Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintolainan valtiontakaus (olen luottotiedoton)

Vierailija
25.07.2017 |

Nyt sain kelalta päätöksen lainantakauksesta, ja kysyisinkin että mistä pankista lainaa kannattaa hakea?
Nordea ei myöntäny lainaa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta hae lainaa, et todennäköisesti sitä saa ja tuollaisessa tapauksessa sossu todennäköisesti auttaa. Näin ainakin silloin kun entinen poikaystävä oli samassa tilanteessa muutamia vuosia sitten.

Vierailija
2/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän aikuisella pojalla vastaava tilanne ja Kelasta sanoivat, että pitää hakea kahdesta eri pankista opintolainaa. Jos ja kun ei myönnetä, niin tästä pitää olla pankeilta todistus, jonka toimitat Kelalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiontakauksella luulisi saavan oikeastaan pankista kuin pankista, sillä jos et maksa niin pankki saa kyllä fyrkkansa valtiolta takaisin.

Nordea on yksi iso monopoli, joten en ihmettele että sieltä ei ole irronnut.

Vierailija
4/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta hae lainaa, et todennäköisesti sitä saa ja tuollaisessa tapauksessa sossu todennäköisesti auttaa. Näin ainakin silloin kun entinen poikaystävä oli samassa tilanteessa muutamia vuosia sitten.

Sossu ei auta koska miehen tulot :/ eli turhaa sieltä mitään apua/tukea on lähteä hakemaan.

Vierailija
5/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankista saa, 100% varmuudella. Paitsi jos on vanhoja opintolainavelkoja mennyt ulosottoon. Itsellä todella räikeä maksuhäiriölista, ulosotossa yli 100 000e. S-pankista sain. Eilen laitoin päivällä hakemuksen, tänään aamulla oli hyväksytty. Kokeilin kans ensin Nordeasta, mutta hylsy tuli.

Vierailija
6/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankista saa, 100% varmuudella. Paitsi jos on vanhoja opintolainavelkoja mennyt ulosottoon. Itsellä todella räikeä maksuhäiriölista, ulosotossa yli 100 000e. S-pankista sain. Eilen laitoin päivällä hakemuksen, tänään aamulla oli hyväksytty. Kokeilin kans ensin Nordeasta, mutta hylsy tuli.

Ei ole vanhoja opintolainoja ulosotossa :) Eli s-pankkiin avamaan siis nyt tili ja lainaa hakemaan, kiitos :)

Ja samalla voisin sanoa hyvästit Nordealle, koska olen muutenkin ajatellut vaihtaa kokonaan pankkia 👍

Vierailija
7/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin juuri kun sain Nordealta opintolainan. Aika räikeä on oma maksuhäiriöiden määrä. Kävin kyllä puhumassa konttorilla asiasta ja lähetin pitkän selvitysviestin, miksi luottotiedot menneet. Vastaus tuli 2 pöicässä.

Vierailija
8/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa ni en saanut itsekkään nordeasta opintolainaa vaikka luottotiedot puhtaat :D syynä tili joka mennyt pari kertaa miinukselle (kiitos pankin omien kämmien) ja en ole pystynyt juuri sillä sekunilla maksamaan takaisin!

Vierailija
9/49 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi erikoista toimintaa Nordealta. Luulis, että valtion takaama laina on heille riskitön...

10/49 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean pettynyt asiakas täälläkin, S-pankista myönnettiin myös minulle heittämällä opintolaina. Maksuhäiriön aiheuttanutta velkaa on kolmisen tonnia tällä hetkellä. Olikin jo aika hankkiutua eroon Nordeasta.

Vierailija
11/49 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lainojen hinnoissa suuria eroja eri pankeilla?

Vierailija
12/49 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain OP pari vuotta sitten. Lähetin sinne vielä henkilökohtaisen selvityksen tilanteesta.. Nordeasta en saanut edes tiliä avattua, vaikka velat maksettu jo aikapäivää sitten :) Mitä tuhoa mä sillä olisin saanut aikaan?

Vierailija
13/49 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän aikuisella pojalla vastaava tilanne ja Kelasta sanoivat, että pitää hakea kahdesta eri pankista opintolainaa. Jos ja kun ei myönnetä, niin tästä pitää olla pankeilta todistus, jonka toimitat Kelalle.

Hieman OT, mutta miten tämä omaan korvaan kuulostaa vaan niin epäreilulta. Nuori sössinyt luottotietonsa jo nipinnapin täysikäisenä, ja kiitokseksi tästä välttyy tuhansien eurojen opintolainalta ja saa tarvitsemansa massit sossusta ilman takaisinmaksuvelvoitetta. Maksuhäiriömerkinnät poistuvat miltei nopeammin, kuin 10 000 euron opintolaina. :D

No, onhan siinä luottotiedottomuudessa onneksi sitten muita huonoja puolia. Itsellä siis ei merkintöjä, opintolainaa lyhentelen yhä, edelleen pari tonnia maksettavaa...

Jatkakaa!

Vierailija
14/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ulosotossa varmaan 10 000€ (ei opintolainoja) ja tänään laitoin s-pankille opintolainahakemuksen sisään!

Jännällä odottelen heidän tuomiotaan :)

Vierailija
15/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi erikoista toimintaa Nordealta. Luulis, että valtion takaama laina on heille riskitön...

Wahlroos ei jaksa näperrellä kuluttaja-asiakkaiden kanssa, ainakaan tavisten tai köyhempien.

Vierailija
16/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ulosotossa varmaan 10 000€ (ei opintolainoja) ja tänään laitoin s-pankille opintolainahakemuksen sisään!

Jännällä odottelen heidän tuomiotaan :)

Viim tiistaina oot saanu myönteisen päätöksen, sillä s-pankki myöntää tästä huolimatta.

Vierailija
17/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maksettu ulosotto, mutta luottotiedoissa vielä vuoden merkintä kunnes vanhenee. Aloitin opiskelun ja nordeasta opintolainaa hakiessani (oli kelan takaus) jouduin sinne viemään ulkasta saamani kirjallisen todistuksen, että ulosottovelka on maksettu. Pankissa piti käydä henkilökohtaisesti tunnistautumassa ja viemässä ko. paperi. Laina sitten maksettiin tilille saman päivän aikana. Jotenkin uskoisin, että jos jo maksetustakin ulosotosta on noin tarkkaa, niin varmaan muutkin pankit kyselisivät hieman lisätietoja jos ulosottovelkaa on. 

Vierailija
18/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on maksettu ulosotto, mutta luottotiedoissa vielä vuoden merkintä kunnes vanhenee. Aloitin opiskelun ja nordeasta opintolainaa hakiessani (oli kelan takaus) jouduin sinne viemään ulkasta saamani kirjallisen todistuksen, että ulosottovelka on maksettu. Pankissa piti käydä henkilökohtaisesti tunnistautumassa ja viemässä ko. paperi. Laina sitten maksettiin tilille saman päivän aikana. Jotenkin uskoisin, että jos jo maksetustakin ulosotosta on noin tarkkaa, niin varmaan muutkin pankit kyselisivät hieman lisätietoja jos ulosottovelkaa on. 

Laina on riskitön valtiontakauksella joten ei pankit välttist halua edes tavat lainan hakijaa. Itse laitoin netissä menemään ja myönteinen päätös tuli ilman lisäselvityksiä ja paikalla käyntiä.

Vierailija
19/49 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä olikin nordean käytäntö tämä, että piti hakea todistus siitä, että ulosottovelka on maksettu. Lainaa kyllä hain jo viime vuonna. Muissa pankeissa lienee sitten helpompaa saada lainaa jos merkintöjä on.

Vierailija
20/49 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeasta tuli hylsy. Olisi pitänyt olla velat maksettuna pois, jotta olisivat myöntäneet. Ei nyt varsinaisesti yllättynyt, mitä nyt on lukenut ihmisten kokemuksia pankista. Itsellä ulosotossa ihan riittävästi sanomista (30k erinäisiä mutta vanhoja juttuja). S-pankkiin pistän hakemuksen vielä tänään, katsotaan kuinka käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme