Millainen on ihminen, jolla on dissosiaatiohäiriö?
Kommentit (42)
Mulla on kaikki kolme dissoa. Traumojen jölkeen tullut. Persoonat tulee esiin esim vaaratilanteessa. Mulla tulee esiin puolustava persoona joka ei kato onko hyökkääjällä asetta vaan painaa päälle ja katkoo luita. Sitten kun ex aviomies raiskasi mut mulla tuli lapsuuden pieni pelokas pikku tyttö esiin joka ei pystynyt tekemään yhtään mitään. Jokaisella dissolla on omansa mulla on tässä nää kaksi esimerkkiä. Ja se että en välttämättä muista mitä on tapahtunu. Jotain kuvia saattaa olla. Mutta ei välttämättä mitään. Muistan kerrankin kun heräsin sattu joka paikkaan. Oltiin ex ukon kans tapeltu. Eli hän oli alkanu kännipäissään takomaan mua turpaan ja tää puolustaja tullu taas esille. Olin sit menny katkasemaan exältä käden ja muutenkin hakannut aika pahasti. Ei se kivaa ole kun seuraavana päivänä tajuaa mitä on tehnyt. Oli mullekkin tullu murtumia ja kaikkee mut en kuitenkaan ole väkivaltainen ihminen normaalisti.
Disso ei parane lääkkeillä!
Itselläni on se. Vaikea selittää mutta se on sitä kun kaikki on erillään, ei saa yhteyttä tunteisiin esimerkiksi.
Ja näkyy arjessani.