Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö Marrasmasuja 2012

Kommentit (310)

Vierailija
81/310 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilhelmiina: Hienoa, että teillä on kaikki hyvin! :)

nuusku: kun kerkiät, niin lisäiletkö et ensimmäistä oottelen ja Kys ois toivottavasti sitten marraskuun vierailu paikka? kirjotin jo aiemmin mut sulta tais mennä ohi..

Huuliharppu: Jee! Kivaa, kun tulit.. Sä saat live vertaistukee sit ihan läheltä.. En oo vielä kellekään miehen lisäks kertonut. Enkä tiiä vieläkään miten äipälle kertoisin. Meijän kummankaan suvussa ei oo vielä yhtään lastenlasta. Ja meidän lapsesta tulis kans eka lapsen lapsenlapsi, kun on noita meidän isovanhempia vielä elossa.

Mieli on mullakin heilahdellu laidasta laitaan, pikkuisen päänsärkyä, rinnat kipeet ja väsymystä paljon..

Pinks 5+4.. Aiemmin jotain sekostelin noiden viikkojen kanssa..

Vierailija
82/310 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lueskella teidän juttujanne, kun ei oikein viitsi muille vielä tästä puhua. Mulla oli viime kuussa se km, 4+3 tapahtui, joten en sitä kauheasti surrut. Voi olla, että se oli sellainen kemiallinen raskaus. Senkään takia en tod. aio kertoa kenellekään ennen kuin viikolla 12. Aikaisintaan. Mut kun malttais ja ees pääsis sinne. Tuntuu niin pitkältä tämä aika.

Mulla särki tänään aamulla pää samalla lailla kuin menkoissa, just niin kuin reilu kuukausi sitten ennen sitä km:ää. Se pelästytti. Laitoin töihin jo siteen pöksyyn, jos kuitenki alan vuotaa. En oo neuvolaakaan vielä varannu. Ehkä alkuviikosta sitten. Hankalaa muistaa soittaa kun on toi soittoaika keskellä päivää, oon aina töissä siihen aikaan.

Mut onhan näitä oireita: viluttaa, alavatsaa jomottaa, tissit sattuu, öklöttää. Tässä vaiheessa parasta on mielestäni se, kun saa pitää kiinni pienestä salaisuudestaan. Hymyilin sisäänpäin, kun 8.lk:n oppilaat töissä (olen ope) ilkkui, että joudun opettamaan heitä vielä ainakin vuoden. Ajattelin vaan, että just joo. ;

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/310 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rv5+2 omien laskujen mukaan tänään, LA ois 14.11 laskureiden mukaan. Mutta huolien täyttämä on ollut tämä alkuraskaus:(

Alusta asti ollut rusehtavaa vuotoa, jo silloin kun menkat piti alkaa. Sidettä ei ole tarvinnut käyttää mutta nyt muutaman kerran tullut housuihin asti ihan veristäkin:( Kipuja ei ole ajoittaisia menkkajomotuksia lukuunottamatta. Eilen illalla tosin tuli tuonne alas (nivuseen?) kipu eikä oikein kärsinyt istuakaan. Mutta se meni onneksi ohi eikä kipuja sen jälkeen ole ollut. Tänään kuitenkin tuli housuihin taas tummanounaista vuotoa mutta sekin loppui ja enää tulee pyyhkiessä rusehtavaa. Taustalla on kohdunulkoinenraskaus mutta silloin vuoto oli jatkuvasti punertavaa ja niukkaa. Keskenmeno oli vuosi sitten ja silloin hanat aukesi rytinällä ja kaikki vuoti kerralla pois. Pelottaa että tämä menee kesken:( On kauan kaivattu kolmonen! Onnistuneissa raskauksissa ei vuotoja ole ollut ja siksi huolettaa kamalasti.

Ele rv5+2

Vierailija
84/310 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ele: minä jo aikasemminkin mainitsin tuolla että mulla oli ekassa ja kolmosessa rusehtavaa vuotoa ja kävin päivystyksessä. ja sain ekan odotuksessa lääkkeet mutta en kyllä muista mikä oli kyseessä.

pinks: joo on menny ohi. viime aikoina kun on ollu niin huono olo niin oon vaan pikasesti käyny kattoon täällä.

täällä yritetään kokoajan jotain napsia eli appelsiini mehua/ pinaattikeittoa/vaniljarahkaa että ei tulis niin kamalaa huonoa oloa.

rv 6+5

Vierailija
85/310 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana ollaan vielä mutta ei ole töiden jälkeen jaksanut kirjoitella.

menkkakivut on palannut ja maha kasvaa niin että ei työvaatteet mahdu päälle.

pieni.rakkaus rv 6+0

Vierailija
86/310 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken tulimme minun mummolastaa ja siis lapsen isomummulasta ja johan olivat mielissään uutisesta :) Jännittävä kuitenkin aina kertoa. Mitä muut olette mieltä, kun mahasta alkaa näkyä aika paljon jo viikon päästä testistä, mistä johtuu? Mietimme kaksosia jo ja kun minun puolelta on kyllä suuri riski kaksosuuteen. Onko kokemusta, voiko toinen lapsi tehdä heti alussa muka mahan kaksinkertaisen kokoisen viikkoihin nähden? En muista, että ekasta ois vielä eka kolmanneksellakaan näkynyt, saati että naapurit olivat vasta viikko ennen synnytystä ajatelleet että olenkohan raskaana...

Eli mitä ihmettä?

Oliko eleanoralla sitä vuotoa? Mä en osaa sanoa, mutta luulis että vuotas enempi jos ois kesken menossa. Näin maalaisjärjellä.

Vanilla84 viikoista ei oo perillä, oisko rv 5?

Vierailija
87/310 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä olisi yksi marrasmasu 2012 :)

Paljon on jännitystä, että meneekö kaikki hyvin, eikä juurikaan uskalla kenellekään kertoa, jos meneekin huonosti. Löysin tällaisen ryhmän ja ajattelin liittyä, kun täällä ollaan toisillemme tuntemattomia :)

Olin esikoisenkin odotusaikana justiin samanlainen, että jännitin ja pelkäsin, että meneekö kaikki hyvin. Koen sen olevan normaalia äitiyttä :)

Laskennallinen la olisi 11.11. (on muuten meidän esikoisen syntymäpäivä), mutta luultavasti muuttuu vielä, kun kp 28 oli testissä vielä haamu, mutta kp 31 olinkin jo testin mukaan vahvasti raskaana.

Raskausoireet ovat aikalailla samanlaisia kuin esikoista odottaessa eli väsymystä, rintojen nipistystä, alavatsan nipistystä, pahoinvointiaaltoja, hajuaistin voimistumista, vilutusta, vessassa hyppimistä... niin ja kaikki tunteet oli ne sitten iloja, suruja, ärsytyksiä ym. ovat voimistuneet!

Toinen on tulossa, esikoinen on nyt 1v 4 kk. Ikää mulla on 30v ja miehellä 32v

88/310 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Pillerit jätettiin pois 11/2010, joten todella toivottu plussaus oli! Oikeastaan se tuli niin yllätyksenä, koska olin luopunut jo toivosta ja aika naistentautien poliklinikalle oli varattuna.

Olen siis 25 ja mies 24. Oireina mulla on ollut rintojen kutinaa (josta hokasinkin testata mahdollisen plussan, aiemmin vain yritin ovulaatiota löytää.. :D ), turvotusta ja väsymystä. Nyt on alkanut hermot meneen kaikista asioista. Ja itkuherkkyys on huipussaan, voi mitähän nää loput kuukaudet vielä tuo tullessaan?

Menkkojen epäsäännöllisyyden vuoksi en ole ihan varma lasketusta ajasta, nyt n.7+0? Eiköhän se tarkennu sitten varhaisultrassa. Oman mielenterveyden vuoksi sinne on päästävä, vaikka mies alkuun vähän miettikin, että miksi sinne pitää mennä. Tarvitsee vain saada varmistus, että onko siellä jotain vai ei.

Toivotaan parasta, en jaksaisi taas elätellä turhia toiveita. Parhaalle ystävälle ajattelin kertoa heti varhaisultran jälkeen, jos vaan kaikki on hyvin. Muille aion kertoa vasta sitten kun on aivan pakko :)

Hmmh.. Mitäköhän muuta? Onnittelut kaikille plussanneille ja turvallista odotusta :)

vilmu, 7+0? laskettu 4.11??

Vierailija
89/310 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tänne on niin moni tuttu tipahtanut. :)

Eleä muistan rukouksin, voimahalit.

Onnea vielä kovasti kaikille!!!

T. Mami, joka niin toivoisi pääsevänsä odotuspuolelle...

Vierailija
90/310 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun nyt itsekin odottajien puolelle :) Taustaa sen verran, että mä olen 22-vuotias ja aviomies 28. Ehkäisykapseli poistettiin 2.1.2012 ja nyt siis kolmannella yrityksellä plussasin. Testi näytti jo kp 25/28 Raskaana 1-2. Oliskohan ovis ollut vähän ajoissa sitten? En saanut tikutettua tarkasti. Onnellista aikaa tosiaan vietetään, mutta vähän pelottaa.

Millon te muut meinasitte kertoa läheisille? Me ollaan menossa mun vanhempien luokse pääsiäiseksi, mutta en haluaisi kertoa vielä silloin. Meillä on kuitenkin aina ollut tarjolla mm. hyvät viinit, graavilohta (mun ehdotonta herkkua), ja siellä varmasti epäillään jos jätän nämä syömättä. En tiedä mitä teen :D Parhaalle ystävälleni olen jo kertonut, hänelle kerroin jo kuumeilustanikin :)

Vinkkejä kertomiseen saa myös antaa! Vanhemmileni tämä on ensimmäinen lapsenlapsi, joten haluaisin kertoa vähän erikoisemmalla tavalla :)

Lilly rv 4+2/ ensimmäinen/ LA 23.11

Vierailija
91/310 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kertonut jo omalle äitilleni, heti kun tein plussatestin. Olemme päivittäin yhteydessä enkä osaa (eikä ole tarvettakaan) salata häneltä asiaa. Olen myös kertonut muutamalle hyvälle kaverille joiden kanssa olen päivittäin tekemisissä. Lisäksi siskolleni joka asuu Australiassa sekä työkaverille.

En ole kovin innokas pitämään asiaa salassa. Ja hiukan vaikeaa se on kun on pitänyt kaivaa äitiyshousut kaapista kun normaalit ei enää mahdu... ;)

Itsellä on todella hyvä olo. Ei oireita ja innokkaasti olen siivoamssa. Se on varmaan oire koska yleensä työpäivän jälkeen olen melko naatti...

mutta pitää nauttia niin kauan kuin tätä oiretta jatkuu :)

pieni.rakkaus & TahmaTassu 6+1

Vierailija
92/310 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jei..plussasin tänään..odotamme toista, ensimmäinen poika 1/10. Yritetty nyt vuoden ja heti piti tulla tänne hehkuttaa..LA ois n.14.11 kai se tarkentuu neuvolassa..menee aika liki isänpäivää..Tämä on neljäs raskaus. Ensimmäinen meni kesken vk9. Toinen jouduttiin raskaasti keskeyttää vk 21+2 (sikiöllä vaikea kromosomivika). ja oma mussukka syntyi siis vihdoinkin 1/10 !!! Uutta tuloskasta siis yritetty viime vuoden tammikuusta asti..Olen 33v ja koti-äitinä..

Neuvolaa koitan varata ens viikolle..

nyt meen takasin lukemaan noita vanhoja tekstejänne että pääsen "kärryille"..

93/310 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh.. Mua turvottaa niin, että näyttää kun olisin jo pidemmälläkin raskaudessa! Toivottavasti saadaan pidettyä tää vielä salassa :) Täälläkin oon ollu töiden jälkeen niin väsy, että ei oo jaksanut paljon ylimääräisiä stressata mistään. Mielialat heittelee tosi paljon ja itken nykyään ihan pienimmästäkin asiasta :D Välillä pelottaa, kun tulee niin kauheita vihlomisia vatsaan, että ei pysty edes kunnolla istumaan.. Toivottavasti on ihan normaalia!

-Jadeee

Vierailija
94/310 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas, kotiuduttiin siis viikonloppureissulta anoppilasta. Ei onneks vielä tarttenut kertoa vaikka musta ainakin tuntui että anoppi jo silmäili mun vatsaa (se on ylitehokas huomaan tälläset asiat ;P). Ehkä se jo jotain epäili, mutta ei vielä kehdannut kysyä...onneksi. :P

Itse olen kertonut raskudesta omalle äidilleni ja yhdelle hyvälle ystävälle, joka sattuu muuten olemaan nuorimmaisemme kummi. Muille ajattelin kertoa vasta turvallisemmilla viikoilla PAITSI jos joku suoraan kysyy. Ei mielestäni ole mukava salata asiaa...

Huomenna ensikäynti neuvolaan tutulle terveydenhoitajalle. Mielestäni aika hauska yhteensattuma että kyseinen terkka on ollut itselläni kouluterveydenhoitajana yläasteella ja hoitanut molempien lasteni äitiysneuvolakäynnit. Taas päästään juttelemaan niitä näitä. ;P

muumi 6+5

Vierailija
95/310 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että taisin nuolaista ennen kuin tipahti:(

Nyt täällä vuodotetaan taas veristä ihan siteeseen asti. Yön aikana oli tullut ihan kunnolla verta, niinkuin menkoissa. Kesken taitaa siis auttamattomasti mennä, ei usko enää riitä:( Tuskimpa meille marraskuista tulee:(

Ele

Vierailija
96/310 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tympeä homma, ei edes sanotuksi saa.... En voi ees kuvitella miltä tuntuu mutta olisin aivan itkuissani.

Enpä nyt viitsi edes valittaa mahapuruja ja huonoa tuulta, kun toisella on hieman hankalammat oltavat. Toivottavasti kaikilla muilla matkassa pysyy pieni. Ja onnea ele uudelle yritykselle, jospa se pian lykstää kuitenkin uudelleen.

Tervetuloa uusille, mutta siis onpa tämä kyllä epäreilua nämä raskautumisasiat. Tosi tympeää. Itse mietin vieläkin tätä vauvamahan kasvuvauhtia kuitenkin, kun on kaksinkertainen viikkoihin nähden kuin ekassa raskaudessani (on muuten mimosa muistan sinut, niinmeidän tyttökin synt 1/2010!)

Vanilla84

viikot 5+ vai 6+

97/310 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eleanora: Voi eih.. Eikä.. Pahoittelut suuresti Ele. Onpa ikävää kuulla, että vuoto muuttuikin runsaammaksi :( Tosi surullinen olo tuli puolestasi, ihan itku tuli. Tosi lämpimiä ja suuria halauksia sinulle täältä päin sinne. Epäreilua tämä tämmöinen.. Sniff. Toivottavasti teillä tärppää pian uudestaan, jos tämä raskautesi menee nyt kesken. Jaksamisia!

pinks: Jep jep, live vertaistukea on kyllä itsellä ihan lähellä saatavilla siskon myötä, ihan mukava homma kyllä. Sulla on kyllä jännät paikat, kun eka lapsenlapsi sukuunne tulossa! Äitienpäivänähän olisi hyvä päivä omalle äipälle ilmoittaa tulokkaasta, niin kuin joku aiemmin jo mainitsikin :) Saatanpa itsekin käyttää ideaa hyväksi!

Vanilla84: Hmmm, olisikohan masussasi kasvamassa kaksi pienokaista?! :) Siskoni kaveri synnytti v. 2010 kaksoset, hänestä jo huomasi alkuviikkoina, että hän oli raskaana ja masu oli silloin jo isohko. Eli en yhtään ihmettele, jos sinullakin on sama tilanne.

Mietin, onkohan meillä marrasmasuilla mahdollisuus saada jo se uusi äitiyspakkaus (vuoden 2012 malli)? Tätä nykyistä pakkaustahan jaetaan niin kauan, kun sitä on. Olisi vain kiva saada se uusi versio vaaville, vaikkei sillä todellakaan ole mitään merkitystä. Kaikkea sitä jo miettiikin! :D

Sain ensimmäisen neuvola-ajan 13.4. Kalenterista kauhukseni huomasin sen olevan perjantai 13.päivä!! Jospa se olisi meikäläisen onnenpäivä kuitenni..

Tervetuloa kaikille uusille mukaan! Ja aurinkoista viikon alkua.

-huuliharppu-

Vierailija
98/310 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minut saa poistaa listalta:(

Kiitos teille kovasti tuesta ja onnea jokaiselle raskauteen!

Ele

Vierailija
99/310 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuliharppu: kävin katseleen kelan sivuilla ja siellä sanottiin että tätä nykyistä Pakkausta jaetaan arviolta syksylle 2012 asti. Pakkaus vaihtuu, kun edellinen on jaettu loppuun. Eli aika hyvät mahikset saada uus..harmittaa sitte jos se ei olekaan näin hyvä kun tämä edellinen, mä ainaki tykkään siitäkin..hassua käydä nyt jo "Kuolaamassa" pakkausta..mahtava että suomessa on tälläinen mahdollisuus!

Eleanora: otan osaa! tiedän tunteen!

kerroin tänään yhdelle ystävälle, oli vaan pakko saada jakaa! vaikka koko ajan pelottaa että meneekö kaikki hyvin..ihan normaalia varmaan?? ei tätä vaan voi uskoa..aion nauttia tästä tällä kertaa kyllä täysin sydämin, viime raskaus meni koko ajan melkoisessa paniikissa ja toivon että pääsisin liikkumaan (viimeksi oli niin kovat liitoskivut muutaman kk:n jälkeen)..auts.

Sitten mun pelottaa myös "oireettomuus" rinnat on arat ja mahassa juilii..ei muuta..

Sais vaan pään pidettyä jäissä eikä stressailis "turhia"..

ja vielä haluan motkottaa tuosta ilmasta, ihan kauhea ku sato tuon peilijään päälle lunta..kuka tuolla nyt uskaltaa ulkoilla?? minä en ainakaa..

aurinkoisia ilmoja lisää...

ps. sorry vaahtoaminen

Vierailija
100/310 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimosa: Mulla kans "ongelmana" toi oireettomuus.

Ele: Pahoitteluni kamala tilanne. Itse näin just km unta. Ihan kamala uni. onneks ei ollut totta, mutta sulla tais painajainen tulla todeksi. Harmi, kun olit jo niin kauan yrittänyt. Toivottavasti piakkoin tärppäis uudelleen ja pääsisit takas tänne odottajien puolelle.

huuliharppu: noh, älä oo taikauskoinen sen päivän takia..

Omaa napaa (taas): Pakko tulla tänne ruikuttamaan, kun ei oo ketään muuta kelle ruikuttais miehen lisäks.. En oo kertonu vielä kellekään, vaikka on ollut äitille tarkotus kertoakkin jo jonkin aikaa. Miten se onkin niin vaikeaa? Oma äiti kummiskin, ollaan tosi hyvissä väleissä ja pystytään puhumaan, mut tän asian kertominen on vaan jäänyt. Meinasin joku päivä tässä lähtee äitini kanssa lenkille ja siellä kertoo, kun ei oo ketään muita. Ideoita otan edelleen vastaan, että miten sen kertois aiheuttamatta sydänkohtausta??

Sit mua vaivaa tää oireettomuus, sama kun mimosalla.. mulla ei oo minkäänlaista pahoinvointia, mahassakaan ei oo tuntunut vähään aikaan miltään.. Ainut on noi rinnat ne on kivikovat ja en voi edes mahallaan nukkua kun ne on niin kipeet. Ollaankohan tässä edes enää raskaana? Nyt pitäs mun laskujen mukaan tänään alkaa rv 6. En kyl sitä pahoinvointia toivo kun en haluais töissä paljastaa vielä, mut edes jotain et tajuais että tässä raskaana ollaan. Ens kuun alussa vasta pääsen neuvolaa varailemaan kun toisaan muutetaan paikkakuntaa. Anteeks tää omanapaisuuteni, mut en voi vielä kellekään muulle tästä narista. kiitos ja anteeks :)