Kuinka mahdollinen on tilanne, että olet isoäiti, ennenkuin nuorin lapsesi on aikuinen?
Haluatko mummuksi mahsollisimman pian, vai vasta kun olet saanut levätä joitakin vuosia?
Kommentit (50)
esikoiseni on 21v, ja kuopukseni 3v.
Ja itsekkin olen vielä nuori ;)
Ei se mitenkään järkkyä olis, jos musta tulis pian mummi.
jos esikoinen saa lapsen ennen 23. vuottaan.
Vanhimmat lapset ovat jo 20 ja 18 vuotiaat ja nuorimman synnytän muutaman viikon päästä.
ainokainen poikani on 16v tyttöystävää ei vielä ole, mutta tilanne voi muuttua jo huomenna :)
Esikoinen on 13, kuopus on 1. Koska itse olen jo 45 -vuotias toivon että esikoinen ei kauhean kauan odota, jotta ehdin nähdä lapsenlastenkin kasvavan.
Jos hän saisi ensimmäisensä vaikkapa 28 -vuotiaana se olisi 15 vuoden päästä ja kuopus olisi silloin 16-vuotias... no onhan sekin melkein aikuinen.
Runsaat 9 vuotta on ikäeroa, joten esikoinen on 27 kun kuopus täyttää 18.
Minulla on yksi lapsi :)
Mummuksi tuloa en ole vielä edes ajatellu, lapsi on nyt 7-vuotta :D :D
joten tällä tietoa tuollainen tilanne olisi mahdoton.
Itse olen taas perheestä, jossa vanhimmalla ja nuorimmalla on ikäeroa keskenään 16 vuotta. Nuorimmainen ehti hyvin täysi-ikäiseksi ja asumaan useamman vuoden pois kotoakin ennen kuin vanhempamme tulivat isovanhemmiksi. Eikä silloinkaan asialla ollut esikoinen vaan minä keskimmäisenä.
Sen sijaan isoäitini on ehtinyt mummoksi ennen kuin kuopuksensa oli edes syntynyt.
45v kahden lapsenlapsen mummo. Ja nuorin kotona asuva lapsi on 13vuotias. Hyvin meillä menee.
Mahdoton. Sain ainoan lapsemme 41vuotiaana.
Ette ole ikinä teinivanhemmista kuulleet?
En olisi järkyttynyt jos hän ilmoittaisi vauvauutisista. Olisin maailman onnellisin mummo ja 48v.
Vaikka suvussamme on useiden sukupolvien ajan painotettu opintojen tärkeydestä olit sitten tyttö tai poika, niin en millään muotoa suostuisi olemaan pettynyt pienestä ihmisen alusta. Ilolla hänet otettaisiin vastaan ja ilman muuta olisin esikoiseni tukena. Kyllä elämässään voi menestyä vaikka lapsia tulisi varhainkin.
jolla on useampi kuin yksi lapsi, elleivät kaksosia ole. Mahdollista siis tietysti kaikille äideille.
Jos vaikka kaksi vuotta on ikäeroa ja esikoinen saa lapsen 19-vuotiaana, nuorempi on silloin 17-v. Jos ikäeroa vanhimman ja nuorimman välillä vaikka 5 v mahikset vain kasvaa.
esikoinen 17v ja kuopus 4,5... mutta mitä se minun lepooni vaikuttaa???
eiköhän se lapsen vanhemmat hoida lastaan ihan itse, kato ku mummo voi sit laittaa lapsenlapsen aina kotiinsa...
Vanhin lapsi on 12,5 vuotta tulevaa sisarustansa vanhempi.
edes vaipoista pois. Ja ei ole edes mistään teiniäidistä kyse vaan ihan aikuisesta naisesta. Ap, maailma on kummallista vai mitä?
meillä nuorin 2 vuotta, vanhin jo 19 että mahdollisisuus on suuri!