Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän kaikkien 12-13 -vuotiailla jo joku Nokia Lumia tai vastaavantasoinen puhelin?

Vierailija
13.02.2012 |

lapsi väittää, että kaikilla luokkakavereilla on.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereilla on kalliit vempeleet.

Omallani on halvimmasta päästä kosketusnäytöllinen puhelin.

Ymmärtää kyllä, että yksinhuoltajana minulla ei ole harrastuksensa lisäksi mahdollista kustantaa kaikkia kalleita laitteita. Vaikka totta kai se häntä harmittaa toisinaan.

Vierailija
22/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on veljensä vanha simpukkapuhelin käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska edellinen puhelin oli niin hyvin pidetty, eikä kadonnut neljässä vuodessa. Saa pitää sitä taas pitkään...

Vierailija
24/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on aika peruskänny. Raakile monen mielstä:)

Eipä oo monilla tuon ikäisillä.

t. Koulussa töissä

Vierailija
25/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias osti iphonen säästörahoillaan ja vähän pistettiin väliin. 12-vuotias osti htc-puhelimen. Yleensä on lapsille saatu kytkykauppapuhelimet suht edullisesti. Kosketusnäytöllinen sen ilmeisesti mieluiten pitäisi olla. Emme ole suostuneet maksamaan lasten kalliita puhelimia, vaan ovat säästäneet kotityö- ja lahjarahoistaan.

Tuo puhelimilla keuliminen on kyllä ikävää, jos sellaista on. Harva lapsi tekee kalliin puhelimen ominaisuuksilla yhtään mitään.

Vierailija
26/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella luokkakaverilla samanlainen.

Vierailija
27/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettii omaa nuoruuttaan kun oli aika wow jos yleensäkin omisti kännykän. Ja kun sen ensimmäisen ericssonin sai, voi sitä riemua. Silloin leuhkittiin puhelimella jossa oli matopeli!

joo tiedän...ikäkriisi...3kymppiset lähestyy! :)

Vierailija
28/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa vaikka, ettei ihmisarvo riipu vempeleistä. Meidän murkut (13,16) ovat onneksi niin tiedostavia, etteivät kaipaa turhuuksia.. ovat muutenkin sellaisia taiteellisia omantienkulkijoita, että tekevät valintansa itsenäisesti eikä trendejä seuraten :). olen ylpeä heistä ja heidän itsetunnostaan.

Vierailija
29/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa vaikka, ettei ihmisarvo riipu vempeleistä. Meidän murkut (13,16) ovat onneksi niin tiedostavia, etteivät kaipaa turhuuksia.. ovat muutenkin sellaisia taiteellisia omantienkulkijoita, että tekevät valintansa itsenäisesti eikä trendejä seuraten :). olen ylpeä heistä ja heidän itsetunnostaan.

itse koitin suojella äitiäni, jonka tiesin toivovan etten välitä kalliista muotifarkuista yms, joita muilla oli. Ja sitten harmittelin itsekseni, kun niitä ei ollut.

Vierailija
30/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on älypuhelin. Hoh hoijakkaa. Omalla lapsella ei ole kännyä, koska on niin pieni, mutta kunhan nyt kirjoitin, oli niin tekopyhä sun viestisi

Vierailija
31/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajattelee niin eihän 12-vuotias tarvitse jotain bisneskäyttöön kehitettyä puhelinta. On vaan pysyttävä lujana. Tuleehan noita vaatimuksia toinen toisensa jälkeen jos aina haksahtaa siihen että kaikilla muillakin on. Nyt jos ostat sen Lumian, kohta kaikilla muilla on mopoauto, ja joudut ostamaan senkin.

Mun lähtlkohta on ollut se, että lapsi tarvitsee kyllä puhelimen, mutta peruspuhelin riittää. Jos lapsi haluaa väen vängällä kalliin puhelimen, on se ostettava omilla säästetyillä rahoilla. Samahan se on meillä aikuisilla. Jos ei ole rahaa, ei voi mitään. On tehtävä töitä että on varaa.

Vierailija
32/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tule. Ei nimittäin ole itsellänikään kuin vähän päälle satasen puhelimeen ollut varaa, vaikka käytän nettiäkin enimmäkseen kännykällä.

Vierailija
33/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on älypuhelin. Hoh hoijakkaa. Omalla lapsella ei ole kännyä, koska on niin pieni, mutta kunhan nyt kirjoitin, oli niin tekopyhä sun viestisi

Eikai se nyt ketään pilaakaan, mutta jos kehitys on se, että pitää saada älypuhelin "koska kaikilla muillakin on", niin kohta se on Vuitton ja Goosen takki "kun kaikilla muillakin on"... Ja ei toi lopu aikuisenakaan, vaan kaikki on yhtä statuksen etsimistä, koska on malli on jäänyt päälle. Jos mulla olisi 10-vuotias, joka kinuaisi älypuhelinta, niin saisi selittää perustelut sille aika helkkarin hyvin, ja niin kauan kuin perustelut olisivat laatua "ku muilki o", niin ei tippuis. Ylppärilahjaksi ehkä ymmärtäisin, mutta haloo, 10-vee!?? Jotain järkeä noihin hankintoihin.

Meidän tytöt ovat aika maanläheisiä ja hyvällä tavalla "erikoisia" nuoria. Varsinkin vanhin on jo nyt kiinnostunut politiikasta, ympäristöstä ja ekologisista arvoista. Tahtoo ostaa vaatteensa kirpparilta ja vahtii silmä kovana, että kaikki kotona kierrätetään. Ei ole koskaan kinunnut elämässään mitään muita kuin leluja lapsena, ja ehkä joitain mun vanhoja vaatteita :). Nuorempi on alkanut ottaa mallia siskostaan, ja olen todella iloinen tuosta kehityssuunnasta.

Vierailija
34/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärrän myös, että tekniset vempaimet kiehtoo, koska on poika.

Mutta tosiaan ei kaikkea saa, osan silti hyvillä perusteilla.Esim. tietokoneen on saanut, koska tekee sillä paljon muutakin kuin pelaa.

Vierailija
35/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää monipuolisesti, miksei saisi olla? Ostin ihan omasta aloitteestani, ei vinkunut mitenkään.

Vierailija
36/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kosketusnäytöllinen Nokia on, joka löytyy joka toiselta kaverilta :)

Parempi niin, koska vauhdikkassa menossa nuo puhelimet tuppaavat ottamaan osumaa.

Arvokkaamman puhelimen lapsi saisi, jos säästäisi siihen rahat itse. Satasen me vanhemmat voisimme maksaa väliä.

Vierailija
37/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettii omaa nuoruuttaan kun oli aika wow jos yleensäkin omisti kännykän. Ja kun sen ensimmäisen ericssonin sai, voi sitä riemua. Silloin leuhkittiin puhelimella jossa oli matopeli!

joo tiedän...ikäkriisi...3kymppiset lähestyy! :)

30v täynnä muutaman kuukauden kuluttua. Ja minä todella sain puhelimen 17-vuotiaana, suunnilleen viimeisenä ikäluokastani!

Vierailija
38/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää monipuolisesti, miksei saisi olla? Ostin ihan omasta aloitteestani, ei vinkunut mitenkään.

Saattaa joutua kiusatuksi jos on joku vanhanaikainen puhelin.

Vierailija
39/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulema paljon toisten luurit kiinnosta.

Vierailija
40/68 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää siis tehdä jotain järjetöntä siksi, että muut ovat idiootteja?

itselläni on n9, mutta en keksi yhtään hyvää syytä miksi joku 12-13v. teini sellaisen tarvitsisi. Monet sovelluksen jää käyttämättä. tuon ikäiset eivät käytä sähköpostia tai karttapalveluita, eivätkä lue uutisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän