Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ei auta koskaan :(

Vierailija
13.02.2012 |

Tiedän että jos tekee lapsia, on itse ne hoidettava, mutta onko muilla tilannetta, jossa oma äiti ei auta lasten kanssa mitenkään - ei henkisellä tuella, rahallisesti tai silloin tällöin hoitamalla?

Meillä tosi raskaat pari vuotta takana. Saimme allergisen lapsen, joka ollut syntymästä asti huono nukkuja. Mitään apua emme ole saaneet. Mies on auttanut sen minkä töistä kerennyt, mutta oma äitini ei ole osallistunut mitenkään. Kerran kun soitin itkien väsymyksestä sekaisin äidilleni, tuhahti hän vain, että "sellaista se on". Ei yhtään kannustavaa sanaa, eikä tukea. Muusta avusta puhumattakaan. Olen pyytänyt seuraksi tönne tai joskus jopa hoitamaan hetkeksi lasta, että ottaisin torkut, mutta ei. Yksin on kuulemma pärjättävä. Anoppi on kuollut ja miehen isä asuuu talvet etelä-Euroopassa. Oma isäni ei myöskään auta, mutta erityisen pahalta tuntuu äidin välinpitämättömyys..

Onko muilla samanlaista tilannetta? Miten olette toimineet? Harmittaa myös tytön puolesta, jolla tuksin varsinaisia isovanhempia tulee olemaan, kun ei ketään voi vähempää kiinnostaa lapsi tai meidän jaksamisemme. :(

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ainakin ymmärrän ap:tä. Surullista, että oma äiti välittää niin vähän lapsestaan ja lapsenlapsistaan.

Meillä hieman sama tilanne, tosin apua emme ole tarvinneet/pyytäneet, mutta toisen puolen isovanhempia ei vaan kiinnosta lapsenlapset. Eivät tule syntymäpäiville jne vaikka pyydettäisiin. Selittelevät pyydettäessä puhelimessa että katsotaan nyt kun on huono ilma, ei taideta viitsiä nyt tulla...ja kun ollaan menossa serkun kummin kaiman syntymäpäiville... Mutta ei siis oman lapsenlapsen synttäreille voi tulla.

Olisi vaan kiva että lapset voisivat tutustua isovanhempiinsa mutta eihän sitä voi väkisin ketään pakottaa tapaamisiin.

onneksi meille on sitten täysin toista laitaa olevat toiset isovanhemmat. Haluavat tavata meitä säännöllisesti. kyselevät koko ajan lasten kuulumisia ja lapset nauttivat suuresti kun saavat olla isovanhempien kanssa tekemisissä.

Vierailija
62/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joille voisit purkaa pahaa oloasi äidin sijaan?

Missä päin asut? Laita sähköpostiosoite niin kirjoitellaan jos haluat.. : )

Jaksamisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen selityksensä.

Olen nähnyt niin monta mummia, jotka on kupattu tyhjilleen, että enää en ole niin sinisilmäinen. Naapurin mummi on hyvä esimerkki. Tyttönsä hoidatti lapset hänellä niin, että mummi meinasi uupua. Nyt kun tytöt on murkkuja, ei kukaan enää käy mummia katsomassa. Ei tyttö, eikä lapsenlapset. Arvatkaapa, kuka kolaa naapurin mummin pihat ja hoitaa muutkin raskaat asiat? Ei mummin tyttö vaan me, hänen naapurinsa.

Joten uskon, että ap.n äidillä on syy, miksi ei anna rahaa ja hoitoapua. Ehkä hän toivoo, että ap vihdoin itsenäistyisi tai menisi töihin ja yrittäisi itse elattaa miehensä kanssa perheensä.

tätä jo odotinkin eli viestiä jossa syyllistetään uhria ja laitetaan ongelmat ap:n syyksi. Ja tulihan se sieltä!

Miten voi olla niin vaikea ymmärtää että vaikka itse olisin miten ystävällinen, auttavainen, mukava ja kiinnostunut, niin silti oma äiti voi olla v***umainen tunnekylmä paska?

terv. 44, joka ei todellakaan itse ole syypää tunnevammaisen äitinsä käytökseen.

Vai meinasiko äskeinen kirjoittaja että sekin on ihan lapsen omaa syytä jos viatonta pikkulasta äiti pahoinpitelee?

Vierailija
64/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei kerran apu ja seura kelpaa.

Vierailija
65/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen selityksensä.

Olen nähnyt niin monta mummia, jotka on kupattu tyhjilleen, että enää en ole niin sinisilmäinen. Naapurin mummi on hyvä esimerkki. Tyttönsä hoidatti lapset hänellä niin, että mummi meinasi uupua. Nyt kun tytöt on murkkuja, ei kukaan enää käy mummia katsomassa. Ei tyttö, eikä lapsenlapset. Arvatkaapa, kuka kolaa naapurin mummin pihat ja hoitaa muutkin raskaat asiat? Ei mummin tyttö vaan me, hänen naapurinsa.

Joten uskon, että ap.n äidillä on syy, miksi ei anna rahaa ja hoitoapua. Ehkä hän toivoo, että ap vihdoin itsenäistyisi tai menisi töihin ja yrittäisi itse elattaa miehensä kanssa perheensä.

tätä jo odotinkin eli viestiä jossa syyllistetään uhria ja laitetaan ongelmat ap:n syyksi. Ja tulihan se sieltä!

Miten voi olla niin vaikea ymmärtää että vaikka itse olisin miten ystävällinen, auttavainen, mukava ja kiinnostunut, niin silti oma äiti voi olla v***umainen tunnekylmä paska?

terv. 44, joka ei todellakaan itse ole syypää tunnevammaisen äitinsä käytökseen.

Vai meinasiko äskeinen kirjoittaja että sekin on ihan lapsen omaa syytä jos viatonta pikkulasta äiti pahoinpitelee?

Eli aina jos joku kertoo tarvitsevansa satunnaisesti seuraa tai jopa hoitoapua omalta äidiltään, se ei näin voi olla, vaan tosiasiassa taustalla on salaliitto ja ollaan vaan kuppaamassa vanhaa äitiää taloudellisesti, henkisesti ja fyysisesti loppuun. Maailma mustavalkoinen, todellakin.

Vierailija
66/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen selityksensä.

että ap:n tapauksessa on kyse mummon liiallisesta "kuppaamisesta"

Minua ovat paljon isovanhemmat hoitaneet kun olin pieni. Mummu antaa edelleen rahaa melkein aina kun tavataan, ja on ostanut lapsilleni uudet vaunut ja pinnasängyt ja vaikka mitä. MUTTA: en pidä apua itsestäänselvänä, en KOSKAAN pyydä mummulta rahaa tai mitään muutakaan.

Olen tottakai kiitollinen avusta.

Ja minun isovanhempiani ei IKIPÄIVÄNÄ tyrkätä unohdettuina vanhainkotiin, ja minä käyn kyllä kolaamassa ne lumet ja pesemässä ikkunat, ja teen sen mielelläni.

He ovat rakkaimmat ihmiseni oman miehen ja lasten lisäksi.

Vierailija
67/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen selityksensä.

ja nyt jopa kuppaamassa tämän kuoliaaksi, koska sinun naapurissasi asuu mummo, jonka pihan joudut kolaamaan?

minä kun sain sen käsityksen, että ap:n äiti ei ole auttanut kertaakaan. kuinka se olisi kuoliaaksi kupattu siinä tapauksessa?

Vierailija
68/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisivat tunkeneet lapsilleen rahaa ja auttaneet kuinka paljon. Ei näy tyttöjä vastikkeeksi äitejään katsomassa ja syöttämässä.

-lähäri vanhainkodissa

Vierailija
69/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap.lla ja hänen miehellään on yksi lapsi. Heidän äitinsä ei hoida lasta ja anna ap.lle rahaa.

ja hänen selityksensä.

ja nyt jopa kuppaamassa tämän kuoliaaksi, koska sinun naapurissasi asuu mummo, jonka pihan joudut kolaamaan?

minä kun sain sen käsityksen, että ap:n äiti ei ole auttanut kertaakaan. kuinka se olisi kuoliaaksi kupattu siinä tapauksessa?

Vierailija
70/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisivat tunkeneet lapsilleen rahaa ja auttaneet kuinka paljon. Ei näy tyttöjä vastikkeeksi äitejään katsomassa ja syöttämässä.

-lähäri vanhainkodissa

Pidemmältä ajalta? Että voit olla varma ettei just nää mummot ole ap:n kuvaileman kaltaisia "koita nyt vaan pärjäillä" -tyyppejä.

Ja kas muuten ihmettä: Kun nyt mietitte näitä mummoja jotka makaa vaipoissa vanhainkodeissa, minkähän iskäluokan vanhempia he pääsääntöisesti ovat? Jep. Meidän kolmekymppisten isovanhempia, eli näiden ihanien "Koita pärjäillä" -äitien omia äitejä. Ei riitä aika äidille eikä tyttärelle eikä tyttären tyttärelle kun pitää kruisailla Tallinnassa eläkeläisten oopperamatkoilla.

Vierailija
71/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatelkaa, kuinka miehet pääsee helpolla. Tässäkin tapauksessa ap.n isä ei hoitanut lapsenlasta, mutta ap itkee vain sitä, että hänen äitinsä ei hoida.

Miehiä ei koskaan syyllistetä siitä, että he eivät ala ilmaiseksi lapsenvahdiksi. Vain meitä naisia jaksaa tytöt eli naiset syyllistää.

Miehen elämä on kyllä helppoa. Ottaa vain rusinat pullista eli nauttii lapsenlapsien seurasta ilman, että tarvitsee hoitaa niitä. Ja silti kehutaan, että hyvä pappa se on.

Mutta annas jos nainen kokee, ettei jaksa enää hoitaa lapsenlapsia niin jo rapa lentää ja uhataan, että mummo pannaan vanhainkotiin mätänemään yksin. Totta sitä pappa kuitenkin hoidetaan ja hellitään kun sehän on MIES.

Vierailija
72/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulemma "uskalla" ottaa hoitovastuuta. Lapsuudessani äidin äiti kuitenkin asui meillä kaikki talvet, joten äiti ei ole joutunut olemaan ilman apua. Anoppi on välillä auttanut kun apua on tarvittu, onneksi olemme selvinneet pääasiallisesti itse aikataulut suunnittelemalla ja osin myös tuurilla, sillä lapset (3) ovat olleet terveitä ja "helppoja".

Mielestäni normaaleihin perhesuhteisiin kuuluu se, että ollaan toisistaan kiinnostuneita ja autetaan puolin ja toisin, jos pyydetään tai siihen muuten näkee tarvetta.

Vierailija
73/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap.lla ja hänen miehellään on yksi lapsi. Heidän äitinsä ei hoida lasta ja anna ap.lle rahaa.

eikä alkaa keksiä ap:lle uutta tarinaa taustalle ja haukkua tämä sen sinun keksimäsi kertomuksen perusteella?

Vierailija
74/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta sinulla on ihan oikeus olla loukkaantunut ja pahoillasi äitisi käyttäytymisestä.

Toki varmasti tilanteesi helpottaa ajan mittaan ja perheesi selviää tästä, mutta varmasti tämä jättää jälkensä äitisuhteeseen...

Läheisiltä ja rakkailta kun kuuluu saada tukea rankassa elämäntilanteessa, niin äidin kuin lastenkin. Mielestäni. Voimia!

Vierailija
75/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli osittain kuin minun näppikseltä tullut.

Oma äiti hoiti kehitysvammaista lastani tasan sen kerran kun kaatusin ja jouduin ambulanssilla paikattavaksi,tosin hoiti, otti lapsen ja ajoi lanssin perässä.

Pyysin joskus että hoitaisi kun on ainut lapsenlapsi mutta ei.

Nyt vuosia myöhemmin kun lapsella on ikää 15v leikkii niin välittävää mummia kuina mummi muistaa sinua 50e nimipäivärahalla ja syntymäpäivät ja joulut on sama juttu.

Nyt vingutaan kuinka en ole antanut lasta hoitoon kun hän oli pieni :O

Sitten samaan aikaan äitini itkee kuinka häntä pitäsi auttaa sitä ja tätä. Sitten jos hän joutuu ottamaan maksullisen palvelun (siivous) kyllä kiukutelee kun joutui sen itse maksamaan ja en edes siivoamaan hänelle mennyt.

Nykyään vetoaa siihen kuinka auttaa meitä kuulemma rahallisesti? Raha jolla auttaa on siis nuo lapselle lähetetyt lahjarahat.

Luojan kiitos emme enään asu samalla paikkakunnalla sillä silloin olikin helvetti valloillaan.

Vierailija
76/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v naapureina ja muistan kun mummo oli työelämässä ja itki minulle väsymystään. Mutta lapsenlapsia oli hoidettava kun mamma oli niiiiiiiiiiin väsynyt äitiyslomalla. Toi esikoisen ja 2 viikkoisen vauvan jo mummolle hoidettavaksi kun niiiiiiiiiiiiin väsyttää. Mummo sitten hoisi kaikki viikonloput ja viikot kulki fyysisesti raskaassa työssä.

Joskus minä kävin hakemassa meille nämä lapsenlapset, että mummo sai joskus itsekin levättyä. Vihaksi pisti mummon tyttö ja nyt vielä enemmän kun mummo tarvitsisi apua niin eipä sitä apua omalta tytöltä heltiä.

-lähäri vanhainkodissa

Pidemmältä ajalta? Että voit olla varma ettei just nää mummot ole ap:n kuvaileman kaltaisia "koita nyt vaan pärjäillä" -tyyppejä.

Ja kas muuten ihmettä: Kun nyt mietitte näitä mummoja jotka makaa vaipoissa vanhainkodeissa, minkähän iskäluokan vanhempia he pääsääntöisesti ovat? Jep. Meidän kolmekymppisten isovanhempia, eli näiden ihanien "Koita pärjäillä" -äitien omia äitejä. Ei riitä aika äidille eikä tyttärelle eikä tyttären tyttärelle kun pitää kruisailla Tallinnassa eläkeläisten oopperamatkoilla.

Vierailija
77/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa taloudellisesti ja ajallisesti edes hoitaa omat vanhempansa? Oma mummoni on siinä iässä, että tarvitsi paljon apua joka päiväisissä toimissaan, mutta asuu liian kaukana sukulaisistaan. Hänen lapsensa ovat kuitenkin niin kiireisiä työelämässään, etteivät välimatkojen vuoksi ehdi häntä auttamaan tai olemaan hänen joka päiväisessä elämässään läsnä. Toki kyläilevät kuten myös lapsenlapset, silti on vaikea miettiä, että kohta mummo joutuu menemään vanhainkotiin, muiden nurkkiin hän ei kuulemma halua.

Vierailija
78/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet pääsee aina helpommalla.

Ja minusta sinulla on ihan oikeus olla loukkaantunut ja pahoillasi äitisi käyttäytymisestä.

Toki varmasti tilanteesi helpottaa ajan mittaan ja perheesi selviää tästä, mutta varmasti tämä jättää jälkensä äitisuhteeseen...

Läheisiltä ja rakkailta kun kuuluu saada tukea rankassa elämäntilanteessa, niin äidin kuin lastenkin. Mielestäni. Voimia!

Vierailija
79/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella tänä päivänä on oikeasti varaa taloudellisesti ja ajallisesti edes hoitaa omat vanhempansa? Oma mummoni on siinä iässä, että tarvitsi paljon apua joka päiväisissä toimissaan, mutta asuu liian kaukana sukulaisistaan. Hänen lapsensa ovat kuitenkin niin kiireisiä työelämässään, etteivät välimatkojen vuoksi ehdi häntä auttamaan tai olemaan hänen joka päiväisessä elämässään läsnä. Toki kyläilevät kuten myös lapsenlapset, silti on vaikea miettiä, että kohta mummo joutuu menemään vanhainkotiin, muiden nurkkiin hän ei kuulemma halua.

Vierailija
80/102 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin itsenäiseksi, ettei tarvitse enää kerjätä rahaa kun on jo perustanut perheen. Ja muutenkin, ottaa sellaisen miehen, joka osaa myös hoitaa lapsia.

Ap on varmaan joku teiniäiti tms. Muuten en ymmärrä tätä aloitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi