Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenköhän Ruu:n vanhemmat toimii esim uimahallissa?

Vierailija
16.02.2012 |

Vai käykö ne lainkaan siellä? Siellähän se sukupuoli paljastuu jos vaikkapa viereisen suihkun äiti lapsineen jutustelee omilleen jotain esim "tulehan tännepäin, se on tuon pojan/tytön suihku, se ehti siihen ensin, tässä mun toisella puolella on sulle vapaa suihku..." tms yleistä höpinää. Kouluiässä toki viimeistään se paljastuu elleivät kotikoulussa sitä kokonaan pidä. Aika vaikekasi menee harrastamisetkin kun liikuntaharrasteissa on tyttö tai poikaryhmät jne.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen hän nyt on?

En muistanut oliko joku vanha lehti mistä luin jutun hänestä vai onko vielä taapero

Vierailija
2/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meidän luokalla on 7 poikaa, 8 tyttöä ja yks josta mä en tiedä.. kauankohan vanhemmat jaksaa jatkaa tota. Ehkä joutuu käymään kotikoulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on jo sen ikäinen, että kaikki näkevät hänen olevan tyttö

Vierailija
4/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko nähny livenä? :) emmä kaipaa tirkistelykuvia, mutta ihan mielenkiinnosta..

ap

Vierailija
5/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ehkä 3- vuotiaaksi asti.

Sitten kun lapsi alkaa kyselemään ja tiedostamaan itsekin asioita, on melkoisen pulassa jos kieltäytyy tunnustamasta sitä, että on kaksi eri sukupuolta.

Lapsi kysyy mistä lapset tulevat? Niin mitä vastataan. No, kun ystävä tapaa ystävän, niin niitten solut sitten jotenkin yhtyvät ja tulee lapsi.

Vai ilmiintyvätkö kaikki olennot maailmaan jotenkin tosta vaan, ilman sukupuolten olemassaoloa?

Entäs, kun lapsi haluaa tietää mitä eroa on lehmällä ja sonnilla tai kanalla ja kukolla? Eikö mitään, kun ei ole eri sukupuolia. Sonnista saa maitoa ja kukko munii.

Vierailija
6/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittävät salata sitä lapsen kavereilta ja tutuilta. Luulen, että perhe ei halua KOROSTAA ensisijaisesti lapsen sukupuolta vaan persoonaa. Että lapselta ei ODOTETA sukupuolen mukaista käyttäytymistä eikä muilta tiettyyn sukupuoleen kohdistuvaa suhtautumista. Muuten tietysti toimivat esim. uimahallissa sen mukaan kumpaan sukupuoleen kuuluu.

Vierailija
7/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammeliinit ei ole vieläkään hiffanneet mistä tuossa jutussa on kysymys. Vaikka Ruunkin perheestä kertovasta lehtijutusta on jo vuosia aikaa. Ettei tajuta päivänselviä asioita. Tehdään ja oletetaan vaan niin kuin on aina ennenkin...

Tästä vedän johtopäätökseni: (hetero)äitiys ja kotiäitiys tyhmentää ihmisen ihan täydeksi debiiliksi.

Vierailija
8/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kaksineuvoinenko?

Vierailija
9/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne kieltää sen, kun kieltävät itseltäänkin, hehän nimenomaan kielsivät ettei sairaalassa, neuvolassa tai missään saa sanoa ääneen lapsen sukupuolta, aivan kuin parikuinen vauva siitä saisi "sukupuolitartunnan" jos tädiltä lipsahtaa "tyttö"-sana.

ap

Vierailija
10/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittävät salata sitä lapsen kavereilta ja tutuilta. Luulen, että perhe ei halua KOROSTAA ensisijaisesti lapsen sukupuolta vaan persoonaa. Että lapselta ei ODOTETA sukupuolen mukaista käyttäytymistä eikä muilta tiettyyn sukupuoleen kohdistuvaa suhtautumista. Muuten tietysti toimivat esim. uimahallissa sen mukaan kumpaan sukupuoleen kuuluu.

vanhemmat olleet juuri ne, jotka peittelivät omatkin sukupuolensa lapseltaan?

lapsi ei saanut sanoa heitä isäksi ja äidiksi, ei saanut tietää että omat vanhemmatkaan ovat mies ja nainen.

Kutsuivat itseään jollain ihan hölmöillä nimillä, oliko ne Susi ja Kettu?

Vierailija
11/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammeliinit ei ole vieläkään hiffanneet mistä tuossa jutussa on kysymys. Vaikka Ruunkin perheestä kertovasta lehtijutusta on jo vuosia aikaa. Ettei tajuta päivänselviä asioita. Tehdään ja oletetaan vaan niin kuin on aina ennenkin...

Tästä vedän johtopäätökseni: (hetero)äitiys ja kotiäitiys tyhmentää ihmisen ihan täydeksi debiiliksi.

Vierailija
12/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketun ja suden sukupuolineutraali lapsonen, jonka sukupuolta ei kukaan saa sanoa ääneen, lapsella ei ole edes äitiä ja isää vaan kettu ja susi, koska vanhemmat eivät halua olla mitään sukupuolta.

ap

Vierailija
13/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tossa on päivänselvää?

Vaikka ei olisi heterokaan, toi kuulostaa aivan typerältä.

Vierailija
14/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei saanut sanoa heitä isäksi ja äidiksi, ei saanut tietää että omat vanhemmatkaan ovat mies ja nainen.

ollenkaan sitä että kaikki vanhemmat eivät koe itseään jotain sukupuolta olevaksi. Minulla on lapsia, mutta kukaan heistä ei todellakaan isättele tai äidittele minua. Ovat oppineet siihen ihan hyvin pienestä asti. Ainoastaan ulkopuoliset, tyhmät mammat yrittävät joskus ulottaa tuollaista meidän perheeseen. Se aluksi hämmensi lapsia mutta olen selittänyt että eri perheissä on eri tapoja ja aikuiset joskus luulevat että kaikki haluavat tehdä kaiken samalla tavalla. Lapsikin jo pystyy ymmärtämään että oikeasti niin ei tarvitse tehdä.

Miksi teille täällä on niin vaikeaa hyväksyä että on muitakin tapoja kasvattaa lapsi kuin heteronormatiivisuus? Lapsi ei mene siitä rikki vaikka ei käyttäisi ikinä kenestäkään äiti- tai isä-nimitystä. Tosi ihmeellistä että tällä palstalla kaikki näyttävät identifioituvan niin vahvasti siihen sukupuoleen että sen olisi oltava läsnä joka tilanteessa.

Vierailija
15/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väliä sillä sukupuolella on?

Vierailija
16/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan sitä että kaikki vanhemmat eivät koe itseään jotain sukupuolta olevaksi. Minulla on lapsia, mutta kukaan heistä ei todellakaan isättele tai äidittele minua. Ovat oppineet siihen ihan hyvin pienestä asti. Ainoastaan ulkopuoliset, tyhmät mammat yrittävät joskus ulottaa tuollaista meidän perheeseen. Se aluksi hämmensi lapsia mutta olen selittänyt että eri perheissä on eri tapoja ja aikuiset joskus luulevat että kaikki haluavat tehdä kaiken samalla tavalla. Lapsikin jo pystyy ymmärtämään että oikeasti niin ei tarvitse tehdä.

Miksi teille täällä on niin vaikeaa hyväksyä että on muitakin tapoja kasvattaa lapsi kuin heteronormatiivisuus? Lapsi ei mene siitä rikki vaikka ei käyttäisi ikinä kenestäkään äiti- tai isä-nimitystä. Tosi ihmeellistä että tällä palstalla kaikki näyttävät identifioituvan niin vahvasti siihen sukupuoleen että sen olisi oltava läsnä joka tilanteessa.

mitäs jospa se lapsi kokisikin, jos vaan antaisit sille mahdollisuuden, vaikka sä et koekaan.

Saavatko sokeat automaattisesti kasvattaa lapsensa pimeässä kaapissa siksi, että he itse eivät näe?

Mietipä sitä.

Vierailija
17/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tossa on päivänselvää?

Vaikka ei olisi heterokaan, toi kuulostaa aivan typerältä.

Heteroäitiydellä tarkoitan juuri sellaista virheellistä oletusta, mikä täälläkin kiertää kehää.

Heteroäitiys on sitä, että on Mamma, jonka mielestä kaikissa perheissä kuuluu olla isä ja äiti, ja joka uskoo siihen että on ainoastaan kaksi sukupuolta, ja että kaikki ovat joko tai. Ja että sitä kategoriaa pitää tuputtaa lapselle ihan pienestä asti, että kaikki ovat joko poikia tai tyttöjä, ja että tytöt pitävät prinsessaleikeistä ja ovat kilttejä ja pojat pitävät jääkiekosta ja ovat villejä.

Jo tuossa on niin monta virheoletusta ettei kyllä yksi yö palstalla riitä niitä ratkomaan. Surullista on kuitenkin huomata se ettei täällä olla edes kiinnostuneita avartamaan oma maailmankuvaa, vaan tuomitaan vain kaikki vähänkin eri tavalla tekevät.

Heteronormatiivisuudella ei ole mitään tekemistä siis sen kanssa, onko joku ihminen nyt hetero vai ei. Vaan kyse on olettamuksesta, siitä että kaikki maailmassa toimivat kaksijakoisen sukupuolijärjestelmän mukaan ja että olisi ok olettaa kaikkien toimivan sen mukaan.

Tajusitko nyt mitään?

Vierailija
18/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vanhempia kutsutaan vain etunimillä ja nyt kun lapsesta asti näitä perheitä tuntenut niin nämä ovat ne kaikkein etäisimmät perheet, välit vanhempiin aina jotenkin muodolliset, kylmät

Vierailija
19/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väliä sillä sukupuolella on?

mietipä asiaa lapsen itsensä kannalta. jos et kykene tajuamaan asiaa niin sitten olet yksinkertaisesti kykenemätön empatiaan.

Vierailija
20/82 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua sitten nimelläsi vai miten? Vai ilmaisee sukulaisuussuhteen jotenkin muuten? Kyllä mä haluan, että mun lapsi saa sanoa olevansa mun lapsi, eli että olen hänen äitinsä, kun kerran olen. Ei se ole mitään (pelkkää) sukupuoleen identifioitumista.

Eiks nainen nyt kuitenkin ole äiti, ja mies isä, oli heteronormatiivinen tai ei?