🐜🦗 Minne ovat kadonneet sirkka- ja hyönteisruokaa fanittavat ihmiset?
Muutama vuosi sitten oli kauhea sirkkaruokabuumi. Oli sirkkakasvattamoita, jotka tuottivat sirkkajauhoa, jota tungettiin mm. leipiin ja kasvispihveihin
Loppuiko sirkat kesken vai sirkkojen syöjät?
Kommentit (22)
Eipä se buumi oikein ottanut tuulta alleen. Suurin osa ihmisistä Euroopassa taitaa kuitenkin vierastaa ajatusta hyönteisten syönnistä.
Ja kun noita markkinoitiin ekologisempana vaihtoehtona muulle lihalle, niin eiköhän monet siitä välittävät ihmiset ole jo kasvissyöjiä, tai kokevat mukavammaksi alkaa vaan kasvissyöjiksi ja syödä kasviproteiineja.
Vierailija kirjoitti:
Söikö vihreät ihmiset sirkkaruokia?
Eiköhän monet niistä oo kasvissyöjiä, eli ei.
Vierailija kirjoitti:
Söikö vihreät ihmiset sirkkaruokia?
Niitä venäjän tunnuksettomia sotilaitako tarkoitat? Nykyään varmaan syövätkin, kun Ukrainan rintamalla vähän kusee ruokahuolto.
Muistan, kun erään toimittajan vieraana aamuohjelassa oli sirkkayrittäjä. Toimittaja söi kokeeksi grillattuja sirkkoja ahdistunut ilme kasvoillaan.
Sitten sirkkaruuan tuottaja kysyi häneltä miltä se maistui. Toimittaja takelteli jotain kohteliasta ja sanoi sitten, että oli vähän epämukavaa, kun sirkan pitkä, kuiva ja ohut jalka jäi hänen hampaidensa väliin.
Taitavat syöttää niitä salaa nyt muun ruoan mukana. Pitäisi varmasti syynätä tarkasti ne selosteet läpi ettei löydy jotain torakoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söikö vihreät ihmiset sirkkaruokia?
Eiköhän monet niistä oo kasvissyöjiä, eli ei.
Mutta yrittivät markkinoida niitä kouluruokiin ja palvelukotivanhusten ruokiin!
On varmaan ihan hyvää syötävää, jos ei mitään, siis ei mitään muuta syötävää ole.
Vierailija kirjoitti:
Taitavat syöttää niitä salaa nyt muun ruoan mukana. Pitäisi varmasti syynätä tarkasti ne selosteet läpi ettei löydy jotain torakoita.
No ei nyt tietenkään mitään kalliita sirkkoja syötetä salaa minkään seassa. Toki tuoteselosteet on aina viisasta lukea, mutta ei tällä hetkellä taida Suomessa olla myynnissä hyönteisiä sisältäviä elintarvikkeita ihmisille.
Sirkkayuotteet olivat outoja. Sirkkapastaa yms. Eli käytännössä ne oli jauhettu jauhoksi ja laitettu peruselintarvikkeisiin. Maku ei tullut ilmi millään tapaa.
Ihmiset olivat halunneet ensin snack-ruokaa. Chilisirkkoja ja ties mitä yrttikörmiäisiä sipsipöytään.
Sen jälkeen olisi ollut helpompaa normalisoida niitä osana muita elintarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Taitavat syöttää niitä salaa nyt muun ruoan mukana. Pitäisi varmasti syynätä tarkasti ne selosteet läpi ettei löydy jotain torakoita.
Jaa mikä sammakkomerkki?
Tekopyhyys eli meillä olisi kestävä luontoystävällinen ratkaisu laadukkaan proteiinin tuottamiseen, mutta ihmiset eivät halua sitä käyttää, koska on outoa ja inhottavaa.
Vaikka minulle maistuu myös eläimen liha, niin mielestäni jokaisen pitäisi käydä vierailulla teurastamolla ja nähdä miten se liha tuotetaan kauppojen hyllylle. Ehkäpä se lihakin sitten voisi synnyttää vähän inhoa kun on totuudenmukaisempi mielikuva alkuperästä.
Miksei asiasta puhuta enää? Taitaa hävettää nyt, kuten vankilakirjeiden kirjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitavat syöttää niitä salaa nyt muun ruoan mukana. Pitäisi varmasti syynätä tarkasti ne selosteet läpi ettei löydy jotain torakoita.
Jaa mikä sammakkomerkki?
Juu, sammakkomerkki elintarvikkeisiin, jotka sisältävät hyönteisiä👍
Itse kirjoitin S-ryhmälle muutama vuosi sitten, että jos sirkkatuotteita tulee heille myyntiin, toivoisimme niiden sijaitsevan kokonaan omassa hyllyssään selkeästi eroteltuna. Ja että meidän perhe ei halua vahingossakaan niitä syödä.
Ei iskenyt minulle, koska en halunnut syödä afrikan pikkunee...lasten ruokia. Ei ole tuollaiset ötökät valkoisen miehen ruokaa.
Kukapa sellaista haluaa syödä kun muutakin on? Tiesin heti, ettei sellainen tule menestymään. Yök. Somessakin näkyi kansalaisopiston hyönteiskokkauskurssin toukkaruokia 🤮
Rupesin vegaaniksi. Maistelin sitä ennen hyönteisiä ja totesin että ei ole minun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa sellaista haluaa syödä kun muutakin on? Tiesin heti, ettei sellainen tule menestymään. Yök. Somessakin näkyi kansalaisopiston hyönteiskokkauskurssin toukkaruokia 🤮
Toukkaruuat taitaa olla seuraava trendi. Onhan ne proteiinipitoisempia kuin sirkat tai muurahaiset.
Australian aboriginaalit pyydystävät jotain isoja ja valkoisia toukkia, pistävät ne tikun päähän ja samantien paistavat ne avotulella ja syövät. On kuulemma ihan luxus herkkua heille.
Söikö vihreät ihmiset sirkkaruokia?