Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jättää mut ja tsiisus mikä syy

Vierailija
27.02.2012 |

Eilen illalla mieheni (ollaan avoliitossa) sanoi että hän tapasi hiljattain (joulukuussa) tyttöystävänsä 20 vuoden takaa ja ehkä haluaa nyt katsoa josko voisikin vielä aloittaa suhteen tämän kanssa. Ei ole kuulemma vielä edistänyt asiaa mitenkään mutta ei vaan saa naista mielestään, kun heillä silloin aikoinaan loppui se juttu kuulemma vähän äkkinäisesti.

Rakastaa kuulemma minua ja meillä on mennytkin ihan hyvin, läheisyyttä on ja muutenkin sopuisaa. Mutta nyt mies ei tiedä pitäisikö tämä meidän juttu vaan heittää yli laidan ja tehdä tilaa sille mahdollisuudelle että heidän välille voisi syntyä jotain.

Olen totaalisen rikki enkä olisi ikinä uskonut että mies tekee mulle näin. En paljoa nukkunut viime yönä ja asiaa ei helpota se että mies pitelee koko ajan sylissä, silittelee ja pusuttelee, rakasteltiinkin keskellä yötä. Hänellä on kuulemma niin paljon tunteita mua kohtaan että ero minusta olisi tosi vaikea. Jaa - miksi meidän pitää sitten erota. Eikö hän vaan voi todeta että 20 vuotta sitten tapahtuneet asiat on olleita ja menneitä ja keskittyä siihen mitä meillä on. Naurettavinta on ettei edes tiedä onko ko. tyttöystävä mitenkään kiinnostunut, tai edes vapaa. Tai ainakin vakuuttaa ettei asia ole kuin hänen oman päänsä sisällä toistaiseksi. Mutta en enää tiedä uskoako vai ei.

Itkettää.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on selkesäti ilmaissut, että haluaa erota, vaikka ei saisi nuoruudenrakkauttaan takaisin. Silti hän ei halua olla ap.n kanssa enää.

Ei ole selkeästi ilmaissut mitään tällaista. Päinvastoin sanoi ettei tiedä mitä tehdä kun on tunteita kahteen suuntaan. Että ei voi erota minusta kun on tunteita. Eikä voi sille mitään että ajattelee exäänsä.

Kirjoitin kyllä otsikkoon että mies jättää vaikkei se ollenkaan sellaista halua. Taitaa kuitenkin kääntyä niin, että minä jätän hänet! Ainakin nyt olen niin vihainen että tekisi mieli vaan raivota. Pitää oottaa iltaan...

Vierailija
42/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuun nyt takertumalla palautua reaalielämään: tutkia omia tunteitaan tässä ja nyt. Haluaa varmistaa, että tekee oikean päätöksen eikä jää katumaan. Haluaa katsoa, mitä menettää, jos lähtee.

Voi olla myös jäähyväisrakastelua, mutta enemmän uskon tuohon miehen omien tunteidensa testailuun. Haluaa katsoa, miten paljon teidän välillä voi leimahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin ollut samassa tilanteessa. Laita mies koville, pakota se valitseen sut tai tää illuusi. o jostain, mikä ei oo totta. Mies vaan haaveilee jostain, jota ei oikeesti oo. 20 vuotta on pitkä aika, se on vain hetken huumaa. Usko tää. Ei se sua jätä. Ja kun niillä ei oo ollut seksiä tm. niin ei tästä kannata ees tehdä numeroo. Kaikissa suhteissa on omat murheensa. Ja kaikki ihastuu aina johonkin. Miehet vaan on enemmän palikoita.

Kyllä se siitä!!! Ja tiedän, että olet vihainen. Niin oisin mäkin. Mee vaikka salille tai tee jotain, mikä helpottais.

Vierailija
44/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi koskaan kohdella itseäni noin.

Missä on sinun ihmisarvosi?

Vierailija
45/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ovat olleet pitkässä suhteessa tietävät, että todellinen rakkaus on ylä- ja alamäkeä. Mikään parisuhde ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista. Ei mikään ihme kun joka kolmas pari eroaa, kun ihmiset ei halua kestää yhtään alamäkeä. Tämä siis sille joka kritisoi ap:ta. Ei sellaista suhdetta olekaan, jossa ei olisi vastoinkäymisiä. Tai sitten pitää vaihtaa miestä koko ajan :)))

Vierailija
46/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuun nyt takertumalla palautua reaalielämään: tutkia omia tunteitaan tässä ja nyt. Haluaa varmistaa, että tekee oikean päätöksen eikä jää katumaan. Haluaa katsoa, mitä menettää, jos lähtee.

Voi olla myös jäähyväisrakastelua, mutta enemmän uskon tuohon miehen omien tunteidensa testailuun. Haluaa katsoa, miten paljon teidän välillä voi leimahtaa.

Just tuollaisesta epäilen olevan kyse! Katsoa mitä menettää, omien tunteiden testailua. Sanoi jo yöllä, että jo nyt hänen silmät on auenneet tajuamaan mitä meillä on, ja että ehkä tämä episodi tuo meidät entistä lähemmäs toisiamme ja kuinka hänestä nyt jo tuntuu siltä ettei voi minusta luopua.

Huokaus, minä vaan en tartteisi tämmöisiä episodeja testaamaan tunteitani. Oon ihan rikki tästä ja työtehokin on aika pyöreä nolla tänään...

Vierailija
47/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi antaa mennä sen entisen luo.

Vierailija
48/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaan haaveilee jostain, jota ei oikeesti oo. 20 vuotta on pitkä aika, se on vain hetken huumaa. Usko tää. Ei se sua jätä. Ja kun niillä ei oo ollut seksiä tm. niin ei tästä kannata ees tehdä numeroo. Kaikissa suhteissa on omat murheensa. Ja kaikki ihastuu aina johonkin. Miehet vaan on enemmän palikoita.

Kyllä se siitä!!! Ja tiedän, että olet vihainen. Niin oisin mäkin. Mee vaikka salille tai tee jotain, mikä helpottais.

Sanoin ihan samaa miehelle, että 20 vuotta on aika pitkä aika... elämää tullut molemmille väliin ja ihminenkin muuttuu. Kiva tietysti haaveilla jostain mikä joskus hipoi lähes täydellistä mutta olisiko todellisuus enää sitä samaa, epäilen. No mutta, en voi sitä päätöstä hänen puolesta tehdä enkä halua vaikuttaa mielipiteisiin. Haluan, että jos hän jää luokseni, tapahtuu se siksi että hän niin haluaa, ja on niin päättänyt. En rupee ruikuttamaan ja perustelemaan yhtään, miksi kannattaisi mieluummin panostaa tähän kuin haikailla jotain ihan kummallisia. Jos ei tajua niin pahvi on, ja vaikka rikki olen niin kyllä se suru sitten joskus mulla helpottaa. Pakko vaan luottaa siihen.

Vierailija
49/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktat ovat nämä:

1. olet avoliitossa harvinaisen rehellisen ja kiltin miehen kanssa,

2. tunteitaan ei voi kukaan käskyttää, ei edes miehesi.

Jos haluat liitollenne mahdollisuuden säilyä, ehdotan että rauhoitut ja alat tukea miestäsi hänen tilanteessaan. Hänhän siis on hyvässä avoliitossa ihanan ihmisen kanssa, ja on nyt valitettavasti sattunut ihastumaan vanhaan kumppaniinsa. Selvästi hän ei halua elää valheellisesti, eikä olisi tuota ihastumista itse valinnut jos olisi voinut asiaan vaikuttaa. Hänen pitää nyt selvittää itselleen, mitä hän haluaa tästä eteenpäin.

Jos olisin tilanteessasi (ja olen ollutkin melkein samanlaisessa, ainoastaan hieman pahemmassa tilanteessa), kehottaisin miestä olemaan yhteydessä tähän ihastukseen ja viettämään aikaa hänen kanssaan. Sopikaa yhdessä, missä menee raja. Meillä sovittiin, että suudella saa mutta siitä seksuaalisempaan touhuun jos etenee, niin ensin pitää pistää vanha suhde kokonaan poikki. Sitten joudut jonkin aikaa kärvistelemään ja elämään hyvin turvattomissa tunnelmissa, kun mies selvittelee päänsä sisältöä.

Pitäisin todennäköisimpänä, että jokin seuraavista toteutuu, minkä jälkee suhteenne jatkuu entistä vahvempana:

- nainen torjuu miehesi tavalla, joka saa miehenkin ymmärtämään ettei suhteesta olisi tullut mitään,

- tutustuessaan naiseen uudelleen, miehesi toteaa ettei tajua mitä hänessä aikoinaan näki (on siis ihastunut ainoastaan mielikuvaansa tuosta naisesta - ei siihen, millainen hän on oikeasti)

- syntyy lyhyt suhde, mutta ensimmäisten karikkojen tultua mies ymmärtää, että joutuisi uudenkin naisen kanssa käymään läpi saman polun, jolla on sinun kanssasi jo pitkällä, eikä jaksa alkaa hommaan enää toista kertaa (eli ihastuksen haihduttua puntit tasaantuvat, ja sinun kanssasi eletyt vuodet alkavat painaa vaa'assa enemmän).

Voi myös olla, että parille syntyy syvä suhde, jossa miehesi kokee olevan jotakin sellaista mikä häneltä on aina puuttunut - myös sinun kanssasi - ja silloin on parempi että päästät miehesi menemään. Se merkitsee, että sinullekin on olemassa joku parempi.

Kärsivällisyyttä nyt!

Vierailija
50/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi valehtelee, ettei hän ole asiaa edistänyt. Hänellä on jo suhde eksäänsä. EI halua tehdä itsestään täydellistä roistoa.

Ja noin muuten mielipiteenäni - peli on jo menetetty teidän kahden osalta.

Vierailija
51/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosiaan, ettei heillä ole mitään meneillään? hei herää nyt.

Vierailija
52/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, ei se mun mielestä ole kovin syvä sitoutuminen. Miehellä on ollut nainen, joka pesee kalsarit ja antaa pillua.

Hän on tavannut nuoruudenrakkautensa ja haluaa kokeilla, onnistuuko siinä. Olisiko ollut parempi, että olisi pannut sinua ja pesetyttänyt kalsarit sulle ja samaan aikaan varmistanut tän nuoruudenrakkautensa.

Ilmiselvästi mies ei nyt ole pahemmin sinusta välittänyt muutenkaan. Olet ollut sellainen, Kun joku on pakko olla-nainen hänelle.

Todennäköisesti mies olisi eronnut sinusta muutenkin.

Avoliittohan on vasta koeliitto, onko halua sitoutua. Mies ei halunnut, joten mitäs tuosta. Ei kai tuo nyt sinulle mikään yllätys voinut edes ollakaan jos asiaa syvemmin pohdit.

avioliitto ei ole enää mikään onnistuneen parisuhteen tavoite, ainoa vaihtoehto ja lopullisen sitoutumisen merkki, moni valitsee sen avoliiton ihan tietoisesti, koska se aviolitto ei varsinaisesti muuta mitään (lainopilliset jutut voidaan hoitaa ilman avioliittoakin).

Tervetuloa nykyaikaan!

Vierailija
53/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella lapsellista käytöstä myönnettäköön. Teille naisille, jotka sädekehä päänne yllä haukutte että "justjootollasiamiehetAINAon", miettikääpä, että monet naisetkin käyttäytyvät aivan samalla lailla...

Vierailija
54/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktat ovat nämä:

1. olet avoliitossa harvinaisen rehellisen ja kiltin miehen kanssa,

2. tunteitaan ei voi kukaan käskyttää, ei edes miehesi.

Jos haluat liitollenne mahdollisuuden säilyä, ehdotan että rauhoitut ja alat tukea miestäsi hänen tilanteessaan. Hänhän siis on hyvässä avoliitossa ihanan ihmisen kanssa, ja on nyt valitettavasti sattunut ihastumaan vanhaan kumppaniinsa. Selvästi hän ei halua elää valheellisesti, eikä olisi tuota ihastumista itse valinnut jos olisi voinut asiaan vaikuttaa. Hänen pitää nyt selvittää itselleen, mitä hän haluaa tästä eteenpäin.

Jos olisin tilanteessasi (ja olen ollutkin melkein samanlaisessa, ainoastaan hieman pahemmassa tilanteessa), kehottaisin miestä olemaan yhteydessä tähän ihastukseen ja viettämään aikaa hänen kanssaan. Sopikaa yhdessä, missä menee raja. Meillä sovittiin, että suudella saa mutta siitä seksuaalisempaan touhuun jos etenee, niin ensin pitää pistää vanha suhde kokonaan poikki. Sitten joudut jonkin aikaa kärvistelemään ja elämään hyvin turvattomissa tunnelmissa, kun mies selvittelee päänsä sisältöä.

Pitäisin todennäköisimpänä, että jokin seuraavista toteutuu, minkä jälkee suhteenne jatkuu entistä vahvempana:

- nainen torjuu miehesi tavalla, joka saa miehenkin ymmärtämään ettei suhteesta olisi tullut mitään,

- tutustuessaan naiseen uudelleen, miehesi toteaa ettei tajua mitä hänessä aikoinaan näki (on siis ihastunut ainoastaan mielikuvaansa tuosta naisesta - ei siihen, millainen hän on oikeasti)

- syntyy lyhyt suhde, mutta ensimmäisten karikkojen tultua mies ymmärtää, että joutuisi uudenkin naisen kanssa käymään läpi saman polun, jolla on sinun kanssasi jo pitkällä, eikä jaksa alkaa hommaan enää toista kertaa (eli ihastuksen haihduttua puntit tasaantuvat, ja sinun kanssasi eletyt vuodet alkavat painaa vaa'assa enemmän).

Voi myös olla, että parille syntyy syvä suhde, jossa miehesi kokee olevan jotakin sellaista mikä häneltä on aina puuttunut - myös sinun kanssasi - ja silloin on parempi että päästät miehesi menemään. Se merkitsee, että sinullekin on olemassa joku parempi.

Kärsivällisyyttä nyt!

Kiitos kannustavasta viestistäsi, tämä antaa voimaa.

Olen todellakin liitossa harvinaisen kiltin ja rehellisen miehen kanssa. Se on joskus sekä hyvä, että paha... mutta ehdottomasti yksi niistä ominaisuuksista joihin hänessä alunperin ihastuin.

En vaan tiedä miten valmis olen tuohon irtipäästämiseen ja sen katsomiseen että mitä sitten tapahtuu. Irti toki voin päästää etenkin jos hän sitä tahtoo (mutta päätin että tosiaankin saa sitten itse lopettaa suhteen, en aio hänen puolesta sitä lopettaa!) mutta se on sitten kerrasta poikki, en rupea soutamaan ja huopaamaan vaikka myöhemmin tahtoisikin tulla takaisin. Sen verran jääräpää olen kun minua loukataan tällä tavalla ...

Vierailija
55/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole siihen mitään lisättävää; emme tiedä mikä on lopullinen totuus ap:n miehen tunteista ja motiiveista. Exiään ajattelevat monet - varmaan kaikki - eikä minusta ko. miehen olisi kannattanut edes noteerata asiaa noin suurella metelillä. Ellei sitten ole käymässä niin kuin tässä (lainaus) joku yllä kirjoitti - joskushan elämä todella menee näinkin. Ehkä nuoruudenrakkaus olisi ollut hänelle se ykkönen koko ajan, mutta on vasta nyt saatavilla.

Voi myös olla, että parille syntyy syvä suhde, jossa miehesi kokee olevan jotakin sellaista mikä häneltä on aina puuttunut - myös sinun kanssasi - ja silloin on parempi että päästät miehesi menemään. Se merkitsee, että sinullekin on olemassa joku parempi. Kärsivällisyyttä nyt!

Vierailija
56/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi enää olla tuollaisen miehen kanssa. Olisin loukkantunut, että olisin niin helposti vaihdettavissa toiseen. Jollen ole se ensimmäinen vaihtoehto, saisi mies lähteä.

...luulen myös, että miehellä on jo enemmänkin virityksiä tuon toisen naisen kanssa. On ensin katsellut ja armistellut, että siitä tulee kotain ja sitten vasta ilmoittaa ap:lle. Tuon ikäinen mies ei kovin helpolla halua jäädä ilman vakituista kodinhoitajaa.

Vierailija
57/95 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilisin hissukseen, mitä tuo vanha rakkaus tuumaa ja seurustelisin sen kanssa ja kokeilisin seksiäkin, onko se yhtä hyvää kun muistan. Jos suhde alkaisi toimimaan, jättäisin ap.n

Jos se ei toimisi, olisin hissukseen hiljaa ja jatkaisin ap.n kanssa suhdetta kuin mitään ei olisi ollut.

JUURI tuommoisten miesten takia kuin sinä mun todellakin kannattaa taistella sen puolesta, että meidän suhde pelastuu enkä päädy jonkun tommosen possun kanssa yhteen. Kuten omallekin miehelle sanoin, niin arvostan rehellisyyttään ja vaikka se nyt itkettää, niin vielä pahemmin satuttaisi jos toimisi kuten tämäkin "sankari" tässä kirjoittaa.

Ap

Vierailija
58/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo suhde uuden naisen kanssa ja tulevaisuuden suunnitelmat aika pitkälle lukkoon lyöty hänen kanssaan.

Vierailija
59/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nuoruudenrakkaus olisi ollut hänelle se ykkönen koko ajan, mutta on vasta nyt saatavilla.

Ehkäpä. Tiedän erään syyn, miksi tämä nainen on vasta nyt saatavilla, se on myös se syy heidän suhteensa loppumiseen ja nyt syy siis on poistunut. Oikeastaan herätit minut huomaamaan, että noin todellakin on, en aiemmin tajunnutkaan yhteyttä, sen verran monimutkaisesta kuviosta kyse...

Olen aina tuntenut, että miehellä on ollut joskus suuri rakkaus, olen vain kuvitellut että se oli hänen ex-vaimonsa jonka kanssa hankki lapset. Nyt näen selvemmin tämänkin.

Mutta se vaan vihloo niin kovasti ja niin syvältä, että ei saa olla se suuri rakkaus omalle rakkaalleen.

Vierailija
60/95 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätti naisystävän, jonka kanssa oli ollut yhdessä neljä vuotta, ensirakkautensa takia. Tilanne oli jotenkin totaalisen absurdi, kun miettii nykyihmisten pinnallisia ihanteita. Hänen sen hetkinen naisystävänsä oli miestä kymmenisen vuotta nuorempi filippiineiltä kotoisin oleva _varakas_ nainen (muuttanut suomeen parikymppisenä varakkaan metsätilallisen vaimoksi, mies kuollut ja nainen perinyt kaiken yksin). Ensirakkaus taas oli nelikymppinen tavallinen suomalainen sairaanhoitaja, vähän jopa sellainen harmaa hiirulainen olemukseltaan. Voin kertoa, että koko ystäväpiiri oli hämmentynyt.

No, ero siis tuli ja uusi suhde alkoi. Kunnes puoli vuotta myöhemmin miehen ystävä kertoi, ettei enää jaksaisi olla tämän uuden naisystävän kanssa yhdessä. Tiedä sitten oliko oikein, mutta mieheni kehotti ystäväänsä kertomaan asian samantien ja näinhän ystävä teki. Nyt tämä mies on viettänyt aikaa on/off eri naisten kanssa.

Tämän miehen kohdalla kyse on selvästi sitoutumisongelmasta. En tiedä onko sinun miehesi kohdalla sama juttu.