Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että nyt pistää vihaksi noi virikehoitolapset!!!

Vierailija
15.11.2005 |

Siis niitten vanhemmat, jotka on niin laiskoja paskoja ettei voi omaa lastaan hoitaa kotona! Mitä sitten vaikka siellä on vauva ja äitiä väsyttää plaa plaaa plaaaa! Hitto! Niin väsyttää muaki! Itseänne te petätte noilla tekosyillä, ja teidän takia meidän arka pikkutyttö ei ehdi tutustua tulevaan tarhapaikkaan. Paikkaa ei teidän takia välttämättä löydy. Että tällä tavalla maailmasta tulee parempi paikka, kun tuijotetaan vaan omaa napaa.

Ja, olen ottanut aamulääkityksen jos jotain kiinnostaa!

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän lapsellesi löytyä hoitopaikka! Eikö sitä todella löydy? Et kai todella kuvittele että se on jonkun toisen vanhemman syy? Kyllä niitä paikkoja on tasan sen verran miten se homma pienimmillään toimii, jos lapsia ei tule hoitoon vähennetään paikkoja.

Entä et kai muutenkaan kuvittele, että kukaan toinen vieras vanhempi alkaa sulle selittelemään syitään hoitoon viemiseen? Tai että esim. masennus näkyy ihmisestä päälle päin? No joo, voi se tietyssä pisteessä näkyä jo. Sittenkö vasta saa asialle tehdä jotain? Aivan liian moni tekeekin niin ja se vasta kalliiksi tulee, eikä kyse oli tällä kertaa pelkästä rahasta!

Ja vielä päähän taputus numerolle 15. Kiitos mahtavasta listasta mitä SINÄ teet päivässä, mitä virikkeitä SINUN lapsesi saa, miten mahtavan luonteisia SINÄ olet tehnyt lapsistasi :-D Listasi tuskin kuitenkaan lohduttaa kovin montaa masentunutta äitiä.

Vierailija
2/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien kotona mähöttävien äitiyslomalaisten kakarat on virikehoidossa.

Kun se on niin helvetin raskasta pukea 2 vuotiasta ja lähteä pihalle sen kanssa. On paljon kivempi työntää se isän matkaan aamulla ja isä vie sen päiväkotiin ja hakee illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä ämmät on masentuneita kun mähöttää päivät pitkät kotona ja vain palstailevat av.lla.

Vierailija
4/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Totta helvetissä ämmät on masentuneita kun mähöttää päivät pitkät kotona ja vain palstailevat av.lla.

Vierailija
5/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-DDD Av yllättää aina!

Vierailija
6/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai laitatko rahan ja maallisen hyvinvoinnin lapsesi psyykkeen edelle? Toiset laittavat oman jaksamisen lapsen hyvän edelle, huomaatko, että on kyse vain arvovalinnoista? Sinulla se on raha (auto, urakehitys, isompi asunto, ruuan laatu tmv.) toisilla se on oma jaksaminen, joillain se lapsi menee aina edelle.

11

Vierailija
7/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla niinkin että tarhat lakkautettaisiin ellei virikelapsia siellä olisi, mun on vaan vaikea uskoa sitä. Jokin mättää kun isosta kaupungista ei löydy paikkaa. Mulle on ihan sama joudunko viemään 5 tai 20km päähän kunhan paikka löytyy ajoissa.

Ja kaikille Teille jotka puolustatte virikehoitolapsia, toivon ettei Teille tule tämä tilanne vastaan.

Vierailija
8/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lle sanottu, että virikelapset ovat syynä siihen, ettei lapselleen löydy hoitopaikkaa??

Erikoista.

Vierailija
9/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päiväkoti on lakkautettu edellisellä säästökierroksella ja toisesta vähennetty ryhmiä. Ennen tätä täällä oli helppo saada lapsi hoitoon, nyt on jonoa. Olisi ollut ihana saada lapsi koti-ikkunasta näkyvään päiväkotiin, mutta oli tyytyminen kauempana olevaan.

Vierailija:

Voihan se olla niinkin että tarhat lakkautettaisiin ellei virikelapsia siellä olisi, mun on vaan vaikea uskoa sitä. Jokin mättää kun isosta kaupungista ei löydy paikkaa. Mulle on ihan sama joudunko viemään 5 tai 20km päähän kunhan paikka löytyy ajoissa.

Ja kaikille Teille jotka puolustatte virikehoitolapsia, toivon ettei Teille tule tämä tilanne vastaan.

Vierailija
10/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

1) mksei kotihoito voi jatkua eskariin/ kouluunmenoon asti? 2) hanki lapsellesi hoitaja kotiin 3) hanki lapsellesi yksityinen perhepäivähoitaja.

Ja vanhemmat lepoa. Jos sille on niin kova tarve, niin varmasti rahatkin jostain revitään?

Vierailija
11/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten aiemminkin jo todettiin!

Vierailija:

Onko ap:lle sanottu, että virikelapset ovat syynä siihen, ettei lapselleen löydy hoitopaikkaa??

Erikoista.

Vierailija
12/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetysti asia on niin. Ettäkö kunta pitäisi ne kymmenet päiväkodit edelleen toiminnassa vaikka lapset vähenisi? Ehei, niitä lakkautettaisiin ja jäljellä olevat lapset siirrettäisiin muihin päiväkoteihin. Lähistöllähän olisi niitä tarjolla. Vähän niin kuin joku ei uskoisi, että jos vanhainkodista vanhukset vähenee niin vähenee myös hoitajien määrä...

Vierailija
13/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) mksei kotihoito voi jatkua eskariin/ kouluunmenoon asti?

-kuka sen maksaa? SINÄ

2) hanki lapsellesi hoitaja kotiin

-mummit ja sukulaiset asuu 300-500km päässä, tutut ja kaverit kaikki töissä. kuka sun mielestä olisi sopiva hoitaja?

3) hanki lapsellesi yksityinen perhepäivähoitaja.

-kuka maksaa? Sinäkö?

mainittakoon etten mene itseni takia töihin, vaan juuri sen takia että voisin syöttää lapselleni muutakin kuin purkkihernesoppaa, että voisin pukea lapseni lämpimiin vaatteisiin kun talvi tulee, että voisin tulevaisuudessa maksaa harrastus kulut, että voitaisiin ensi joulu viettää niinkuin suomalaista joulua yleensä vietetään. En todellakaan mene itseni takia töihin, vaan sen takia että yhteiskunta ei kannusta kotihoitoa. Tämä on perseestä!

Vierailija
14/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

11

Vierailija
15/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää itse tehtyä hernekeittoa, tulee paljon halvemmaksi!

Vierailija
16/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on saatu lapsiperheille läpi loistava etu: jokainen perhe voi itse päättää, tarvitseeko päivähoitopaikkaa, ja kunnan on se järjestettävä. Muut veronmaksajat tämän hyväksyvät, mutta osa äideistä ei! Onhan se väärin, että edun saavat myös ne äidit, jotka toisten äitien mielestä eivät sitä tarvitse.

Ankaran lobbauksen ansiosta varmaan tämäkin etu pian menetetään: päivähoitoon pääsee vain sinä päivänä, kun työt todistettavasti alkavat, taikka sitten lääkärin lausunnon perusteella. Kunnat taputtavat käsiään ja sulkevät päiväkoteja. Säästyneet rahat voidaan antaa vaikka eläkeläisille tai muille ryhmille, jotka pitävät toistensa puolta.

(Omat lapseni ovat kotihoidossa)

Vierailija
17/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön menevällä ei ole oikeutta päiväkotipaikkaan, mutta kotona lätköttävällä on =?

Miten nämä virikepaikkoja käyttävät ovat käsittäneet vanhemmuuden? Vastuu lapsesta on vain vauva-ajan ja sen jälkeen lapsi heitetään yhteiskunnan vastuulle ja hommataan uusi vauva, näinkö?

Vastuu lapsen kasvatuksesta, sosiaalistamisesta ja virikkeistämisestä kuuluu vanhemmille, ei päiväkotihenkilökunnalle. Päiväkodin pitäisi olla joko hoitopaikka työssäkäyvien (tai opiskelijoiden) lapsille tai muutamassa tapauksessa kuntouttava hoitopaikka vammaisille lapsille.

Vierailija
18/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka turha kai tätä on kysyäkään....

Vierailija
19/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kunnassa jos toinen vanhemmista tai molemmat ovat kotona, lapsi saa puolipäiväpaikan erillisestä sitä varten tarkoitetusta puolipäiväryhmästä, se kestää 4 tuntia päivässä. En yhtään käsitä, miten nämä päiväkotilapset voivat viedä työtätekevien vanhempien lasten paikat???

Vierailija
20/101 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko Ap:lle kerrottiin, että kullanmurusi ei nyt ehdi tutustumaan päiväkotiin, kun meillä on niiiin paljon noita virikelapsia joiden " paskat" vanhemmat ei niitä viitsi hoitaa????

Ja mun lapset ei sitten ole virikehoidossa: isommat on jo koululaisia ja vauva on kyllä kotona vielä pitkään.... Eikä ne ole koskaan ollut hoidossa edes vapaapäivinä, aina olen lapset kotona hoitanut kun siihen on ollut mahdollisuus. Eka kierroksella olin neljä vuotta kotiäitinä.

Silti en lähtisi arvostelemaan ketään paskaksi vanhemmaksi vain sen takia, että laittaa lapsensa päiväkotiin. Syitä siihen on varmasti monia ja harvemmin se taitaa olla se, että kun en viitsisi itse hoitaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi