Lumia vai Iphone vai ei kumpikaan?
Mietinnässä ensimmäisen älyluurin osto, mahdollisimman helppokäyttöisen sellaisen. Mikähän kannattaisi ostaa? Oletteko tyytyväisiä omaan puhelimeenne ja mikä se on?
Kommentit (23)
Mene kauppaan ja katso mikä näyttää parhaalta ja tuntuu parhaalta käteen ja mikä sopii kukkarolle parhaiten. Kaikissa on tavalliselle tallaajalle ihan samat, riittävät toiminnot.
Mulla itsellä on Samsung Galaxy S II ja valitsin sen vain ja ainoastaan hinnan ja ulkonäön perusteella. Ostin siis puhelimen suoraan, en kytkyllä. Vaihtoehtoina oli iPhone (karsiutui pois hinnan takia), Nokia N9 ja Lumia. Nokiat jätin pois, koska niitä ei saanut järkihintaan valkoisena (en tarvinnut 64G puhelinta).
jaksaisi odottaa syksyyn :) Mulla on peruspuhelin, haluaisin jo päivittää nykyaikaan. Mulle riittäisi varmaan tää karvalakkimallin Lumia, kun en oo mikään hifistelijä :)
Jos aina jää odottamaan parempia malleja/halvempia hintoja/jotain, ei koskaan voi ostaa mitään, sillä uusi malli on aina tulossa "ihan just". Puhelimessa on varmasti kaikki tarvitsemasi ja paljon enemmänkin.
T: tuo samsungin omistava
hifistelijä siinä mielessä, että pitäisi aina olla hienoin malli. ap
Jos aina jää odottamaan parempia malleja/halvempia hintoja/jotain, ei koskaan voi ostaa mitään, sillä uusi malli on aina tulossa "ihan just". Puhelimessa on varmasti kaikki tarvitsemasi ja paljon enemmänkin. T: tuo samsungin omistava
Mietin sen ja Nokian välillä, koska Samsungista mulla on vain huonoja kokemuksia.
Valitsin tämän lopulta sovellusten ja yhteensopivuuksien perusteella. Äärimmäisen tyytyväinen olen ollut, ei mennyt rahat hukkaan :)
Mut sitä saa kyllä ladata kokoajan.
Näyttö, netti sun muut systeemit vie niin paljon virtaa, että tuo sama ongelma on kaikissa merkeissä.
Mulla Lumia ekana älypuhelimena ja pidän aivan valtavasti. Helppo käyttää ja upeesti natsaa esim. Fb:n kanssa. Ulkonäkö myös nätti! Suosittelen!
Samsung Galaxy S II.
Olen todella tyytyväinen, hyvä ja helppo puhelin, kaikki asiat kohdallaan.
On oikeasti helpompi ja mukavampi kuin Lumia. Jos menet jonnekin puhelimia katsomaan, kokeile myös tätä.
Pilvipalvelut ja softaosaaminen aivan eri tasolla kuin muilla.
jos ymmärsin tarpeesi ja taustasi oikein, niin
iPhonessa tuskin petyt, laadukas, ajaton ja palvelee sinua vielä kauan jos pidät ehjänä. Mikäli hinta ei ole este, hinnassa on kieltämättä apple-lisää, mutta perusvarma paketti.
Muuten katsoisisin android -luureja: htc desire s tai sensation. rakenteeltaan laadukkaampia kuin samsung, ja androidin sovelluskaupan mahdollisuudet. tuskin petyt tähän.
Lumia on varmasti hyvä, ja jos Nokialaisuus on sulle tärkeetä, niin ei huono valinta. Sovelluskauppa on pieni ainakin vielä. Viestintäominaisuudet yhtä hyvät kuin edellisissäkin.
Usko vain, että nälkä kasvaa kun saat sen luurin käteesi, ja ilman sovelluksia älypuhelimessa ei ole järkeä; siksi iphone tai android.
Suosittaisin androidia, oma valinta olisi htc, mutta samsungistakin moni pitää.
mutta loppujenlopuksi omat mieltymykset ovat tärkein :)
Osaan käyttää sitä ihan hyvin, vaikka en ole mikään "tekniikan ihmelapsi". Näppärä ja monipuolinen.
sovelluksia ja koko ajan tulee lisää. Vielä joululomalla siellä ei ollut niin paljoa, mutta nyt en edes jaksa selailla kaikkea.
Siis Lumiassa.
Meillä on sekä Lumia että N9 ja molemmat on erinomaisia.
Monella suomalaisella Nokian osakkeita jotka Nokian vaikeuksien vuoksi raskaasti tappiolla. Suosittelevat Nokiaa vaikka itsellä olis joku muu
Sovellusten vuoksi. Fakta kuitenkin on se, että ne ovat oleellisia älypuhelimessa ja niitä ei windows-puhelimiin ole yhtä paljoa. Ja tuskin tuleekaan, kun käyttäjämäärät ovat aivan eri luokkaa kuin iphonessa tai android-puhelimissa. Lisäksi ainakin osa sovelluksista on Nokian sovelluskaupassa yllättvävän kalliita.
sovelluksia ja koko ajan tulee lisää. Vielä joululomalla siellä ei ollut niin paljoa, mutta nyt en edes jaksa selailla kaikkea.
Siis Lumiassa.
Tämänkin viestin perusteella sovelluksia on tosi vähän. Android marketissa ei tulisi edes mieleen yrittää selailla kaikkia sovelluksia, niitä kun tuhansia.
Iphonen olen itse suunnitellut hankkivani (sitten kun palaan hoitovapaalta töihin ja saan sen työnantajan piikkiin). Tällä hetkellä käytössä halpis android-puhelin Samsung Galaxy Y ja HTC:stä myös positiiviset kokemukset.
joita ilman ei voi tulla toimeen.
Olen puhelimen suurkäyttäjä enkä ole iässäni edes tiennyt tarvitsevani mitään iPhone-sovelluksia.
Sovellusten vuoksi. Fakta kuitenkin on se, että ne ovat oleellisia älypuhelimessa ja niitä ei windows-puhelimiin ole yhtä paljoa. Ja tuskin tuleekaan, kun käyttäjämäärät ovat aivan eri luokkaa kuin iphonessa tai android-puhelimissa. Lisäksi ainakin osa sovelluksista on Nokian sovelluskaupassa yllättvävän kalliita.
Siis Lumiassa.Tämänkin viestin perusteella sovelluksia on tosi vähän. Android marketissa ei tulisi edes mieleen yrittää selailla kaikkia sovelluksia, niitä kun tuhansia.
Iphonen olen itse suunnitellut hankkivani (sitten kun palaan hoitovapaalta töihin ja saan sen työnantajan piikkiin). Tällä hetkellä käytössä halpis android-puhelin Samsung Galaxy Y ja HTC:stä myös positiiviset kokemukset.
Sovelluksia on tullut 50 000 lisää parissa kuukaudessa. Naurettavaa väittää ettei löydä tarvitsemiaan
Tässä ketjun nro13
Jos nyt ne Nokian työntekijät poistuisivat keskustelusta, niin voitaisiin pysyä asiassa :)
Uskon, että Lumia on hyvä. Ja itsekin olen sitä mieltä, että suomalaista on hyvä tukea. Mutta perus kengänkuluttajalla ei ole varaa harrastaa hyväntekeväisyyttä vain Nokian menestyksen vuoksi.
Itselläni on mäluuraan4, mikä on mielestäni laadukas paketti ja jokaikinen sovellus mikä ikinä näinäpäivinä keksitään tulee siihen ihan varmasti saataville.
Molemmilla lapsilla on HTC Desire S, eikä ole pahaa sanottavaa tuosta. Tyttärellä oli myös Legend ennen desireetä sekä myös android -samsung. Sekin oli aikansa helmi, siis se legend.
Työpaikalle hankittu Lumia testikäyttöön. Se on ihan ok puhelin, ei mitenkään mykistävän erilainen. Hoitaa hommansa varmasti, ja toisaalta toivon että se menestyy.
Itsellä ollut nokialaisia symbianeita ja N9 edeltäjä N900, olivat hienoja aikanaan.
Mutta, kuten sanottua. iPhone ei ole mikään täydellisyys, mutta peruskäyttäjälle paras, mun lapset haluaa käyttää joka ilta mun puhelinta vaikka niillä on desiree ässät. muutama peli ja sovellus on iphonelle, mitä ei ole androidille, mm booxtv, kaikki suomalaiset tv-ohjelmat kuin nauhoitettuna digiboxista ja peleihin parempi näyttö ja tuntuma. ja mitä vain voit keksiä löytyy iphoneen.
Silti mun mielestä tuo desiree s on ihan kelvollinen puhelin, sensation varmaan vielä parempi. Eikä tuolta android-marketista paljoa puutu verrattuna applen vastaavaan. en vain käytä sitä päivittäin nykyisin.
Lumialle todella toivoisin menestystä, mutta jos ei ole rohkeutta toimia nokia sponsorina menestystä odotellessa, niin hinta/laatusuhteeltaan paras on htc:n android, miksei joku ylemmän hintaluokan samsung myös... mutta mun mielestä htc on laadukkampi rakenteeltaan ja helppokäyttöisempi.
En edelleenkään julista mitään totuutta, kunhan kerron omia kokemuksia
:)
Mutta vasta seuraava malli. Mielummin jos jaksat odottaa syksyyn kun tulee win 8