Miksi ihmiset ei enää osaa tai halua noudattaa liikennesääntöjä?
Turvavälit on unohtuneet varmaan 80% kuskeista ja nopeusrajoituksia noudattaa ehkä 20% kuskeista.
Ylipäätänsä tuntuu siltä että ihmiset ei enää osaa ennakoida liikenteessä yhtään, jos valot on punaiset niin miksi sinne pitäisi ajaa ylinopeutta ja pysähtyä? Eikö viisainta olisi laittaa oma nopeus sellaiseksi että ei tarvitse pysähtyä?
Tai jos tiellä ajaa traktori tai auto alle suurimman sallitun nopeuden niin miksi vauhtia ei osata hiljentää ajoissa, ajetaan kovaa siihen ihan taakse ilman turvaväliä?
Onko nykyiset autot niin helppoja ajaa että kuskien ei tarvitse ajatella yhtään eikä ajotaitoja tarvita?
Kommentit (23)
pidä huoli omista asioistasi,, ,,,
Välinpitämättömyys. Ei vaan osaa eikä kiinnosta opetella, olla hyvä kuski.
Ei nykyautot sen kummempia ole kuin ennenkään. Itse kytken pois kaistavahdit ja luistonestot ja muut piipittäjät jos on. Kuskistahan kaikki kiinni on. Ei kiinnosta, ei osaa, ei riitä kyvyt. Lisäksi olematon valvonta sallii kaikenlaisen törttöilyn.
Vierailija kirjoitti:
pidä huoli omista asioistasi,, ,,,
Liikenteessä pitäisi juuri osata ottaa muut huomioon. Nämä takapuskurissa roikkujat,kaaharit ja alinopeudesta syyttelijät on juurikin niitä jotka ei osaa ottaa muita huomioon.
Naismaiset miehet on niin täynnä itseään.
Ööh, ainahan näin on ollut ja paljon pahemminkin.
Aa sinä se oot, kun tuolla köröttelee noita liikennevalojen väliä niin, että siitä ehtii läpi tasan teikäläinen. Voi kun joku peruuttaisi teidän kaikkien ajoluvat.
Pyöräilijät ei halua turhaan jarrutella, siksi kannattaa kaahata suojatielle suoraan auton eteen.
Eilen hämmennytti se, että useampi moottoritiellä ohittava auto palasi takaisin vasemmalle kaistalle ihan siihen oman autoni keulan eteen. Kuvittelevatko nuo sitä, että jos autossa loppuu kaistavahdin valo palamasta, niin se tarkoittaa sitä, että nyt heti sinne toiselle kaistalle? Käytännössä siis tulevat siihen muutaman metrin päähän toisen auton keulasta, aika lyhyt "turvaväli" noin 100 km/h vauhdissa. Minullakin on kaistavahti joka varoittaa minusta siitä, että älä vaihda kaistaa siellä on joku. Minä palaan moottoritiellä ohituksessa normikaistalle takaisin vasta kun näen taustapelistä ohitettavan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Eilen hämmennytti se, että useampi moottoritiellä ohittava auto palasi takaisin vasemmalle kaistalle ihan siihen oman autoni keulan eteen. Kuvittelevatko nuo sitä, että jos autossa loppuu kaistavahdin valo palamasta, niin se tarkoittaa sitä, että nyt heti sinne toiselle kaistalle? Käytännössä siis tulevat siihen muutaman metrin päähän toisen auton keulasta, aika lyhyt "turvaväli" noin 100 km/h vauhdissa. Minullakin on kaistavahti joka varoittaa minusta siitä, että älä vaihda kaistaa siellä on joku. Minä palaan moottoritiellä ohituksessa normikaistalle takaisin vasta kun näen taustapelistä ohitettavan kunnolla.
Moottoritiellä on jännä, monet luulevat että ohituskaistalla saa ajaa ylinopeutta. Jos ohitat motarilla vasempaa kaistaa käyttäen hitaamman nopeusrajoituksia noudattaen niin jotkut syyttävät sinua siitä että ajat liian hiljaa.
Menen siihen traktorin taakse jotta voin ohittaa näppärästi kun tilaisuus tulee. Jos jätän turvavälin niin joudun olemaan vastaantulijoiden kaistalla kauemmin. Järki käteen, ap.
Lisäksi ottaa päähän ne punaisiin valoihin hidastelevat möllykät, jotka eivät tajua tukkivansa reitin myös niiltä takana ajavilta, joille palaa edessä vihreä nuolivalo.
Mä ite jätän aina riittävän turvälin koska on rennompaa,taloudellisempaa ja turvallisempaa ajaa niin että on riittävä turvaväli. Jos joku ajaa alle suurimmman sallitun niin hiljennän omaa vauhtia ja pidän turvavälin riittävänä. Jos edellä ajavan auton vauhti seilaa niin riittävä turvaväli kun on niin se seilaaminen ei haittaa.
M34
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyautot sen kummempia ole kuin ennenkään. Itse kytken pois kaistavahdit ja luistonestot ja muut piipittäjät jos on. Kuskistahan kaikki kiinni on. Ei kiinnosta, ei osaa, ei riitä kyvyt. Lisäksi olematon valvonta sallii kaikenlaisen törttöilyn.
Nolo. Jopa rallikuski Markku Alén on hehkuttanut miten hyvä on, että on mahdollisimman paljon avattavia systeemejä autoissa.
Vierailija kirjoitti:
Menen siihen traktorin taakse jotta voin ohittaa näppärästi kun tilaisuus tulee. Jos jätän turvavälin niin joudun olemaan vastaantulijoiden kaistalla kauemmin. Järki käteen, ap.
Lisäksi ottaa päähän ne punaisiin valoihin hidastelevat möllykät, jotka eivät tajua tukkivansa reitin myös niiltä takana ajavilta, joille palaa edessä vihreä nuolivalo.
Miksi ihmiset roikkuu sen traktorin perässä alueilla missä ei voi ohittaa kuten taajamissa tai kaupungissa?
Vierailija kirjoitti:
Aa sinä se oot, kun tuolla köröttelee noita liikennevalojen väliä niin, että siitä ehtii läpi tasan teikäläinen. Voi kun joku peruuttaisi teidän kaikkien ajoluvat.
Niin ja sinä olet se reppana joka ei osaa ohittaa, tai autossasi ei riitä potkua ohitukseen, todennäköisesti kiikastaa kummastakin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen siihen traktorin taakse jotta voin ohittaa näppärästi kun tilaisuus tulee. Jos jätän turvavälin niin joudun olemaan vastaantulijoiden kaistalla kauemmin. Järki käteen, ap.
Lisäksi ottaa päähän ne punaisiin valoihin hidastelevat möllykät, jotka eivät tajua tukkivansa reitin myös niiltä takana ajavilta, joille palaa edessä vihreä nuolivalo.
Miksi ihmiset roikkuu sen traktorin perässä alueilla missä ei voi ohittaa kuten taajamissa tai kaupungissa?
Koska jos jokainen jättää kaupunkiajossa pitkän turvavälin niin liikenne tukkeutuu koko alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa sinä se oot, kun tuolla köröttelee noita liikennevalojen väliä niin, että siitä ehtii läpi tasan teikäläinen. Voi kun joku peruuttaisi teidän kaikkien ajoluvat.
Niin ja sinä olet se reppana joka ei osaa ohittaa, tai autossasi ei riitä potkua ohitukseen, todennäköisesti kiikastaa kummastakin asiasta.
No tuleppa oi viisas vaikka tuohon Pitäjänmäentielle Helsinkiin ruuhka-aikaan näyttämään miten se ohitus tehdään. Ihan kaikki meistä ei aja autoa jossain Utsjoki-Kevolla.
minäminäminäminäminäminäminä.... ad infinitum.