Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö Marrasmasuja 2012

Kommentit (310)

Vierailija
41/310 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamulla niin pöhkö, että tein sitten vielä yhden testin :) Pärähti heti ihan tummanpunainen viiva, jopa kontrolliviivaa tummempi. Viime viikon testit oli kaikki sellaisia hailukoita.

Josko nyt lopettaisin tuon testisarjan kokoamisen. Paitsi, että ens viikolla teen vielä cb:n digitaalisen, koska haluan nähdä, että viikkomäärä on enempi kuin viime lauantaina. Sitten ehkä vähän varmemmin mielin varhaisultraan.

Pelottaa ihan kauheasti ja melkein jänistän koko hommasta. Mutta mies haluaa varhaisultraan ja tulla sinne mukaan, joten kai sinne pitää uskaltaa tulee mitä tulee.

Menkkajomotukset on nyt loppuneet. Alkuviikko menikin niissä kärvistellessä ja pelätessä. Pahan olon aavistus alkaa olla tuntemuksissa mukana.

Ja olen todella hajamielinen ja kiukuttelen. Tänä aamuna alkoi hymyilyttää, kun raivostuin miehelle ihan pikkujutusta ja lietsoin itseni aivan kaameaan raivoon. Mies parka luikki töihin ja poika kysyi, että miksi äiti on iskälle vihainen. Vastasin, että en tiedä :) Heh.

En kyllä olis uskonut syyttäväni hormooneja näistä raivonpuuskista, mutta oikeasti en ole yhtään oma itseni, kai se tästä alkuraskauden hormonihyrrästä johtuu.

42/310 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nipsutin!! :) Ihanan yllätyksen oot saanut.

Minuu hermostuttaa. Yksi sukulainen on haastellut meitä viikonloppuna baariin. Ja tää henkilö on siis ehkä maailman uteliain ja pahin juorukello... On varmaan ihan sama että menenkö kuskin roolissa paikalle vai jätänkö kokonaan menemättä (ei kiinnosta yhtään tällä hetkellä valvominen ja baarissa notkuminen vielä vähemmän, mutta kavereita olisi kyllä kiva nähdä), viikon sisällä koko suku juoruaa kuitenkin että olen raskaana.

Tiedän, murehdin liikaa, kaikkea ei voi itse hallita. Ärsyttää vaan, kun haluaisi itse kertoa sitten kun aika on sopiva, eikä niin että juttu leviää ja kuiskitaan selän takana kun eivät uskalla suoraan multa kysyä.

Onneksi tänään on pizza-perjantai :) Hyvä ruoka, parempi mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/310 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille. Meillä on kans yllättäen plussattu pari päivää sitten. Ensimmäistä toivottiin kauan, niin olin varautunut tämänkin kanssa pitkään yrittämiseen. Tärppäsi kuitenkin melkein heti.

Toista siis odotan, esikoinen on vuoden ja 4 kuukautta. Laskettu aika on ilmeisesti 5.11. eli muutaman päivää isoveljen synttäreitten jälkeen :)

K-S KS meillä sitten lomakohteena, jos kaikki hyvin menee.

Vierailija
44/310 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tilanne. Mulla oli ilmeisesti km viime kuussa, muutama päivä testin tekemisen jälkeen. Ehdin jo ilmoittautua lokakuulle, mutta sitten vuoto alkoi ja se siitä. Tein testin parin viikon päästä ja se näytti jo negaa. Nyt sitten naistenpäivänä testasin, ja tuli vahva plussa :) Oireita on ollut, vihlaisuja, jomotusta, palelua, huonoa oloa, jopa sitä ihme röyhtäilyä viikon verran ennen plussaa, jota jollain muullakin oli ollut. Reilu viikko sitten oli muutama päivä sellaista minimaalista rusehtavaa vuotoakin, mut nyt enää (paljon) valkovuotoa. Tulipa heti selostettua yksityiskohtaisesti ;)

Kolmas tulossa, laskureiden mukaan la 13.11. mutta ton km:n takia on aika vaikea sanoa. Voi olla aiemminkin. Tuli meinaan tosi selvä plussa torstaina, joten siinä mielessä voisi olla tuolloin pidemmälläkin kuin 4+2. Nyt siis 4+4. Meillä on jo yksi marraslapsi. Olen ite 31 ja synnytän, jos sinne asti mennään, TYKSissä.

Täällä on kiva hehkuttaa, kun ei tosiaan huvita kertoa vielä pitkään aikaan kellekään tästä.

45/310 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. muutaman päivän on tullut sellaista aavistuksen rusehtavaa (valko)vuotoa, eikä sitä vaan oikein pysty oleen ajattelematta, että onkohan kaikki hyvin. Th-ystäväni sanoi kyllä, että jos se on pientä, eikä kipuja oo, niin ei tarvii olla huolissaan. Mutta mitenköhän sitä osais olla huolestumatta? Mies onneksi suostui nyt, että mennään yksityiselle varhaisultraan. En vaan kestä odotella vielä noin kuutta viikkoa siihen, että saisin tietää, onko masuasukilla kaikki hyvin.

Tähän päälle sairastin tässä mahtaudin. Oli siinä omat koomisetkin piirteensä näin jälkikäteen ajatellen: tauti oli tosi raju ja kun oli kolme-neljä tuntia oksentanu lähees putkeen, mietin, että jos mulla on näin kamalaa pahoinvointia viikolle 12, niin enhän mä pysty tekeen mitään tai lähtemään mihinkään. Olin jo ihan tuskastunu pelkkään ajatukseen. Onneksi soitin päivystykseen ja ne sano, että mulla on mahatauti, jota nyt on liikkeellä, ja vuorokaudessa pitäis olla ohi. Ja niinhän se sit olikin.. Tänään olen jo ollut suunnilleen terve, nyt ei sitten tiedä, johtuuko kuvotus siitä taudista vai raskaudesta. Ja on sellainen epätodellinen olo, että olenkohan ylipäätänsäkään raskaana. Viime yönä ekaa kertaa aikoihin en heränny siihen, että maahaan sattuis. Silti jatkan pienistä asioista haaveilua, ja toivon vaan, että kaikki olisi hyvin...

Vierailija
46/310 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TaskuTee: tarrasukkia matkaan että kaikki on hyvin. Huolihan se on kova kun tuntee "ihmeellisiä" tuntemuksia, tai raskuaden edetessä ei tunnekaan mitään.

ON: nuo menkkakivut on melko koviavälillä. Mutta se taitaaolla että kun minulla on niitä kystia (odotin aikaa kolmanteen laparoskopiaan ennen kuin plussasin. ei leikkaa kystia raskauden aikana. Oli toisessa munasarjassa 6cm x 4cm kysta) niin kivutkin on kovia, eikä ne mihinkään katoa. Sanoivat gynekologiselta polilta että pitää vain hoitaa kipua, ei niitä kystia voi parantaa. Kiva kiva...

Muuten olo on hyvä. maha on turvoksissa, eikä enää kauan mene kun ihmiset alkaa puhumaan ja kyselee. Tai sitten ei kehtaa jos epäilee että on lihonnut. sama mulle :D

pieni.rakkaus & TahmaTassu (keksin nimen :)) rv. 5+0

Vierailija
47/310 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin taidan hipsiä tänne, perjantaina tuli selkeä viiva testiin :) LA ois näillä näkymin 20.11. ja toinen lapsi tulossa, 2v tytär jo ennestään meillä.

Muija: Olemme plussanneet samana päivänä, sain sillloin haamun! Toivottavasti pysyvät matkassa... Saas nähdä, oon vaan semmoset raskausoireet etten usko kesken menevän. Oli eilen semmonen mahatauti, kipu ja pahoinvointi että ihan hirveetä. Pahempaa ku synnytys eilen. Toivottavasti olotila ei toistu.

Pahoitin äsken niinn mieleni, kun makoilin sohvall (pahoinvointi ja väsymys, eilen nukuin kahdet päiväunet), niin mies kommentoi, että kun "olet niin saamarin laskaksi tullut, kun noikin pitäisi järjestää". En sitten senkään vertaa noussut siitä sohvalta, toteutan kaikki ennustukset aina, kun tuo niitä jakelee. Ollaan sitte laiskoja, vaikkei se ymmärrä kuin paha olo mulla on siis mahatautimaisestikin saatio sitte että loukkaannuin kyllä.

Mutta kiva kun ootte kaikki täällä, JiiKoo ja Vilmis ja kaikki tuolta kuumeilupuolelta! Eiköhän ne pinks ja elekin sieltä pian tuu tänne :)

Vanilla84, rv 4

Vierailija
48/310 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uudet nipsutin, auvo ja muija ja onnea plussasta!

Tasku tee: mullakin oli ensimmäisen ja kolmannen lapsen aikaan jotain rusehtavaa vuotoa ja ekassa oli muistaakseni jotain kipuja. silloin kävinkin päivystyksessä, mutta kaikki oli hyvin. seuraavalla kerralla en sitten enää käynykkään. eli ilmeisesti kuuluu ihan asiaan että voi tulla pientäö vuotoa. Uskon että sullakin kaikki hyvin.

sipsu: jäitkö odotuksesta kiinni?

pieni.rakkaus: mulla kans noita masukipuja löytyy. välillä ei pööse tuolilta ylös kun vihloo.

ja muita ihania kipuja myös päätä särkee koko ajan. ja väsyttää. mutta eipä voi pahemmin levätä ja nukkua, kun on näitä muita lapsosiakin. no katsotaan päivä kerrallaan.

nuusku ja masukki 5+6

Vierailija
49/310 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta Vanilla!

Vierailija
50/310 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan!:) Vanillako se oli joka kirjoitteli että eiköhän Pinks ja Elekin sieltä pian tule joten tulin raportoimaan että here i come!:)

TaskuTee: Mulla ihan samanlaista vuotoa ja on ollut alusta asti (siis jo ennen kuin menkat ees oli myöhässä). Voisi kuvailla rusehtavaksi valkovuodoksi, juuri ja juuri näkyy paperissa. Toki huolettaa mutta tuollaiset pienet vuodot VOI olla ihan harmittomiakin. Netistä luin ja niitä on ollut monilla! Tosin itsellä kahdessa onnistuneessa raskaudessa ei ole minkäänlaisia vuotoja ollut ja se tietysti murehdituttaa. Kohdunulkoisessa vuoto taas oli selvästi punertavaa joten toivotaan nyt että nämä vuodot on ihan harmittomia! Tänään ei ole mitään tullutkaan (vielä ainakaan) ja toivon että pysyykin poissa!

Ele rv 4+4(?)

51/310 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudetkin odottelijat :) Viimeks tais olla melkoisen omanapainen viesti, se olo ja huoli sitä kautta olivaan niin järkyttävät... Kiitos kommentoijille :)

Mutta kivaa, että porukka kasvaa. On niin hyvä saada lukea muidenkin ajatuksia, eikä itsekseen pyöritellä kaikkea päässä! mies sanoi eilen, kun mietin jo, että "jos kaikki menee hyvin, niin milloinkohan sitä sitten ristiäisi pitäisi, kun siinä on ne joulut ja kaikki..." että ei nyt vielä mietitä sellaisia, vasta sitten aikaisintaan 12 viikon jälkeen. Sanoin, että asia on mielessä koko ajan kuitenkin, enkä halua pelkästään negatiivisia asioita pyöritellä mielessä! Pakko saada miettiä jotain kivojakin juttuja, muuten tulee hulluksi, ja tätä raskautta ei itse vaan pysty unohtamaan. No tulipas taas avautumista... Onneksi mies on ollu muuten aika ymmärtäväinen. Ja huolissaan myös.

Vilmis, on ne hormoonit vaan jänniä... :D Itsekin hämmästyy välillä omia sanomisiaan / tekojaan, kun hormoonit vaan on sekasin.

-Sipsu- Miten meni uteliaan sukulaisen kanssa? Mulla yks kaveri, jolle en vielä ollu aatellu kertoo, arvas jo, että oon raskaana... mutta en usko, että levittää eteenpäin, ku sanoin, ettei ihan vielä haluta tästä kertoilla, sitten vähän turvallisemmilla viikoilla vasta.

Vanilla: Varmasti laittoi miehen kommentti ärsyttämään! Oliko sulla ekassa raskaudessa samanlaista pahoinvointia/väsymystä? Onko mies unohtanu sen kokonaan?

Tsemppiä ja jaksamista kaikille väsymykseen, pahoinvointiin ja hormonimyrskyjen keskelle :)

Vierailija
52/310 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tuolta marraskuun kuumeilijoista päätin tänne nyt ilmoittautua. Sieltä taisi jo vanilla kaipailla :) Kiva kun sieltä on jo "tuttuja" entuudestaan.

Huuliharppua kaipailen??

Odotan nyt ensimmäistä ja LA eri laskureiden mukaan 11.11-13.11 Kys:siin olisi toivomus päästä vierailemaan silloin.

Huomenna ilmeisesti alkaa 6.viikko. Oon 23 ja mies 25, syyskuussa jätin pillerit pois ja nyt 9. päivä sain plussan testiin. Ei tätä vielä oikein todeksi tajua. 5-10 kertaa päivässä täytyy käydä kattomassa yöpöydän laatikosta noita mun plussatestejä, et en oo nähnyt unta. Hullun hommaa.. mulla ollut aika vähäisenä nämä oireet vielä. Päänsärkyä ja väsymystä. Kauhulla odotan pahoinvointia. En haluais töissä vielä kertoa, enkä jäädä sairauslomalle sen takia. Paljon tarroja!

53/310 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti lisääntyy meidän marrasmasujen joukko! :)

Me mamoiltiin eilen eikä lähdetty viihteelle. Eipähän tarvinnut miettiä mitään selityksiä. Kotona ilta menikin sitten lähinnä torkkuessa, väsyttää koko ajan! Hulluttelin ja join yhden alkoholittoman oluen, mutta siitä tuli niin turvonnut ja paksu olo, että täytynee siirtyä kokonaan kivennäisvesiin tms.

Mä en malta odottaa vauvamasun kasvamista :) Mies aamulla painoi korvansa navalle ja kuulosteli että joko siellä potkitaan :D

Ihana kevät :)

Vierailija
54/310 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille. :)

Sitten edellisen kirjoituksen onkin alkanut tulla mukavasti oireita väsymyksestä huonovointisuuteen ja kivut lisääntyneet entisestään. Tarkka on ajoitus, alkaa päivittäin klo 14. Onneksi hellittää parin tunnin kuluttua ja jatkuu sitten näin myöhemällä ajalla lähinnä kipuilulla.

Tiedä sitten vaikuttaako väsymykseen missään määrin kun olen taas töihin palannut. Onneksi ei ole vielä iltavuoroja sattunut, liekkö selviäisinkään siitä!

Huomenna olisikin sitte se ensimmäinen neuvola :)

tinta 6+0

Vierailija
55/310 |
11.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa munkin puolesta kaikki uudet mukaan! Meitähän alkaakin olla täällä jo ihan mukavasti. :)

Täällä ei kummempaa, masu edelleen ihan kauheen turvoksissa... :O Ja sitten aamulla oli jonkin verran huonovointisuutta. Miehen kans oli just puhe siitä että millähän viikoilla se vessanpytyn halailu alkaa.. :P Ihan ei vielä siinä pisteessä olla, mutta kyllä sekin aika varmasti vielä koittaa. ;P

Eka neuvola on mulla tosiaan viikon päästä. Sitä ja tuttua terkkaa jo kovasti odottelen. :)

muumi 5+5

Vierailija
56/310 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet, meitähän rupeaa täällä jo kiva määrä olemaankin! :)

Täällä on ruvettu oireilemaan, turvotus aivan kamala niinkuin olis jo pidemmälläkin, huonovointisuus on alkakun yököttää yleensä ruuan jälkeen ja jotku hajut aivan sietämättömiä. Sit maha on ollut viikon jo ihan sekasi ja röyhtäily on kans ärsyttävää.. Plus kaikki vihlaukset ja nipistelyt. Niin väsymys ja kaikki mielialanvaihtelutki!! :) Mutta eteenpäin mennään! Meinasin töissäkin jäädä jo kiinni huonovointisuuden takia. Mutta pokkana vain kielsin asian ku suoraan kysyttiin. Teinkö mielestänne väärin? En kuitenkaan ole valmis kertomaan asiasta töissä ku ei kukaan muukaan vielä tiedä. Paitsi mun serkku, sille oli pakko kertoa kun ollaan lähdössä ulkomaille. Mitä mieltä olette ulkomaille lähdöstä viikoksi kesäkuussa? En ole ikinä ennen käynyt ja häämatkakin jäi tekemättä.. Eka neuvola on reilu kahden viikon päästä. :) Eilen piti tilata kotidoppler, tai siis mies sen sit lopuissaan tilasi! ;) Ompahan valmiina parin viikon päästä. :) Onko muilla kokemuksia noista?

Tulipa taas omanapainen viesti..Sori!Ei ole moneen päivään jaksanut koneelle kun ollut 10 tuntisia työpäiviä ja saanu herätä jo 4 aikoihin..

JiiKoo + Vaavi 6+3

Vierailija
57/310 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TaskuTee: Kyllähän mulla oli samanlaista eka raskaudessakin, mutta mies tuossa eilen illalla pahoittelikin, kun on muhun purkanu kaikki ressit. Sillä meinaa olla vähän pinna kireällä, lisäksi se tuntuu nyt olevan enempi siivoiushullu kuin minä. Se raukka eilen imuroi, laittoi pyykit ja tyhjäsi astianpesukoneen ja sitte nurisi mulle, ku mä makasin sohvalla ;) Että ihan ansaitusti sinänsä mulle tuli se kommentti, paitsi että oon raskaana ja oli tosissaan paha olo.

Onneksi meillä ei yleensä tällasta ole. Nyt tänään sitten mies soitti töihin ja tiedusteli maha-asukin vointia, johan piristi.

JiiKoo: et mun mielestä tehny väärin kun valehtelit, eihän tollasta pitäs periaatteessa edes kysyä. Ja näin alussa vasta. Ihan hyvin vois sitä paitsi olla jotain mahatautia jota liikkeellä...

Oon onnellinen, sain töitä sieltä savosta ja eka palkka tulee olemaan huima! (palkkio 2000 plus palkka kun allekirjoitin sopparin siis sinne "kauas")!!

Ja kaiken lisäksi huippua tulee olemaan kun mies jää hoitovapaalle, ja saavat tytön kans olla kesän yhdessä. Paljon on mies tehnytkin töitä, jospa sillä stressi pikku hioljaa helpottaisi. Vauva kuulemma tosi mukava asia sille, joten positiivista se.

Vanilla84 rv 4+0 kai

Vierailija
58/310 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis sairaala tulee kaiketi olemaan joko KYS tai OYS riippuen vähän mistä tuulee... meinasin laittaa OYS vaan ku tosiaan muutamme poies täältä niin ehkä tuo on sama jättää sittee laittamatta tai laittaa nuo molemmat +kysymysmerkki perään :) On meillä kuviot!

Vierailija
59/310 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mitä meinaa kohonneet leukosyytti arvot? Olen joutunut jo kaksi kertaa käymään tk:ssa ja syytä tähän eivät ole löytäneet.. Netin mukaan raskaus saattaisi nostaa noita arvoja, mutta hoitajalta kysyin niin tuumas ettei pitäis raskaus vaikuttaa.. Nyt on sit niin epätietoinen olo.. Ja kuulemma seurantaa pitää jatkaa ja jos jotain oireita tulehduksesta tulee niin heti lääkäriin..

Auttakaa jos tiedettä jotain!!

JiiKoo

Vierailija
60/310 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JiiKoo: leukosyytit on valkosoluja. jos ne on koholla niin on joku tulehdus (esim. flunssa). Netistä löysin tämän : "Veren valkosolupitoisuuden normaali vaihtelualue on hyvin laaja, aamulla leukosyyttien määrä on matalampi kuin illalla. Fyysinen aktiviteetti, psyykkinen rasitus ja ateriat kohottavat arvoa. Raskauden aikana valkosolut voivat lisääntyä kohtuullisesti aina arvoon 15 x E9/l asti."

JiiKoo taisi kysellä myös dopplerista. Itse ostin sen kuopusta odottaessa, aivan huippukone. Ehkä aiheuttaa välillä liikaa paniikkia sekä riippuvutta. Täytyy myöntää että olen kaivanut sen esille ja etsinyt sydänääniä....

ON: raskausoireet hävinnyt. ei väsytä normaalia enempää, ei huonoa oloa. Paniikki iskee että olenko raskaana sittenkään? siispä ostin clearblue testin viikko näytöllä. teen sen aamulla. jos maltan odottaa...

pieni.rakkaus & TahmaTassu rv 5+2