170cm 46kg
Minulla on ollut ongelmia syömisen kanssa jo yli 1,5 vuotta, olin yläasteella koulukiusattu joka vaikutti suuresti itsetuntooni
Tunnen itseni usein isokokoiseksi, tosin tiedän että painoindeksini kertoo aivan muuta...olisiko minun syytä olla huolissaan?
ruokailutottumuksista vähän: syön aamuisin jonkun kevyen aamupalan (hedelmä, rasvaton jogurtti tms) päivällä syön vajaa puol lautasellista jotain ruokaa ja illalla jogurttia/mysliä
Liikun paljon: kävelen päivittäin väh. 6km +lenkkeilytän koiria ja käyn suht säännöllisesti juoksulenkeillä ja toisinaan myös kuntosalilla, joten liikuntaa tulee yhteensä päivittäin ainakin 2h
Olen 18v tyttö
Onko mahdollisesti viittauksia syömishäiriöön? Kellään neuvoja mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (4)
Ei sillä ole niin väliä, mikä diagnoosi on, kunhan alat syödä vähän enemmän kuin kulutat. Itse sain apua terveydenhoitajalta, joka oli erikoistunut ravitsemukseen. Aloin pitää ruokapäiväkirjaa ja yhdessä sitten katsoimme, mitä olin syönyt. Tietty kalorimäärä ei aina onnistunut, mutta vähitellen opin, mitä piti syödä.
Voisit ottaa yhteyttä omalle terveysasemalle. Myös koulun terveydenhoitajalle voi puhua.
Minulla on ollut ongelmia syömisen kanssa jo yli 1,5 vuotta, olin yläasteella koulukiusattu joka vaikutti suuresti itsetuntooni
Tunnen itseni usein isokokoiseksi, tosin tiedän että painoindeksini kertoo aivan muuta...olisiko minun syytä olla huolissaan?
ruokailutottumuksista vähän: syön aamuisin jonkun kevyen aamupalan (hedelmä, rasvaton jogurtti tms) päivällä syön vajaa puol lautasellista jotain ruokaa ja illalla jogurttia/mysliä
Liikun paljon: kävelen päivittäin väh. 6km +lenkkeilytän koiria ja käyn suht säännöllisesti juoksulenkeillä ja toisinaan myös kuntosalilla, joten liikuntaa tulee yhteensä päivittäin ainakin 2h
Olen 18v tyttö
Onko mahdollisesti viittauksia syömishäiriöön? Kellään neuvoja mitä minun pitäisi tehdä?
1 lapsen 21v äiti täällä :)
Olet hoikka, mutta pituutesi voi aiheuttaa sinulle sen isokokoisuutesi tunteen. Ainakin minulla oli noin. Yritä kääntää pituutesi eduksesi!
Syöt ehkä vähän turhan vähän. Lopeta painoin tuijottelu kokonaan ja katso itseäsi peilistä. Et Sinä ole iso! Liikut aika paljon, joka on hyvä. Eihän se kuitenkaan ole sinulle pakkomielle?
Mikä on suhteesi ruokaan? Syötkö mielelläsi? Pohdi suhdettasi ruokaan.
Muista, että terveellinen ruoka ei lihota ellet ahmi sitä hurjasti. =)
varsinkin jos juokset ja kayt salilla. Sinulta puuttu taysin iltaruoka ja valipala. Reilusti alipainoinen.