Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sapettaa, onko työelämässä normaalia, että

Vierailija
14.02.2012 |

yksi tekee työt ja toinen ottaa niistä kunnian?

Meidän piti esimiehen kanssa kirjoittaa yhdessä yksi julkaisu. Minä olen sitä kirjoittanut ja teksti onviittä vaille valmis, esimies on välillä lukenut tekstiäni ja antanut pari kommenttia. Itse ei ole kirjoittanut mitään.

Nyt kun pitäisi lähettää painoon, niin tekijäksi laitetaan esimieheni. Koska hän on hommasta vastuussa, vaikka siis oma tekstini on kyseessä, omat mietintäni jne...

Onko normaalia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti :( Olisi tuosta ainakin pitänyt ajoissa keskustella, jos työsi kelpaa julkaisuun, mutta nimesi ei..

Käytetäänkö tässä kiltteyttäni nyt törkeästi hyväksi vai olenko vain tottumaton?

Tämä on minulle valmistumisen jälkeen eka oman alan työpaikka.

Vierailija
22/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin paikallisesti sovittu, että esimies on vastuussa julkista julkaisuksista, vaikka tiiminä ne kootaankin tai joku ihan henkilökohtaisesti sen tekee yksinään.

Silloin palautekin kohdistuu häneen, jos julkitulevat asiat eivät, vaikka esim. johtokuntaa mielitytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan vaan ihmettelen, että onko tämä yleinenkin käytäntö. Kun esim. mieheni mielestä on ihan normaalia, avustajat tekee kansanedustjien työt ja puheet jne.

Joo, opiskeluaikoina niitä omia tutkimuksia ja projekteja piti niin henkilökohtaisina hengentuotteina ja niistä sai henkilökohtaisen palautteen. Nyt tuntuu oudolta, että homma menee ihan toisten nimiin, mutta joo, mähän oon vaan täällä töissä.

Vierailija
24/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma vaan on niin, että jostain kumman teknisestä syystä kanteen mahtuu vain yksi nimi (?)

kanteen mahtuu ihan mitä siihen mahdutetaan. Joku voi olla sitä mieltä, että useampi nimi ei ole tyylikästä tai kaunista tai jotain, mutta kyllä siihen teknisesti saa ihan ja juuri sen tekstin kuin kannensuunnittelija haluaa.

Mielestäni tuo ei ole normaalikäytäntö. Ap:n nimen kuuluisi olla mukana. Itse nostaisin asiasta metelin. (voisin toki hävitä siinä, onhän näitä nähty, mutta ei se normaalia ole, enkä itse jäisi tuollaiseen työhön, jos asia ei korjaannu. - TOki olen siinä mielessä eri asemassa kuin ap, että kokemusta riittää ja asiantuntijana olen arvostettu, ja tiedän, että jos työolot käy kurjiksi jossain niin mulle on aina paikka jossain muualla. Mutta en toisaalta ole tähän asemaan esimiehiä nöyristelemällä päässyt. Homma menee niin, että pitää olla työtään kohtaan nöyrä ja työstään ylpeä.)

Vierailija
25/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten syyt niskoillensa, jos juttu on huono, siinä vaiheessa ei oikein voi sanoa, että öö, en mä tätä tehnytkään.

Vierailija
26/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos ne sinun mietteesi on ihan täyttä kuraa? Siinä on sinun ja esimiehen työpaikka vaaraasa, eikö silloin ole parempi, että esimies ottaa myös täyden vastuun.

Vierailija
27/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä työaikana tehty teksti on esimiehen, vaikka minä sen kirjoittaisin.

Vaikkakin kaikki meillä sen tietää. Kun joku ulkopuolinen kehuu kirjoitusta, työkaverit tuovat kiitokset minulle. Kuuluu niin olennaisesti työrooliini, ettei edes ota päästä. Siitähän mulle maksetaan. Mä en edes voisi kirjoittaa noita omissa nimissäni, koska yleisöä ei kiinnosta minä, vaan nimenomaan esimieheni.

Vierailija
28/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin esimiehet tekevät tuota yleisesti eikä itselläni ainakaan tule mieleenkään laittaa vastaan. Ainakaan siis näin normaalitöissä.

Yliopistolla eri juttu vähän jos kyseessä on oma tutkimus. Olin aikoinaan siellä töissä ja ei siellä mun proffa niin törkeä ollut että ei olisi ollenkaan mun nimeä mukaan laittanut jos olin mukana mutta tunki kyllä koko laitoksen joka ainoaan raporttiin ja artikkeliin mukaan oman nimensä, vaikkei olisi ollut mitenkään mukana sitä tekemässä.

Vierailija
29/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä työaikana tehty teksti on esimiehen, vaikka minä sen kirjoittaisin.

Vaikkakin kaikki meillä sen tietää. Kun joku ulkopuolinen kehuu kirjoitusta, työkaverit tuovat kiitokset minulle. Kuuluu niin olennaisesti työrooliini, ettei edes ota päästä. Siitähän mulle maksetaan. Mä en edes voisi kirjoittaa noita omissa nimissäni, koska yleisöä ei kiinnosta minä, vaan nimenomaan esimieheni.

siis jos näin toimitaan, mitä sulle itsellesi jää tästä duunista? Millainen urakehitys sulla on? Millä meriiteillä sä haet seuraavaa työpaikkaa tai ylennystä? Se että jossain pienessä piirissä "kaikki tietää" ei ihan riitä.

Ja kyllähän te kaikki tiedätte, ettei se esimies oikeasti mitään vastuuta kanna, jos tekstistä ei tykätä. Avustajat ne eroaa ministeriöissäkin, ei ministerit.

Vierailija
30/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuu ja kunnia kuuluvat aina tekstin kirjoittajalle.

Paitsi jos kyseessä on pelkkä puhtaaksikirjoitus. Silloin alkuperäisen tekstin kirjoittajaksi merkitään se ensimmäinen kirjoittaja, ja puhdaaksikirjoittaja merkitään merkitään 'updated by' kohtaan.

Vierailija
31/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jää pohtimaan, mutta joo, sen verran nyt tämän ketjun innoittamana aion tehdä, että vaadin myös oman nimeni tekstiin.

Mitä, jos siihen ei suostuta, pidän koko homman itselläni???

Vierailija
32/32 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistoissa tuota on, mutta että muuallakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä