Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit! Teettekö IHAN KAIKKI kotityöt?

Vierailija
16.02.2012 |

NImim. Aika rankkaa jaksaa vauvan ja taaperon kanssa, kun vielä kerran viikossa töitä kodin ulkopuolellakin.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ns. perinteiset kotityöt, mutta miehelle riittää hommia remontissa, autossa, lumitöissä, polttopuiden teossa jne. Kyllä munkin on ollut vaikeaa tehdä kaikkea vauvan kitistessä yötäpäivää tai sairastellessa, mutta muuten olen tässä vuosien mittaan oppinut tekemään kaiken suht kivuttomasti. Kämppä ei ole suinkaan tip top, mutten sellaista kaipaakaan, on perushygieenistä kuitenkin. Enkä ruokaakaan tee aina atomeista alkaen alusta loppuun itse, mutta perusterveellistä on. Lapset ovat ihan tasapainoisia ja fiksuja, vaikken ole juoksuttanut heitä harrastuksesta ja puistosta ja ohjelmoidusta lorutteluhetkestä toiseen. Kaikenmoista olemme puuhanneet, mutta teen myös kotitöitä päivän mittaan, koska lapset osaavat leikkiä ilman minuakin ja toisaalta auttavat kotitöissäkin mielellään. En ymmärrä, miksi kodista pitäisi vääntää jokin päiväkodin tapainen laitos, jossa keskitytään vain ja ainoastaan lapsiin. Lapset ovat meillä osa elämää, eikä mikään erillinen hoito- ja kasvatustoimenpiteiden kohde.

Vierailija
2/75 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko kun olen yh. En kuitenkaan alkaisi ottamaan tuohon "aikuista lasta" hoivattavaksi.

Toivon että mieskin osallistuu kotitöihin ja lasten hoitoon.

Teen mitä jaksan ja tärkeimmät asiat ensin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies, joten en ole yksinhuoltaja. Mies tekee ruokaa vähintään viikonloppuisin, joskus iltaisin, jos tulee ajoissa kotiin. Imuroi joka viikko, käy kaupassa, vie roskat, siivoaa keittiön, kerää leluja yms. tavaroita paikoilleen.. käy kaupassa..

Vierailija
4/75 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jaksan. Mies siivoaa harvemmin, enemmänkin on lasten kanssa vapaallaan. Olen kyllä sitä mieltä, että kaikkien pitäisi osallistua kotitöihin, koska näyttävät osallistuvan sotkemiseenkin.

Vierailija
5/75 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehtii kotityöt tehdä, vaikka kolme pientä onkin. Mies töissä iltamyöhään joka päivä eli ei ole vaihtoehtoja. Silti pärjätään.

mies kun tulee töistä alkaa hän tehdä meille ruokaa

Vierailija
6/75 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen melkein kaiken itse. Kaikki siivoamiseen ja pyykkiin liittyvä on 95% aina mun vastuulla. Ruokaa yritän arkisin tehdä, viikonloppuisin mies. Kaupassa käy useimmiten mies, koska ajaa autoa. Lastakin hoidan enemmän, vaikka mies olisi kotona. Olen meistä kahdesta energisempi ja nopeampi, joten usein hommat kaatuvat minulle, kun en jaksa odotella asioita tapahtuvaksi. En kyllä lepää juurikaan.

Vierailija
7/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kotitöitä kukaan muukaan tee. Kotitöiden lisäksi teen kaikki kodin asennus- ja korjaushommat, sekä hoidan mm. auton renkaanvaihdot.

T: Yksinhuoltaja

Vierailija
8/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on vauvaa, taaperoa ja koululaista. Ohessa hoidan myös muutamia vapaaehtois-toimintaan liittyviä töitä.

Vierailija
9/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo viimeiset 14 vuotta.

Terkuin Kahden yh

Vierailija
10/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja KAIKKI teen. Jos vauva väsyttää ja tekee elämän rankaksi, niin apua saat kotitöihin neuvolasta. Mullekin tárjottiin mutten halunnut.

Vierailija
11/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ on lasten kotihoito. Kotitöitä teen päivällä sen verran kuin ehdin ja jaksan. Loput kotityöt tehdään illalla ja viikonloppuna yhdessä. En mä ole töissä 24/7 kuten ei miehenikään. Vapaa-ajalla kotityöt jaetaan ilman muuta.

Vierailija
12/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kukaan mukaan valitettavasti tee.Ukko on töissä ja itse kotona niin en kyllä miestäkään enää vaadi tekemään. 2 pientä tässä jaloissa pyörii.

Vierailija
13/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut tosi paljon; pyykit, ruuat, siivoukset. En mä suosittele tällaista tilannetta kenellekään. Meillä mies kyllä tekisi, mut on päivät ja illat pois (nyt on pakko olla).

Vierailija
14/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kun tulee töistä alkaa hän tehdä meille ruokaa

Vierailija
15/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa et toisilla miehet auttaa! meillä teen kyllä pääsääntöisesti kaiken itse ruuanlaitosta/siivoukseen sekä hoidan lapset. Mutta itsehän olen osani valinnut.

Vierailija
16/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidan lapset päivisin, laitan ruuat, pyykkään ja pidän kodin siistinä arkisin. Mies hoitaa astianpesukoneen ja usein tehdään viikkosiivous yhessä jollen pe ehdi päivällä sitä tekemään. Vkl miekin laittaa ruokaa, tosin vain pyynnöstä yleensä.

Vierailija
17/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan,teen ruuat ja pesen pyykit ym.

Mies käy kaupassa ja kuskaa lapsia illalla harrastuksiin.

Remonttihommia teemme yhdessä.

Minä muutenkin pyöritän tätä kotiarkea eli "pidän homman kasassa" ;)

Vierailija
18/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa et toisilla miehet auttaa! meillä teen kyllä pääsääntöisesti kaiken itse ruuanlaitosta/siivoukseen sekä hoidan lapset. Mutta itsehän olen osani valinnut.

se on ihan normaalia aikuisten tasa-arvoisten ihmisten elämää. En ikinä olisi ryhtynyt muunlaiseen suhteeseen ja mun on vaikea käsittää että vielä nykyaikana joku ryhtyy. Kuulostaa joltain mun mummun parisuhteelta sellainen missä mies ei "auta".

Vierailija
19/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan normaalia aikuisten tasa-arvoisten ihmisten elämää. En ikinä olisi ryhtynyt muunlaiseen suhteeseen ja mun on vaikea käsittää että vielä nykyaikana joku ryhtyy. Kuulostaa joltain mun mummun parisuhteelta sellainen missä mies ei "auta".

Sitten mies sairastui ja kaikki jäi mulle, noh nyt pystyisi todellakin tekemään jotain, mutta kun tähän on totuttu, niin näin mennään. Mutta onneksi lapsivapaata saan milloin haluan ja niin kauan kuin haluan.

Vierailija
20/75 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tottakai mies osallistuu. Ja jos en jaksa tehdä, niin en tee. Ja kyllä, on rankkaa 1- ja 2-vuotiaiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän