Missä muussa ammattissa opettajan lisäksi on tällaista?
Siis että joka päivä kuulee negatiivista arvostelua omasta persoonasta ja ulkonäöstä. Ei voi tehdä pienintäkään elettä, joka ei olisi esim. vähän hassu tai outo, (esim. pitää liian pitkän tauon sanojen välissä jonkun lauseen aikana), ettei joku heti kiinnitä siihen muidenkin huomiota. Tänään esim. tervehdin jotakuta oppilasta puolihuolimattomasti kiireissäni, ja olen kuulemma sosiaalisesti taidoton. Menee hermot, kun on koko ajan suurennuslasin alla mitä mitättömimmissä asioissa.
Kommentit (23)
Kaikissa ammateissa, joissa tekijä on täysin väärällä alalla.
Siis että joka päivä kuulee negatiivista arvostelua omasta persoonasta ja ulkonäöstä. Ei voi tehdä pienintäkään elettä, joka ei olisi esim. vähän hassu tai outo, (esim. pitää liian pitkän tauon sanojen välissä jonkun lauseen aikana), ettei joku heti kiinnitä siihen muidenkin huomiota. Tänään esim. tervehdin jotakuta oppilasta puolihuolimattomasti kiireissäni, ja olen kuulemma sosiaalisesti taidoton. Menee hermot, kun on koko ajan suurennuslasin alla mitä mitättömimmissä asioissa.
Siellä tosin kritiikki on astetta rajumpaa kun jengi on kännissä.
IKINÄ ei ole kukaan opiskelija kommentoinut negatiivisesti ulkonäköäni, puhetyyliäni tms. mitenkään minun kuullen. Keskenään varmasti puhuvat, mutta siitä en välitä. Luojan kiitos en ole yläkoulussa/alakoulussa töissä...
aina joku tarttui yhteen sanaan tms. lukiossa ja aikuisopetuksessa en ole törmännyt samaan ilmiöön.
paksumpi kuori ja hankin ns. munaa. Vastaa takaisin samalla mitalla. Ei kannata olla liian kiltti tossukka, jolle voi sanoa mitä haluaa. Heikkous huomataan ja lauman heikointa nokitaan, se on vaan luonnon laki, myös ihmislaumassa.
kuin joku aiempi kommentoija. Tuntuu, että olet ehkä luonteellesi väärässä ammatissa. Tuntuuko, että pääset joskus "yli" tuosta asiasta? Vai voisitko ajatella johonkin muuhun ammattiin siirtymistä?
Itse saan välillä työssäni negatiivista palautetta, aika rankkaakin, mutta keskustelen asiasta joskus läheisen työkaverin kanssa, eikä "paha" palaute (tai siis aiheeton kritiikki) jää pyörimään mieleen. Omasta ammatistani ajattelen, että se ei todellakan sovi herkkähipiäisille.
en ole ap, mutta ope itse ja voit puolestani mennä kokeilemaan millaista se on. Syyllisiä ovat palstamammam joiden nicopettereillä ei ole minkäänlaisia tapoja, eivät opet.
jos sinusta huokuu että yrität olla kieli keskellä suuta ja miellyttää kaikkia, sellaista helposti tollot lähteekin nyppimään
opettajana yläkoulussa yli 10 vuotta. Älä anna tapahtua niin, ainakaan toista kertaa. Tee selväksi, että sinulle ei puhuta niin. Älä puolustaudu, älä kinaa, älä neuvottele. Ilmoita. Jos joku on vaikea tyyppi, jätä hänet tunnin jälkeen ja puhuta hänet. Yksin he ovat ihan pikkulapsia, ja jopa ymmärtävät aika paljon.
Tiedän että oma lapseni tarttuu pinimpäänkin virheeseen mitä opettaja tekee,mutta opelle antaisin neuvoksi että älä ota itseesi äläkä ainakaan henkilökohtaisesti.Toivon että nämä teinin taisteluvuodet olisivat jo takanapäin,mutta ovat vasta edessä joten arvostan kyllä sinua,kun jaksat huomautuksista huolimatta.
opettajana yläkoulussa yli 10 vuotta. Älä anna tapahtua niin, ainakaan toista kertaa. Tee selväksi, että sinulle ei puhuta niin. Älä puolustaudu, älä kinaa, älä neuvottele. Ilmoita. Jos joku on vaikea tyyppi, jätä hänet tunnin jälkeen ja puhuta hänet. Yksin he ovat ihan pikkulapsia, ja jopa ymmärtävät aika paljon.
olen väärässä työpaikassa ja huonoitsetuntoinen ja vaikka mitä, mutta pitäisikö alkaa työttömäksi mieluummin? Joskus vaan on pakko tehdä sitä missä sattuu olemaan, vaikka en tosiaan aio tätä tulevaisuudessa tehdä. En oikein tiedä, mitä niille lapsille ja nuorille nykyään voi sanoa, ettei tule heti valituksia vanhemmilta. Kun olen tosiaan vain avustaja niin ei mulla ole edes mitään millä "uhkailla", esim. että alennan numeroa tai jätän jälki-istuntoon tai mitään.
Ja siis tiedän kyllä, ettei pitäisi tuollaisesta välittää ja että ne ovat vain typeriä lapsia (koska laumassa niistä tulee yksinkertaisesti typeriä, vaikka muuten olisivat kivoja) niin silti on rasittavaa kuunnella tuota joka päivä. Ja joo, varmasti olen ulospäin sen oloinen että minulle voi sanoa mitä vain, mutta on sitä edelleenkin silti rasittavaa kuunnella joka päivä.
Sosiaalisesta taidottomuudesta puhui joku paikalla ollut oppilas (joku 13-vuotias varmaankin). Että pitäähän se paikkansa, mutta aikuiset ei sentään sano päin naamaa kaikkea mitä toisesta ajattelevat. Ihanan aitoa joo, mutta aivan helvetin rasittavaa.
jossa alaisistani 95 prosenttia on miespuolisia. Mut ei haittaa, saavat kitistä ja nitistä ihan mitä tahtovat.
ei ollut tarkoitus lainata mitään, koska tuohan oli asiallinen neuvo, rasittaa vain se kun jotkut ei ymmärrä ettei sitä työpaikkaa näinä aikoina noin vain vaihdeta vaikka se olisi miten väärä itselle..kyllähän mä paljon mieluummin jäisin kotiin kuin lähtisin tuonne kouluun. Eihän tuokaan sos.taidottomuus kommentti ollut välttämättä niinkään haukuksi tarkoitettu, kun teineillä vaan on pakonomainen tarve vääntää vitsiä joka asiasta, mutta mietin vaan, että joutuuko jossain muussakin ammattissa koko ajan kuuntelemaan mitä virheitä sinusta ihmisenä löytyy (ei vain työntekijänä)..
itse "pärjäsin" ihan hyvin, mutta lopulta ne muutamat käytösongelmaiset häiriköt alkoivat rasittaa liikaa.
puhua loukkaavasti kenellekään, eikä varsinkaan koulussa, jonka yksi tärkeä tehtävä on kasvattaa.
Olet siis avustaja? Eikö luokassa oleva opettaja laita huomauttelijoita ruotuun? Hänen pitäisi.
Auttaisiko, jos sanoisit, että sinut on pyydetty siihen kouluun ja luokkaan töihin, koska on katsottu, että he tarvitsevat sitä, ja että tarkoituksesi on toimia oppilaiden parhaaksi. Jos he eivät kykene yhteistyöhön ja asialliseen käytökseen, pitää heidän päätellä siitä jotain. Olkoot sitten hiljaa.
mutta ihan joka päivä saan kuulla omaan persoonani kohdistuvia loukkauksia.
Onneksi lähihoitajakoulussa opetetaan että loukkaukset ja kiitokset on osattava ottaa ammatillisesti, en varmaan ole ollut töissä yhtään päivää ettei minua olisi haukuttu huoraksi, lihavaksi, rumaksi, ilkeäksi, taitamattomaksi jne ties miksi.
Koska tiedän että en ole huora, kannan ihan itse läskini ja hirvittävän rumakaan en ole, jos en missikään, ilkeäkään en ole vaikka joudun tekemään asioita jotka voivat tuntua ilkeältä mutta teen ne kuitenkin asiakkaan parhaaksi, taitamaton voin joskus olla mutta yleisesti ottaen olen aika hyvä työssäni.
Eli menepä kesälomalla vanhainkotiin kesätöihin niin opit että välillä voi tulla ihan konkreettisestikin paskaa niskaan tai räkää tms. mutta turha sitä on kotiin asti kantaa.
toki tiedän, että muissakin ammateissa tällaista on, itselle tuli mieleen esim. joku mielenterveystyö, en tarkoittanutkaan että vain koulussa olisi kamalaa..olen kyllä huomannut, että vaikka kuinka haluaisin työskennellä ihmisten kanssa, ei se taida sopia luonteelleni ollenkaan. Olen pitkään koittanut nimenomaan olla välittämättä, mutta jää ne silti mieleen enkä aidosti voi ajatella, että ei se missään tunnu.
Kyllä asiakaspalveluammateissa saa kaikenlaista kestää ja sietää. Yleensä arvostelu liittyy tosin "työntekemiseen".
Teet niin tai näin, niin aina siitä joku vetää herneen nenään.
ole koskaan (kuulleni) arvostelleet minua persoonana tai ulkonäöllisesti, korkeintaan positiivisesti. Minä olen hyvä auktoriteetti, mutta meillä on tunneilla tosi mukavaa. Kuka sinua siis vähättelee, kuka sanoi sinun olevan sos. taidoton?