Mitenköhän Ruu:n vanhemmat toimii esim uimahallissa?
Vai käykö ne lainkaan siellä? Siellähän se sukupuoli paljastuu jos vaikkapa viereisen suihkun äiti lapsineen jutustelee omilleen jotain esim "tulehan tännepäin, se on tuon pojan/tytön suihku, se ehti siihen ensin, tässä mun toisella puolella on sulle vapaa suihku..." tms yleistä höpinää. Kouluiässä toki viimeistään se paljastuu elleivät kotikoulussa sitä kokonaan pidä. Aika vaikekasi menee harrastamisetkin kun liikuntaharrasteissa on tyttö tai poikaryhmät jne.
Kommentit (82)
kyllä miehekkäät naiset ovat mukavia. :)
miksei voisi kutsua lasta pojaksi tai tytöksi biologisen sukupuolen mukaan, ja kuulostella herkällä korvalla, että millaiseksi hän itsensä mieltää? Ja tukea ja auttaa häntä kasvamaan omaksi itsekseen. Ei se, että kutsuu lasta pojaksi tarkoita sitä, että tunkee hänet jääkiekkojoukkueeseen.
sukupuolineutraaliääliöt elää?
Ei kukaan oleta, että jos vauvalla pinkkiä päällä ja se on tyttö, että sen pitää loppuikänsä leikkiä kotia ja nyplätä pitsiä.
Tai sinisiin puetun poikalapsen tulee olla aina toiminnallinen ja raju ja äänekäs, että täyttää poikanormit.
Jos vanhemmalla itellään on traumoja lapsuudestaan niin kannattais hoitaa se oma päänsä kuntoon, eikä kostaa lapselle omia muistojaan.
mitä väliä sillä sukupuolella on?
Sukupuoli-identiteetin ja biologisen sukupuolen varmaan tarvitsee jokainen.
saako nämä tyhmät muka oikeasti lisääntyä?
Syöttikö heidän äidit heille multaisia porkkanoita ja isi opetti mökillä pitämään kirvestä jotenkin kierossa?
MIES JA NAINEN !!!
ÄITI JA ISI !!!
TYTTÖ JA POIKA !!!
Ja sit näistä on olemassa näitä mixejä joita kaikki ei ihan hyväksy!!!!!
Terkuin: JONNA
[/quote]
Juuri näin minä ajattelen - että lapsella tulee olla vapaus valita itse sukupuolensa, se edustaako hän sukupuolta vai ei.
[/quote]
Sitä se nimenomaan ei voi valita. Vaan syntyy (toivottavasti) joko tyttönä tai poikana. Ja sen sukupuolen edustajana hän toimii tässä maailmassa, tekee hän mitä tahansa. Vaikka sitten vaihtaisi sukupuoltaan täysi-ikäisenä.
Mitä *** oikeesti?
Jos te ette ole häiriintyneitä tolla ajatusmaailmalla, niin kuinka lapset kasvais normaalisti.
miksei voisi kutsua lasta pojaksi tai tytöksi biologisen sukupuolen mukaan, ja kuulostella herkällä korvalla, että millaiseksi hän itsensä mieltää? Ja tukea ja auttaa häntä kasvamaan omaksi itsekseen. Ei se, että kutsuu lasta pojaksi tarkoita sitä, että tunkee hänet jääkiekkojoukkueeseen.
Pojista tulee homoja, työistä taas niitä lesboja, nää vaan hakee jotain IHAN OMAA UUTTA termiään näille jotka ei ihan tiedä "ollakko kala vaiko lintu" tyypeille.
Väärin tässä vaan on se että lapselle luodaan soppa jossa hän ei tiedä onko hän se kauha joka häämentää vaiko soppa jota hämmennetään koska nämä "vanhemmat" leikkivät olevansa samaan aikaan kansi joka pitää kaiken sisällään kuin pohja joka kierrättää kaiken kuumuuden!
tähän maailmaan kivenä..elottomia ja tunnottomia.
Tahtovat vaan erottua ja olla erikoisia
että hypoteettisesti asioiden pitäisi mennä niin kuin he ajattelevat. Kaikki me olemme ensisijaisesti ihmisiä, sitten yksilöitä, vasta sitten jotain muuta. Lapsia käsitellään aivan vastasyntyneestä saakka eri tavoin sen perusteella millaiset pissavehkeet alakerrassa on ja eihän siinä paljon järkeä ole.
Mutta tässä sukupuolineutraalissa on vaan sellainen pikku ongelma, että emme elä tyhjiössä, vaan ihminen on mitä suuremmissa määrin sosiaalinen eläin. Meidän yhteiskunta vaan toimii tietyllä tapaa, lapsi kasvaa tähän heteronormatiiviseen ympäristöön ja taatusti kokee ulkopuolisuutta ja turvattomuutta, kun hänen maailmansa ei rakennukaan samalla tavalla kuin kaikkien muiden. Teoriassa ihan mielenkiintoinen juttu, mutta tosimaailmassa ei realistista.
Miehet tekee raskaat ulkotyöt, käyttää niitä kirveitä ja naiset kutoo sukkia miehille, äiti tekee kotityöt ja ruuat koko pereheelleja isä potkii palloa, tytöt leikkii nukeilla ja petshopeilla ja pojat autoilla ja valomiekoilla...
Naiset meikkaa ja on nättejä miehiä varten, miehet pitää kovaa meteliä humalapäissään.
Ja naiset saa vähemmän palkkaa ja miehet enemmän johtotehtäviä... Niinhän se menee, naiset on aina jotenkin vähempiarvoisia ja siihen heidät kasvatetaankin.
saako nämä tyhmät muka oikeasti lisääntyä? Syöttikö heidän äidit heille multaisia porkkanoita ja isi opetti mökillä pitämään kirvestä jotenkin kierossa? MIES JA NAINEN !!! ÄITI JA ISI !!! TYTTÖ JA POIKA !!! Ja sit näistä on olemassa näitä mixejä joita kaikki ei ihan hyväksy!!!!! Terkuin: JONNA
että hypoteettisesti asioiden pitäisi mennä niin kuin he ajattelevat. Kaikki me olemme ensisijaisesti ihmisiä, sitten yksilöitä, vasta sitten jotain muuta. Lapsia käsitellään aivan vastasyntyneestä saakka eri tavoin sen perusteella millaiset pissavehkeet alakerrassa on ja eihän siinä paljon järkeä ole. Mutta tässä sukupuolineutraalissa on vaan sellainen pikku ongelma, että emme elä tyhjiössä, vaan ihminen on mitä suuremmissa määrin sosiaalinen eläin. Meidän yhteiskunta vaan toimii tietyllä tapaa, lapsi kasvaa tähän heteronormatiiviseen ympäristöön ja taatusti kokee ulkopuolisuutta ja turvattomuutta, kun hänen maailmansa ei rakennukaan samalla tavalla kuin kaikkien muiden. Teoriassa ihan mielenkiintoinen juttu, mutta tosimaailmassa ei realistista.
se on hemmetin hyvä ja kaunis periaate, muttakun se ei vaan toimi oikeessa maailmassa.
jossa ei todellisuudessa ole väliä, tietääkö hän tai hänen ympärillään olevat vähäiset läheiset, millaiset värkit hänellä on. Niiden ensimmäistenkin vuosien aikana jo ehkä oppii ehkä jotain erilaista kuin me, jotka olemme vastasyntyneistä asti kuulleet sen maagisen sanan. Sanan, joka ei ole estänyt minuakaan tekemästä asioita, VAIKKA olen juuri se tai olen SILTI saanut pukeutua muuhun kuin siihen väriin, johon minut vauvana puettiin. Ikävä kyllä monessa arkisessa asiassa se sana on yhä joko hyöty tai haitta.
Miehet tekee raskaat ulkotyöt, käyttää niitä kirveitä ja naiset kutoo sukkia miehille, äiti tekee kotityöt ja ruuat koko pereheelleja isä potkii palloa, tytöt leikkii nukeilla ja petshopeilla ja pojat autoilla ja valomiekoilla... Naiset meikkaa ja on nättejä miehiä varten, miehet pitää kovaa meteliä humalapäissään. Ja naiset saa vähemmän palkkaa ja miehet enemmän johtotehtäviä... Niinhän se menee, naiset on aina jotenkin vähempiarvoisia ja siihen heidät kasvatetaankin.
saako nämä tyhmät muka oikeasti lisääntyä? Syöttikö heidän äidit heille multaisia porkkanoita ja isi opetti mökillä pitämään kirvestä jotenkin kierossa? MIES JA NAINEN !!! ÄITI JA ISI !!! TYTTÖ JA POIKA !!! Ja sit näistä on olemassa näitä mixejä joita kaikki ei ihan hyväksy!!!!! Terkuin: JONNA
se ei ole kasvatusta vaan aivopesua, jos joku vielä uskoo siihen.
Todellisuudessa suurin osa naisista tekee hoivatyötä miehille ja miehen lapsille ja vanhemmille. Naisvaltasilla hoito- ja toimistoaloilla palkkataso on miesten veltaamia aloja pienempi. Mutta naiset on aivopesty uskomaan toisin vauvasta lähtien ja tyytymään osaansa.
tai naisten lapsille ja vanhemmille?
Miksi leikkasit puolet pois?
Eikä ne alat ole miesten valtaamia, vaan sinne voi ihan samoilla papereilla hakea naisetkin.
Ei se tee naisten palkoista pienempiä, että ne itse menee matalampipalkkaisille aloille. Ne alat on palkkatasoltaan pienempiä, riippumatta siitä onko siellä naisia vai miehiä.
Insinöörinainen tienaa enemmän kuin siivoojamies ergo: miehet tienaavat vähemmän kuin naiset.
Totuus!
älä oikeesti jaksa, sulla ei ole mitään missä sun jalat yltäis pohjaan tässä väittämässä.
siivojamies tienaa enemmän kuin siivoojanainen ja varsinkin insinöörimies enemmän kuin insinöörinainen
siitä on kyse, kun ajetaan samapalkkaisuusasiaa, joka ei ole vielä lähelläkään toteutumista
siivojamies tienaa enemmän kuin siivoojanainen ja varsinkin insinöörimies enemmän kuin insinöörinainen siitä on kyse, kun ajetaan samapalkkaisuusasiaa, joka ei ole vielä lähelläkään toteutumista
kyllä todistuksen taakka on sinulla joka väität toista.
Samaa työtä tekevä saa samaa palkkaa. Jos on työnjohtajana siivousfirmassa, ei ole samaa työtä kuin vaikka teollisuussiivooja.
Mä en vaan jaksais kuunnella tätä jatkuvaa paskapuhetta tästä. Te vaan psyykkaatte toisianne uskomaan tämmöstä ja sitten siitä tulee totuus, kun tarpeeksi moni hokee samaa.
Minä olen aina ollut tyttö, minua on kutsuttu tytöksi, nimikin on tyttömäinen. Silti olen saanut nukkeleikkien ohella veistellä puukolla, kiipeillä puissa, käyttää mustia vaatteita, kulkea farkuissa. Olen aina tiennyt sukupuoleni, mutta ihan perinteiset suuren ikäluokan vanhempani ovat sallineet minun tehdä monenlaisia asioita.
Aika pipi päästään on se, joka kuvittelee, että sukupuolen kertominen, halutessa vaatetus sen mukaan määrää ihmisen koko elämän ja persoonan jotenkin. Kyllä sen päättää ihminen itse. Sen ääneen sanominen vain tuo todeksi sen minkä lapsi itsekin tietää ja voi peilata itseään sitä vasten.
Kun lapsella on sukupuoli selvillä niin se antaa raameja kuulua ryhmään, tyttöihin tai poikiin. Silti se antaa mahdollisuuden leikkeihin laidasta laitaan. Tai vaikkapa transseksuaalisuuteen myöhemmällä iällä. Sekin valkenee kun on ensin vahva sukupuoli-identiteetti, jonka huomattu olevan erilainen kuin psykologisen sukupuolen.
Ei sukupuoli ole kahle, se on meillä kaikilla oleva ominaisuus. Halusimmepa tai emme.