Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yliopisto "tekee" (=rankaisee)jos ei ikinä valmistu :)?

Vierailija
12.02.2012 |

Kun nykyään on niin tiukkasti säädelty, valmistumisajat ja kaikki!

Kun nyt siis näyttää siltä, että jään ikuisesti gradua vaille valmiiksi.. :( Olen niin saamaton tuon graduni kanssa!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jossain vaiheesa yritän saada sen valmiiks. Tällä hetkellä tuntuu vaan tosi raskaalta :(.

Mun takarajani siirtyy kokoajan :(. Opinnot aloitin 2005. Gradu olisi noin puolessa välissä. Voi plaah, kai se täytyy yrittää vääntää loppuun.. (ohjaajakin on ihan peestä!)

ap

muistaakseni seitsemään vuoteen. Voit ottaa myös kaksi lukuvuotta poissaoloa ja kaksi lukuvuotta keskeytystä. Olen myös aloittanut 2005 ja minun vuosikurssilta ei näytä olevan vielä kukaan valmistunut. Oppiaineeni on sellainen, että kaikilla opinnot venyvät vaikka mitä yrittäisi.

Vierailija
22/37 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jossain vaiheesa yritän saada sen valmiiks. Tällä hetkellä tuntuu vaan tosi raskaalta :(.

Mun takarajani siirtyy kokoajan :(. Opinnot aloitin 2005. Gradu olisi noin puolessa välissä. Voi plaah, kai se täytyy yrittää vääntää loppuun.. (ohjaajakin on ihan peestä!)

ap

muistaakseni seitsemään vuoteen. Voit ottaa myös kaksi lukuvuotta poissaoloa ja kaksi lukuvuotta keskeytystä. Olen myös aloittanut 2005 ja minun vuosikurssilta ei näytä olevan vielä kukaan valmistunut. Oppiaineeni on sellainen, että kaikilla opinnot venyvät vaikka mitä yrittäisi.

Ei siis mistään kasvatustieteestä, sosiologista yms, jotka on nopeampi suorittaa. Olen opiskellut niitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö teillä tiedekunta puutu tuohon?! siis opintojen venymiseen, jos kaikilla venyy?

Ite opiskelin alaa, jossa opinnot jätetään kesken ja lähdetään töihin. Meillä oli hirveä painostus yliopiston ja tiedekunnan puolelta, että pakko saada väkeä valmiiksi!

Vierailija
24/37 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat vaan sitkeästi, ap :) Jos et halaja jatko-opiskelijaksi, niin on ihan sama, minkä arvosanan saat, kunhan valmistut. Niinistökin sai opinnäytteestään apron :)

Vierailija
25/37 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske rimaa ja valmistu! Lue muutamia alasi graduja, jotta saat käsityksen siitä, minne rima asettuu.

Gradu ei ole kummoinenkaan tekele, silti sen kanssa takkuaa. Ymmärrän hyvin,opiskelin yhteensä 13 vuotta (tosin välivuosia ja äitiyslomia ja masennusta oli välissä), ja gradu oli työn alla 7 vuotta! Tosin aiheen vaihtamisen jälkeen siihen meni 3 vuotta, josta 1,5v olin äitiyslomalla jonka aikana gradu makasi pöytälaatikossa.

Vierailija
26/37 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjaajaa tai aihetta tai molempia. Itse kypsyin auiheeseeni ja marssin ohjaajan juttusille. Sanoin, erttä nyt on niin että haluan valmistua. Millään muulla ei ole väliä. Valittiin yhdessä sitten uusi aihe ja ryykäisin koko homman kasaan muutamassa kuukaudessa. Kahdeksan vuotta meni yhteensä, josta viisi opintoihin ja loput työn ohessa gradun seisottamiseen.

Voisiko "pienyrittäjä" muuten täsmentää, että miten ap vie verorahoja. itse en millään tajua, yliopisto saa määrärahansakin vasta valmistuneiden perusteella eikä ap käy edes missään luennoilla.

Vierailija
27/37 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan, että "ikuisuusopiskelijat" maksavat yhteiskunnalle. Minäkään en oikein hiffaa, että miten niin. Suurin osa näistä valmistumattomista käy töissä (siksi juuri opinnot seisovat) ja he maksavat veroja!

Vierailija
28/37 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltenopiskelu vaan on hidasta, kielitaito ei kehity nopeasti vaan vaatii prosessointia.

Vierailija
29/37 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettakaa gradutakuu

Vierailija
30/37 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vanhat opintosuoritukset sieltä mihinkään häviä. Onhan aina mahdollisuus ottaa kandin paperit, jos siihen on tarpeeksi opintoja.

Sitten voi erikseen hakea vaikka eri aineen maisteriopintoihin, jos on sivuaineesta aineopinnot. Sillä saa taas uuden opinto-oikeuden.

Tarkoititteko "mitätöitymisellä" sitä, että sisällöt muuttuvat? No jaa, voi olla niinkin, mutta kai ne suoritukset on kohtuulliseen helppo uusia. Monissa aineissa perussisältö on ollut jokseenkin samaa antiikinajoista.

Samassa veneessä täälläkin yksi GV-maisteri. Miten tämä voikin olla näin takkuista, vaikka olen jo yhden saanut tehtyä ja kohtuullisen hyvällä menestyksellä.

Mulla on jo siinä vaiheessa, että pitäisi hakea lisäaikaa, eli ennen sitä tehdä uskottava suunnitelma ja varautua suorittamaan niitä opintoja, jotka ovat vanhentuneet. Tosin niistäkin suurin osa oli korvaavuuksia.

Vierailija
31/37 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tein opintosuunnitelmaa ja uusi opiskeluoikeutta. aloittanut jo 2003 myös. ei ne suo pihalle voi heittää. itsellä oli aikoinaan seminaarissa monta 40v. jotka venyttäneet gradun tekoa työelämään jäätyä, eivät kirjoilla yliopistossa enää mutta voivat silti tehdä tutkinnon loppuun. itse myös alan gradua vääntää loppuun ja valmistua ensi vuonna, niin ja työssä käyn sekä lapsiakin on

Vierailija
32/37 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aloittanut opinnot yo:ssa 1999 eikä mustakaan ole valmista tullut. Eikä varmaan ikinä tulekaan. Harmittaa vain ne hukkaanheitetyt vuodet... tai eihän ne tavallaan oo hukkaan menneet, mutta olisi kannattanut alunperinkin lähteä opiskelemaan amikseen tai ammattikorkeaan. Ei sitä vaan silloin nuorena tajunnut :(

Vierailija
33/37 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee ensin varoituskirje, jossa annettu määräaika, se viimeinen takaraja, jos et siihen mennessä saa tutkintoa loppuun niin sinut poistetaan koulun kirjoilta ja katsotaan keskeyttäneeksi opiskelijaksi.

Määräajan jälkeen voi anoa 2 vuotta jatkoaikaa ja se myönnetään pääsääntöisesti kaikille. Vaikka tulisikin poistetuksi kirjoilta, eivät opinnot todellakaan mitätöidy. Hakeudutaan uudestaan opiskelemaan ja jo suoritetut opinnot on todellakin suoritettu!

-Yliopistossa töissä-

Vierailija
34/37 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee ensin varoituskirje, jossa annettu määräaika, se viimeinen takaraja, jos et siihen mennessä saa tutkintoa loppuun niin sinut poistetaan koulun kirjoilta ja katsotaan keskeyttäneeksi opiskelijaksi.

Määräajan jälkeen voi anoa 2 vuotta jatkoaikaa ja se myönnetään pääsääntöisesti kaikille. Vaikka tulisikin poistetuksi kirjoilta, eivät opinnot todellakaan mitätöidy. Hakeudutaan uudestaan opiskelemaan ja jo suoritetut opinnot on todellakin suoritettu!

-Yliopistossa töissä-

Opintokokonaisuudet eivät tietääkseni mitätöidy juuri missään ajassa; tietysti jos tutkinnon rakenne kovin muuttuu, voi tulla lisää suoritettavaa muuten.

Vierailija
35/37 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sun tutkinto jää ikuisesti kesken. Ja noin 10 vuodessa sun suoritukset vanhenee niin, että et enää edes voi tehdä sitä loppuun. Mut se riittää: tähänastinen vaivasi menee hukkaan, etkä saa tutkintoa. SEn kummempia sanktioita ei tule.

Tuo on paskapuhetta. Tutkinto ei jää ikuisesti kesken, vaan tutkinnon suorittamista voi jatkaa, jos saa lisäaikaa tutkinnolleen. Lisäaikaa voi hakea periaatteessa niin kauan, kunnes sitä myönnetään. Opintosuorituksetkaan eivät välttämättä vanhene koskaan, ainakaan meillä ne eivät vanhene koskaan.

Vierailija
36/37 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesteistä:)! Halaisin teitä kaikkia, jos voisin :)!!

Nyt sain sellaisen vimman, että kyllä PERK*** mä sen valmiiks väännän, vaikka mikä olis.

Ohjaajaa mulla ei edes periaattessa ole, kukaan ei halua ohjata mua, kun on niin ei-kiinnostava aihe (liittyy ikääntyneisiin). Välillä oon saanu kommentteja nk. ohjaajaltani, mutta viimeksikin palautteen saamiseen meni 1,5 kk. Sen ajan olin tekemättä mitään, kun odotin, että mitä hän sanoo sen astisesta tekeleestäni; kannattaako jatkaa.

Mutta joo, teoriaosuus on valmis, analyysi tökkii. Periaatteessa sekin on lähes valmis, mutta kyllä kai se kaipaa vähän syvyyttä ;).

Ja tosiaan, opintotukia en nosta, töissä käyn osa-aikaisesti. Terkut pienyrittäjälle ;)!

Kiitti kaikille tsempityksistä, tästä se lähtee (jatkuu;)) Ilmotan, kun on valmista :D!

ap

Vierailija
37/37 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on gradu valmis, mutta ei viitsi valmistua..