Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt vinkkejä, miten oppisi näkemään itsensä toisella tavalla?

Vierailija
20.02.2012 |

Tällä hetkellä mielessä pyörii vain ajatukset, että kukaan ei pidä minusta, perhettäni inhotaan ja meidän halutaan muuttavan tältä paikkakunnalta pois. Työkavereiden uskon haluavan päästä minusta eroon, sillä uskon sielläkin kaikkien inhoavan minua. Pidän itsekkin itseäni epämiellyttävänä, lähtökohtaisesti en luota muihin ihmisiin, olen kömpelö sosiaalisesti, möläyttelen kaikkea tilanteeseen sopimatonta jne.

Onko tällaiseen mitään apua, sillä elämä on aika ankee tällaisena?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minäkin tiedostan että oma asenteeni pahentaa tilannetta ennestään koska se tekee minusta varautuneen ja jäykän toisten kanssa. Siis se kun oletan että ne muut ajattelee minusta jotenkin negatiivisesti ja saattavat loukata.

Sinänsä omia päässä pyöriviä ajatuksia voi aika pitkälle kyllä ihan tietoisesti muuttaa, olen sillä tavalla joskus päässyt monista ahdistuksista ja peloista eroon. Ei ole oikeastaan tullut mieleenkään että tosiaan, samaa menetelmää voisi käyttää myös itseä koskeviin negatiivisiin ajatuksiin. Käytännössä se tarkoittaa sitä että tarkkailee oman mielen sisältöä ja kun huomaa kielteisen uskomuksen esim. "kukaan ei pidä minusta" niin ei usko sitä ja korvaa sen positiivisemmalla, tai ainakin kieltäytyy jatkamasta sen ajatuksen pyörittelyä mielessään enää.

Vierailija
2/2 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään kun en ole lainkaan sosiaalinen. Luonteeltani arka, hiljainen ja epävarma, niin en kovin mieluusti uskalla edes "tuppautua" ihmisten seuraan. Hyviä puhelahjojakaan ei minulle ole suotu, niin usein huomaan ajattelevani, yrittäessäni jutella ihmisten kanssa, että ajatteleekohan ne toiset että "mitähän toi yks oikein koettaa selittää", kun pahimmassa tapauksessa sönkötän kieli solmussa mitä sattuu. Eipä minulla kovin usein puhelinkaan, saati ovikello soi, ihmiset ovat unohtaneet minut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän