Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkoileeko teidän 4-5 vuotiaat ilman aikuista?

Vierailija
27.02.2012 |

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalon yhtiönpihalla ulkoilee yksin. Aloitti sinä kesänä kun oli 4v. Katson /huutelen välillä ovelta.

Vierailija
2/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä vahdin ikkunasta tai käyn ovelta katsomassa n. 2 minuutin välein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on tontti keskellä metsää eikä autotietä lähimaillakaan.

Vierailija
4/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme kerrostalossa. Itse samanikäisenä ulkoilin, koska asuin omakotitalossa ja pihalla oli hyvä leikkiä.

Vierailija
5/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei viihtyisi yksin pihalla. Voisin kyllä antaa olla hetken takapihalla yksin.

Vierailija
6/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piha onkin aidattu.

Vierailija
7/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kavereiden kanssa, ei siinä aikuista tarvita säätämään.

Vierailija
8/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut edes pitään outona, kun kaikki talon lapset olivat pihassa ilman vanhempia jo saman ikäisenä.

Vierailija
9/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla ikää siis kuukautta vaille 5 vuotta. Aika harvoin päätyy pihalle yksin, yleensä jompi kumpi isoveljistä (9v, 12v) menee mukaan. Mutta juuri viime viikolla pykäsi siellä itsekseen lumiukkoa ainakin puolen tunnin ajan..

Itse istuin samaan aikaan sohvalla lukemassa, sohva on ikkunan äärellä joten silmäkulmasta näin pojan liikkeet käytännössä koko ajan.

Asumme ok-talossa. Piha on aitaamaton, ja vieressä on sekä autotie että järvi. Pöyristyttävintä on, että asumme USAssa joten kidnappauksen uhka on melkoinen ;D

Vierailija
10/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisinaan yksin. Mutta tosiaan sillei, että on etupihalla ja minulla suora näköyhteys ikkunasta lapseen koko ajan.

Vierailija
11/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla touhuilee kaksistaan 4 ja 6v lapseni. Nyt kurkin tavallsita enemmän pihalle että varmasti muistavat pysyä pois katolta tippuvien lumien alta.

Yleensä saavat aina ulkoilla pihalla ilman aikuisia paitsi silloin kun ojat täynnä vettä tai katolta tippuu lumia. Nyt olen sairaan lapsen kanssa itse sisällä ja itsekkin hieman sairas joten poikkeuksellisesti joudun vahtimaan sisältäpäin vaikka vaarallinen keli.

Vierailija
12/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman aikuista aika usein. Nytkin on lumileikeissä isompien sisarusten kanssa. Asumme omakotitalossa, autotie loppuu ennen taloamme ja muutenkin alue turvallinen. Lisäksi seurailen ikkunasta missä/mitä touhuavat.

Vierailija
13/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme rivitalossa jossa lähellä iso tie ja junarata.

Vierailija
14/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin jättääminen ulos on täys heitteillejättö.

Mutta persu-Suomessa mukusut pärjää vaikka talvisodassa. Siinähän voi mamma vaikka rasittua jos raahaa omankin ahterinsa ulos.

Vierailija
15/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin jättääminen ulos on täys heitteillejättö.

Mutta persu-Suomessa mukusut pärjää vaikka talvisodassa. Siinähän voi mamma vaikka rasittua jos raahaa omankin ahterinsa ulos.

Vierailija
16/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei ole leikkikaveria, niin sitten menee isosisko tai vanhemmat/toinen vanhempi hänen kanssaan ulos. Eli riippuu tilanteesta.

Vierailija
17/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan omakotitalossa ja naapurien lapset ja meidän lapset viilettää pitkin pihoja. Jos olen samaan aikaan itse ulkona, lapset ei tosiaan välitä minusta mitään vaan leikkivät kavereidensa kanssa. Pitäisin todella outona sitä, etten antaisi lasteni olla ulkona kavereiden kanssa vaan äidin kanssa pitäisi potkia palloa.

Ja suosittelen kyllä jokaiselle tuon ikäiselle lapselle ulkoilua kavereiden eikä vanhempiensa kanssa mikäli vaan piha on sellainen jossa lapset voi keskenään olla. Töissä (päiväkoti) näkee niin paljon näitä lapsia jotka on joka minuutti vanhempiensa valvovan silmän alla eivätkä saa tehdä mitään ilman heitä. Ovat kaikki tosi nössyköitä ja pillittävät heti jos leikissä joku vahingossa tönäisee heitä tai lunta tulee poskelle tms. Selvähän se, äidin ja isän kanssa vanhemmat suojelevat kullan nuppujaan liian rajuilta leikeiltä eivätkä tajua että lapset eivät sitten pärjää muiden lasten joukossa.

Vierailija
18/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan omakotitalossa ja naapurien lapset ja meidän lapset viilettää pitkin pihoja. Jos olen samaan aikaan itse ulkona, lapset ei tosiaan välitä minusta mitään vaan leikkivät kavereidensa kanssa. Pitäisin todella outona sitä, etten antaisi lasteni olla ulkona kavereiden kanssa vaan äidin kanssa pitäisi potkia palloa.

Ja suosittelen kyllä jokaiselle tuon ikäiselle lapselle ulkoilua kavereiden eikä vanhempiensa kanssa mikäli vaan piha on sellainen jossa lapset voi keskenään olla. Töissä (päiväkoti) näkee niin paljon näitä lapsia jotka on joka minuutti vanhempiensa valvovan silmän alla eivätkä saa tehdä mitään ilman heitä. Ovat kaikki tosi nössyköitä ja pillittävät heti jos leikissä joku vahingossa tönäisee heitä tai lunta tulee poskelle tms. Selvähän se, äidin ja isän kanssa vanhemmat suojelevat kullan nuppujaan liian rajuilta leikeiltä eivätkä tajua että lapset eivät sitten pärjää muiden lasten joukossa.

Vierailija
19/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/68 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistää ulkoilu, piiskaaminen ja ruumiillinen kurittaminen :)