G: Outoja tapoja ihmisillä joita tunnet?
Millaisia outoja tapoja tiedätte ihmisillä olevan?
Itse tiedän tyypin joka ei syö ruokaansa jos se "sekoittuu" lautasella, eli esim. jos pihvi tahriintuu perunamuusiin jne.
Toinen tyyppi pitää ääntä, kuin sanoisi k-kirjaimen suu suljettuna, tekee sen aina kolme kertaa.
Yksi myös nuolaisee avainta aina ennen kuin sovittaa sen lukkoon.
Kommentit (92)
on ihan selviä pakkoneuroosin oireita ja siis sairautta, turha niitä on kutsua sievistellen vain oudoiksi "jutuiksi".
on ihan selviä pakkoneuroosin oireita ja siis sairautta, turha niitä on kutsua sievistellen vain oudoiksi "jutuiksi".
Outoja tapoja ne ovat silti vaikka olisivatkin sairautta. Elätkö joko-tai universumissa?
Outoja tapoja ne ovat silti vaikka olisivatkin sairautta. Elätkö joko-tai universumissa?
Ihmisillä on outoja tapoja ilmankin sairauksia, eikö tässä aloituksessa puhuttukaan sellaisista?
vietiin kadulle nuolemaan kuralätäköitä ja kättelemään asunnottomia. Joku oli niin paha, että lähetettiin pois hoidosta kun sillä viirasi ihan erityisesti, mutta muut parani noin.
no voi hyvänen aika sentään, totta kai, mutta kaikissa meissä on jotain pakkoneuroosin oireita, useimmilla vaan niin lieviä, että niiden kanssa tulee toimeen ja silloin ne on "outoja juttuja".
minä itse lasken hedelmät kun otan niitä pussiin kaupassa ja otan aina parillisen määrän :-)
Itse tiedän tyypin joka ei syö ruokaansa jos se "sekoittuu" lautasella, eli esim. jos pihvi tahriintuu perunamuusiin jne.
tai kyllä mä syön, mutta en tykkää yhtään. Lapsena mulla olikin kotona sellanen lautanen, jossa oli lokerot, ettei ruoka-aineet menis vahingossakaan sekaisin.
Tuttu aina mittaa tosi tarkkaan vedet perkolaatoriin, ja kaataa tarvittaessa vielä pienen tilkan lisää.
Toinen aina heilautta teepussia mukissa kerran molemmille reunoille.
Tulisin hulluksi jos mulla olisi mies joka ei pääsisi liikkeelle ellei olisi tehnyt tietyt jutut. Tai jos tarkistaisi ovea X kertaa kiinikiinikiinikiini....
on tasan 0 pakkoneuroosia! Noihan on jokainen oireita, jota pitää seurata.
Mun ongelma on suurpiirteisyys.
laittamaan samaan aikaan suuhun kylmää ja kuumaa.
Pystyn kyllä ottamaan lautaselle ruuan ja salaatin mutta syön sen salaatin ensin pois alta ja sitten ruuan.
Mua ainakin inhottaa jos se sekoittuu muusin tai kastikkeen kanssa.
surpiirteisyys :D ei tulis mieleenkään koittaa ovia kymmeniä kertoja, eise maailma siihen kaadu jos se ei olisikaan lukossa, huomaa että näiden pakkoneuroosien tekijöillä on kunnon lukot päässä. :D sitähän voi vaikka kuolla jos ovi on jäänyt auki
Jotenkin on mukava leipoa puhtaassa keittiössä.
Ja, kaikki tarkistukset ja satakertaiset varmistukset on pakko-oireita.
Tiedän kaksi tapausta joiden on pakko tarkistaa ennen kotoa poistumistaan asioiden oikeat asennot. Esim. miten liina, onko tasan suorassa suhteessa pöytään. Palata vielä ulkoakin katsomaan tilannetta, jopa ajaa kilsan päästä takaisin kotiin tarkistamaan tietyt kohdat. Ihan hirveen, hiirrveen pimeetä!
Esim. illalla viimeisenä katson peiliin kolmesti, pussaan miestä kolme kertaa jos hän on vaikka lähdössä johonkin.
Teen myös tuollaista "k-ääntä" toisinaan, enää en tosin niin usein. Nyin päätäni, tätäkin pyrin tekemään kolmesti. Hävettää, kun en tiedä onko mies huomannut, todennäköisesti mutta eipä hän ole mitään sanonut.
Pyrin astumaan kynnysten ym. yli oikealla jalalla, jos astun vasemmalla tuntuu tosi radikaalilta ja hurjalta.
Kaapin ovien on pakko olla öisin kiinni.
:D
laskea kulmat. Eikä vain ikkunoista ja seinistä vaan myös ohiajavista autoista. Lisäksi mun on aina pakko laskea kadulla kulkevat ihmiset ja autot. Sekä ihmisistä lasken vielä raajojen määrät. Ja aina mun on saatava tulokseksi parillinen määrä, jos tulee pariton luku niin mun pitää vielä tarkkailla ympäristöstä jotain, jolla saan täydennettyä laskutoimitukseni parilliseksi.
Mulla on myös yksi tuttu joka ei voi syödä ruokaa jos ne koskevat toisiaan.
Tästä seuraava on se tuttu joka sotkee kaiken ruoan sekaisin, siis salaatit ja kaikki.
Itselläni on pakkotarkastus. Siis tarkistan monta kertaa että puhelin ja avaimet on mukana. Sen verran monta kertaa olen nuo molemmat yhtäaikaa unohtanut sisälle taloon, että en enää halua että niin käy.
Mun miehen outo tapa on että jos roskis on (hänen mielestään) liian täysi, hän jättää roskat keittiön tasolle... Olen monta kertaa sanonut että sitä roskiksen pintaa voi painaa vähän että ne roskat mahtuvat, tai pussin reunoja nostaa, mutta ei, hän sanoo että hän oksentaa jos hän koskee roskapussissa oleviin roskiin.
Ah joo. Minä en voi käyttää jonkun muun käyttämiä pyyhkeitä.
surpiirteisyys :D ei tulis mieleenkään koittaa ovia kymmeniä kertoja, eise maailma siihen kaadu jos se ei olisikaan lukossa, huomaa että näiden pakkoneuroosien tekijöillä on kunnon lukot päässä. :D sitähän voi vaikka kuolla jos ovi on jäänyt auki
mutta tulla kylään kutsumattomia vieraita.
sun mielestä tollanen tarkasteluneuroosi voi olla tosi hauskaa,mutta voin kertoa,ettei se sitä todellakaan ole!!
pahimmillaan olen itkenyt ja tarkistellut,enkä kotoa meinaa päästä,ni tuntuu jotenkin kurjalta,että joku nauraa kuinka huvittavaa ja hauskaa tuo on! :(
sun mielestä tollanen tarkasteluneuroosi voi olla tosi hauskaa,mutta voin kertoa,ettei se sitä todellakaan ole!!
pahimmillaan olen itkenyt ja tarkistellut,enkä kotoa meinaa päästä,ni tuntuu jotenkin kurjalta,että joku nauraa kuinka huvittavaa ja hauskaa tuo on! :(
Onko sulle tullut mieleen mennä hakemaan apua noin kamalaan vaivaan? Tuohan rajoittaa elämää ihan mielettömästi, mikset yritä päästä siitä eroon?
monesti lasken tolppia autolla ajaessa tai vaikka vänkärinpuolella painan jalkaa lattiaan tolpan tai jokatoisen tolpan kohdalla.
Mun miehellä on neuroosi petien petauksesta.
Se petaa jokaisen pedin jos en ole itse niitä pedannut.
Ihan sama tuleeko neljän aikaa vai kahdeksan aikaan töistä. Hän kiertää kaikki makuuhuoneet läpi.
Olen sanonutkin että toi on jo ihan sairasta :)
pahimmillaan olen itkenyt ja tarkistellut,enkä kotoa meinaa päästä,ni tuntuu jotenkin kurjalta,että joku nauraa kuinka huvittavaa ja hauskaa tuo on! :(Onko sulle tullut mieleen mennä hakemaan apua noin kamalaan vaivaan? Tuohan rajoittaa elämää ihan mielettömästi, mikset yritä päästä siitä eroon?
pahimmillaan tuo oli tosissaan kahdeksan vuotta sitten kun oli avioero tulossa. nyt se oireilee rajoittavasti vain kesäsin siihen aikaan kun tuli se ero sillon. kyllä tohon apua pitäis hakea jos vaan kehtaisi..
Taidan tietää tuon khkhkh-äänen, mun mielestä aikaa moni tekee niin, jos oikein ymmärsin mitä tarkoitat.
Mulla on itselläni naamassa sellainen pakkoliike, joka on vaan aina pakko tehdä. Yläasteella kerran yksi poika huomasi sen (yritän tehdä niin ettei muut huomaa) ja sen jälkeen se jotenkin jäi päälle, kun oli niin nolo tilanne.
Miehelläni on tarkistusneuroosi - ei pääse liikkeelle kovin hyvin, kun pitää nitkuttaa ovia aina kymmeniä kertoja että kiinnikiinnikiinnikii...
Taidetaan sopia hyvin yhteen siis ;D
mun mies ei käytä kynsileikkuria vaan syö kyntensä vereslihaan asti. Myös varpaiden.