Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos välit poikki vanhempiin, menetkö heidän hautajaisiinsa?

Vierailija
18.02.2012 |

Omat vanhempani yli 70-vuotiaita, isä jo sairastelee. Välit meni poikki vuosia sitten enkä aio ikinä enää tavata heitä. Ajattelin, että en mene hautajaisiinkaan kun aika koittaa. En ole varma kuitenkaan, miten tunteet sitten heittelee. He eivät toistensa hautajaisiin mene, siis kumpi nyt elää pidempään, eivät ole keskenänsäkään missään tekemisissä, eroneet siis. Joten hautajaisissa ei olis kyllä pelkoa törmätä siihen toiseen.

Teistä voi tuntua hirveältä miettiä tälläsiä. Jostain syystä asia on itelle kuitenkin tullut lähiaikoina monesti mieleen. Ehkä äidin tulevien syntymäpäivien takia.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän kysyi miten muut ajattelee toimivansa vastaavassa tilanteessa. Onko lukutaidossa vikaa?

Vierailija
22/29 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset joutuu maksamaan hautajaiset lähiomiaisina

Vierailija
24/29 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lapset joutuu maksamaan hautajaiset lähiomiaisina"

Hautajaiset maksaa kuolinpesä (siis vainaja itse). Jos vainaja on varaton, sossu maksaa perusasiat (arkun ja haudan).

Vierailija
25/29 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset kyllä ensisijaisesti maksetaan kuolinpesän varoista tai jos puoliso hengissä ehkäpä tämä ne maksaa.

Vierailija
26/29 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt sen jo välien katkettua, että hautajaisiinkaan en tule menemään. Miksi menisin? En keksi yhtäkään syytä.

Jotain kuolinpesän juttuja voi tulla hoidettavaksi koska olen rintaperillinen, mutta aion siinäkin käyttää mahdollisimman paljon ulkopuolista asiamiestä ettei minun tarvitse mennä.

Toisekseen en usko että mitään tulisin perimään, eivätköhän he ole jotenkin ennalta varmistaneet ettei heidän vihaamansa tytär tule mitään samaan. Vahempieni tuntien ehkä jotain (haukkumis)kirjeitä jätetään jälkeen, kaikki sellainen tietysti tuhotaan lukemattomana.

Ymmärrän sinua ap, että asia nousee mieleen. On minullakin toisinaan vanhempieni kuolema mielessä, todennäköisesti siksi että kokisin sen suurena helpotuksena - niin törkeältä kuin se kuulostaakin.

Vierailija
27/29 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole väleissä, sadistinen väkivaltainen lapsuudenkoti, mutta ilmsn muuta menen. Saan rauhan vasta, kun omin silmin näen että raato kipataan kuoppan. Siihen asti oltava pelossa, isä väkivaltainen nykyään yhä.

Että sais rauhan kun näkee ja uskoo että ovat mennyttä. Toisaalta en halua tavata sukua joka kyselee ja tuomitsee tietämättä asioista yhtään mitään.

sairaalaan, ruumishuoneelle tms. ennen hautajaisia eli välttäisit suvun tapaamisen, mutta voisit todeta omin silmin vanhempasi kuolleen.

Vierailija
28/29 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun välit ovat katkenneet?

Vierailija
29/29 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä mene hautajaisiin.

Välit menneet vuosia sitten ja vieläkin tekevät mitä tekevät vittumaisuuksia.

Joten sielläpähän ovat ja kuolevat, joten ihan sama.

Saavat sisarukset hoitaa hommat ihan kahdestaan, kun mulla ei ole kiinnostusta eikä jaksamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän