Onko täällä sairaalloisen ylipainoisia?
Millaiset elämäntavat teillä on?
Minä olen, 150 kg/170 cm.
- Käyn hampurilaisravintolassa noin kerran viikossa.
- Syön paljon leipää, esim. aamu- tai iltapalalla saatan syödä helposti 4-6 viipaletta. Päällä aina juustoa ja leikkelettä, joskus lisäksi rehuja.
- Harrastan liikuntaa muutaman kerran viikossa noin 45 min kerrallaan. (Eikä se mitään rankkaa tietenkään ole...)
- Syön lämpimän aterian 1-2 kertaa päivässä.
- En syö karkkia tms kauhean usein, mutta määrät ovat sitten isoja kun syön, esim. suklaalevy tai iso karkkipussi menee kerralla.
- Nukun aika huonosti. Se ei tietääkseni johdu läskeistä vaan siitä, että vatvon murheita öisin.
- En leivo juuri koskaan.
Jatkan kunhan muistan.
Kommentit (102)
vastannut lihava...tiedätte kyllä, kun ketjua luette.
Uskokaa nyt että 70 kilon ylipaino ei tule 2 200 kalorin päivittäisellä energiansaannilla.
Itsepetos on ihana asia. Ja sikun sipsiä päälle.
En ole itsekään langanlaiha, päinvastoin, pituutta 175 ja painoa veikkaisin olevan 80 kg.
Yritän koko ajan laihduttaa, mutta jaksan korkeintaan viikon terveellisesti ja sitten rupean taas syömään iltapainotteisesti. Suklaata menee joka päivä, minusta on ihana syödä koko Fazerin levy kerralla ja kulauttaa maitoa särpimeksi. Pullia syön, samoin rasvaisia pastoja. Ja maitoa.
Tiedän tasan, miksi minulla on 15 ylikiloa. Yritän ainakin pitää painon tässä, enkä aio lihoa enempää. Liikun runsaasti ja tosiaan välillä elän terveellisemmin. Liekö sitten nämä terveysjaksot, jotka tasoittavat suklaaorgioita ja pitävät ylipainon kuitenkin "siedettävissä" rajoissa.
että vaihtaisin sen rahkaan tai puuroon, mutta kun olen yrittänyt. Ja nälkä on kahden tunnin päästä, kun tuolla reissumiehellä pärjään tuntitolkulla. Tiedä siis mikä on hyvä. Ja mulla tosiaan tuo 2 palaa päivässä, johon kyllä laitan reilusti juustoa. t: se syyttä suotta
Mene ihmeessä tosiaan leipä- ja juustolakkoon. Tuo neuvo rahkasta ja puurosta on varmasti paikallaan.
Kannattaa miettiä sitä, että jokainen kaupasta kotiisi kantama juusto asettuu vyötäröllesi. Itse hyväksyin tämän tosiasian (olin siis kova juustonsyöjä), ja se oli minulla tie laihtumiseen. Muuten syöt varmaankin ihan OK normaalisti - niin kuin minäkin - mutta tuo leipä ja juusto jäivät kyllä todella selkeästi ylimääräisiksi kiloiksi.
edellinen sanoi,läskit tulee, ja varsinki tälläset mitä mulla on+50kg ylipainoa, todellakin syömällä.Herkkuja mielinmäärin,ihan tajuttomia määriä kun nyt elämänmuutos projektin myötä miettii..vanukkaita,kahvipullaa,karkkiä,jätskiä,sokerijugurtteja,isoja annoksia ruokaa,paljon leipää,mysliä,sipsiä,siideriä.nam nam ja jetsujee..nyt pian 5kg on lähtenyt,paljon tehtäväävielä mutta hyvä alku! olkaa rehellisiä itsellenne.
Mene ihmeessä tosiaan leipä- ja juustolakkoon. Tuo neuvo rahkasta ja puurosta on varmasti paikallaan.Kannattaa miettiä sitä, että jokainen kaupasta kotiisi kantama juusto asettuu vyötäröllesi. Itse hyväksyin tämän tosiasian (olin siis kova juustonsyöjä), ja se oli minulla tie laihtumiseen. Muuten syöt varmaankin ihan OK normaalisti - niin kuin minäkin - mutta tuo leipä ja juusto jäivät kyllä todella selkeästi ylimääräisiksi kiloiksi.
Mutta kuten sanoin, puuro ja rahka ei sitä nälkää pidä.
vastannut lihava...tiedätte kyllä, kun ketjua luette.
Uskokaa nyt että 70 kilon ylipaino ei tule 2 200 kalorin päivittäisellä energiansaannilla.
Itsepetos on ihana asia. Ja sikun sipsiä päälle.
En ole itsekään langanlaiha, päinvastoin, pituutta 175 ja painoa veikkaisin olevan 80 kg.
Yritän koko ajan laihduttaa, mutta jaksan korkeintaan viikon terveellisesti ja sitten rupean taas syömään iltapainotteisesti. Suklaata menee joka päivä, minusta on ihana syödä koko Fazerin levy kerralla ja kulauttaa maitoa särpimeksi. Pullia syön, samoin rasvaisia pastoja. Ja maitoa.
Tiedän tasan, miksi minulla on 15 ylikiloa. Yritän ainakin pitää painon tässä, enkä aio lihoa enempää. Liikun runsaasti ja tosiaan välillä elän terveellisemmin. Liekö sitten nämä terveysjaksot, jotka tasoittavat suklaaorgioita ja pitävät ylipainon kuitenkin "siedettävissä" rajoissa.
Mene ihmeessä tosiaan leipä- ja juustolakkoon. Tuo neuvo rahkasta ja puurosta on varmasti paikallaan. Kannattaa miettiä sitä, että jokainen kaupasta kotiisi kantama juusto asettuu vyötäröllesi. Itse hyväksyin tämän tosiasian (olin siis kova juustonsyöjä), ja se oli minulla tie laihtumiseen. Muuten syöt varmaankin ihan OK normaalisti - niin kuin minäkin - mutta tuo leipä ja juusto jäivät kyllä todella selkeästi ylimääräisiksi kiloiksi.
... jos totuttaudut siihen.
Toki, jos haluat nauttia juuston kaloreista, no problem, mutta älä sitten ihmettele vatsanseutusi leveyttä.
... jos totuttaudut siihen.
Toki, jos haluat nauttia juuston kaloreista, no problem, mutta älä sitten ihmettele vatsanseutusi leveyttä.
Mutta eipä tässä muutenkaan onneksi kauaa tarvi ihmetellä sitä leveyttä.
Mene ihmeessä tosiaan leipä- ja juustolakkoon. Tuo neuvo rahkasta ja puurosta on varmasti paikallaan.Kannattaa miettiä sitä, että jokainen kaupasta kotiisi kantama juusto asettuu vyötäröllesi. Itse hyväksyin tämän tosiasian (olin siis kova juustonsyöjä), ja se oli minulla tie laihtumiseen. Muuten syöt varmaankin ihan OK normaalisti - niin kuin minäkin - mutta tuo leipä ja juusto jäivät kyllä todella selkeästi ylimääräisiksi kiloiksi.
Ei pidä, koska aineenvaihduntasi on tottunut käymään pelkällä rasvalla. Toisekseen, mahasi on liian suuri, ja kyltymätön. Kolmanneksi, ei sinun kuulukaan syödä itseäsi 24h/vrk tilaan että ei ole nälkä.
Kunhan totuttelet siihen että pieni nälkä ei ole mikään kuolemantila, ja opetat kroppasi siihen että muullakin kuin sokerilla ja rasvalla elää, niin kyllä pian lähtee kivut siitä nälästäsi pois. Toi selityksesi että ei muka pysy nälkä poissa, kertoo siitä että syöt jatkuvasti itsesi täyteen tilaan, ja jos puurolla et pärjää, niin tasanvarmaan se sun "pari" leipäpalaakin on todellisuudessa aikamoinen kaloripommi.
Kuinka nopeasti menee voipaketti? Meidän nelihenkisellä perheellä, vähärasvainen margariini kestää lähemmäs kaksi kuukautta.
Toki jos haluat pysyä lihavana sikana ja selittää että "ei lähde nälkä jollen saa suklaalevyä ja juustopakettia päivässä!" niin siitä vaan. Itseäsi sä meinaan vaan petät.
Ei pidä, koska aineenvaihduntasi on tottunut käymään pelkällä rasvalla. Toisekseen, mahasi on liian suuri, ja kyltymätön. Kolmanneksi, ei sinun kuulukaan syödä itseäsi 24h/vrk tilaan että ei ole nälkä.Kunhan totuttelet siihen että pieni nälkä ei ole mikään kuolemantila, ja opetat kroppasi siihen että muullakin kuin sokerilla ja rasvalla elää, niin kyllä pian lähtee kivut siitä nälästäsi pois. Toi selityksesi että ei muka pysy nälkä poissa, kertoo siitä että syöt jatkuvasti itsesi täyteen tilaan, ja jos puurolla et pärjää, niin tasanvarmaan se sun "pari" leipäpalaakin on todellisuudessa aikamoinen kaloripommi.
Kuinka nopeasti menee voipaketti? Meidän nelihenkisellä perheellä, vähärasvainen margariini kestää lähemmäs kaksi kuukautta.Toki jos haluat pysyä lihavana sikana ja selittää että "ei lähde nälkä jollen saa suklaalevyä ja juustopakettia päivässä!" niin siitä vaan. Itseäsi sä meinaan vaan petät.
Meillä taitaa margariinipaketti kestää kuukauden, 6 henkeä. En ole koskaan miettinyt asiaa.
Mutta sokeria en juurikaan käytä, suklaasta en edes pidä.
Mutta kuten sanoin, olen leikkaukseen menossa, joten ongelma poistuu ennen pitkää.
Paino lähentelee sataa ja pituutta reilut 160 cm. Ennen olin 60-kiloinen, mutta nyt viime vuodet olen mässäillyt mielin määrin ja varsinkin juonut lähes päivittäin siideriä isot määrät. Jalat ovat suht sutjakat ja kaikki läski on kerääntynyt mahaan, joka on kuin tynnyri. Pitäis alkaa laihduttamaan, ennenkuin iskee diabetes ja muuta vaivat! Niin, ja maksa poksahtaa tätä menoa! On vaan ollut kiva antaa mennä...
Täällä. 168cm/95kg. Tästä on 15 kiloa kertynyt raskauden aikana, olen nyt 33+3 ja paino ei saa enää nousta joten olen aika tiukalla ruokavaliolla loppuraskauden. Ennen raskautta paino oli 80kg, minulle muuten normaali paino on ollut noin 60 kiloa. Lihoin ennen raskautta 60 kilosta 80 kiloon vuodessa heikottavien olojen takia, joihin söin tiheään isoja annoksia. Verensokereita tutkittiin mutta ei löytynyt vikaa. Nyt raskauden aikana verensokerit aika siinä rajalla, lähinnä aamuarvot. Rd diagnoosia en kuitenkaan ole saanut.
Täällä nelikymppinen 161 cm / 110 kg ihminen. Minä en ole niitä mysteeritapauksia, että lihoisin vaikka söisin kuin lintu. Minulla on ahmimishäiriö ja alkoholiongelma, ja ne selittävät kyllä täysin painoni. Ahmiessa saatan vetää 5000 kcal illan aikana, ja näitä kohtauksia tulee pari-kolme viikossa.
160/85.
En liiku (tällä hetkellä ts.viimeisen 2v sairaudet estäneet-> laiskistunut siinä sivussa ja masennuksessa niin etten viitsi sitä vähääkään).
Syömisissä en ymmärrä mikä mättää... Syön kotiruokaa. Yhden lasten lautasellisen päivässä. Aamupalaksi kahvi plus pullaviipale ja iltapalaksi tee ja 2-3 leipää, päällä margariini+17% juustoviipale.
Näiden lisäksi syön hedelmän päivässä, joskus saatan syödä toisen kerran lämpimän ruoan. Jolloin syön taas sellaisen lastenlautasellisen verran.
Herkkuja perjantaisin. Irtokarkkia Makuunista. Niin kerran kk mäkkäriltä ateria.
tuota rataa olen itsekin jatkanut.Laihtumiseen ei mitään vaikutusta.Vaihdoin hedelmän marjoihin.,leipää 1-2 palaa päivässä mutta kilot senkun vain kertyvät.Siitä suuttuneena siirryin kaali-sipuli salaattiin jossa hieman öljy.omenaviinikastiketta ja pizza maustetta tai raastettuun punajuurisalaattiin(etkkapunajuuria,raastettu omena,raejuustoa).Perunat ja makaronit ovat poissa jo ajat sitten.Nyt vähentänyt myös maitotuotteet ja lisään sesaminsiemeniä marjoihin samoin kuin tyrnirouhetta.Salaatin lisäksi syön kanaa tai kalaa n.100gr päivä ja pari d-vitamiinia.Joskus menee pelkällä salaatilla päivätTämä on ollut ruokailuni motto,mutta kilot vaan pysyy vaikka syön säännöllisesti aamupalan, lounaan välipalan ja iltasalaatin sekä iltapalanAionkin ottaa ene kuurin ainakin kolme viikkoa,josko se auttaisi.Voisit ehkä syödä leivän kahvin kanssa ja jättää vielä pullan pois-Kun et sinäkään pääse liikkumaan niin saattaa aineenvaihdunta reistailla myös.Aikoinaan lisäsin marjoihin myös auringonkukansiemeniä ja hieman pähkinää sesaminsiemenien lisäksi sekä hieman vettä ja soseeksi.Auttoi vatsan toimintaan
195 cm / 165 kg josta lihasta 134 kg koostumusmittarin mukaan.
Olin ihan siinä hilkulla joitakin vuosia sitten, eli pituus 169 senttiä ja paino 113 kiloa.
Elämäntavat silloin aika lailla samaa kuin aloittajalla, paitsi että hampurilaisen tilalla pizza ja karkkipussin sijasta kotileivonnaisia, joita silloin siippani tykkäsi väsätä. Tosin ei sitä pizzaa joka viikko mennyt. Kävelyä päivittäin ehkä tunnin verran.
Olen ollut aina lihava, ihan pikkupenskasta pitäen. Ongelmani ovat olleet ihan vain voileivät ja liian isot annokset tavallista arkiruokaa. Minusta tavallinen ruoka on hyvää, en oikein ymmärrä esim. termiä "herkku", kun ei ne herkuksi kutsutut jutut ole tavallista ruokaa herkullisempia. Tuntuu, että monelle hoikalle ihmiselle tavallinen ruoka on tylsää mössöä, jota vaivoin syödään nokare tai kaksi, jotta pahin nälkä pysyy loitolla. Ja tästä tulee se kuvitelma, että jos on lihava, on pakko mässyttää jotain ns. herkkua päivät pitkät.
Rupesin hiljalleen laihtumaan, kun rupesin miettimään tarkemmin, millaisesta ruoasta oikeasti pidän ja mitä syön vain tavan vuoksi tai siksi, että sitä "kuuluu" syödä (kuten keitetyt perunat kastikkeen kanssa), ja poistin ruokavaliosta nuo osat joista en niin edes pidä.
Suosittelen 5:2-vaihtoehtoa.
Turposin ja lihoin kortisonihoidon vuoksi useita kertoja syöpähoidoissa. Kortisoni turvotti minua todella ikävästi, joten painoni nousi kuukaudessa 15 kiloa - eikä pudonnut lääkityksen aikana. Kortisoni nosti ruokahalua valtavasti, joten lihoin vuoden aikana vielä 10 kiloa. Yhteensä paisuin kauhistuttavat 25 kiloa. Lääkärit totesivat, että elimistöni reagoi kortisoniin poikkeuksellisen ikävästi.
Kortisonin määrä on nyt pienempi ja turvotus on laskenut, mutta paino ei ole pudonnut liikunnalla (kävely, kuntosali, uinti), kuten aiemmin.
Jalassani on immuunipuutoksen aiheuttama sienitulehdus, joka vaikuttaa kävelyyn. En saa uida infektioriskin vuoksi. Kuntosalilla olen käynyt vasta pari kertaa, koska olen uupunut lääkkeistä ja runsaan juomisen aiheuttamasta (munuaisongelma) valvomisesta.
Syöppönä valitsin kevytpaaston eli 500 kaloria kaksi kertaa viikossa. Olen pudottanut 15 kiloa pahimmasta painosta. Osa oli tietenkin turvotusta, mutta olen myös kaventunut. Mielestäni 5:2-paastodieetti sopii etenkin meille, jotka syömme psyykkisistä syistä eli stressiin, murheeseen jne. Haluan saada pois vielä vähintään 10 kiloa.
Suosin paastopäivinä tuoreita vihanneksia ja laiskuuttani valmiskeittoja. Keittopurkkien kannesta näkee usein kalorit (tai tietenkin taustan luvuista). Syön usein Yosaa, joka on kaurasta ja marjoista tehty välipala. Suosittelen, että kokeilette kyseistä dieettiä. Siitä on oikeasti apua.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä voi olla ylipainoa, jos nyt rehellisesti kerotte syömisenne ja liikkumisenne?!?
Kuinka niin? Esimerkiksi aloittaja sanoi syövänsä aamulla 4 - 6 palaa leipää, päällä juustoa ja leikkelettä. Syötkö sinä niin paljon?
Annoskoko ratkaisee. Jos hoikka työkaveri ottaa lounasruokalassa viisi lihapullaa, minulta menee yksitoista. Otan kyllä myös salaattia isomman annoksen, ja lorotan päälle huoletta oliiviöljyä. Ja voileipä siihen kylkeen. Työkaveri huuhtelee annoksen alas vedellä, minä piimällä. Tuollaisilla valinnoilla ne läskit voi kerätä.
Vierailija kirjoitti:
ylipainoiset syovat liikaa huomaamattaaan. Jos he edes yhden paivan merkitsisivat ylos syomisiaan esim kiloklubissa, siis ihan joka suupalan, varmasti ylimaarakalorit tulisivat esille.
No jaa, minä kyllä uskon syöväni liikaa.
Toisinaan tuntuu, että pitäisi tehdä tuo kirjanpito ihan vain siksi, että voin todistaa, että liikaa voi syödä ihan tavallistakin ruokaa. Että voi olla rutkasti ylipainoinen, vaikka ei ostakaan iltapalaksi jättikokoista sipsipussia ja suklaalevyä.
että vaihtaisin sen rahkaan tai puuroon, mutta kun olen yrittänyt. Ja nälkä on kahden tunnin päästä, kun tuolla reissumiehellä pärjään tuntitolkulla.
Tiedä siis mikä on hyvä. Ja mulla tosiaan tuo 2 palaa päivässä, johon kyllä laitan reilusti juustoa.
t: se syyttä suotta