Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän kaikkien 12-13 -vuotiailla jo joku Nokia Lumia tai vastaavantasoinen puhelin?

Vierailija
13.02.2012 |

lapsi väittää, että kaikilla luokkakavereilla on.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone sopii kyllä parhaiten lapsille, siihen myydään tuhansittain ohjelmia joilla ei pienen tarkastelun jälkeen oikein tee mitään. Tarkoitus onkin myydä koko ajan uutta ja uutta. Pirullinen juoni, mutta toimii kuin häkä ja asiakkaita viedään kuin pässiä narusta. Suurin osa ei oikein tiedä mitä sillä voisi tehdä, mutta kun kaikilla se on niin pitäähän se saada.

Vierailija
42/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä hyppäsi järveen uimaan kännykkä taskussa, oli entinen puhelin. Tänä talvena luuri on parikin kertaa sukeltanut hankeen ja tipahdellut lattialle. Töissä tapaan jatkuvasti 8-10-vuotiaita lapsia, joilla on kallis älypuhelin. Nämä lapset istua töröttävät ja pelaavat, eivätkä millään meinaa tulla mukaan yhteiseen tekemiseen (pelit, leikit, askartelu jne.). Lisäksi viimeistään tammikuun puolivälissä on eka joululahjaksi saatu puhelin joko totaalisen hajalla, tai vähintään lasi rikki. Yhdelläkään lapsella ei ole toukokuussa ehjää lasia kosketusnäyttöpuhelimessaan.

Ehkä vähän turhan kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudesluokkalaiselle ostettiin juuri eka kosketusnäyttöpuhelin kun oli Gigantissa tarjouksessa 49e.

Vierailija
44/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai no, tarvitse on ehkä vähän vahva sana, tuleehan sitä toimeen viakka kokonaan ilmankin - juuri ja juuri - mutta kyllä tosiasia on kuitenkin että JUURI LAPSILLA JA NUORILLA NIILLE ON KÄYTTÖÄ. Juuri tuo ikäluokka osaa ottaa niiden kaikki ominaisuudet käyttöön. Ja kyllä esim yläkoululaisella on vähintään keskivertobusineshenkilön verran tärkeitä kokeita, tapaamisia, koulun velvollisuumenoja ja muuta sälää joka on ajastettava kalenteriin. Ne hakevat niillä puhelimilla koulussa tietoa verkosta, kun koulun alimitoitettu tietokonemäärä on jo jonkun muun käytössä ja tekevät siitä haetusta tiedosta powerpointteja (tämä tapahtui just mun omalla maantiedontunnilla) ja, jos niitä olisi useammilla, mä voisin jakaa esim omat kalvoni puhelimen kautta, eikä tarvitsisi tuhlata kallista oppimisaikaa niiden käsin kopiointiin.

Se, että äidillä ja isällä ei ole käyttöä älypuhelimelle, ei tarkoita, etteikö seuraavalla sukupolvella olisi.

Vierailija
45/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko 7-henkisellä perheellä eli 7-vuotiaasta eskarilaisesta abiin ja vanhemmilla myös. Facetime ja iMessage yhdistävät perhettä...;-)

Vierailija
46/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdettäisi mukaan tuollaiseen varustelukilpaan. Pitäkää suitset tiukilla nyt, niin ette ole vaikeuksissa, kun lapset ovat oikeasti teini-iässä ja tarpeet ja mielihalut alkavat olla jo pikkuisen toista kokoluokkaa kuin 12-13 -vuotiaana.

Sinänsä ei minusta joku Iphone ole mikään rappion merkki, mutta se on, jos se on ostettu sillä argumentilla, että "pakko saada, kun kaikilla muillakin on". Se on sitä kilpavarustelua, enkä kannustaisi lasta siihen noin varhaisessa vaiheessa jo.

PS: meidän 12-vuotias sai just synttärilahjaksi neljä vuotta vanhan kännykän sijasta Nokia 500:n ja se kelpaa mainiosti. Kauhean kallista en osta, koska tuon ikäisillä kännykät pyörivät laukussa ja taskusta toiseen, ja rikkoutumis/katoamisriski on vielä aika iso.

Vierailija
47/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdettäisi mukaan tuollaiseen varustelukilpaan. Pitäkää suitset tiukilla nyt, niin ette ole vaikeuksissa, kun lapset ovat oikeasti teini-iässä ja tarpeet ja mielihalut alkavat olla jo pikkuisen toista kokoluokkaa kuin 12-13 -vuotiaana.

Sinänsä ei minusta joku Iphone ole mikään rappion merkki, mutta se on, jos se on ostettu sillä argumentilla, että "pakko saada, kun kaikilla muillakin on". Se on sitä kilpavarustelua, enkä kannustaisi lasta siihen noin varhaisessa vaiheessa jo.

---------

Kauhean kallista en osta, koska tuon ikäisillä kännykät pyörivät laukussa ja taskusta toiseen, ja rikkoutumis/katoamisriski on vielä aika iso.

Kyllä noi Iphonet on etusijassa ostettu statusvimpaimiksi ja brassailun vuoksi. Jos joku välttämättä haluaa tenavalleen älypuhelimen ostaa, kelpo puhelimia löytyy halvemmallakin.

Vierailija
48/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette naurettavia, siis todella naurettavia. Ok, lukiolaiselle älypuhelimen jotenkin ymmärrän, mut alakoululaiselle? - ei helkkari!

Kysymys ei taatusti ole puhelimen hyödyllisyydestä, vaan pelkästä näyttämisenhalusta. Mua säälittää nämä perheet, jotka tienaavat hyvin, mut silti kaikki menee mikä tulee, kun on pakko laittaa rahat krääsään. Yleensä tällaiset vanhemmat kokevat itse jääneensä lapsena jostain vaille.

... Ei ole kehittynyt taloudellista lukutaitoa siihen mikä on järkevää mikä, ja sit langetaan joka ikiseen hyvin markkinoituun brändiin ja tavoitellaan sen luomia mielikuvia. Typerykset herätkää ja opettakaa lapsillenne järkeä tai ne on kohta pikavippikierteessä "kun on IHAN PAKKO saada kindle, ipad ja artekin lamppu".

Vierailija
49/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienituloisten perheiden lapsia. Ja juurikin ne, jotka asuvat kunnan vuokra-asunnossa, ja joilla ei ole "varaa" ostaa omaa, matkustella tai vaikkapa hommata kesämökkiä - heidän lapsillaan on vimpaimet viimeistä huutoa.

Ei siinä mitään, kukin käyttää rahat niin kuin haluaa ja jos saa syvimmän tyydytyksensä siitä, että lapsi saa hukata Iphoneja, niin mikäs siinä...

Vierailija
50/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noi lapset jotka saa kalliit puhelimet ihan tuosta vaan ei opi ollenkaan elämän realiteetteja ja aiheuttavat myös muille perheille paineita. Kilpavarustelua josta ei ole lapselle mitään iloa, mutta paljon haittaa kyllä. Vanhempien pitäisi KASVATTAA lapsiaan eikä toteuttaa omia tarpeitaan lapsensa kautta. Itse olen huomannut että ne kalliiden puhelinten omistajalapset räplää sitä puhelintaan jatkuvasti- tietty kun vanhempien viesti on et se on hienoo- ovat tylsää seuraa, pahimmassa tapauksessa vielä leuhkivat. Muita lapsia harmittaa ja mikä surullisisnta- arvatkaa millä tasolla ne kännykänräplääjälasten kaverisuhteet on? Luullaan et kun mulla on hieno puhelin niin olen hyvä ja kelpaan. Eikä pienintäkään käsitystä siitä mitä oikeesti ystävyyden eteen pitäisi tehdä. Tulevaisuus on helppo nähdä myös; aina vaan hienoa ja uutta millä päteä, koska sosiaaliset taidot ja itsetunto on huono- vain tavaroiden kautta on olemassa. Ja tämä on 100% vanhempien vika, koska eivät ajattele lasten maailmaa ja sen lain-alaisuuksia, ainoastaan omaa materialistista pätemisentarvettaan.

Vierailija
51/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää monipuolisesti, miksei saisi olla? Ostin ihan omasta aloitteestani, ei vinkunut mitenkään.

Saattaa joutua kiusatuksi jos on joku vanhanaikainen puhelin.

saattaa joutua myös kiusatuksi jos on väärät kengät, reppu, äiti, auto, harrastus, hiukset, villasukat jne. Älä lähde tuohon, olet kohta loputtomassa suossa maailman vaateiden alla. parasta on hyvä itsetunto lapsella, ja tieto että kaikkea ei voi saada.

Vierailija
52/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Android-älypuhelin.

Tero

Vierailija
53/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää monipuolisesti, miksei saisi olla? Ostin ihan omasta aloitteestani, ei vinkunut mitenkään.

Saattaa joutua kiusatuksi jos on joku vanhanaikainen puhelin.

saattaa joutua myös kiusatuksi jos on väärät kengät, reppu, äiti, auto, harrastus, hiukset, villasukat jne. Älä lähde tuohon, olet kohta loputtomassa suossa maailman vaateiden alla. parasta on hyvä itsetunto lapsella, ja tieto että kaikkea ei voi saada.

ennen kaikkea rakkautta, huolenpitoa ja hyvän itsetunnon, sosiaalisia taitoja. Pitkässä juoksussa se puhelin ei merkitse mitään; ei kannata tyhmimmän mukaan alkaa juosta. Vahvista lapsesi itsetuntoa ja kerro että hän on tärkeä ilman mitään statustuotteita; sosiaaliset taidot lopulta kuitenkin ratskaisee eikä mitkään puhelimet. lapsen ei tarvitse saada kaikkea ja mä uskon että tämän kilpavarusteluhömöyden rinnalla kasvaa myös lapsia joiden kotona arvostetaan vähän toisenlaisia asioisa.

Vierailija
54/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokalla tosi monilla on N9 ja muita älypuhelimia.

Vierailija
55/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sillä tekisi? Voi soittaa kotoa jos on jotain asiaa. Meillä on jo yhteinen puhelin.

Vierailija
56/68 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 16:45"]

Meidän 13-vuotiaalla on Samsung Galaxy Mini II. En ole kuullut valitusta, etteikö sillä pystyisi tekemään kaikkea, mitä tarvii. Pääsee nettiin, pelejäkin löytyy... Mahtuu taskuun eikä kaada koko taloutta, jos rikkoo tai hukkaa. Halvinta Lumiaakin harkitsin kun tuota ostin, mutta siinä ei olisi Angry Birds pyörinyt :)

[/quote]

ootko ihan tyhmä? Kuka pelaa jotain Angry Birdsiä? Mä oon 12 ja käytän facee, instaa ja youtubee. Ja tietty noita viestit yms mut siis joo. Meijänkoulussa ykkösilläkin on vähintään 200€ phonet. Mä en ymmärrä teitä mummoja, ketkä valittaa asiasta. Se on vaan kehitystä, ei se voi teidän maailmaa kaataa! Mä oon kutosella, ja omista n iPhone 5s, sitä ennen on ollu kaikki iphone mallit. Mua ei lellitä tai mitään, se on oikeesti vaan normaalia nykyään. Meijän luokkalaisilla on 16 joku iphone, 3 SGS4, ja 8 lopulla joku muu iso ja hieno founi.

kiitos, olen puhunut.

Vierailija
57/68 |
14.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika sai 12v jouluna Lumian. On pitänyt sitä tosi nätisti.

Vierailija
58/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään Saatanan demonikeppiä! Mikä romuttaisi kaiken kasvatuksen jne. Olette naurettavia. Oletteko katkeria köyhiä, vai mikä on?

Meillä on lapsella älypuhelin, ei silti ruikuta rahaa, on reipas, sosiaalinen ja kaikkien kaveri, ja pelkkää kehua tulee koulusta. Lapsi on myös suuri luonnon ystävä ja puhuu kierrättämisen puolesta jne.

Vierailija
59/68 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdettäisi mukaan tuollaiseen varustelukilpaan. Pitäkää suitset tiukilla nyt, niin ette ole vaikeuksissa, kun lapset ovat oikeasti teini-iässä ja tarpeet ja mielihalut alkavat olla jo pikkuisen toista kokoluokkaa kuin 12-13 -vuotiaana. Sinänsä ei minusta joku Iphone ole mikään rappion merkki, mutta se on, jos se on ostettu sillä argumentilla, että "pakko saada, kun kaikilla muillakin on". Se on sitä kilpavarustelua, enkä kannustaisi lasta siihen noin varhaisessa vaiheessa jo. PS: meidän 12-vuotias sai just synttärilahjaksi neljä vuotta vanhan kännykän sijasta Nokia 500:n ja se kelpaa mainiosti. Kauhean kallista en osta, koska tuon ikäisillä kännykät pyörivät laukussa ja taskusta toiseen, ja rikkoutumis/katoamisriski on vielä aika iso.

siis että kyse on siitä, miksi jotain hankitaan. Jotta oltaisiin muita parempia/kuin muut on aika huono argumentti.

Vierailija
60/68 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 11v kutosella ja ainakin mun luokal o melkein kaikil iPhone lumia tai samsung. Itellä o iPhone 4s