Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Outoja tapoja ihmisillä joita tunnet?

Vierailija
15.02.2012 |

Millaisia outoja tapoja tiedätte ihmisillä olevan?

Itse tiedän tyypin joka ei syö ruokaansa jos se "sekoittuu" lautasella, eli esim. jos pihvi tahriintuu perunamuusiin jne.

Toinen tyyppi pitää ääntä, kuin sanoisi k-kirjaimen suu suljettuna, tekee sen aina kolme kertaa.

Yksi myös nuolaisee avainta aina ennen kuin sovittaa sen lukkoon.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä joiden mielestä on "outo tapa" tai joku neuroosi jos pidetään kaapit ja laatikot kiinni. Repsottaako teillä siis kaikki auki koko ajan? Miksi teillä sitten edes on kaappeja ja laatikoita jos kaikki tavara tursuttaa esillä kuitenkin?

Ihme pellossa elämistä ettei vaivaudu laittamaan kaappia kiinni kun sieltä on ottanut jotain. Jätättekö vessatkin vetämättä? Likaiset lautaset pöytään ruuan jälkeen? Pidättekö samoja alushousuja ikuisesti?

Kai minä sitten olen neuroottinen hullu kun minusta on siistiä ja kohteliasta ettei jätetä paikkoja rempalleen.

Vierailija
42/92 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2012 klo 10:45"]haistan kaikki tavaroita, ruokia yms.
[/quote]
Mun mies kanssa tarkistaa ruuan lämpimyyden haistamalla sitä. Jopa lapsen ruoan. O_o

Lämmittää ekana mikrossa ja sitten haistaa sitä. Mun mielestä yököttävä tapa, kun tuntuu että kaikenmaailman klimpit tippuu sieltä nenästä sinne ruokaan... :-X

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen tapa kävellessä, että jos toinen kenkä osuu jostain reunasta, "raapaisee" maata niin mun on pakko tehdä sama myös toiselle kengälle, että molemmat kengät kuluisi tasaisesti samoista kohdin. :D

Vierailija
44/92 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nukkuessa makuuhuoneen ovi aina kiinni, jotta kuulen, jos joku tulee sisään. Mulla on jotenkin turvallisempi olo, kun makkarin ovi on kiinni Samoin nukun aina niin päin, että jalat ovat oveen päin, eli tyyny kauempana ovesta. Kerkeän myös paremmin puolustautumaan, kun pää on kauempana ovesta. En tiedä mistä olen tämänkin keksinyt :D

Vierailija
45/92 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2012 klo 14:38"]

Tuttu aina mittaa tosi tarkkaan vedet perkolaatoriin, ja kaataa tarvittaessa vielä pienen tilkan lisää.

Toinen aina heilautta teepussia mukissa kerran molemmille reunoille.

Tulisin hulluksi jos mulla olisi mies joka ei pääsisi liikkeelle ellei olisi tehnyt tietyt jutut. Tai jos tarkistaisi ovea X kertaa kiinikiinikiinikiini....

[/quote]

Mä teen tuon teepussi-jutun, ja olen saanut kuulla siitä. Yksi tuttu kertoi sylkevänsä pönttöön aina ennen kuin vetää vessan. Siis ihan aina.

Vierailija
46/92 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:04"]

mä en tiiä voiko näitä niinkään tavoiksi kutsua, mutta mulla on aivan pakottava tarve syödä ja haistella pompuloita. ne maistuu ja haisee aivan järjettömän hyvälle. :O ja sit kaikki fiksatiivi, bensiini ja tällaset ns. "myrkylliset" hajut tuoksuu mun mielestä aivan sairaan hyville! onko kenelläkään muulla jompaa kumpaa näistä? :D

[/quote]

Ensin pitäisi vain tietää mikä on pompula?!

Vierailija
47/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun keitän kahvia ja mittaan purut keittimeen mun on pakko joka kerta laittaa ihan ripaus puruja viel 'varmuuden vuoksi' ettei tule liian laihaa kahvia.

Vierailija
48/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 19:04"]

mä en tiiä voiko näitä niinkään tavoiksi kutsua, mutta mulla on aivan pakottava tarve syödä ja haistella pompuloita. ne maistuu ja haisee aivan järjettömän hyvälle. :O ja sit kaikki fiksatiivi, bensiini ja tällaset ns. "myrkylliset" hajut tuoksuu mun mielestä aivan sairaan hyville! onko kenelläkään muulla jompaa kumpaa näistä? :D

[/quote]

Ensin pitäisi vain tietää mikä on pompula?!

[/quote] hiuslenkki. Outoa että joku ei tiedä tuota sanaa :0

Vierailija
49/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko nähdä toinen ilman "esteitä" ja varsinkin toisen ruoka. Mieheni nauraa aina kun esim. syömme ja vaikka maitopurkki on pöydällä enkä näe mieheni ruokaa niin pakko siirtää purkki pois. En tiiä mikä siinä on mut aina teen tän tai muuten en voi syödä :D

Vierailija
50/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, näitähän löytyy!

- Patterin tai minkään muun kuuman asian lähettyvillä ei saa olla mitään "tulipalovaaran" takia :D 

- En pysty sammuttamaan esim. valoja jos käsi on vähänkin kostea, koska tietysti se kosteus kulkeutuu sähköjohtoihin ja tulipalohan sieltä taas syttyy kun nukun tyytyväisenä.

- Sammutan ja laitan valot uudestaan päälle niin kauan että kuuluu tietynlainen naksahdus katkaisijasta.

- Ennen kuin kosken katkaisijaa ensimmäistä kertaa niin "pyyhin" käteni/sormeni housuini tms eli hipaisen kangasta muutaman kerran.

- Ennen nukkumaanmenoa en pysty katsomaan näytöstä viimeisenä kellonaikaa vaan avaan laskimen ja laitan sinne jonkun tosi suuren luvun, koska mielessäni ajattelen että jos kello olisi vaikka 23:48 niin tulen kuolemaan kun olen 48 tms. :D 

- Ei enää, mutta vuosi pari sitten joskus kun laskin esineen pöydälle niin mielessä piti olla mukava ajatus, jos ajatukset harhaili johonkin kuolemaan tms liittyvään niin piti esine nostaa ja laskea uudestaan. 

- Jos en illalla saa vettä hampaiden pesun jälkeen niin pelkään tukehtuvani nukkuessani sillä kurkku ei ole "tyhjä". Tosin jos hampaiden pesun ja nukkumaanmenon välille kertyy paljon aikaa niin silloin se ei enää haittaa.. Missä logiikka?

Ja en tee mitään ylläolevista jos olen jonkun muun seurassa, koska silloin "vastuu" siirtyy sille toiselle ja itseä ei kiinnosta enää v*ttuakaan että mitä teen tai en tee :D

Vierailija
51/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2012 klo 14:38"]

Tuttu aina mittaa tosi tarkkaan vedet perkolaatoriin, ja kaataa tarvittaessa vielä pienen tilkan lisää.

Toinen aina heilautta teepussia mukissa kerran molemmille reunoille.

Tulisin hulluksi jos mulla olisi mies joka ei pääsisi liikkeelle ellei olisi tehnyt tietyt jutut. Tai jos tarkistaisi ovea X kertaa kiinikiinikiinikiini....

[/quote]

Mä teen tuon teepussi-jutun, ja olen saanut kuulla siitä. Yksi tuttu kertoi sylkevänsä pönttöön aina ennen kuin vetää vessan. Siis ihan aina.

[/quote]

Mä syljen aina pönttöön ennen vessan vetämistä :D Autossa pelkääjän paikalla istuessani mittaan auton pituuden suhdetta valotolppien välimatkaan toisistaan ja yritän saada mahdollisimman monta autonmittaa mahtumaan tolppien väliin. Kun yksi mitta on mitattu, naksautan kielellä kitalakeani. Tunneleissa ajaessa pidätän hengitystäni. Valitsen äänenvoimakkuuden parillisten numeroiden mukaan ja järjestelen kaikki keittiössä olevat tavarat toisissaan kiinni oleviin vähintään kahden esineen ryhmiin. Napsautan sulakkeita pois päältä kodista poislähteissäni.

Vierailija
52/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2012 klo 00:23"]itse suoristan asioita. Asettelen usein esim. tavarat pöydällä suoriin linjoihin. En voi syödä rauhassa, jos pöytäliina on rypyssä.

Nuorempana oli tuo "eriparisuuden välttäminen" josta joku mainitsi. En myöskään voinut alkaa nukkumaan lukematta iltarukousta (vaikka en edes varsinaisesti ollut uskossa).

Jos silitän eläintä, puristan poskihampaita yhteen kovaa.

Eräs sukulaiseni haistaa aina kaikkea uutta. Äitini puhuu koko ajan itsekseen.
[/quote] Minä myös puren hampaat yhteen eläintä silittäessäni! Mistähän se johtuu?

Vierailija
53/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän erään perheen sisarukset, jotka syövät ruoan haarukasta aina hampaillaan, kuulemma ällöttää jos huulet koskevat siihen. Itse harrastan joskus hiusten repimistä päästä, mutta en suinkaan minkä vain hiusten, vaan eritysesti sellaisten erittäin karkeiden, muita hiuksia paksumpien ja kiharampien hiuksien. Hiukseni ovat kummalliset luonnonkiharat, aikalailla puolet on aika suoria ja puolet laineilevia, siellä täällä näitä erityisiä (en toki syö niitä). Ja minä myöskin "hyppelen" lyhtypylväiden ja sähkötolppien "yli" autossa istuessani, joko loksauttamalla hampaitani yhteen tai puristamalla etusormea peukaloon pinsettiotteella. Miksiköhän ihmiset tekee tuota... outoa.

Vierailija
54/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pienenä myös pakaranjännittäjä! Aina, kun olin autoss ja kohdallani oli rakennus, auto tai tolppa, niin sain "levätä". Muussa tapauksessa jännitin pakaroita tai alapäätä (ts. lantionpohjalihaksia).

Vähän nuorempana mun piti myös lopettaa kaikki vasempaan.. Siis esim. jos raavin oikeaa kättä niin piti raapia myös vasempaa.

Anoppini on toistelija. Argh, se käy niiiiin hermoille!!! "Mentiin kauppaan ja ostettiin leipää. Niin siis mentiin kauppaan joo. Ja ostettiin leipää. Minna, mentiin kauppaan. Hei Tiina, olin juuri kertomassa Minnalle, miten mentiin ostettiin leipää. Siis kaupasta. Niin siis sieltä kaupasta ostettiin leipää!" On todella ihana 45v nainen, mutta ai saatana ku ottaa tuo tapa päähän :D
Olen myös huomannut, miten jotkut sanovat jotain sanaa erityisen paljon. Mies sanoo "totta puhuakseni...", appi sanoo "esimerkiksi", miehen sisko sanoo "rehellisesti sanottuna", kaveri sanoo "tsoukki", veli sanoo "vittu" (:D 18v) ja toisen veljen vaimo sanoo "rakas" joka lauseessa, erityisen paljon... Kukaan heistä ei huomaa tätä ja ihmettelevät, miten minä huomaan nämä "pikkuasiat".. No pakko on huomata kun nämä sanat korvaavat välimerkit heidän puheessa!! :D

Vierailija
55/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tuo paperi oikein päin telineessä, ja se etten voi kävellä pimeässä asunnossa, vaan aina johonkin on saatava valo. Esim jos olen menossa sänkyyn, laitan ensin kattovalon päälle, sitten käyn laittamassa yöpöydän valon päälle, ja palaan sammuttamaan kattovalon. Tämä nyt joskus häiritsee itseänikin. Miehen pitää tarkistaa valot, ovet ja hella moneen kertaan.

Vierailija
56/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei saa ruoat koskea lautasella toisiaan. Syön toki vaikka nyt vähän sekoittuisivat mutta pyrin välttämään viimeiseen asti.
Kun juon lasken kulaukset, juomaa on riitettävä 5, 10, 15jne verran tasan. Välillä joutuu viimeiset pisarat juomaan hiirenkulauksin ja välillä nielaista niin paljon että lähes pökertyy. :D

Vierailija
57/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko nämä outoja mutta teen näitä itse.

- Eli hiusten veivaaminen. Aina jos mua vähänkin väsyttää niin rupean veivaamaan hiuksia. Ollut ihan pienestä pitäen ja siitä äiti aina tiesi että nyt on nukkumaanmenoaika.

-Toinen on että pureskelen sisäposkia. Sekin ollut pienestä pitäen ja ihmisten mielestä varmaan hauskan näköistä kun etsin kielellä kohtia mitä voin pureskella ja se näyttää siltä kuin demostroisin suihinottoa :D

- Olen suoristelija. Jos joku tavara on minun mielestäni vinossa niin en pysty olemaan kunnolla ellen suorista sitä.

- Joku jo mainitsi sen täällä eli aina vessassa käymisen jälkeen syljen pönttöön. Siitä on tullut jo niin pysyvä tapa etten itse enää edes huomaa sitä

Vierailija
58/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse pakkoneuroosista vasta kun pakonomainen toiminta vie yli tunnin päivässä:-) esim. Käsien neuroottinen pesu jne. -sh

Vierailija
59/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 76, kuin olisin itse kirjoittanut! Etenkin tuo vastuujuttu on tuttua, en ole ollenkaan samalla tavalla ahdistunut ja neuroottinen kuin seurassa on muita, sillä vastuu esim. kynttilöiden sammuttamattomuudesta siirtyy muille. Yritän kyllä opetella kummallisuuksistani pois, hitaasti vaan etenee...

Vierailija
60/92 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi