Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun kuukuppi vuotaa?

Vierailija
12.02.2012 |

Olen kuppia käyttänyt nelisen vuotta, enemmän tai vähemmän. Silti hyvin usein kuppi vuotaa ohi. Kun otan sen pois, se on ehkä puolillaan. Ei koskaan täynnä. Eikö kuppi vain anatomisesti sovi minulle vai pitäisikö ostaa isompi (auts)?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun kävin gynellä niin se sanoi että mulla on sen mallinen värkki että ei sinne sovi kuukuppi eikä ehkäisyrengas =(

Ehkäisyrenkaan mainitsin siksi kun tk:n neuvolantätäi sanoi että mä en osaa vaan laittaa sitä oikein että siksi se tuntuu omituiselta ja tulee itestään pois...

Kokeilin käyttää apteekin perusvoidetta liukasteena, eikä kuppi silti liiku minnekään. Siis kaikkiko saa sen kupin pyörimään sisällä (myös synnyttämättömät naiset)?

ap

Mä, joka suosittelin sitä liukkaria olen synnyttämätön.

Rasvaisia voiteita ei btw "saisi" käyttää kuppiin, pitäisi olla vesiliukoisia koska muut voi jotenkin vahingoittaa sitä materiaalia. Kuulemma.

Onhan sekin tietenkin mahdollista, ettei se vaan anatomisesti sovi. En tiedä millainen anatomia sitten tarkalleen ottaen pitää olla että sopii/ei sovi.

Vierailija
22/36 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta virallinen mielipide on nyt kuukupin autuus.

Muu on epäkorrektia!

Nii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuppi on tarpeeksi syvällä ja en ole synnyttänyt.

Vierailija
24/36 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että jos mulla joskus on tavallista runsaammat menkat, niin kuppi saattaa vuotaa yli, vaikka poisotettaessa näyttää olevan puolillaan. Silloin kohdunkaula on ollut alhaalla, ikäänkuin "kupissa" ja siksi kuppiin ei ole mahtunut enempää. Mulla kuppi on aina aika syvällä (joillain kai lähempänä suuaukkoa, kun leikkaavat antenninkin pois - itse en saisi ilman antennia sitä poiskaan..)

Vierailija
25/36 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuten sama, jo toisen kupin kanssa, eli noin 4 vuoden käytön jälkeen kuppi on jotenkin tullut lörtöksi ja alkaa välillä vuotaa vaikkei ole lähelläkään edes puolitäynnä. Taitaa taas olla aika ostaa uusi kuppi. Mulla oli ensin Diva Cup, toimi täydellisesti alkuun, 3-4 vuoden päästä alkoi tulla ohivuotoja. Ostin Lunetten, ja nyt se on ollut 4 vuotta ja nyt parien viime menkkojen aikana tullut ohivuotoja. Kuppi ei enää terhakasti aukeakaan vaan saa vekslata ja pyöritellä. Pitää vaihtaa :)

Vierailija
26/36 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt kuppi käytössä kolmatta kertaa. kahdet ekat menkat palvellut tosi hyvin, ei ohivuotoja ym. Nyt kuitenkaan ei ole tullut mistään mitään, vaan jos seiskalta olen kupin asettanut niin jo yain kahvitauolla saa käydä vaihtamassa tamponiin kun on ohivuotanut niin kovasti. Ei kamalan mukava olo. Mulla on pienin koko mitä netistä löysin, mutta ei soft versio vaan "normaali". En ole synnyttänyt.

Pitäisi vissiin kokeilla liukkaria ja tuota pyörittelyä. Kuppi on kuitenkin niin paljon mukavampi kuiville limakalvoille kuin tamponi, sidettä en tykkää pitää koska käytän stringejä.

Vierailija
27/36 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yain.. siis ysin.

27

Vierailija
28/36 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljyllä voitelen ja toimii (liiankin) hyvin liukasteena

Vierailija
29/36 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa helposti kuukautiskuppia pyörähtämään, mutta ei se aina johda ohivuotoihin. 

Vierailija
30/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan Mulla on sama ongelma. Ei kai sitä oikeasti tarvitse alkaa liukkarin kanssa käyttämään? En saa sitä mitenkään pyörimään. Kokeilen aina sormella, ja kyllä se on auki. Mulla on pienempi Lunette. Olen synnyttämätön nainen. Ongelmat alkoi, kun seksittömyyttä oli kestänyt kauan. -N21

Vierailija
31/36 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt eka käyttökerta takana ja ongelmana on, että kupin pää pullottaa ulkona. Antennin leikkasin kokonaan pois kun ylsi alkkareihin asti, mutta ulos pullottava pää on myös tosi häiritsevä. Mulla on Luneten isompi koko kun synnyttänyt olen, onkohan se liian iso vai onko mun värkki vaan niin surkastunut ettei edes sisällä pysy?! Työnnän mahdollisimman syvälle ja kupista kuuluu oikein "plops" kun aukeaa ja pois otettaessa on tiukasti kiinni vaikka osa onkin ulkopuolella. Jos vielä seuraavallakin kerralla on sama juttu niin täytyy varmaan käyttää vain öisin jolloin ei häiritse :(

Vierailija
32/36 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää vesipohjaista liukuvoidetta. EI saisi käyttää silikonipohjaista sillä se liuottaa silikonikuppia ja vahingoitaa sitä. Perusvoidetta ei kannata laittaa vaginaan kun siinä on limakalvoja ärsyttäviä aineita.

Vierailija
33/36 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt eka käyttökerta takana ja ongelmana on, että kupin pää pullottaa ulkona. Antennin leikkasin kokonaan pois kun ylsi alkkareihin asti, mutta ulos pullottava pää on myös tosi häiritsevä. Mulla on Luneten isompi koko kun synnyttänyt olen, onkohan se liian iso vai onko mun värkki vaan niin surkastunut ettei edes sisällä pysy?! Työnnän mahdollisimman syvälle ja kupista kuuluu oikein "plops" kun aukeaa ja pois otettaessa on tiukasti kiinni vaikka osa onkin ulkopuolella. Jos vielä seuraavallakin kerralla on sama juttu niin täytyy varmaan käyttää vain öisin jolloin ei häiritse :(

Yritä asentaa syvemmälle.

Jos kohdunsuu on sinulla jostain syystä alempana / laskeutunut, kokeile pienempää kuppia.

Vierailija
34/36 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuotaa kuppi kun se on näennäisesti puolillaan, oikeasti kun otan sitä pois niin puristan sen lyttyyn jolloin osa veristä jo valuu pois eli kun saan sen ulos näyttää että olisi vain puolillaan, vaikka oikeasti oli täynnä.

Vierailija
35/36 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkupäivinä ihan vaan niin runsas vuoto, että jos seiskalta aamulla laitan kupin, niin yhdeksän-kymmenen aikaan on (isoin) kuppi jo ääriään myöten täynnä. Että ohivuodon sijaan voi vuotaa jo ihan vain siksi, että on täynnä.

Vierailija
36/36 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma