuskaa ( luopumisen) mukanasi koko elämän ja joku päivä lapsi seisoo edessäsi ja kysyy:- äiti miksi jätit minut? Tässä valossa en usko että lapsi tulee koskaan asumaan suomessa. Jos oma aviomies ei halua toisen siittämää lasta vaivoikseen.Sillä onhan lapsen omalla isälläkin oikeutensa puuttua asiaan.. Jos hän ei anna lupaa siihen että lapsi muuttaisi Suomeen. Hmm....
si ihmeessä sinä et sitten kykene äänestämään Agnesia? Eikös pieni " tahra" menneisyydessä ole sinusta ihan hyvä asia vaan? Että mieluummin moraaliton ja hyvä idoli kuin nuhteeton ja kiltti?
satun tuntemaan kyseisen miehen ja se on todellakin määräilevä ja sovinisti!!!
Eikö Agnes jo jossain alkukilpailuissa keronut lapsestaan? Ainakin minä olen ollue asiasta tietoinen, vaikka en aktiivisesti ohjelmaa seuraakaan.
Lisäksi tuntuu, että aliarvioitte lapsianne. Eivätkö he muka ymmärrä, että idolinsakin ovat ihmisiä. Vai apinoivatko lapsenne kaikkea, mitä joku poppari tekee?
Teinpä juuri ilmoituksen rikospoliisille. Aika kovat sakot tulee kirjoittajalle.
kiusaajia, ja teette lapsistanne samanlaisia. Varsinaisia idoli-äitejä.
Ehkä haluaa tuoda lapsen mukanaan vasta, kun on aivan varma, että asettuu tänne pysyvästi. Ihan järkevää varovaisuutta. Monissa maissa lapsella on ympärillään paljon suurempi perhe kuin Suomessa. Täällä kun tuntuu että asenne on se, ettei lapsella ei ole ketään muuta kuin äiti. Jossain muualla esim. isoäiti voi olla lapselle aivan yhtä tärkeä.
Erään ystäväni aasialainen vaimo toi lapsensa kotimaastaan Suomeen vasta parin vuoden kuluttua mm. juuri tästä syystä. Lapsi oli isoäidin hoivissa tämän aikaa.
Kuka teistäkin tietää oikeasti totuuden? Arvostelkaa niin paljon kun lystäätte. Jos avioerossa mies lähtee niin sitä katsotaan suopeasti, kun nainen niin hän on paska? Teistä ei kukaan tiedä todellisia syitä miksi lapsi on edelleen Puolassa!!!!
enä.