Lasten kavereiden syömisistä
katoin tossa pitkää ketjua lasten kavereiden syömisistä Ennen meillä pyydettiin satunnaisesti kaveritkin syömään (kun lapset oli pienempiä ja söivät vähemmän), mutta nyt oikeastaan tehdään niin että vaan tyttöystävät pyydetään syömään (poikani ovat teinejä ja vain toisella vakituinen tyttöystävä joka syö meillä noin 4 päivänä viikossa). Ja toisella on aina joku kaveri meillä. Usein laitan arkisin töiden jälkeen ruuan vaan pojille (ja mahd. tytölle), me vanhemmat emme syö toista lämmintä ateriaa. Minusta tämä menee ihan hyvin näin. Välipalaa voi tulla ottamaan kaveritkin muina aikoina. Teinipojat syö niin paljon että en jaksa laittaa niin paljon ruokaa ja minusta se on selkeää näin.
Miehen pojalla on joskus meillä kylässä kaverinsa ja olen muutaman kerran erehtynyt ex tempore pyytämään syömään. (erikseen, jos olen varannut hänellekin ruokaa) Esimerkiksi olen tehnyt 400g jauhelihaa spagettikastikkeeksi ja siihen keittänyt varmaan paketillisen spagettia. Ruokailijoita on omasta takaa tuo 15-vuotias poika ja yhteinen 8-vuotias tyttö + minä ja mies. Valitettavasti kun tuo vieras 15-vuotias tulee ruokapöytään, niin ei siitä saa pojat syötyä mahaansa täyteen. Nehän söis kahdestaan tuon koko aterian.
Vähän toista ruokkia 8-vuotiaan tytön 8-vuotiaita kavereita ilman suunnittelua. Aina sitä sen verran ylimääräistä on ja voi vaikka hiukan omastaan tinkiä, joka tekee itseasissa hyvääkin tälläiselle ikilaihtarilla olijalle.