Mitä yliopisto "tekee" (=rankaisee)jos ei ikinä valmistu :)?
Kun nykyään on niin tiukkasti säädelty, valmistumisajat ja kaikki!
Kun nyt siis näyttää siltä, että jään ikuisesti gradua vaille valmiiksi.. :( Olen niin saamaton tuon graduni kanssa!
Kommentit (37)
sitä sitten vain tule poistetuksi yliopiston kirjoilta ja ei tosiaan koskaan valmistu? Kannattaa koittaa siis saada se gradu väkisin loppuun, paska gradu on parempi kuin ei mitään..
opintotuki loppuu aikanaan, jos sitä olet saanut, ja yliopisto yrittää patistella ja tarjota tukeaan, jotta saa tutkinnon ja rahat siitä. Tällä hetkellä olet kuluerä, josta ei ole saatu maksua valtiolta.
Jossain vaiheessa tutkintorakenteet vaihtuvat ja jonkin siirtymäajan kuluttua osa opinnoistasi voi olla kursseja, joita ei saa enää mukaan tutkintoon.
Siitä tulee ensin varoituskirje, jossa annettu määräaika, se viimeinen takaraja, jos et siihen mennessä saa tutkintoa loppuun niin sinut poistetaan koulun kirjoilta ja katsotaan keskeyttäneeksi opiskelijaksi.
varmaan jossain vaiheesa yritän saada sen valmiiks. Tällä hetkellä tuntuu vaan tosi raskaalta :(.
Mun takarajani siirtyy kokoajan :(. Opinnot aloitin 2005. Gradu olisi noin puolessa välissä. Voi plaah, kai se täytyy yrittää vääntää loppuun.. (ohjaajakin on ihan peestä!)
ap
sparrausta jotta saisit työtä eteenpäin. Onko aihe mielenkiintoinen vai miksi tökkii?
Aihe ei enää ihan hirveesti nappaa, mutta eniten tökkii menetelmä. Teen kvantigradun, eikä taidot sittenkään riitä siihen.
Voi plääh ja plaah!
ap
Itse aloitin opinnot vuonna 2003 ja valmistuin viime vuonna pitkällisen gradutaistelun jälkeen. :)
siinähän vaan otetaan valmis laskukaava ja sovelletaan sitä. Sit tulokseksi tulee jotain ja se on aina tarpeeksy hyvä. Toimii kuin lihamylly: aineisto työnnetään sisään ja toisesta päästä tulee valmis analyysi. Mun nähdäkseni kvalitutkimus on paljon vaikeampaa, kun pitää ihan itse soveltaa ja yhdistellä menetelmät ja lisäksi vielä pitää homma tieteellisenä.
Mut kuule, tosiasia on, kuten jo aiemmin todittiin, että paska gradu on parempi kui ei gradua. Niin että sullo nyt vaan se aineisto siihen myllyyn ja jauha: sulla menee sen loppuun saattamisessa korkeintaan 2 kuukautta. kokeillaanko?
Kerro seuraavalle, että tavoitteena on saada se siihen kuntoon, että se on läpi. Ei mitään uraa uurtavaa uutta tiedettä ole tarkoitus tehdä.
Ja sitten vaan teet sen.
Oma ohjaajani ei tajunnu vielä oikolukuvaiheessakaan mikä minun gradun pointti oikeasti oli :D
Graduahdistus iskee suurimmalle osalle jossakin vaiheessa ja silloin tuntuu, että kannattaisi vaan jättää kesken. Nyt vaan tsemppi päälle! Muista, että kyse on "vain" opinnäytteestä - sekin voi auttaa ettet ajattele työtäsi graduna vaan vaikka esitelmänä tai jonakin, mihin kynnys on matalampi.
Mitä alaa opiskelet? Jos vaikka täältä saisit vertaistukea graduryhmän puuttuessa.
olin jo luovuttanut kokonaan. 11 vuotta opintojen aloittamisesta kuitenkin valmistuin :)
Googlaapa maisterihautomo! Minä sain sieltä avun, enkä ollut ihan ainoa. Mahtava paikka!
Ps. työelämässä maisterin paperit ei ole kyllä auttaneet mitenkään, joskus tuntuu, että päinvastoin. Nykyisessäkin työssäni kaupungin virastossa maistereita pidetään jotenkin ylifiksuina, hassua... Mutta itselle on kyllä kiva fiilis, että valmistui :)
Et ole vielä edes mikään ikiopiskelija!
Ihan sama mitä gradusta tulee, jos et tähtää yliopistouralle. Kyllä gadun sa tehtyä kuka vaan. Paska gradu on parempi kuin ei gradua ollenkaan.
Eikä sen aiheen tarvitse olla mikään sun intohimojen kohde. Ihan kuten yks aiempi sanoi: Aineisto SPSS:ään. ulos tulee analyysi, rarpotoit sen ja teet pari kaunista taulukkoa ja sitten spekuloit ihan vähän, että mistä tämä tulos johtuu. Tämä spekulaatio voi olla ihan sama kuin alun kirjallisuuskatsauksessa esittämäsi tulkinnat samasta aiheesta.
Hyvin se menee!
Ihan sama mitä gradusta tulee, jos et tähtää yliopistouralle. Kyllä gadun sa tehtyä kuka vaan. Paska gradu on parempi kuin ei gradua ollenkaan.
Eikä sen aiheen tarvitse olla mikään sun intohimojen kohde. Ihan kuten yks aiempi sanoi: Aineisto SPSS:ään. ulos tulee analyysi, rarpotoit sen ja teet pari kaunista taulukkoa ja sitten spekuloit ihan vähän, että mistä tämä tulos johtuu. Tämä spekulaatio voi olla ihan sama kuin alun kirjallisuuskatsauksessa esittämäsi tulkinnat samasta aiheesta.
Hyvin se menee!
olin jo luovuttanut kokonaan. 11 vuotta opintojen aloittamisesta kuitenkin valmistuin :)
Googlaapa maisterihautomo! Minä sain sieltä avun, enkä ollut ihan ainoa. Mahtava paikka!
Ps. työelämässä maisterin paperit ei ole kyllä auttaneet mitenkään, joskus tuntuu, että päinvastoin. Nykyisessäkin työssäni kaupungin virastossa maistereita pidetään jotenkin ylifiksuina, hassua... Mutta itselle on kyllä kiva fiilis, että valmistui :)
Ne oikeasti hyödylliset tiedot ovat tulleet jo opintojen aikana. Gradu on vaan "kypsyystesti" kuinka kypsä olet opiskeluun... :D
Kyllä sieltä valmistuu paljon väkeä joka joko työllistää sinut tai sitten auttaa sinuakin yrityksen pyörittämisessä :)
Ja näitä me veromarkoilla paapotaan! T. pienyrittäjä
ei mene yhtään veromarkkaa eikä euroakaan ap:n opintojen paapomiseen, koska hän ei vuonna 2005 aloittaneena enää saa oppintotukea ja kun hän ei osallistu mihinkään graduryhmäänkään, niin eipä hänen "opettamisensakaan" mitään maksa.
Hyvin se menee!
kiertää kaukaa! Hyi. No, en käy leipomoissa, en syö suklaata eikä mulla ole autoa. En käy salilla, ei kiinnosta divarit. Vaikka olenkin nainen, pystyn itse naulaamaan taulut seinään. Joten tuskin onneksi tapaamme.
varmaan jossain vaiheesa yritän saada sen valmiiks. Tällä hetkellä tuntuu vaan tosi raskaalta :(.
Mun takarajani siirtyy kokoajan :(. Opinnot aloitin 2005. Gradu olisi noin puolessa välissä. Voi plaah, kai se täytyy yrittää vääntää loppuun.. (ohjaajakin on ihan peestä!)
ap
muistaakseni seitsemään vuoteen. Voit ottaa myös kaksi lukuvuotta poissaoloa ja kaksi lukuvuotta keskeytystä. Olen myös aloittanut 2005 ja minun vuosikurssilta ei näytä olevan vielä kukaan valmistunut. Oppiaineeni on sellainen, että kaikilla opinnot venyvät vaikka mitä yrittäisi.
mutta sun tutkinto jää ikuisesti kesken. Ja noin 10 vuodessa sun suoritukset vanhenee niin, että et enää edes voi tehdä sitä loppuun. Mut se riittää: tähänastinen vaivasi menee hukkaan, etkä saa tutkintoa. SEn kummempia sanktioita ei tule.