"muut naiset vihaa mua, miesten kanssa synkkaa " -naiset
Onko muille tuttu fraasi? Olen muutaman naisen tavannut, jotka korostavat sitä miten eivät tule toimeen naisten kanssa. Tämä toteamus sanotaan yleensä sellaisessa yhteydessä, ikään kuin tämä olisi hieno ominaisuus ihmisessä. Samassa yhteydessä siis aina yleistäen puhutaan siitä kuinka naiset ovat susia toisilleen ja niin edelleen. ja miesten kanssa on niin paljon helpompaa ja koska on tottunut olemaan miesten kanssa niin ei osaa olla naisten kanssa.
Onko muita joita tämmöinen puhetapa on joskus alkanut ärsyttää? Lähinnä haluaisin tietää miksi jotkut naiset kokevat niin suureksi tarpeeksi korostaa tätä.
Kommentit (228)
Tässä ihan lyhyen ajan kuluessa on taas pari miespuolista tuttua kertonut työpaikastaan. Voi jeesus, mitä hommaa. Sellaista juoruamista esim. alaisten saikuista yms. ja selkään puukottamista jos vain pystytään hiukan etenemään uralla.
Ja tällaisia juttuja kuulee todella paljon. Ja juoruilusta. Olen itse kulkenut paljon miesporukoissa. Sillai huomaamatta velipojan kans. Jätkät ei huomanneet, että nainen kuulee jutut kun olivat tottuneet, että pikkulikasta kuljin matkassa. Voin sanoa, että miehet ne vasta juoruaa ja ne juoruaa kyllä tosi räävittömästi naisista.
Eli sinä, joka olet sitä mieltä, että miehet on niin reiluja sinua kohtaan, voit olla juuri heidän juorujen kohde kun olet porukasta pois. Ja todennäköisesti oletkin. Jos ei muuta, ihmettelevät, että mitä olet heiltä vailla jos et pillua tyrkytä ja mitä miehes tykkää kun annat ymmärtää vieraille miehille, mutta et ymmärrä antaa.
Ja kyllä, katson vian olevan minussa koska en vaan löydä useimpien naisten kanssa niin paljon yhteistä, että viihtyisin heidän seurassaan. En myöskään jaksa jatkuvaa juoruamista, selkään puukotusta ja kateutta. Miesten kanssa ei moisista tarvitse välittää vaan voidaan keskittyä olennaiseen ja pitää hauskaa. Niin ja ei, en makaa kaikkien miespuolisten kavereideni kanssa, ainoastaan aviomieheni.
Eräs naiskaverini joskus valitteli minulle miten inhoaa naisia ja viihtyy vain miesseurassa. Olin vähän aiemmin jutellut pitkät tovit hänen kanssaan "maailmanparannusjuttuja" viinilasin ääressä.
Tuo kommentti oli jotenkin kuin märkä rätti vasten kasvoja. Ikään kuin hän olisi sanonut vihaavansa minua. Olen siis nainen, mutta ennen kaikkea koen olevani ihminen, en sukupuoleni edustaja.
Tästä kirjoituksesta ja yleisesti koko ketjusta hiukan suivaantuneena aion kyllä sanoa seuraavalle tapaamalleni "viihdyn paremmin miesten kanssa, en oikein tule toimeen naisten kanssa" -naiselle suoraan, että kiva homma ettei me tulla toimeen ja hymyillä päälle. Enkä enää ikinä puhua mokomalle moukalle.
Minä olen 49v ja työskentelen naisvaltaisella alalla eli tunne paljon naisia. Minä en ole tavannut elämäni aikana kuin ihan muutaman ns. kanamaisen naisen. Ja kun heihinkin on tutustunut paremmin niin se kanamaisuus on ollut jotain kuorta. Eräs nainen esim. oli tosi fiksu yms. mutta kanamaisuus oli hänen omaa huumoriaan määrätyissä tilanteissa. Ei niin välittänyt päästää ihmisiä lähelleen, joten kotkotteli ihan omaksi huvikseen.
Voisiko olla syytä katsoa peiliin jos näkee naisissa vain kanamaisuutta. Nimittäin kaikki naiset eivät tätä tee. Se on se määrätty naistyyppi juuri, joka korostaa, että on miesten kanssa kaveri kun ne on rehdimpiä. Ja ihan oikeesti, meillä ei oo mitään seksuaalista, me ollaan vaan ihan vilpittömiä kavereita, uskokaa vaan.
Tiedättehän te sen tyypin. Miehet puhuu näistä kullinkiusaajina.
Minä pidän ihmisistä, sukupuoleen katsomatta. Mutta myös minä olen enimmäkseen tavannut näitä kanoja joiden puheenaiheet kulkevat niissä meikeissä, vaatteissa ja ihmissuhteissa. Ei minua kiinnosta. Isoin osa kavereistani on miehiä, mutta koska olen hyvännäköinen niin olen krantumpi siitä kenet heistä päästän lähelleni, haluan olla varma että kaikki seksuaaliset jännitteet on poissuljettu. Ystävieni kanssa haluan puhua älykkäistä asioista ja elämästä sen oikeilla nimillä. En myöskään jaksa tai osaa sääntöjä tuohon nokkimisjärjestykseen mikä tulee naisryhmässä. Ja ihan hyvän kuvan ko. naistyypistä saa tätä palstaakin selaamalla :D
hymyillen sanoo, että kannattaa varmaan mennä kertomaan niille sun mieskavereille, että sulla menee huonosti miehes kans kun ne niin ymmärtää.
Eräs naiskaverini joskus valitteli minulle miten inhoaa naisia ja viihtyy vain miesseurassa. Olin vähän aiemmin jutellut pitkät tovit hänen kanssaan "maailmanparannusjuttuja" viinilasin ääressä. Tuo kommentti oli jotenkin kuin märkä rätti vasten kasvoja. Ikään kuin hän olisi sanonut vihaavansa minua. Olen siis nainen, mutta ennen kaikkea koen olevani ihminen, en sukupuoleni edustaja.
Tästä kirjoituksesta ja yleisesti koko ketjusta hiukan suivaantuneena aion kyllä sanoa seuraavalle tapaamalleni "viihdyn paremmin miesten kanssa, en oikein tule toimeen naisten kanssa" -naiselle suoraan, että kiva homma ettei me tulla toimeen ja hymyillä päälle. Enkä enää ikinä puhua mokomalle moukalle.
Tiedättehän te sen tyypin. Miehet puhuu näistä kullinkiusaajina.
Tässä taas nähdään miten älyn multihuipentumia ne miehet ovat. Ja samanlaisiksi te eräät naiset tahdotte itsennekin rinnastaa.
Aivan ja kun tällainen kanttura alkaa vuodattaa murheitaan, ystävällisesti hymyillen sanoo, että kannattaa varmaan mennä kertomaan niille sun mieskavereille, että sulla menee huonosti miehes kans kun ne niin ymmärtää.
Eräs naiskaverini joskus valitteli minulle miten inhoaa naisia ja viihtyy vain miesseurassa. Olin vähän aiemmin jutellut pitkät tovit hänen kanssaan "maailmanparannusjuttuja" viinilasin ääressä. Tuo kommentti oli jotenkin kuin märkä rätti vasten kasvoja. Ikään kuin hän olisi sanonut vihaavansa minua. Olen siis nainen, mutta ennen kaikkea koen olevani ihminen, en sukupuoleni edustaja.
Suunnitelma valmis. Nyt vain sopivia äijänainen-uhreja odottamaan.
Jos pystyin perustelemaan kantani tarkasti ja vastaanpanemattomasti, olinkin vain hullu ämmä, jonka kanssa hän ei enää keskustele. Eli siinä vaiheessa kun ei enää pystynyt vastaamaan ei tietenkään myöntänyt virhettään (IKINÄ ei voinut myöntää) vaan kuittasi kaiken vähättelevällä kommentilla ja lopetti puhumisen.
Aika munatonta, mutta onneksi onkin ex.
Tää av on ihan noin muutenkin aika hauska palsta siinä, että yleensä jos yrität ihan oikeasti keskustella eli perustella kunnolla omat väitteesi, niin olet vähintäänkin saivartelija tai jopa mielenterveyspotilas :D (Tämäkin on joskus kuultu.) Normaalia on haistatella ja vängätä ja jankata kehää kiertäen vaikka maailman tappiin, mutta jos näet vähän vaivaa ja perustelet jotakin kunnolla niin oletkin mielenvikainen :D
Provoileminen, trollaaminen, aggresiivinen viattomien kimppuun hyökkiminen, muiden kiusaaminen, tahallinen ärsyttäminen ja näistä seuraava tappeleminen, nimittely, kehämäinen ja pakonomainen saman asian jankuttaminen on täällä normaalia toimintaa. Jos joku sitä kommentoi, niin tulee vastaus "tällainen on av:)", plus tietysti vastauksena haukkuryöppy näiltä provoilijoilta. Sen sijaan jos av:lla keskustelee ja perustelee eikä provosointiyrityksistä huolimatta sorru alatyylisyyksiin, saa kuulla olevansa mielenvikainen. Näin täällä :D Kertoo kaiken oleellisen tästä palstasta.
Miehet ovat yhtä ilkeitä, juoruilevia ja selkään puukottavia kuin naisetkin. Jos ette ole sitä vielä huomanneet, saatte syyttää vain omaa sokeuttanne. Miesvaltaisilla työpaikoilla miehet ovat yhtä ilkeitä toisilleen kuin naiset.
Älkää nyt hyvät akat jatkuvasti viitsikö nostaa miehiä jalustalle asiassa mikä ei pidä yhtään paikkaansa.
Ap:n aloitukseen, itse en tunne tuollaisia naisia mutta kuvittelisin heidän kärsivät jonkinlaisesta itsetunnon heikkoudesta.
Ilmeisesti jotain vuorovaikutusongelmia tai sitten haluaa olla miesten (kuvitellun) ihailun ympäröimänä.
Kyseessä on ihan vaan se, että mä en jaksa sitä akkamaista paskanjauhantaa ja ilkeää juoruilua, mitä naiset harrastaa selän takana. Miehet ei tätä niinkään harrasta.
Mä teen töitä pääsääntöisesti yksin, mutta miesvaltaisella alalla. Töitä saa tehdä aivan rauhassa, kukaan ei tule siihen viereen notkumaan ja paskaa jauhamaan. Jos joku mies tulee mun työpisteelle, se ilmoittaa asiansa lyhyesti ja ytimekkäästi ja vastauksen saatuaa menee takaisin omiin hommiinsa.
eikä kukaan tule peetä jauhamaan, ihan työasioista puhutaan.
Minua miehenä kiusaa huomattavan paljon tällaiset äijäilynaiset, jättävät aina vaikutelman että ovat lähes epätoivoisena hakemassa miehiltä hyväksyntää käyttäytymällä mahdollisimman miehekkäästi ja kuvittelevat, että naisten haukkuminen auttaisi asiaa jotenkin. Yleensä näistä tapauksista huokuu huono itsetunto jo kauas.
Naiseudestaan ja naisellisuudestaan ylpeät hyvällä itsetunnolla varustetut naiset jättävät noin tuhat kertaa paremman vaikutelman.
Vain tietyntyyppisten naisten kanssa tulen toimeen, mutta aina tulee jotain ihme vääntöä. Miesten kanssa ei ole koskaan samanlaisia ongelmia.
eivät uskalla vääntää kanssasi, vaan kiertävät ne tilanteet kaukaa =D
Jos voin valita, valitsen aina tiimiini vain miehiä.
Minulla on kamala äiti, törkeä isosisko ja niin paljon huonoja kokemuksia naisten kanssa työskentelystä, että nykyään katson todella tarkkaan, kenen kanssa asioin.
Minä olen nätti ja fiksu. Tämä on aina aiheuttanut valtaisaa kateutta ja kaunaa ja kiusaamista.
sellainen nainen, että tulen toimeen vähän kaikkien kanssa. Suosittelen muillekin, mukavin ja helpoin tie!
Sepä vasta vaatiikin itsetuntoa, sosiaalista älyä, hienotunteisuutta ja empatiaa että naisten kanssa voi olla kaveri ja ystävä.
Ei naiselle voi täräyttää asioita kuten miehelle, vaatii pelisilmää ettei naisystävä koe toista naista vaaraksi itselle ja perheelle.
Minä viihdyn muiden naisten seurassa hyvin, enkä ole tarvinnut siihen mitään kursseja tai pingottamista, olen ihan oma itseni.
tämän takia osa naisista pitääkin enemmän miehistä? Eihän sitä vapaa-ajallakin jaksa koko ajan töitä tehdä, on kivempi viettää aikaa sellaisen kanssa, jonka miellyttäminen ei vaadi psykologian ja ryhmädynamiikan johdatuskursseja.
Sepä vasta vaatiikin itsetuntoa, sosiaalista älyä, hienotunteisuutta ja empatiaa että naisten kanssa voi olla kaveri ja ystävä.
Ei naiselle voi täräyttää asioita kuten miehelle, vaatii pelisilmää ettei naisystävä koe toista naista vaaraksi itselle ja perheelle.
tämän takia osa naisista pitääkin enemmän miehistä? Eihän sitä vapaa-ajallakin jaksa koko ajan töitä tehdä, on kivempi viettää aikaa sellaisen kanssa, jonka miellyttäminen ei vaadi psykologian ja ryhmädynamiikan johdatuskursseja.
Mitä kursseja? Minä viihdyn hyvin muiden naisten seurassa, enkä ole tarvinnut siihen mitään kursseja, eikä tarvitse pingottaa milään tavalla, olen vain oma itseni.
Naiset eivät siedä naisia, jotka tulevat miesten kanssa toimeen Jos on luonnostaan helppo olla miesten kanssa, joutuu naisten silmätikuksi, ja seuraus on juuri tuo. On nähty moneen kertaan. Puukkoa tulee selkään vaikka kuinka yrittää tulla molempien sukulpuolten kanssa yhtä lailla juttuun.
En ole toitottanut tuota ap:n mainitsemaa fraasia, yritän tulla toimeen kaikkien kanssa. Työpaikalla nyt ne samanhenkiset ihmiset ovat miehiä, joten naisten kanssa (joilla on oma klikkinsä) ei tule hirveästi oltua.
No kun tulin uutena töihin ja löysin miehistä samanhenkistä juttuseuraa niin johan sain jo parin viikon päästä kuulla niiltä reiluimmilta naisilta ne juorut mitä minusta oli. Olin ylpeä, ilkeä, naisvastainen, huora, lehmä, negatiivinen ja loin "pahaa ilmaa työpaikalle".
Enkä sanonut niille juoruajille yhtäkään poikkinaista sanaa. Ainoa asia minkä tein, oli se että istuin heidän mielestään väärään pöytään kahvi/ruokatauoilla.
Alussa he olivat ystävällisiä, mutta sitten kaikki muuttui. Omaa asennettani en muuttanut kertaakaan, vaan olen aina kaikille tasapuolisesti ystävällinen.
Kuitenkin tiedän että olin lapsena "poikatyttö" ja paras kaverini on aina ollut poika. Nykyään, en oikeastaan luota keneenkään, koska olen huomannut että se ei kannata. AINA saa paskaa niskaansa jos on oma itsensä. Siksipä jätän kaikki uusiin ihmisiin tutustumiset väliin ihan suosiolla. En vain jaksa enää joutua perättömien ja ilkeiden juorujen kohteeksi ja silmätikuksi syyttä suotta.
Miten voi määritellä toisen ihmisen vähemmän älykkääksi, jos on kiinnostunut vaikkapa meikeistä?
Miksi ihminen on sitten enemmän älykäs, jos hän on kiinnostunut vaikkapa kulttuurista?
Miten nämä eroavaisuudet voivat kertoa jotain älykkyydestä?
Entä jos ihminen on kiinnostunut molemmista? Mitenköhän älykäs tai vähä-älyinen on silloin?
Kai jokainen tuntee naisia, jotka ovat ihan sivistyneitä, älykkäitä, viisaita ja saattavat joskus kertoa toiselle miten löysi uuden hyvän ripsivärin johon toinen ehkä kyselee merkkiä jne. kohta siirtyen ehkä toiseen puheenaiheeseen tai pysyen tuossa aiheessa niin kauan kuin heillä on siitä toistensa kanssa jakamista?
Samoinhan miehet keskustelevat ehkä miehisistä aiheissa ellei nyt satu olemaan kiinnostunut vaikkapa meikeistä, jotka mielletään enemmän naisten aiheiksi ainakain nyky-yhteiskunnassa ellei nyt satu olemaan alalla toimiva mies.