Miksi mun kuukuppi vuotaa?
Olen kuppia käyttänyt nelisen vuotta, enemmän tai vähemmän. Silti hyvin usein kuppi vuotaa ohi. Kun otan sen pois, se on ehkä puolillaan. Ei koskaan täynnä. Eikö kuppi vain anatomisesti sovi minulle vai pitäisikö ostaa isompi (auts)?
Kommentit (36)
Mutta virallinen mielipide on nyt kuukupin autuus.
Muu on epäkorrektia!
Nii!
Olen huomannut, että jos mulla joskus on tavallista runsaammat menkat, niin kuppi saattaa vuotaa yli, vaikka poisotettaessa näyttää olevan puolillaan. Silloin kohdunkaula on ollut alhaalla, ikäänkuin "kupissa" ja siksi kuppiin ei ole mahtunut enempää. Mulla kuppi on aina aika syvällä (joillain kai lähempänä suuaukkoa, kun leikkaavat antenninkin pois - itse en saisi ilman antennia sitä poiskaan..)
Mulla muuten sama, jo toisen kupin kanssa, eli noin 4 vuoden käytön jälkeen kuppi on jotenkin tullut lörtöksi ja alkaa välillä vuotaa vaikkei ole lähelläkään edes puolitäynnä. Taitaa taas olla aika ostaa uusi kuppi. Mulla oli ensin Diva Cup, toimi täydellisesti alkuun, 3-4 vuoden päästä alkoi tulla ohivuotoja. Ostin Lunetten, ja nyt se on ollut 4 vuotta ja nyt parien viime menkkojen aikana tullut ohivuotoja. Kuppi ei enää terhakasti aukeakaan vaan saa vekslata ja pyöritellä. Pitää vaihtaa :)
Mulla on nyt kuppi käytössä kolmatta kertaa. kahdet ekat menkat palvellut tosi hyvin, ei ohivuotoja ym. Nyt kuitenkaan ei ole tullut mistään mitään, vaan jos seiskalta olen kupin asettanut niin jo yain kahvitauolla saa käydä vaihtamassa tamponiin kun on ohivuotanut niin kovasti. Ei kamalan mukava olo. Mulla on pienin koko mitä netistä löysin, mutta ei soft versio vaan "normaali". En ole synnyttänyt.
Pitäisi vissiin kokeilla liukkaria ja tuota pyörittelyä. Kuppi on kuitenkin niin paljon mukavampi kuiville limakalvoille kuin tamponi, sidettä en tykkää pitää koska käytän stringejä.
Itse en saa helposti kuukautiskuppia pyörähtämään, mutta ei se aina johda ohivuotoihin.
Nostan Mulla on sama ongelma. Ei kai sitä oikeasti tarvitse alkaa liukkarin kanssa käyttämään? En saa sitä mitenkään pyörimään. Kokeilen aina sormella, ja kyllä se on auki. Mulla on pienempi Lunette. Olen synnyttämätön nainen. Ongelmat alkoi, kun seksittömyyttä oli kestänyt kauan. -N21
Mulla on nyt eka käyttökerta takana ja ongelmana on, että kupin pää pullottaa ulkona. Antennin leikkasin kokonaan pois kun ylsi alkkareihin asti, mutta ulos pullottava pää on myös tosi häiritsevä. Mulla on Luneten isompi koko kun synnyttänyt olen, onkohan se liian iso vai onko mun värkki vaan niin surkastunut ettei edes sisällä pysy?! Työnnän mahdollisimman syvälle ja kupista kuuluu oikein "plops" kun aukeaa ja pois otettaessa on tiukasti kiinni vaikka osa onkin ulkopuolella. Jos vielä seuraavallakin kerralla on sama juttu niin täytyy varmaan käyttää vain öisin jolloin ei häiritse :(
Kannattaa käyttää vesipohjaista liukuvoidetta. EI saisi käyttää silikonipohjaista sillä se liuottaa silikonikuppia ja vahingoitaa sitä. Perusvoidetta ei kannata laittaa vaginaan kun siinä on limakalvoja ärsyttäviä aineita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt eka käyttökerta takana ja ongelmana on, että kupin pää pullottaa ulkona. Antennin leikkasin kokonaan pois kun ylsi alkkareihin asti, mutta ulos pullottava pää on myös tosi häiritsevä. Mulla on Luneten isompi koko kun synnyttänyt olen, onkohan se liian iso vai onko mun värkki vaan niin surkastunut ettei edes sisällä pysy?! Työnnän mahdollisimman syvälle ja kupista kuuluu oikein "plops" kun aukeaa ja pois otettaessa on tiukasti kiinni vaikka osa onkin ulkopuolella. Jos vielä seuraavallakin kerralla on sama juttu niin täytyy varmaan käyttää vain öisin jolloin ei häiritse :(
Yritä asentaa syvemmälle.
Jos kohdunsuu on sinulla jostain syystä alempana / laskeutunut, kokeile pienempää kuppia.
Mulla vuotaa kuppi kun se on näennäisesti puolillaan, oikeasti kun otan sitä pois niin puristan sen lyttyyn jolloin osa veristä jo valuu pois eli kun saan sen ulos näyttää että olisi vain puolillaan, vaikka oikeasti oli täynnä.
Mulla on alkupäivinä ihan vaan niin runsas vuoto, että jos seiskalta aamulla laitan kupin, niin yhdeksän-kymmenen aikaan on (isoin) kuppi jo ääriään myöten täynnä. Että ohivuodon sijaan voi vuotaa jo ihan vain siksi, että on täynnä.
Mä, joka suosittelin sitä liukkaria olen synnyttämätön.
Rasvaisia voiteita ei btw "saisi" käyttää kuppiin, pitäisi olla vesiliukoisia koska muut voi jotenkin vahingoittaa sitä materiaalia. Kuulemma.
Onhan sekin tietenkin mahdollista, ettei se vaan anatomisesti sovi. En tiedä millainen anatomia sitten tarkalleen ottaen pitää olla että sopii/ei sovi.