Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö Marrasmasuja 2012

Kommentit (310)

61/310 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis yksi ilmoittautuu mukaan onnellisten odottajien joukkoon :) Ite oon siis 20, mies 21. Yllätyksenä tuli (pillereitä söin), mutta "alkujärkytyksestä" on toivuttu ja innolla alettu odottamaan pienokaista. Toivottavasti kaikki menee hyvin! Viime viikolla plussasin ja tänään uskalsin viimein muutaman positiivisen testin jälkeen soittaa neuvolaan.. Ajan sain kahden viikon päähän! Oireina mulla on ollut väsymys, turvotus, vihlova kipu vatsassa ja nälkä.

LA 8.11/Jadeee/ensimmäinen/K-S KS tai KYS

Vierailija
62/310 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko oli testi siis tehdä. *nolottaa*

pieni.rakkaus & TahmaTassu rv 5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/310 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni.rakkaus: Älä oo nolona. oon minäkin noita testejä jo aika monta tehnyt, kun ei oo välillä mitään oireita.

Sipsu: Minäkin kokeilin alkoholintonta kaljaa Lasso zero, maistui ihan älyttömän pahalle. en voinut juoda. Taidan minäkin siirtyä kivennäisvesi linjalle. Niihinkin on vaan ruvettu lisäämään kaikenmaailman vitamiinejä, et ei oikein tiiä mitä pystyy enää juomaan saatikka syömään.

Täällä ei mitään uutta. Maha oudon tuntuinen, välillä vihloo ja nippailee. Pelottaa vaan millon alkaa huono olo...

Minä muutan paikkakuntaa huhtikuun alussa niin meinasin vasta sitten varata uudelle paikkakunnalle neuvola ajan. Äitilleni meinasin kertoa ennen sitä, koska sille on vaikein kertoa ja stressaan sitä ihan hirveesti. Haluan sen asian ekana pois päiväjärjestyksestä. En oo vielä miettiny millä tavoin kerron, enkä tiiä miten reagoi. vinkkejä asian kertomiseen? :)

Muille kerron vasta toukokuun alussa jos saan sinne asti pidettyä tiedon salassa. mites te muut? ootteko kerenneet miettiä?

pinks 5+6 tai 6???

Vierailija
64/310 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni.rakkaus: Sun innoittamana hurahdin itsekin tänään tikuttamaan. Ja yllätys, yllätys kaksi viivahan tuolta pärähti!!

pinks: Noista vinkeistä mä en osaa sanoa kun en ole itsekään vielä kertonut. Haluaisin niin kovasti kertoa jo heti, mutta toisaalta toukokuussa on tulossa äitienpäivä.. Niin olen ajatellut jos saisin sinne asti pidettyä salaisuuden! Ajateltiin ostaa äideillemme, mummokortit äitienpäiväksi ja katsoa huomaisivatko siitä!! Meillehän siis ensimmäinen tulossa.

Niin ja sit ihan vaan tämmöinen pikku kuva tältä aamulta!! :D

Vierailija
65/310 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä syyttääkö raskaushormoneita vai väsymystä(raskausoire myös), mutta nyt tais miesystävä lähtee rauhoittavalle kaljalle tai jotain.Mä sain ihan hillittömät kilarit kun keitin kahvia ja menin sohvalle lepäämään ja miesystävä kysyi että otanko kahvia ja vastasin että en.

Ja mies sitten tähän että jaah, että keitit melkein pannullisen kahvia,etkä juo?Mä olin sitten että jaah, enkö mä saisi levätä??Jne... JA siitä se sitten lähtikin, kunnon matsi kehiin!!!!

Onko joillain muilla tullut vastaavia tilanteita vai oonko mä ainut sekopää hormoonieni kanssa?

Muuten on olut tosi hyvä olla sen suhteen että pahoinvoinnilta oon säästynyt.Väsymys ja nälkä on kokoajan ja muut perusoireet edelleen, mutta tää oli mun eka kunnon kilari raskauden aikana..muistaakseni... ;) :/

Nyt rv 6+6

66/310 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JiiKoo, ei munkaan mielestä siinä oo mitään pahaa, että vielä kieltää... joskus myöhemmin ku kertoo, ni voi sanoa, että tehän sitä jo arvailitteki, mutta oli sillon niin varhaset viikot, etten vielä halunnu kertoa... En mäkään ole vielä töissä puhunu ja suunnitelmia tehdään jo ens talvelleki, mut mä oon aatellu, että ne mun hommat, jotka lupaan nyt ottaa hoidettavaks sillon, hoitaa sitten se mun sijainen.

pieni.rakkaus, mä tein saman testin aamulla :D oli ihan pakko saada lukea noi viikot näytöltä. Edes vähän rauhoittaa mieltä jotenkin...

pinks, mä kerroin äidilleni kesken oksentelujeni mahataudissa. Äiti on sellainen että innostuu kovasti, ja siinä kun kertoi, niin ei sitten ruvennut intoilemaan, vaikka iloinen tietysti olikin. Se jotenkin oli mulle helpompi niin. Mä vaan odotin, että tulis joku tollanen sopiva tilaisuus, kun en ois tykänny, että asiasta tehdään kauheeta numeroa. Ja sanoin, että sukulaisille ei vielä ruveta kertoilemaan. Mäkin jotenkin pelkäsin äidille kertomista, kumma juttu.

nainen-84... en mä ihan kauheen pahasti vielä oo kilahtanu, mutta ei se kaukana aina oo.. sitten kun on paremi hetki itellä, muistan aina pahoitella, että tää nyt vaan on tällasta, että mua kiukuttaa ilman syytäki...tai hyvin pienestä syystä. Onneks on mies ollu vielä aika ymmärtäväinen. Toisaalta mulla on ollut jo pillereiden aikaan välillä aikamoisia hormoonikiukkupuuskia...

Mulla lakkas sen oksutaudin yhteydessä kahvi maistumasta.. oon pitkään juonu kahvia ja siitä tykänny, aattelin ennen raskautta, että miten maltan juoda sitä kohtuudella, mut nii hoitu seki asia näköjään luonnollisesti :D tänään join iltapäivällä ihan tilkan, kun tuntu ettei muuten ois vikaa palaveria pysyny hereillä, mut kyllä seki alko sitten närästämään ihan hirveesti. Ootteko te aiemmin raskaana olleet joutuneet syömään jotain närästyslääkettä, voiko niitä syödä raskaana? eilen illalla mulla oli ihan kauhee närästys, tuntu pahalta mennä nukkumaan, mut onneks se uniki sit viimein tuli... Ruokakaan ei enää maistu kovin hyvin, joudun pakottaan itteni syömään. Piltit ja viili on melkeen ainoot, jotka helposti saa alas.

Vierailija
67/310 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rakas on niin herkkä ja itsepäinen kans että mä en sais sanoa yhtäkään väärää sanaa,koska hän loukkaantuu niin verisesti siitä ja saan kuulla sanomisistani jälkeenpäinkin vaikka oisin pyytänyt anteeksi.Hän on sanonut yrittävänsä muistaa sen et oon raskaana ja kiukut voi johtua siitä, mut nyt tuntuu ettei hän silti ole oivaltanut tätä asiaa että mun mieliala saattaa nyt vaihdella ja pitäisi antaa mulle ehkä vähän edes armoa..Mykkäkoulua leikki on aika naurettavaa, enkä jaksais..Ärsyttävää kun ei saa kilahdellakkaan varomatta jokaista sanaa mikä vahongossa tulee..:/

Mutta kai toi mies nyt vähän jo on leppynyt kun tekee lämpimiä voileipiä taas ja mulla on maailman paskin nainen olo kun makaan vaan sohvalla uupuneena :/ :D

Vierailija
68/310 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervotuloa joukkoon Jadee, onnea plussasta. :)

Nyt on eka neuvola takana päin ja hirmu pinkka materiaalia mukana, jo pitäisi ihmeesti viisastua kun tuon kaiken lukee. LA aikaistui pari päivää (3.11), mutta kunhan käydään ekassa ultrassa parin viikon päästä niin päivitellään sitte tarkemmin.

JiiKoo: On tullut nyt monesti mietittyä mitä töissä tai muussa vastaavassa tilanteessa sanoisin jos kysyvät suoraan olenko raskaana, varmastikkin kieltäisin asian. Tottakai kerron sitten kun sen aika on.

Tosin pomolle kerroin asiasta jo muiden syiden takia, hänellähän kuitenkin on vaitiolovelvollisuus. Tämä tokaisi minulle suoraan "Arvasin!". Mistä lie sitten arvannut, mielestäni ei kyllä näy päälle päin lainkaan.

Meillä on aikomus tehdä toukokuun lopulla n.4 vrk mittainen loma reissu ulkomaille ystäväpariskunnan kanssa.

pinks ja JiiKoo: Myö mietittiin kanssa miten kerrotaan ja tuo äitienpäivä on käynyt mielessä ( jos siis sinne asti malttaa odottaa). Hauska idea tuo mummo-kortti, molempien vanhemmilla tosin on jo entuudestaan lapsenlapsi(a), mutta meijän ensimmäinen. Joten ei takeita hoksaavatko, tosin voisihan sinne laittaa kortin sisään vielä vaikka kopioidun kuvan ultrakuvasta tms...ideoita otetaan vastaan! ;)

nainen-84: meillä on tän pohjattoman väsymyksen kanssa tullut sanomista, ei kuulemma pitäisi nukkua joka päivä ja muuta räkytystä. Ihan ärsyttää välillä. Normaali tilanteessa en siis edes nuku päiväunia ja mies nukkuu, on siinäkin hyvät lähtökohdat valittamiselle. Kyllä välillä saa ja pitääkin kiukuta! :)

Vierailija
69/310 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille odottajille! =)

Mie oon niin väsyny etten jaksa kirjotella pahemmin joten omaa napaa nyt tulee. aamuusin on ihan kamalan kuuma seisoin paitasillaan -10 asteen pakkasessa eikä silti tullu kylmä. ja illalla taas sitten on ihan kamala kylmä. näitten lasten kans kun ei pahemmin ehi levähtää. ja aamut ja päivät on melkosta tohinaa jokapaikkaan. ootan niin kovasti että ois pari-kolme kuukautta eessä päin tää ootus niin alkas vähän helpottaa.

Kukas se kysyikään tuosta närästyksestä. saa käyttää närästyslääkkeitä. minä oon aikasemmin käyttäny rennietä raskaudenaikana närästykseen.

mutta nyt jos hetken ehtis istahtaa.

nuusku ja masunen 6++

Vierailija
70/310 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet, porukka senkun kasvaa! :) Pinks:n ainakin muistankin lokakuisten kuumeilupuolelta.

Tein myös vielä varmistustestin.. Sen ainoan testin tein siis viikko sitten ja nyt oli pakko varmistaa. Kappas kummaa :D että testiin tuli "raskaana 3+". Enää ei tarvinne tarkistella.

Joku (en enää muista kuka enkä saa nyt tarkistettua kun puhelimella kirjoittelen) kyseli onko muut jo kertoneet raskaudesta. Mä kerroin yhdelle kaverille ja samoin miehen siskolle. Muut saa odottaa np-ultraan saakka. Töissä taidan kertoa vasta kun on ihan pakko, töiden kannalta tää kolmonen ei oo ajoitettu yhtään hyvin ja tiedän että pomo rupee nikottelemaan. Mutta minkäs teet, vauvakuume iskee silloin kun iskee :)

Tuntuu vähän hassulta kun luen teidän muiden oireista, mulla ei oo mitään väsymystä eikä huonoo oloo eikä mitään. Edellisetkin raskaudet selvisin kyllä täysin ilman pahoinvointia, joten toivottavasti nytkin. Välillä ihan unohdan olevani raskaana jos on paljon muuta puuhaa:) Se oire kyllä on mikä jollakulla muullakin, että räjähdin miehelle aivantäysin ihan olemattomasta asiasta... Kilahti ihan kunnolla. Onneks on toistaseks jääny nuo raivarit tuohon yhteen ;)

Oireeton Nipsutin 5+3

Vierailija
71/310 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari juttua unohtu :)

Onko kaikki jo soitellu neuvolaan? Mä aattelin vasta ens tai sitä seuraavana soittaa, viimekskin eka käynti oli vasta rv11 joten eipä oo kiire jos sama toimintaperiaate on edelleen uudelleensynnyttäjien kohdalla.

Toi äideille ilmoitttaminen raskaudesta äitienpäivänä on aika hauska juttu, me tehtiin esikoisen kanssa siten :) Molemmille mummoille oli vielä eka lapsenlapsi niin oli aika kiva ilmoittaa just äitienpäivänä :)

Nipsutin edelleen

Vierailija
72/310 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipsutin: kiva, että muistat minut. minäkin musitan sinut. En oo minä ainakaan vielä soitellut neuvolaan. aiemmin jo mainitsin et varaan ajan paikkakunnan muuton takia vasta huhtikuun alkuun.

Itsellä aika väsynyt olo. Ja mieli myrskyisä ;)

Onneks ei oo ainkaan vielä pahaolo yllättänyt.

Vierailija
73/310 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka vaan kaikille,

meillekin marraskuussa tulossa pienen pieni, toinen, ensimmäinen nyt 5kk vanha. jännittää !

Vierailija
74/310 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

;ä oon samaaa mieltä tinta86, mutta väliullä tulee kauhee morkkis kyllä kun mies yrittää kaikkensa ja mä vaan valitan.:D

En mä kylläkään kokoaikaa valita, enimmäkseen on ollut hyvä fiilis mutta kaipa tuo väsymys tekee osansa kiukkuihin..

Oi että, ylihuomenna neuvola..En malta odottaa..:)

Rv 7+0 ?

Vierailija
75/310 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä päin on neuvola vasta rv-> 10 eteenpäin... mies tuolla huutelee että pyykkiä pitäs pestä, kyllä ottaa päästä kun aina pitäs tehä kotihommia eikä istahtaa sais hetkeksikään,...

Vierailija
76/310 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös neuvola rv 10 viikolla.

Kiva tehä lapsille ruokaa ja oksennella ei ainakaan itellä tee mieli. syön sitte vaan pinaattikaittoa ja muut saavat muuta parmpaa. oon niin kateellinen teille joiden ei tartte tuota pönttöä halata.

meillä myös nuo siivous ynnä muut kotihommat ovat aikalailla minun vastuulla. mies kun tekee jokapäviä pitkiä päiviä, niin ei voi odottaakaan kotitöihin osallistumista. mutta kun ite ei vaan jaksais. no pikkuhiljaa jotain tekis.

rv 6+3

Vierailija
77/310 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljonhan tuo neuvolan ensikäyntiaika vaihtelee kunnittain... Täällä meillä eka käynti suositellaan olevan rv 8-10. Itse menen maanantaina, jolloin koossa 6+6, mutta se johtuu siitä että tarvitsen lähetteen TAYSin äitiyspolille diabeteksen vuoksi. Sen takia käynti pian että pääsevät sielläkin suunnalla pian tilanteen tasalle...

Jotkut puhui siitä että kilahtaa ihan kästtämättömistä jutuista. Itse luulin olevani tämän raskauden kanssa ihan normaali, mutta toisin kuitenkin kävi. ;P Miehelle just suutuin siitä ettei osteta taloa, johon meillä ei ole varaa (tiedostin kyllä tämän, mutta suutuin silti). Lisäksi on pakko tunnustaa että vakka vastustan fyysistä kuritusta niin esikko (3,5v) on saanut kärsiä luunapeista ja niskavilloistakin olen kerran nyppäissyt. :,( Tuntuu pahalta, mutta mikä siinä on kun ei voi uskoa vaikka on samasta asiasta sanottu jo 10 kertaa ja uhkailtukin, mutta silti tekee pahojaan...?

Tosi huonoilla fiiliksillä tänään ja varmaan ilta vielä huonommaksi muuttuu kohta kun nuo kaksi pitäis yöunille laittaa ja ne vaan tappelee toistensa sängyissä... :(

Pahoittelut tästä papatuksesta...

Vierailija
78/310 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sallittua, että tulee kiukuttua, raivottua ja saatua hepuleita - mieliala vaihtelee ja niin sen kuuluukin tehdä. En kyllä miehelle sitä perustele, eikä tarttekaan, ehkä se ymmärtää, hymistelee vaan ja ottaa rauhallisesti, vaikka minä melskaan :-)

Meillä kanssa pikkumies 3,5 vee on saanut tuta äidin raivon. Tai no olen siis vaan ollut todella helposti räjähtävää sorttia ja vähän on huono omatunto ollut siitä, kun suutahdan heti enkä jaksa mitään vastaanväittämisiä tai vetkutteluita. Anteeksi kyllä pyydän, välillä ihan itkien ja poika ihmettelee. Nyt on pari-kolme päivää ollut vähän rauhallisempaa. Tyyntä myrskyn edellä todennäköisesti. Hope not.

Pahoinvointi on alkanut. Sitähän kovasti "kaipailin" enkä vieläkään vaihtaisi pois, mutta vähän on sellainen olo, että miten tästä selvitään jos vielä pahenee. Päivät töissä menee jotenkuten kunhan puputan koko ajan suolakeksejä tai hedelmiä tai jotain. Illat makaan sohvalla silmät kiinni ja syön tunnin välein jotain että olo pysyy suht kohtuullisena. Vielä en ole öisin pahaan oloon herännyt, mutta sekin on tod.näk. edessä. No, en valita, tätä mä olen "halunnutkin".

Neuvola on mullakin rv 8 eli huhtikuun alussa. Tuntuu hassulta, että jossain vasta myöhemmin. Mun mielestä se ei ole reilua ja muistaakseni tästä on julkisuudessa joskus puhuttu. Sama homma on sen suhteen mitä ultria missäkin kunnissa tehdään.

Varhaisultrassa kävin tiistaina kun sunnuntaina ja maanantaina tuli ruskeaa valkovuotoa. Keskenmenon kokeneena pelästyin niin, että oli kiireellä päästävä katsomaan, onko siellä edes joku. Ja oli. Pienen pieni mutta sydämen alku väpätti. Seuraava ultra ens perjantaina ja sinne tulee mies mukaan. Vaikka pieni sydän on havaittu, pelottaa silti. Myös keskenmenneessä kun ensin kaikki oli hyvin.

Mulle vois nuusku lisätä tietoihin sairaalaksi TYKSin.

Tsemppiä pahan tuulen voittamiseksi kaikille. Kaikki tunteet on tässä tilassa sallittuja!

Vilmis & Korppu 6+1

79/310 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun vihdoin ja viimein tänne mukaan, ollut kaks viikkoa tässä yhtä juoksemista, niin ei ole edes ehtinyt kunnolla istahtamaan ja tänne kirjoittelemaan! Mahtavaa huomata, että meitä marraskuisia on näin paljon. On taas vertaistukea lähettyvillä :) Mukava tutustua teihin kaikkiin!

Tietoa minusta; täytän tänä vuonna 23 ja kihlattuni 29v. E-pillerit jätin pois tammikuussa 2011 ja pienokaisen yrittämisessä meni yli vuosi. Minulle todettiin PCOS ja kuukautiseni olivat pillereiden jälkeen TOSI epäsäännölliset. Onneksi joulukuussa 2011 sain gynelle ajan ja sitä kautta lääkitystä "vaivoihini". Nyt vihdoin ja viimein tärppäsi. Eilen hössissään tein vielä yhden raskaustestin (Clearblue digital) ja se näytti raskaana 3+. Piti saada muka vielä varmuus asiasta, koska olo on ollut niin epätodellinen! Nyt tässä olen onneni kukkuloilla miehen kanssa, kuten te muutkin varmasti kaikki. Nyt vain odottelemaan ensimmäistä neuvola käyntiä. :)

Oireita ei juurikaan ole, välillä masussa tuntuu pieniä nippailuja, väsymystä silloin tällöin ja pikku äkäisyyttä välillä ilmassa. Kunpa välttyisin sentään pahoinvoinnilta!

pinks: MORJESTA! Täällä sitä nyt molemmat ollaan, huippua! ;) ite ajattelin kertoa vasta mahdollisimman myöhään perheelle ja kavereille/tutuille, jotenki isosiskoni vetää nyt kaiken huomion (hänellekin eka lapsi tulossa, kaikki AIVAN mielissään, hällä LA kesäkuussa :D), niin ite voi olla näin aluksi syrjemmällä. Ihan mielelläni olenkin, ei tohi vielä kertoa kellekään asiasta. Asiasta tietää vain minä ja mieheni. Itekin olen tosin miettinyt, miten kertoisin omille porukoilleni, kun aika koittaa. Siskoni antoi heille joululahjaksi ultrakuvan vauvasta, siinä oliki mahtavin joululahja heille ikinä. Itellä jänskättää asiasta kertoa, kun olen nuorempi ja kun vielä samalle vuodelle MUKA molemmat heidän tyttäristään saavat vauvat, niin o-ouuuu, ku mulla on jännät paikat kertoa! HUIH :D Sanoppa sitten, kun olet keksinyt tavan, millä äitillesi kerrot asiasta. Voin sitten apinoida, hehe ;)

-sipsu-: Itellä samat "oireet", ei malttais millään odottaa, että masu alkaa kasvamaan. Meillä mies vähän väliä vilkuilee mun mahaa, että joko siellä pikkunen alkais kasvamaan ja silittelee/tunnustelee sitä. Niin huvittavaa :D

pieni.rakkaus: Sinulla testi näytti samaa kuin minulla eilettäin 15.päivä. Hihii, jänskää! :)

huuliharppu/ensimmäinen/OYS

Annan LA ajankohdan myöhemmin, kun olen käynyt neuvolassa. Terkkarin puhelua tässä odotellessa.

Kivvaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
80/310 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nukuttua sitten pommiin!!

Klo.8.15 olisi ollut eka neuvola!!!

Onneks sain uuden ajan jo tiistaille, mutta kyllä harmittaa.. :///

Rv. 7+ 2