Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, opettaja kysyy.

Vierailija
15.02.2012 |

Kirjotin wilmaan tänään 15 kpl huomautuksia kännykän käytöstä tunnilla. Jatkossa tulen keräämään ne tunnin alussa pöydälleni ja tulen esittäämään, että koulussa olisi jatkossa, ehdoton ei kännyköille.

Antakaa minulle edes yksi pätevä selitys sille, miksi teidän lapsilla on kännykkä koulussa? Alakoulusta kyse.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule aina koulun jälkeen kotiin ja voi soittaa mulle, että menee kaverin luokse.

Tekevät aina kaverin luona läksyt.

Soittaa myös mulle, että saako x tulla meille heti suoraan koulusta.

Soitti kotiin, että tule vastaan, koska kaatui ja tarvitsi apua.

Oletat ilmeisesti, että lapsi menee aina koulun jälkeen kotiin ja mitään ei koskaan tapahdu.

Tulemme pitämään kännykän aina mukana ja lapsen koulussa kännykät pitää olla äänettömällä ja repussa tai taskussa.

Mikäli kännykkä kiellettäisiin, niin vietäisiin silti kouluun, koska ei sitä kukaan huomaisi.

Tosin ei kielletä.

Koulusi on paska koulu, kun edes kännykän suhteen ei ole selkeitä sääntöjä.

Ihan koulun vika on.

Vierailija
82/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan liityt tähän ketjuun. Asia ei koske sinua.

Maassa maan tavalla ja Suomi on sentään turvallinen maa verrattuna muihin maihin, jossa kaikkia sekoja saa pelätä kokoajan ja lapset napataan koulumatkalla, jos sen matkan kävelevät yksin.

Ehkä sun kannattaisi keskustella niiden ihmisten kanssa, jotka asuvat samassa maassa, kun sinä asut perheinesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten nyt syytä tarkastella asiaa miksette saa lapsia ojennukseen.

Musta kännykän vastustajat on kaukana nykypäivästä.

Kännykkä on oiva turva ja mulla itselläkin on aina känny mukana.

Muuten mun äiti hiihti aina kouluun, niin miksei nykylapset tomi enään niin.

Lapseni täyttää kohta 8v. ja hänellä prepaid liittymä ja se 10 euron puhelinraha kestää monta kuukautta.

Vierailija
84/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää niitä tunneilla. Tuskin suljettu puhelin repussa ketään haittaa, mutta kun lapsenne on niin huonosti kasvatettuja, että pelailevat niillä myös tunneilla.

yksi pätevä selitys sille, miksi minun lapsellani ei saisi olla repussaan suljettu kännykkä, jonka avaa koulupäivän päätyttyä ja ilmoittaa minulle, meneekö kaverille vai kotiin

Vierailija
85/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi useimmat vastaajat selostavat, kuinka välttämätön puhelin on kouluMATKALLA?

Aloituksessa oli kyse tunnilla käyttämisestä.

Vain insuliinia pistävän lapsen syy oli minusta kelpaava. Miksi niillä kaikilla muillakin pitäisi olla?

Ei kai kenenkään lapsi laukkaa päivittäin hammaslääkärissä?

Onko se todella vain opettajan syy, jos te olette itse kasvattaneet kullanmurunne tottelemattomiksi "mäsaantehdämitämähaluun"-lapsiksi?

Jos lapsi on kotona saanut 7 vuotta tehdä mitä tahansa, niin melkoinen ihmeidentekijä pitäisi opettajan olla, jos heti syksyllä koko porukan järjestykseen.

Ovatko koulumatkojen ongelmat todella näin yleisiä? Meidän koulubussin kuljettajalle pitää vissiin ehdottaa mitalia, on se niin hyvin työnsä tehnyt. Tainnut tässä runsaan vuosikymmenen aikana pari kertaa jäädä tulematta, ja silloin siitä on ilmoitettu koteihin.

Vierailija
86/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulussa tilanne vasta onkin karannut käsistä. Joka muksulla on kalliit kosketusnäyttöpuhelimet, ja niissä langaton nettiyhteys. Monien on mahdotonta päästää puhelimesta irti, ja se on kädessä uudelleen heti, kun ope on saanut määrättyä sen taskuun. Kun käännät selän, niin taas naputellaan... Kaiken maailman soittimet ja muut rämpyttimet ovat aivan jumalaton riesa! Ja joillakin oppilailla on jopa iPadit jo repuissaan mukana... Käsittääkseni lain mukaan minulla ei ole oikeutta takavarikoida kenenkään omaisuutta tai mennä esim. oppilaan repulle. Ja mikä hirveä sota siitä syttyisikään! Opettaminen alkaa todella olla aika marginaalista hommaa tunneilla, suurin osa ajasta menee näistä asioista vääntämiseen...

Vierailija
87/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni lain mukaan minulla ei ole oikeutta takavarikoida kenenkään omaisuutta tai mennä esim. oppilaan repulle. Ja mikä hirveä sota siitä syttyisikään! Opettaminen alkaa todella olla aika marginaalista hommaa tunneilla, suurin osa ajasta menee näistä asioista vääntämiseen...

Vinkki: Saat vaatia oppilasta luovuttamaan esim. opettajanpöydälle tunnin ajaksi kännykän. Jos oppilas itse sen siihen asettaa, hän on sen itse luovuttanut, ja se on silloin luvallista. Sinä opettajana et kuitenkaan saa mennä oppilaan luo ja pakolla ottaa häneltä omaisuutta edes tunnin ajaksi opettajanpöydälle. Ole siis kiero ja vaadi oppilasta itseään asettamaan se kännykkä siihen pöydällesi. Täysin laillista!

Vierailija
88/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää niitä tunneilla. Tuskin suljettu puhelin repussa ketään haittaa, mutta kun lapsenne on niin huonosti kasvatettuja, että pelailevat niillä myös tunneilla.

yksi pätevä selitys sille, miksi minun lapsellani ei saisi olla repussaan suljettu kännykkä, jonka avaa koulupäivän päätyttyä ja ilmoittaa minulle, meneekö kaverille vai kotiin

Hän kysyi, miksi lapsilla on kännyköitä koulussa, siis ylipäätään. Kyseenalaistaa niiden tarpeellisuuden OLLENKAAN.

Vierailija
89/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sun pitäis saada soittaa kouluaikana??? eikös riitä että lapsi soittaa kun tulee koulusta? naurettavia hössöjä äitejä täällä...

Vierailija
90/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa teinien puhelinlaskuosuus tekstareineen on kuukaudessa n. 5 euroa. Nuorimmalla n. 1 euro. Tiedän siksi, koska maksan laskut.

Hoitavat viestinnän netin kautta kotoa useasti jos on kavereille asiaa.

Ja kyllä, pitävät puhelimet koulussa matkassa. Ja ei, ei koskaan ole tullut ilmoitusta, että käyttäisivät tunnilla. Meillä on tiukat ja hyvät opet ja heti tulisi ilmoitus jos känny näkyisi tunnilla. Itse asiassa, meidän peruskoulussa, ala-ja yläkoulussa ei ole koskaan rehtorikaan puhunut siitä, että puhelimet olisi ongelma tunnilla.

Niin ja meillä on tosi tiukka rehtori ja todella tiukat säännöt, mihin kaikki opettajat ovat sitoutuneet. Lepsummat opettajat yleensä lähtevät vuoden päästä pois kun eivät suostu kuriin ja haluavat sooloilla ja lipsuvat säännöistä. Toki heidän tunneillaan onkin aina ongelmia. Mutta silti nämä lepsut opettajat vastustavat henkeen ja vereen näitä sääntöjä, mitä rehtori pitää.

Ja hassuinta. Murkut tykkää niistä tiukimmista opettajista, ei niistä lepsuista.

Onkos teidän lapsilla muuten saldorajat tai jotain jolla hillitsette sitten lasten ns. turhaa soittelua vai todellako soittavat vain ja ainoastaan äidille ja vain hädässä? Ja jos on saldoraja niin riittääkö saldo kuukaudessa, että äidille sitten voi soittaa kun tarvii? Kunhan kysyn.

muksut, jotka siis nyt 10 ja 12 -vuotiaat. Kummallakin on soittopaketti riittänyt täysin, vanhemmallakin on 50 minuutin paketti riittänyt ne vuodet, jotka hänellä on kännykkä ollut (sai sen toisen luokan keväällä).

Lasten kaveritkaan eivät lavertele puhelimessa.

Väitänkin, että sinä sekoitat nyt toisiinsa teinit ja alakoululaiset, joista kumminkin aloituksessa oli puhe.

Vierailija
91/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka avain unohtuu kotiin..kiva soittaa äidille eikä odottaa 3 tuntia pakkasessa.

Vierailija
92/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi useimmat vastaajat selostavat, kuinka välttämätön puhelin on kouluMATKALLA? Aloituksessa oli kyse tunnilla käyttämisestä. Vain insuliinia pistävän lapsen syy oli minusta kelpaava. Miksi niillä kaikilla muillakin pitäisi olla? Ei kai kenenkään lapsi laukkaa päivittäin hammaslääkärissä? Onko se todella vain opettajan syy, jos te olette itse kasvattaneet kullanmurunne tottelemattomiksi "mäsaantehdämitämähaluun"-lapsiksi? Jos lapsi on kotona saanut 7 vuotta tehdä mitä tahansa, niin melkoinen ihmeidentekijä pitäisi opettajan olla, jos heti syksyllä koko porukan järjestykseen. Ovatko koulumatkojen ongelmat todella näin yleisiä? Meidän koulubussin kuljettajalle pitää vissiin ehdottaa mitalia, on se niin hyvin työnsä tehnyt. Tainnut tässä runsaan vuosikymmenen aikana pari kertaa jäädä tulematta, ja silloin siitä on ilmoitettu koteihin.

kaiva nyt perke ne silkkarisi esille ja pese ne ja pane päähän.

Sitä paitsi, itsehän sinä myös tuossa intät nimenomaan siitä, voiko kännykkää tarvita ollenkaan koulumatkalla tai muuten. Koeta päättää, mitä alat inttää ja pysy sillä linjalla.

Huokaus, kaikenlaisia idiootteja...

PS: ei täällä stadissa ainakaan lapsia millään koulubussilla kuskata. Erityislapset tulee koulutaksilla, muut menee julkisilla busseilla tai omalla kyydillä/jalan/pyörällä. HSL:n kuski ei muuten takuulla ilmoittele kotiin, jos vuoro jää tulematta...

Vierailija
93/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka avain unohtuu kotiin..kiva soittaa äidille eikä odottaa 3 tuntia pakkasessa.[/i

Lasku tulee kolmen kuuukauden välein, siihen kuuluu internet..siitä voi laskea paljonko juoruaa]

Viimeksi oli tainnut puhua ihan vajaan euron edestä kolmessa kuukaudessa, 5 tekstiviestiä...

Vierailija
94/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulumatkalla ei sitä mikään instanssi voi lapselta kieltää.

Meidän lapsen luokalla ei ole tuota ongelmaa ole ollut koskaan.

Vierailija
95/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auton töytäisemäksi ja kuski karkaa paikalta, ei äitiä kiinnosta niin paljoa, että välittäisi kuulla kun lapsi on tullut koulusta kotiin. Lapsi oppii äkkiä, että on pakko selvitä vaikka mistä hädästä yksin kun äitiä ei kiinnosta.

Lapsi oppii senkin, että jos lasta pelottaa yksin kotona ja haluttaisi soittaa, ei saa soittaa äidille, koska äiti haluaa karaista lastaan ja äitiä ei kiinnosta.

Huh, onneksi minulla ei ollut tuollaista äitiä. Äiti halusi aina minun soittavan kun tulin kotiin ja oli huolissaan jos viivyin. Haluan jatkaa sitä perusturvaa omille lapsilleni, enkä karaista lasta pärjäämään liian pienenä yksin.

Tuntuu hurjalta ajatella, että haluat ehdoin tahdoin 6-8 vuotiaan karaisevan itseään ja pärjäävän yksin. Vasta joskus 10 vuotiaana hän saa puhelimen kun on jo isompi ja osaa huolehtia itsestään.

Lapsesi varmaan kiittää sinua tulevaisuudessa tästä kun ymmärtää, että et olisi halunnut auttaa lastasi, vaikka hänellä olisi mikä hätä-.

Meillä ei vielä tokaluokkalaisella ole kännykkää. En halua koukuttaa itseäni siihen, että lapseni olisi koko ajan tavoitettavissa ja kauhea paniikki päällä, kun ei vastaa tai siitä on akku loppu jne.

Kyllä, sillä lapsellakin on oltava sitä omaa aikaa ja tilaa esim. opetella kotiintulo aika itsenäisestti, eikä heti olla soittamassa perään, jos on 5 min. myöhässä. Tosiaan oppia sitä, ongelman ratkaisua kykyä itsenäisesti.

Kyllä se lapsi on joka päivä sieltä koulusta kotiin löytäynyt, vaikka koulu ei ihan nurkan takana olekkaan.

Ihan mielenkiinosta kysyn, osaako teidän lapsenne numeronne ulkoa, siltä varalta, että kännykkä on kadonnut tai akku loppunut?

Vierailija
96/96 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monille puhelin tuo turvaa koulumatkoille.

Meillä ekaluokkalinen joutuu syksyllä menemään ensi toiseen kouluun ja sitten sieltä omaan kouluun kävellen, joten on hyvä ainakin aluksi soitella miten matka sujuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä