Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

🐜🦗 Minne ovat kadonneet sirkka- ja hyönteisruokaa fanittavat ihmiset?

Vierailija
01.06.2024 |

Muutama vuosi sitten oli kauhea sirkkaruokabuumi. Oli sirkkakasvattamoita, jotka tuottivat sirkkajauhoa, jota tungettiin mm. leipiin ja kasvispihveihin

Loppuiko sirkat kesken vai sirkkojen syöjät? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söikö vihreät ihmiset sirkkaruokia?

Vierailija
2/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se buumi oikein ottanut tuulta alleen. Suurin osa ihmisistä Euroopassa taitaa kuitenkin vierastaa ajatusta hyönteisten syönnistä.

Ja kun noita markkinoitiin ekologisempana vaihtoehtona muulle lihalle, niin eiköhän monet siitä välittävät ihmiset ole jo kasvissyöjiä, tai kokevat mukavammaksi alkaa vaan kasvissyöjiksi ja syödä kasviproteiineja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söikö vihreät ihmiset sirkkaruokia?

Eiköhän monet niistä oo kasvissyöjiä, eli ei. 

Vierailija
4/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söikö vihreät ihmiset sirkkaruokia?

Niitä venäjän tunnuksettomia sotilaitako tarkoitat? Nykyään varmaan syövätkin, kun Ukrainan rintamalla vähän kusee ruokahuolto.

Vierailija
5/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun erään toimittajan vieraana  aamuohjelassa oli sirkkayrittäjä. Toimittaja söi kokeeksi grillattuja sirkkoja ahdistunut ilme kasvoillaan.

Sitten sirkkaruuan tuottaja kysyi häneltä miltä se maistui. Toimittaja takelteli jotain kohteliasta ja sanoi sitten, että oli vähän epämukavaa, kun sirkan pitkä, kuiva ja ohut jalka jäi hänen hampaidensa väliin.

Vierailija
6/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat syöttää niitä salaa nyt muun ruoan mukana. Pitäisi varmasti syynätä tarkasti ne selosteet läpi ettei löydy jotain torakoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söikö vihreät ihmiset sirkkaruokia?

Eiköhän monet niistä oo kasvissyöjiä, eli ei. 

Mutta yrittivät markkinoida niitä kouluruokiin ja palvelukotivanhusten ruokiin!

Vierailija
8/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan ihan hyvää syötävää, jos ei mitään, siis ei mitään muuta syötävää ole.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitavat syöttää niitä salaa nyt muun ruoan mukana. Pitäisi varmasti syynätä tarkasti ne selosteet läpi ettei löydy jotain torakoita.

No ei nyt tietenkään mitään kalliita sirkkoja syötetä salaa minkään seassa. Toki tuoteselosteet on aina viisasta lukea, mutta ei tällä hetkellä taida Suomessa olla myynnissä hyönteisiä sisältäviä elintarvikkeita ihmisille. 

Vierailija
10/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkkayuotteet olivat outoja. Sirkkapastaa yms. Eli käytännössä ne oli jauhettu jauhoksi ja laitettu peruselintarvikkeisiin. Maku ei tullut ilmi millään tapaa.

Ihmiset olivat halunneet ensin snack-ruokaa. Chilisirkkoja ja ties mitä yrttikörmiäisiä sipsipöytään.

Sen jälkeen olisi ollut helpompaa normalisoida niitä osana muita elintarvikkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitavat syöttää niitä salaa nyt muun ruoan mukana. Pitäisi varmasti syynätä tarkasti ne selosteet läpi ettei löydy jotain torakoita.

Jaa mikä sammakkomerkki?

Vierailija
12/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhyys eli meillä olisi kestävä luontoystävällinen ratkaisu laadukkaan proteiinin tuottamiseen, mutta ihmiset eivät halua sitä käyttää, koska on outoa ja inhottavaa.

Vaikka minulle maistuu myös eläimen liha, niin mielestäni jokaisen pitäisi käydä vierailulla teurastamolla ja nähdä miten se liha tuotetaan kauppojen hyllylle. Ehkäpä se lihakin sitten voisi synnyttää vähän inhoa kun on totuudenmukaisempi mielikuva alkuperästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei asiasta puhuta enää? Taitaa hävettää nyt, kuten vankilakirjeiden kirjoittajia.

Vierailija
14/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitavat syöttää niitä salaa nyt muun ruoan mukana. Pitäisi varmasti syynätä tarkasti ne selosteet läpi ettei löydy jotain torakoita.

Jaa mikä sammakkomerkki?

Juu, sammakkomerkki elintarvikkeisiin, jotka sisältävät hyönteisiä👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin S-ryhmälle muutama vuosi sitten, että jos sirkkatuotteita tulee heille myyntiin, toivoisimme niiden sijaitsevan kokonaan omassa hyllyssään selkeästi eroteltuna. Ja että meidän perhe ei halua vahingossakaan niitä syödä.

 

Vierailija
16/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iskenyt minulle, koska en halunnut syödä afrikan pikkunee...lasten ruokia. Ei ole tuollaiset ötökät valkoisen miehen ruokaa.

Vierailija
17/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys...

Vierailija
18/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sellaista haluaa syödä kun muutakin on? Tiesin heti, ettei sellainen tule menestymään. Yök. Somessakin näkyi kansalaisopiston hyönteiskokkauskurssin toukkaruokia 🤮

Vierailija
19/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin vegaaniksi. Maistelin sitä ennen hyönteisiä ja totesin että ei ole minun juttu.

Vierailija
20/22 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa sellaista haluaa syödä kun muutakin on? Tiesin heti, ettei sellainen tule menestymään. Yök. Somessakin näkyi kansalaisopiston hyönteiskokkauskurssin toukkaruokia 🤮

Toukkaruuat taitaa olla seuraava trendi. Onhan ne proteiinipitoisempia kuin sirkat tai muurahaiset.

Australian aboriginaalit pyydystävät jotain isoja ja valkoisia toukkia, pistävät ne tikun päähän ja samantien paistavat ne avotulella ja syövät. On kuulemma ihan luxus herkkua heille.