Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipas paha mieli :( Hintalappujen vaihtamisesta kirppiksellä...

Vierailija
25.02.2012 |

Kävin tänään järjestelemässä kirppispöytäämme. Ihmeekseni huomasin, että 3 euron neuletakissa oli hintalappu 12 eur. Tarkoittaen erittäin todennäköisesti sitä, joku on lähtenyt kassan kautta sen 12 euron neuletakin kanssa maksaen siitä 3 eur. Se 12 euron takki oli pari kertaa juhlissa käytetty ihanuus ulkomailta, merkkituote.

Tulipas paha mieli :( Kai se sitten meni sitten suureen tarpeeseen se hieno neuletakki, mutta että piti oikein kikkailla hintalappujen kanssa. Se on muuten petos, ei näpistys, tiedoksi pitkäkyntiset!

Oletteko muut kokeneet vastaavaa? Meiltä on aiemmin pöydästä pöllitty jotain pientä tavaraa, mutta hintalappujen vaihtoon en ollut aiemmin törmännyt. Jotenkin säälittävää ja surullista, että on ihmisiä, jotka pöllii tai huijaa LASTENvaatteita!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään myydään kirppareilla liian kalliilla kaikenlaista paskaa. Kirpputorien idea on mennyt ohi ja muuttunut ahneudeksi ja voitontavoitteluksi. Jos hinta on täysin kohtuuton, tyyliin 10 euroa paitapuserosta, saatan sen vaihtaa vitoseen. Opittepa vähän kohtuullista hinnoittelua!

Mua ei mikään niin inhota kun ihmiset jotka perustelee omaa rötöstelyään jollain.

Sitäpaitsi, mun mielestä kirpparillakin pitää suhteuttaa vaatteen hinta uuteen, esim. 10€ jostain hyväkuntoisesta merkkipaitapuserosta (Gant tms.) ei ole paljoa kun taas perushennesin rytkystä se on jo liikaa.

Vierailija
22/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kirpparin kassatädit ja -sedät eivät juuri koskaan lue niitä lappuja, ainakaan täällä meillä päin. Niissä voisi siis lukea ihan mitä tahansa eivätkä huomaisi mitään outoa.

esim. "vaaleanpunainen neuletakki, nallekuva selässä, punaiset kukkanapit, 5 €"

joku voi ottaa toisesta pöydästä hintalapun jossa lukee vain neuletakki 1e ja rytätä sen sinun tekemän hintalapun jonnekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään myydään kirppareilla liian kalliilla kaikenlaista paskaa. Kirpputorien idea on mennyt ohi ja muuttunut ahneudeksi ja voitontavoitteluksi. Jos hinta on täysin kohtuuton, tyyliin 10 euroa paitapuserosta, saatan sen vaihtaa vitoseen. Opittepa vähän kohtuullista hinnoittelua!

Ota huomioon se, että tavaroiden hinta kaupoissakin on kasvanut samaa vauhtia!

Muista sekin, että ei sun oo pakko ostaa tavaraa jos ei sulla ole sille käyttöä tai hinta liian korkea. Samalla tavallahan toimit kaupassakin.

Vierailija
24/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaroihin kirpparilta hälyttimet. Ja se hintalappu siihen hälyttimen väliin kiinni.

Ei ole onneksi varastettu mitään

Vierailija
25/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossakin voinut käydä niin, että tuotteeseen on joku iskenyt väärän pöydän hintalapun. Ei välttämättä edes se nainen joka sen repun pöydältäsi otti, kirppareilla on kaikenlaista hiihtäjää ja jotkut saattavat ihan huvikseen vaihdella hintoja.

Tai sitten kassalla huomattiin että tuotteessa ei hintalappua olekaan, vaan se on tippunut jonnekin ja tuote laitettiin laputtomien tavaroiden kasaan.

itse en ole kokenut hintalappujen vaihtamista, mutta todistin kun omalta kirpparipöydältä (turkulainen itsepalevlukrippis) varastettiin Lego Bionicle tarhareppu. Olin vienyt kirpparille lisää tavaraa ja kiertelin sen jälkeen siellä hetken. Olin palaamassa omalle paikalle kun nainen (tumma polkkamittainen tukka, suunnilleen keski-ikäinen) nappasi repun ostoskoriinsa.

Vasta tilitystä hakiessani huomasin, ettei reppu ollut kulkenut kassan kautta.

Eli jos lapsesi sai lahjaksi marraskuussa 2011 tai sen jälkeen täysin käyttämättön Bioniclen mustan tarharepun niin ehkäpä se on varastettu. Tai sitten otti omille lapsilleen.

Vierailija
26/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tuo ihminen on tehnyt väärin mutta toisaalta ymmärrän.

Itse en maksais mistään vaatteesta muutamaan euroa enempää kirpparilla.

Mulla ei ole koskaan varastettu mitään pöydistä.

Oon aina laittanut alhaiset hinnat. Siltikin on 2viikon tuotto ollut 200-300 euroa.

Kallein vaate mikä oli viimeksi oli muistaakseni jonathanin takki tai lennen talvipuku. Molemmissa oli joku 7 e hintana.

Lennen pukukin oli yhdellä vauvalla ollut.

Mä en yhtään ihmettele jos jollakin jää tavaraa pöytiin kun on ihan järjettömät hinnat tuotteilla.

Vierailija
27/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan useamminkin käynyt ja itselle ja monelle muulle myös.

Itse lopetin myymisen eräällä Kangasalan itsepalvelukirppiksellä kun varastettiin paljon tavaraa ja omistajat/henkilökunta ei piitannut asiasta.

Samoin ärsyttää ne jotka ostaa mun pöydästä ja laittaa samointein omalle pöydälleen kalliimmalla hinnalla myyntiin. Sinällään sama se mitä kukin ostoksillaan tekee, mut silti se ärsyttää.

Kerran näin kun eräs nainen asetteli lastenvaatteita myyntiin pöydällensä. (enpä muuten huomannut tarkistaa, oliko maksanut ne vai ei) Kaikki mun pöydässä olleita vaatteita. Tiesin siitä, et meillä oli paljon ulkomailta ostettuja vaatteita joita ei suomesta saanut.

Meni sit ihan pokalla kyselemään mistä on vaatteet ostanut. Yhdestä mekosta kyselin mistä on ostettu, jotain epäselvää jostain putiikista selitti. Bakiton paita/housusetistä kyselin ikää. Sanoi ostaneensa ne puoli vuotta sitten. Setti oli liki 10 v vanha. jne. Kun siinä aikansa tarinovaatteiden aluperästä, kerroin hälle tasan tarkkaan mistä vaatteet on ostettu ja kuinka vanhoja tietyt vaatteet oli.

Nainen helotti punasena kuin paloauto ja ei sanonut mitään.

Juu ilkeää oli, mut ärsytti sil hetkellä tuo touhu.

Vierailija
28/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina laittanut alhaiset hinnat. Siltikin on 2viikon tuotto ollut 200-300 euroa.

Kallein vaate mikä oli viimeksi oli muistaakseni jonathanin takki tai lennen talvipuku. Molemmissa oli joku 7 e hintana.

Mä en yhtään ihmettele jos jollakin jää tavaraa pöytiin kun on ihan järjettömät hinnat tuotteilla.

Vierailija
29/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Harmillisen yleistä taitaa olla tällainen toiminta kirppiksillä :(

Jotenkin arvasin, että joku tulee ketjuun vouhkaamaan, että tällä tavalla "opetetaan" ettei kannata pyytää liikaa hintaa vaatteesta. Oikeasti? Eli kaupastakin on ymmärrettävämpää pölliä kalliita tuotteita perustelulla: "Oppivathan ettei kannata näin kallista myydä!" OMG. Onko toiselta varastaminen opettavaista kenellekään? Mä olen luullut että se on rikollista ja paheksuttavaa.

t:ap

Vierailija
31/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne olivat hinnoiteltu todella halvoiksi, enkä edes ajatellut, että pistäisin niihin hälyjä juuri halvan hinnan takia.

Koko kasa varastettiin.

Eivät olleet "kallista merkkiä", joten toivottavasti varas edes käytti omalla lapsellaan. Myyntitili niistä ei varmaan huikea ollut.

Vierailija
32/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vuokra loppuu ottaa omien tavaroitte lisäksi naapuripöydästä lisää.

Jos ei ole hälyä, sitten vaan pois.

Ainakin Kaivarin Kanuunassa vikassa huoneessa on iso peili ja siellä lattialla on lähes aina hintalappuja. Joku tullut vähän mallaamaan kaulahuivia ja tiputtanut lapun lattialle ja jättänyt huivin kaulaan.

Varkaita on aika kirppiksillä.

Mua ei yhtään haittaa jos joku myy mun jo myymiäni vaatteita. Mä olen saanut rahaa ja tilaa kaappiin. Se mitä uusi omistaja tekee on hänen asiansa.

Vierailija
34/40 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(surullista, että niissäkin osa myyjistä pitää esim. kengistä toisen pöydän takana... miksi varastaa kenkiä kirppikseltä??)

Vierailija
35/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat salapoliisileikit voivat tulla kalliiksi jos todisteet puuttuvat.

Suomessa kohtuuttomimmat rangaistukset tulevat juuri itsensä ja omaisuutensa suojelemisesta.

Vierailija
36/40 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla , jossa olen ollut myyjänä on myyjät saaneet alentaa tuotteita laittamalla tarjouslappuja päälle. Joku oli sitten omatoimisesti alentanut ticketin ja reimatec haala reiden hinnat 5 e.

Kyllä otti päähän :(

Vierailija
37/40 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistan erään kerran, kun menin silloisen avokkini kanssa etsimään hautajaispukua hänelle. Mentiin pelastusarmeijan kirpputorille ja sieltä löytyikin melko pian hyvännäköinen puku, joka oli aivan passeli avokilleni. Koska kyseessä oli minun sukulaiseni hautajaiset, niin lupasin kustantaa puvun. Harmittelin vähän hintaa (ei se ollut suhteessa kallis, mutta kirpaisi silti lompakkoa jonkuin verran). No avokkini sanoi, että hän vielä katselee muita pukuja. Yhtä hän hiplailikin, mutta totesi, että otetaan vain tämä ensimmäinen. Mentiin sitten kassalle ja maksoin. Mentiin ulos ja ihmettelin vähän loppuhintaa (oltiin siis osteltu muutakin, joten en niin maksaessa miettinyt loppuhintaa). Exäni sitten tunnusti, että hän oli vaihtanut laput toisen puvun kanssa! Olin aivan raivoissani ja häpeissäni asiasta. Nolotti niin paljon, että en enää kehdennut kyseiseen putiikkiin mennä. Emme sitten ollutkaan enää kovinkaan kauaa yhdessä. Harmittaa vieläkin, että suojelin exääni, enkä mennyt heti kauppaan kertomaan virheestä :(((

Vierailija
38/40 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukirppiksellä ei kyl kannata myydä mitään kallista kamaa! Itse myyn kalliimmat vaatteet ja tavarat joko Huutonetissä tai tori.fi :ssa.

Vierailija
39/40 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmiä ihmiset oikein on, kun herran vuonna 2012 vielä kuvittelevat, ettei tavaroita varastettaisi ja hintoja rukattaisi kun joku ei ole koko ajan vahtimassa?!

On kyllä ihan uskomatonta sinisilmäisyyttä...

Noi itsepalvelukirppikset on tulleet vain sen takia, että pitäjä saa kerättyä korkeat pöytävuokrat/hyvä kate neliöille. Ei niitä kiinnosta vahtia teidän tavaroitanne, sama heille vaikka kaikki varastettaisiin!

Vierailija
40/40 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ole kokenut hintalappujen vaihtamista, mutta todistin kun omalta kirpparipöydältä (turkulainen itsepalevlukrippis) varastettiin Lego Bionicle tarhareppu. Olin vienyt kirpparille lisää tavaraa ja kiertelin sen jälkeen siellä hetken. Olin palaamassa omalle paikalle kun nainen (tumma polkkamittainen tukka, suunnilleen keski-ikäinen) nappasi repun ostoskoriinsa.

Vasta tilitystä hakiessani huomasin, ettei reppu ollut kulkenut kassan kautta.

Eli jos lapsesi sai lahjaksi marraskuussa 2011 tai sen jälkeen täysin käyttämättön Bioniclen mustan tarharepun niin ehkäpä se on varastettu. Tai sitten otti omille lapsilleen.

Kannattaa välttää liian tarkkojen tuntomerkkien antamista "varkaista", jos ei ole todisteita varkaudesta. Siinä voi käydä itselle köpelösti ja tulla jopa kunnianloukkaussyyte.

Se, että nainen on laittanut repun koriinsa ei vielä todista, että hän on sen varastanut. Hän on ihan hyvin voinut jättää repun jollekin toiselle pöydälle tai jopa tuoda takaisin sinun pöydällesi ja sitten joku toinen on varastanut repun. Tai ehkä reppu on jotenkin muuten vain hukkunut ja hävinnyt kirpparille.

Mutta siis todistustaakka on sinulla. Jos et pysty todistamaan, et voi väittää mitään tai olet itse rikollinen - näin se valitettavasti lain mukaan menee. Edes se, että joku laittaa tuotteen kameran edessä kassiinsa ei välttämättä ole riittävä todiste, vaan lisäksi pitää todistaa, että henkilö käveli kassojen ohi maksamatta tuotetta. Myymälävarkauden suunnittelu tai valmistelu ei Suomessa ole rikos.

En ole kyseinen nainen eikä minulla ole oma lehmä ojassa. Muistutan vain siitä, että kannattaa säilyttää maltti ettei toisen rikoksen takia tee itse vielä suurempaa rikosta.

Varkaaksi pitää väittää nimellä ja osoitteella, että joutuu syytetyksi yhtään mistään! Vittu että te olette idiootteja tuossa lapsenuskossanne, että koko ajan joku kyttäisi mitä vääryyksiä tässä maassa tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän