Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka mahdollinen on tilanne, että olet isoäiti, ennenkuin nuorin lapsesi on aikuinen?

Vierailija
15.02.2012 |

Haluatko mummuksi mahsollisimman pian, vai vasta kun olet saanut levätä joitakin vuosia?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ennen nuorimman lapseni (joka ei toivottaavasti ole vielä syntynyt) 18v synttäreitä olen jo mummu, hyvällä säkällä monellekin lapselle.

Ennenkuin tämän hetken kuopus on 10v, neljä vanhinta on jo yli 20v ikäisiä, vanhin 24. Luultavasti jollain heistä on siinä vaiheessa lapsia.

Esikoisen kanssa voisimme teoriassa ainakin saada lapsia jopa yhtäaikaa, koska olen saanut hänet 19 vuotiaana.

Ilolla otan lapsenlapset vastaan heti kun niitä ilmaantuu =)

- 9 lapsen äiti-

Vierailija
42/50 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko mummuksi mahsollisimman pian, vai vasta kun olet saanut levätä joitakin vuosia?

Minä en tarvitse, virtaa riittää ihan vieraille lapsillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa lapseni on jo 16 täyttänyt

Vierailija
44/50 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isovanhemmuus jotenkin raskasta? Meidän kohdalla ainakin isovanhemmat saavat levätä niin paljon kuin töiltään ja harrastuksiltaan ehtivät. Oikeastaan kuvittelisin, että kun lapset ovat lentäneet pesästä ja kantavat vastuunsa omista perheistään, kuten normaalit ihmiset tekevät, saavat tällöin isovanhemmat levätä enemmän kuin silloin kun jälkikasvu elää vielä nuoruuttaan. :)

Vierailija
45/50 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä aikana, kun nuorimmaiseni on alle 18. Tietysti se on mahdollista, ensimmäisen ja viimeisen lapseni ikäero on 3v.3kk. Eli kun kuopus on 18, on esikoinen "jo" 21. Mutta toivon, ettei hän saa vielä silloin lasta. Nyt hän on 12v.

Vierailija
46/50 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä koskaan tiedä (vaikka äitinä sitä ei tietenkään toivo), jos tytöstä tuleekin alaikäisenä äiti. Toivottavasti ei kuitenkaan.

Vierailija
47/50 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimman ja (toistaiseksi) nuorimman ikäero on 6,5 vuotta, joten tottakai on mahdollista, että esikoinen alkaa lapsenteon ennenkuin nuorin on täysi-ikäinen. Itseasiassa tilastojen mukaan näin tulee jopa käymään, koska minäkin olin/olen nuori äiti - ja esikoiseni on tyttö, ja nuori äitiyshän periytyy ainakin tilastojen valossa. Mutta jos tämä tällä hetkellä nuorin jää viimeiseksi, olenhan mä ehtinyt jo yli kymmenen vuotta pitämään taukoa vauvoista ja pikkulapsista, joten uskoisin, että virtaa riittäisi myös lapsenlasten hoitamiseen. Olisi oikeastaan aika kummallista, jos virta loppuisi ihan totaalisesti jo reilu nelikymppisenä.

Vierailija
48/50 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin 29 ja nuorin 12 v.

Vierailija
49/50 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja odotan kuopusta. Esikoinen 8- vuotias.

En ole sulkenut pois että meille syntyisi joskus vauva, näen sen yhtenä mahdollisuutena että saisin yli 40- vuotiaana lapsen.

En varsinaisesti toivo että lapseni hankkisi lapsia alle 20- vuotiaana mutta hänen se on toki valinta.

Minulla ei ole kiire saada lapsenlapsia mutta jos lapseni ottaa kasvatusvastuun omasta lapsestaan niin mikäs siinä? Ei minusta olisi kurjaa olla mummo 40- vuotiaana mutta toivottavasti minusta saa lastenhoitajan tarpeessa koska työssä tarttisi painaa vuosikymmeniä.

Voi kyllä olla niinkin ettei meidän lapset lykkää ketään paksuksi niin 18 vuoden päästä olen 48, voi olla että tämä syntyväkin on aikuinen, paitsi jos innostun tekemään miehen kanssa iltatähden 10 vuoden päästä ja meidän SILLOINEN kuopus on 8- vuotias.. ;)

Vierailija
50/50 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin 24 v ja nuorin 8v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme