Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin laitoit vastasyntyneen/vauvan nukkumaan yönsä?

Vierailija
16.02.2012 |

Samaan sänkyyn kanssasi, samaan huoneeseen, omaan huoneeseen? Katsoin tuota 16 and pregnantia ja tuli mieleen, miten monet noista laittavat vauvan toiseen huoneeseen yksin nukkumaan. Itse otan varmaan samaan sänkyyn, sitten kun syntyy. Sitten vaan menee mies sohvalle, koska kaikki kolme ei mahduta...

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän makkarissa 5 kk ikäiseksi, jonka jälkeen siirtyi omaan huoneeseensa.



Vieressä ei nukkunut, syöttöjen jälkeen nostin omaan sänkyyn takaisin. Tai mies nosti viereen ja takaisin sänkyyn n. viikon verran synnäriltä kotiutumisen jälkeen, kun olin sen verran kipeä sektion jäljiltä, että oli hankala aina kammeta itsensä ylös.

Vierailija
22/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkui siellä n.20min, heräsi, ja pääsijoka kerta äidin viereen. Ei sitten millään nukkunut omassa sängyssä. Mies asensi parisängyn laitaan puulevyn, ettei vauva putoa sängynreunalta lattialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rupesi nukkumaan yöt läpeensä, panin lastenhuoneeseen.

Vierailija
24/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieressä on yhä, 17kk. Terve imettävä äiti ei kieri päälle.

Vierailija
25/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneeseen, omaan sänkyyn.

Vierailija
26/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen kannalta kaikille paras ratkaisu. en jaksa nostella pinnasänkyyn, kun kuitenkin kohta jo haluu viereen. mies nukkuu toistaiseksi olkkarissa patjalla, jaksaa sitten herätä töihinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jaksatte herätä yöllä syöttämään vauvaa? vai nukkuuko teillä vauvelit jo täysiä yöunia?

Vierailija
28/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jaksatte herätä yöllä syöttämään vauvaa? vai nukkuuko teillä vauvelit jo täysiä yöunia?


Eikö teillä ole tarve tsekkailla että kaikki ok? Miksi oma huone? Olen aina miettinyt että laitetaanko nää lapset jo vauvana yökylään ja hoitoon alle 1v?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jaksatte herätä yöllä syöttämään vauvaa? vai nukkuuko teillä vauvelit jo täysiä yöunia?

Eikö teillä ole tarve tsekkailla että kaikki ok? Miksi oma huone? Olen aina miettinyt että laitetaanko nää lapset jo vauvana yökylään ja hoitoon alle 1v?

hän ei tarvitse seuraa. Miksi ihmeessä olisin istunut vieressä vahtimassa? Oletko todella niin yksinkertainen, että rinnastat omassa huoneessa nukkumisen yökyläilyyn?

Kun he itkivät, menin syöttämään, vaihdoin vaipat ja tein muut tarvittavat toimenpiteet ja sitten takaisin nukkumaan. Kyllä ihan hyvin jaksoin.

Ilmeisesti olin poikkeuksellisen jaksava äiti sitten.

Vierailija
30/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jaksatte herätä yöllä syöttämään vauvaa? vai nukkuuko teillä vauvelit jo täysiä yöunia?

Eikö teillä ole tarve tsekkailla että kaikki ok? Miksi oma huone? Olen aina miettinyt että laitetaanko nää lapset jo vauvana yökylään ja hoitoon alle 1v?

hän ei tarvitse seuraa. Miksi ihmeessä olisin istunut vieressä vahtimassa? Oletko todella niin yksinkertainen, että rinnastat omassa huoneessa nukkumisen yökyläilyyn?

Kun he itkivät, menin syöttämään, vaihdoin vaipat ja tein muut tarvittavat toimenpiteet ja sitten takaisin nukkumaan. Kyllä ihan hyvin jaksoin.

Ilmeisesti olin poikkeuksellisen jaksava äiti sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törppöjä olette te, jotka "laitatte" miehen sohvalle vauvan tieltä.

Vierailija
32/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jaksatte herätä yöllä syöttämään vauvaa? vai nukkuuko teillä vauvelit jo täysiä yöunia?

Eikö teillä ole tarve tsekkailla että kaikki ok? Miksi oma huone? Olen aina miettinyt että laitetaanko nää lapset jo vauvana yökylään ja hoitoon alle 1v?

hän ei tarvitse seuraa. Miksi ihmeessä olisin istunut vieressä vahtimassa? Oletko todella niin yksinkertainen, että rinnastat omassa huoneessa nukkumisen yökyläilyyn?

Kun he itkivät, menin syöttämään, vaihdoin vaipat ja tein muut tarvittavat toimenpiteet ja sitten takaisin nukkumaan. Kyllä ihan hyvin jaksoin.

Ilmeisesti olin poikkeuksellisen jaksava äiti sitten.


Tuntuu, että molempiin vaaditaan tiettyä kylmyyttä tai kovuutta, siis että nukuttaa vastasyntyneen kaukana itsestään ja vie alle 1v pois yöksi. En sano että se on väärin, mutta en itse pystynyt, oli mun äidinvaistoa vastaan. Samoin mun äidinvaisto pisti mut välillä vilkaseen vauvaa yölläkin, mikä oli helppoa kun nukkui vieressä. Mutta teillekö ei siis edes ihan ekoina yönä tullu tätä tarvetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän makuuhuoneeseen, kun pelkäsin kierähtäväni päälle, mutta pian vauva alkoi jäädä yöimetysten päätteeksi viereen kun nukahdin imettäessäni. Omaan huoneeseen hän siirtyi n. 1v 3kk iässä.

Vierailija
34/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törppöjä olette te, jotka "laitatte" miehen sohvalle vauvan tieltä.


Kuorsaa, heittelehtii, ja haluaa katsoa tv:tä kunnes nukahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aluksi oli korisängyssä meidän parisängyn vieressä, sitten pinnasängyssä samassa paikassa. Toki imetysten jälkeen satunnaisesti jäi nukkumaan kainaloon, erityisesti aamutuimaan kun halusi itse jatkaa unia ja vauva meinas herätä jo...



Miestä ei olis tullut mieleenkään potkia pois sängystä vauvan takia.



5kk muutti omaan huoneeseen. Ja tämänkin jälkeen edelleen aamulla aikaisin tulee viereen nukkumaan vielä vähäksi aikaa...

Vierailija
36/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jaksatte herätä yöllä syöttämään vauvaa? vai nukkuuko teillä vauvelit jo täysiä yöunia?

Eikö teillä ole tarve tsekkailla että kaikki ok? Miksi oma huone? Olen aina miettinyt että laitetaanko nää lapset jo vauvana yökylään ja hoitoon alle 1v?

hän ei tarvitse seuraa. Miksi ihmeessä olisin istunut vieressä vahtimassa? Oletko todella niin yksinkertainen, että rinnastat omassa huoneessa nukkumisen yökyläilyyn?

Kun he itkivät, menin syöttämään, vaihdoin vaipat ja tein muut tarvittavat toimenpiteet ja sitten takaisin nukkumaan. Kyllä ihan hyvin jaksoin.

Ilmeisesti olin poikkeuksellisen jaksava äiti sitten.


Tuntuu, että molempiin vaaditaan tiettyä kylmyyttä tai kovuutta, siis että nukuttaa vastasyntyneen kaukana itsestään ja vie alle 1v pois yöksi. En sano että se on väärin, mutta en itse pystynyt, oli mun äidinvaistoa vastaan. Samoin mun äidinvaisto pisti mut välillä vilkaseen vauvaa yölläkin, mikä oli helppoa kun nukkui vieressä. Mutta teillekö ei siis edes ihan ekoina yönä tullu tätä tarvetta?

mutta en tosiaan kokenut mitään tarvetta käydä välillä katsomassa vauvaa tms. Kun pääsin ite sänkyyn, nukuin kuin tukki aamuun asti jos en joutunut nousemaan syöttämään vauvaa (hoidimme tuon puoliksi miehen kanssa).

Mutta ei kait mulla sitten vissiin ole äidinvaistoa.

Vierailija
37/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan huoneeseen ja meidän sängyn viereen.



Nukkuu edelleen samassa huoneessa meidän kanssa (1,5v)

Vierailija
38/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törppöjä olette te, jotka "laitatte" miehen sohvalle vauvan tieltä.

Ainahan täällä kohkataan, miten vauvelin on paras nukkua äidin lähellä ja jopa vieressä. Meillä on miehen kanssa niin kapea sänky, ettei nukkumisesta tule mitään jos sängyssä on me + vauva. Minä ja vauva taas emme mahdu sohvalle, mies yksinään mahtuu. Kapeuden lisäksi mies ei edes uskalla nukkua vauvan kanssa samassa sängyssä, hän nukkuu niin sikeästi ja pyörii unissaan, ettei herää vaikka potkisi minutkin vahingossa lattialle, saati sitten vauvan.

Vierailija
39/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku laittaa jo 1 viikkosen omaan huoneeseen, ei kävis täällä mielessäkään.

Kyllä sitä heräs silloin aika pienistäkin äänistä ja halusi varmistaa että kaikki ok. Mun mielestä ihan normaalia vaistoa pitää huolta vastasyntyneestä.

Vierailija
40/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nyt 8 kk ja nukkuu sivuvaunussa parisängyn kyljessä. Varmaan n. puolet yöstä nukkuu vieressäni, jos en unissani huomaa laittaa häntä takaisin sänkyynsä.



En millään jaksaisi yöheräilyä, jos vauva olisi vähänkin kauempana. Nyt hän herää 1-3 kertaa yössä, mutta nukahtaa aina saman tien tissille.



Saan paremmin unta nyt vauva-aikana kuin ennen äitiyslomaa töissä käydessäni! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän