Te jotka ette olleet tänään ulkoilemassa huonon sään takia?
Aika huono selitys että ei lähdetä ulos kun sataa ja tuulee! Kunnon kamppeet vaan päälle ja menoksi.
Eipä tullut ainuttakaan äitiä ja lasta vastaan vaikka melkein pari tuntia oltiin ulkona. Kahdessa eri puistossa käytiin eikä kummassakaan ollut ketään?! Ei siinä mitään me kyllä viihdytään puistossa ihan kahdestaankin.
Meidän muksu ainakin nauttii ulkoilusta oli sää mikä hyvänsä!
Kommentit (56)
Tämä täydellinen äiti piti lapsensa sisällä.
Mutta en näe mitään järkeä enkä perusteltua syytä viedä pientä lasta kaatosateeseen ja kovaan tuuleen huvin vuoksi. Uimahallista tulimme juuri.
Lapset viihtyvät leikkimässä.
Olisikohan ap yhtä innokas ulkoilija huonoilla ilmoilla, jos olisi 3-4 kurahousuikäistä?
kannata tehdä hirveän isoja päätelmiä muista.
ja viima tulee naamallekin, vaikka on asianmukaiset varusteet.
Ei kyllä kovinkaan moni lapsi siitä nauti. Ilman tota tuulta olisi ulkoilu ollut ok.
Emme mekään joka päivä lähde ulos. Sunnuntaina oltiin kylässä ja eilen leivottiin. Tänään nyt vaan ei ollut muutakaan tekemistä niin huono sää ei ainakaan meitä estä. Ihmetyttää vaan kun yleensä 10-12 aikaan on puistot pullollaan ja nyt ei ristinsielua missään.
Onhan se hyvä vähän karaista noita pieniä kullanmurusia =) Ja taasko joku älähtää? =)
-ap-
Tuntuu että nykyaikana monet äidit suojelevat lapsiaan liikaa esim. tuulelta ja sateelta esim. Eskarilaiset olivat metsäretkellä ja alkoi sataa yksi pojista alkoi itkemään " mitä me nyt tehdään" .En myöskään ymmärrä miksei lapsien annetta enemmän kävellä aina vaan työnnetään rattaisiin(äiti pääsee helpommalla)passivoidaan jo taaperosta.
Ai niin no juttukaverit, mutta ettekös sitten voisi lähteä kylään. Ai niin joo, mut sit ei voiskaan täällä hehkuttaa omaa erinomaisuuttaa siitä, että on ollut ulkona. Kaikki ei tykkää ulkoilla kesähelteilläkään ja saa siitäkin huonon äidin leiman. Ts. esim. USA ja keski- ja eteläeurooppa on pullollaan huonoja äitejä koska siellä ei ulkoilla huonolla säällä. Ehkäpä ap:n mielestä olisi Katrinankin aikana pitänyt vaan raahautua sadekamppeet päällä ulos karaistumaan xD
Vierailija:
Tuntuu että nykyaikana monet äidit suojelevat lapsiaan liikaa esim. tuulelta ja sateelta esim. Eskarilaiset olivat metsäretkellä ja alkoi sataa yksi pojista alkoi itkemään " mitä me nyt tehdään" .En myöskään ymmärrä miksei lapsien annetta enemmän kävellä aina vaan työnnetään rattaisiin(äiti pääsee helpommalla)passivoidaan jo taaperosta.
Minä en itsekään ulos lähde, jos myrskyää, miksi minä lapseni veisin sellaista sietämään? Sade ja pieni tuuli tai edes pikkupakkanen eivät meitä häiritse, mutta kunnon myräkkä tai 30 asteen pakkanen eivät mielestäni ole juurikaan ulkoiluun innoittavia kelejä.
Vierailija:
Onhan se hyvä vähän karaista noita pieniä kullanmurusia =) Ja taasko joku älähtää? =)-ap-
Vierailija:
Minä en itsekään ulos lähde, jos myrskyää, miksi minä lapseni veisin sellaista sietämään? Sade ja pieni tuuli tai edes pikkupakkanen eivät meitä häiritse, mutta kunnon myräkkä tai 30 asteen pakkanen eivät mielestäni ole juurikaan ulkoiluun innoittavia kelejä.Vierailija:
Onhan se hyvä vähän karaista noita pieniä kullanmurusia =) Ja taasko joku älähtää? =)-ap-
..jos lapsesi menee rikki kovasta tuulesta/sateesta. Milloin suomessa on viimeksi ollut pakkasta -30?
Vierailija:
Onhan se hyvä vähän karaista noita pieniä kullanmurusia =) Ja taasko joku älähtää? =)
-ap-
Tällä ilmalla emme tosiaankaan ulos lähde, miksi lähtisimme kun sekä lapsi että äiti inhoavat myskyä?
Aamupäivällä olimme avoimessa päiväkodissa, iltapäivällä lähdemme Ikeaan. Vailla syyllisyyden häivääkään :o)
Nimim. Huono äiti
Suomeen kuuluu muutakin kuin Helsinki, ellet ole huomannut =)
Vierailija:
..jos lapsesi menee rikki kovasta tuulesta/sateesta. Milloin suomessa on viimeksi ollut pakkasta -30?
Ja mistä luit lapseni menevän rikki? Ettet vain ihan omiasi lukenut? Minä kun taisin kirjoittaa, ettei myrskysää ole houkutteleva ulkoilukeli.
Mutta pitäisihän se jo muistaa, palstalaiset eivät edes yritä lukea tekstejä, he mieluummin kuvittelevat pahimman mahdollisen mielipiteen ja tunkevat sen toisen suuhun.
harmi jos teillä sataa niin kovaa. Kyllä täälläkin vettä satoi ja kovaa, mutta tyttöä se ei haitannut varmaankin siksi että on tottunut ulkoilemaan säällä kuin säällä.
-ap-
Vierailija:
Te jotka ette olleet tänään ulkoilemassa huonon sään takia?
joka päivä kaksi kertaa päivässä tuntien ajaksi? Kyllähän ulkoilu hyvää tekee: saa raitista ilmaa, on vaihtelua sisällä puuhasteluun, ulkoilupaikasta riippuen pääsee ehkä vähän luonnonkin kanssa kosketuksiin, liika energia pääsee purkautumaan jne.
Mutta kuka tai mikä taho (muut kuin kiihkoilevat av-mammat) on määrännyt nuo otsikossa mainitut ulkoilut pakollisiksi ja säännöllisesti poikkeuksia tuntematta noudatettaviksi? Kyllähän nyt ihmisillä on muutakin tekemistä kuin repiä stressiä, että ehtii ulkoilla av-kanojen standardien mukaisesti.
Antakaa yksikin pätevä tutkimustulos, jossa todetaan jonkun ulkoilukerran - tai hui, jopa koko päivän ulkoilun - väliin jättäminen on lapselle haitallista, silloin suljen suuni, pyydän ap:lta ja muilta hihhuleilta anteeksi ja aloitan fanaattisen ulkoilun.
" huonot äidit" (itse niin kirjoititte) jotka veditte herneen nenään kommenteistani. Ottaakaa ihan rauhassa ettei RR nouse liian korkeaksi!
Kukin toki tyylillään, mutta minusta nyt vaan on huono selitys jos ei lähde ulos kun sataa/tulee.
Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille! Toivottavasti tulee taas hyviä ilmoja, että kaikki pääsee ulkoilemaan!
-ap-
ensin koko ketju ja kaikki kommentit läpi. Emme mekään joka päivä ulkoile.
Antakaa yksikin pätevä tutkimustulos, jossa todetaan jonkun ulkoilukerran - tai hui, jopa koko päivän ulkoilun - väliin jättäminen on lapselle haitallista, silloin suljen suuni, pyydän ap:lta ja muilta hihhuleilta anteeksi ja aloitan fanaattisen ulkoilun.
[/quote]
mulla on tosi paha astma ja silti olin ulkona, helpottaa minun hengitystäni tuo ulkoilu tosi paljon.
-se tunnin ulkoillut-