"muut naiset vihaa mua, miesten kanssa synkkaa " -naiset
Onko muille tuttu fraasi? Olen muutaman naisen tavannut, jotka korostavat sitä miten eivät tule toimeen naisten kanssa. Tämä toteamus sanotaan yleensä sellaisessa yhteydessä, ikään kuin tämä olisi hieno ominaisuus ihmisessä. Samassa yhteydessä siis aina yleistäen puhutaan siitä kuinka naiset ovat susia toisilleen ja niin edelleen. ja miesten kanssa on niin paljon helpompaa ja koska on tottunut olemaan miesten kanssa niin ei osaa olla naisten kanssa.
Onko muita joita tämmöinen puhetapa on joskus alkanut ärsyttää? Lähinnä haluaisin tietää miksi jotkut naiset kokevat niin suureksi tarpeeksi korostaa tätä.
Kommentit (228)
miesmäiset naiset ovat lesboja.
Eivät ole. Paitsi tietenkin sun maailmassasi voi olla. Todellisuudessa eivät ole.
Aika koville tuntuu ottavan joillekin, että kaikki naiset tulekaan toimeen naisten kanssa.
Itselle parhaiten seuraksi sopii naismaiset miehet. Ehkä mä taidain olla miesnäinen nainen.
Täällä kai eniten ihmetellään miksi sitä, ettei tule toimeen kokonaisen sukupuolen kanssa (tarkoittaa noin puolta maapallon väestöstä) pitää korostaa ja saatetaan pitää jopa hyvänä ominaisuutena.
Minusta se on huono ominaisuus, että puolet kohtaamistasi ihmisistä on automaattisesti "en tule toimeen heidän kanssaan" -kastissa. Vain siksi, että heillä on kullin sijaan pillu. Enkä todellakaan kehtaisi ainakaan ääneen sanoa, että tosiaan, mulle on tärkeintä ihmisessä sukupuoli, ei persoona.
Aika koville tuntuu ottavan joillekin, että kaikki naiset tulekaan toimeen naisten kanssa.
Itselle parhaiten seuraksi sopii naismaiset miehet. Ehkä mä taidain olla miesnäinen nainen.
Täällä kai eniten ihmetellään miksi sitä, ettei tule toimeen kokonaisen sukupuolen kanssa (tarkoittaa noin puolta maapallon väestöstä) pitää korostaa ja saatetaan pitää jopa hyvänä ominaisuutena.
Minusta se on huono ominaisuus, että puolet kohtaamistasi ihmisistä on automaattisesti "en tule toimeen heidän kanssaan" -kastissa. Vain siksi, että heillä on kullin sijaan pillu. Enkä todellakaan kehtaisi ainakaan ääneen sanoa, että tosiaan, mulle on tärkeintä ihmisessä sukupuoli, ei persoona.
Nimenomaan, tästähän tässä ketjussa on puhuttu, mutta jostakin kumman syystä keskustelu pukkaa menemään koko ajan sivuraiteille.
Mun mielestä osoittaa todella outoa ajatusmaailmaa, että voi vain todeta "siis mä en tuu vaan yhtään toimeen naisten kanssa kun naiset on niin vaikeita/pinnallisia/hankalia/...". Ja ei sit koskaan tuu mieleen että onko siinä ehkä jotakin vähän epäuskottavaa ja erikoista, että kokonainen sukupuoli ja sen edustajat olisivat jotenkin perseestä. Paitsi tietysti tämä yksi nainen, joka on vähän enemmän niin kuin mies, eli parempi kuin naiset :D
Kaikki kusipäät, ilkeät, selkäänpuukottajat, juoruilijat, hakkaajat, hyväksikäyttäjät jne.. Heidän kanssaan siis kuitenkin tulet toimeen, jos he vain ovat miehiä.
Ihminen voi olla miten mukava, sosiaalinen, empaattinen, antelias, auttavainen, rento, hauska ja mitä vielä. Mutta ei kelpaa, koska on nainen.
Minä tosiaan määrittelisin ihmisen ihan persoonan perusteella, en sukupuolen.
Aika omituista, miten tämäntasoinen asia voi saada aikaan näinkin värittynyttä keskustelua, mitä nyt on saanut lukea. Tosiaan, olisiko juttu herättänyt huomiota näin paljon, jos AP olisi tehnyt huomion naisellisista miehistä, jotka kertovat etteivät tule toimeen muiden miesten kanssa?
Ja itse asiaan. Parhaisiin kavereihini olen tutustunut armeijassa - ei mulla ollut mikään ongelma saada sieltä samanhenkistä seuraa. Joukkueessa siis minä ja 40 jätkää. Eikä kyse ollut siitä, että mua ois joukkuekaverit polkeneet vuorotellen kun tulpatonta mopoa, en kokenut tarvetta jaella itseäni siellä kenellekään. Missään vaiheessa ei tarvinnut "todistella" mitään, ei tarvinnut esittää sitä kovaa jätkää jolla on enemmän munaa kuin lopulla joukkueella.
Jätkien kanssa puhuttiin parisuhteista, reservistä, opiskelusta ja okei, välillä pojat puhuivat panoistaan ja tisseistä. Mutta monen kanssa puhutaan vieläkin täyttä asiaa ja monta kertaa viikossa.
Ja kyllä tuli huomattua, miten veemäistä muutamalla joukkuekaverilla oli, kun eivät sopeutuneet samaan sakkiin, että on jossain määrin tuttua mitä M43 heitti, myös miesten maailma on välillä perseestä. Vuoden miesten kanssa "asuneena" väitän tietäväni, mistä puhun.
Minä en tule toimeen naisten kanssa kun ne on niin kanamaisia.
MINÄ olen erilainen ja tulen hyvin jätkien kans toimeen ja mulla on paljon jätkäkavereita ja siinä ei oo mitään seksuaalista. Jätkät on reiluja, kuten minä olen. Ja jätkät mulle aina sanookin, että mää en oo niin kanamainen kuin kaikki muut naiset.
Eli minä en tule naisten kanssa toimeen kun ne on niin kanamaisia. MINÄ olen erilainen.
Minä en tule toimeen naisten kanssa kun ne on niin kanamaisia.
MINÄ olen erilainen ja tulen hyvin jätkien kans toimeen ja mulla on paljon jätkäkavereita ja siinä ei oo mitään seksuaalista. Jätkät on reiluja, kuten minä olen. Ja jätkät mulle aina sanookin, että mää en oo niin kanamainen kuin kaikki muut naiset.
Eli minä en tule naisten kanssa toimeen kun ne on niin kanamaisia. MINÄ olen erilainen.
Ok, hienoa sulle :)
Olen töissä naisvaltaisella alalla. Ja mun lähiesimies on nainen ja ylihoitaja nainen. Onneksi sairaanhoitopiirin johtaja on mies ja me tullaan hyvin toimeen.
Mä en ole koskaan tykännyt naisista kun ne on niin kateita. Mutta onneksi johtaja on edes mies ja me ollaan hyviä kamuja. Oltiin syykauden avajaisissa eräällä mökillä ja kyllä oli eukot taas väkättämässä kun koko ilta johtajan kans istuttiin kahdestaan ja puhuttiin syvällisiä viinilasin ääressä. Muut ämmät vain kikatti ja juorus jotain paskaa ja oli ihan typeriä niinku naiset on. Mutta meillä oli tämän miespuolisen johtajan kans syvälliset keskustelut.
Mä oon aina tullu miehien kans hyvin toimeen.
Lähtökohtaisesti tulen toimeen kaikkien kanssa. Tällä tarkoitan esimerkiksi hyvänpäiväntuttuutta, ei mitään sen läheisempää.
Kaverustun/ystävystyn helpoiten niiden miesten ja naisten kanssa, jotka eivät ole pelkästään pinnallisia, selkäänpuukottavia, jutuissaan yksiulotteisia ja huumorintajuisia. Reiluja tyyppejä.
Toisaalta en myöskään halua olla "hyvä jätkä", joka automaattisesti sisältää oletuksen siitä, että naisena voin olla hyvä tyyppi vain käyttäytyessäni miehekkäästi. En kuitenkaan ymmärrä tätä stereotypioiden lietsontaa: en ole koskaan kokenut, että naiset olisivat jotenkin kanamaisia ja miehet kiinnostuneita vain pillusta.
Itse olen luonut ystävä- ja kaveripiirini ensisijaisesti ihmisistä riippumatta sukupuolesta. Parhaat ystäväni ovat naisia mutta minulla on muutama erittäin läheinen miespuolinenkin ystävä. Tässä ei ole mitään seksuaalista, ei ole koskaan ollut.
Tulen hyvin toimeen miesten kanssa, mutta ihan yhtä hyvää juttua syntyy myös naisporukalla. En koskaan tuo esiin sitä, että olisin muka jotenkin erityinen tai erilainen sen vuoksi että miestenkin kanssa syntyy läheisiä ystävyyssuhteita. Ystäväni ovat ystäviäni koska he ovat juuri sellaisia ihmisiä (edelleenkin sukupuolesta riippumatta) kuin ovat, minä pidän heistä ja he minusta.
Olen töissä naisvaltaisella alalla. Ja mun lähiesimies on nainen ja ylihoitaja nainen. Onneksi sairaanhoitopiirin johtaja on mies ja me tullaan hyvin toimeen.
Mä en ole koskaan tykännyt naisista kun ne on niin kateita. Mutta onneksi johtaja on edes mies ja me ollaan hyviä kamuja. Oltiin syykauden avajaisissa eräällä mökillä ja kyllä oli eukot taas väkättämässä kun koko ilta johtajan kans istuttiin kahdestaan ja puhuttiin syvällisiä viinilasin ääressä. Muut ämmät vain kikatti ja juorus jotain paskaa ja oli ihan typeriä niinku naiset on. Mutta meillä oli tämän miespuolisen johtajan kans syvälliset keskustelut.
Mä oon aina tullu miehien kans hyvin toimeen.
Itse olen luonut ystävä- ja kaveripiirini ensisijaisesti ihmisistä riippumatta sukupuolesta. Parhaat ystäväni ovat naisia mutta minulla on muutama erittäin läheinen miespuolinenkin ystävä. Tässä ei ole mitään seksuaalista, ei ole koskaan ollut.
Tulen hyvin toimeen miesten kanssa, mutta ihan yhtä hyvää juttua syntyy myös naisporukalla. En koskaan tuo esiin sitä, että olisin muka jotenkin erityinen tai erilainen sen vuoksi että miestenkin kanssa syntyy läheisiä ystävyyssuhteita. Ystäväni ovat ystäviäni koska he ovat juuri sellaisia ihmisiä (edelleenkin sukupuolesta riippumatta) kuin ovat, minä pidän heistä ja he minusta.
Joo, noinhan se juuri on. Mutta tässä ketjussahan on puhuttu lähinnä siitä, että miksi jotkut naiset pitävät HYVEENÄ sitä että eivät tule naisten kanssa toimeen.
Naiset eivät siedä naisia, jotka tulevat miesten kanssa toimeen Jos on luonnostaan helppo olla miesten kanssa, joutuu naisten silmätikuksi, ja seuraus on juuri tuo. On nähty moneen kertaan. Puukkoa tulee selkään vaikka kuinka yrittää tulla molempien sukulpuolten kanssa yhtä lailla juttuun.
En ole toitottanut tuota ap:n mainitsemaa fraasia, yritän tulla toimeen kaikkien kanssa. Työpaikalla nyt ne samanhenkiset ihmiset ovat miehiä, joten naisten kanssa (joilla on oma klikkinsä) ei tule hirveästi oltua.
No kun tulin uutena töihin ja löysin miehistä samanhenkistä juttuseuraa niin johan sain jo parin viikon päästä kuulla niiltä reiluimmilta naisilta ne juorut mitä minusta oli. Olin ylpeä, ilkeä, naisvastainen, huora, lehmä, negatiivinen ja loin "pahaa ilmaa työpaikalle".
Enkä sanonut niille juoruajille yhtäkään poikkinaista sanaa. Ainoa asia minkä tein, oli se että istuin heidän mielestään väärään pöytään kahvi/ruokatauoilla.
Alussa he olivat ystävällisiä, mutta sitten kaikki muuttui. Omaa asennettani en muuttanut kertaakaan, vaan olen aina kaikille tasapuolisesti ystävällinen.Kuitenkin tiedän että olin lapsena "poikatyttö" ja paras kaverini on aina ollut poika. Nykyään, en oikeastaan luota keneenkään, koska olen huomannut että se ei kannata. AINA saa paskaa niskaansa jos on oma itsensä. Siksipä jätän kaikki uusiin ihmisiin tutustumiset väliin ihan suosiolla. En vain jaksa enää joutua perättömien ja ilkeiden juorujen kohteeksi ja silmätikuksi syyttä suotta.
ihmisen vuodatusta.
Tämän jutun kirjoittaja ei tunnu elävän kiinni todellisuudessa...
En ole tyypillinen naisvaltaisen alan työpaikkakiusaaja jos ihmettelen kyseistä tekstiä ja pidän sitä irrallaan tosielämästä.
Mielestäni tuon kirjoittajan tapa reagoida asioihin "en enää koskaan luota kehenkään" -on hurjan tunteellinen ja yliampuva ja moinen epäluuloisuus vaikeuttaa varmasti hänen omaa elämäänsä.
Se, että itselläsi on paksu nahka, ei tarkoita sitä, että se olisi joku normi. Olisit iloinen - sen sijaan, että käytät hyväksesi tilaisuuden lyödä lyötyä. Kertoo paljon sinusta... Olet juuri sellainen korppikotka, joka tulee heti haaskalle kun näkee ruumiin.
t. toinen joka pitää pientä hajurakoa muihin ihmisiin luottamuspulan takia
ja aika usein nämä "miesten kanssa synkkaa" -naiset eivät oikeasti ole koskaan edes olleet töissä naisvaltaisessa työpaikassa. He myös kokevat miesten olevan suorempia, rehdimpiä jne., vaikka samaan hengenvetoon usein kertovat, miten organisaatio/työnantaja on kohdellut heitä epäreilusti. Käytännössä se organisaatio koostuu miehistä, mutta kertoja ei katso asiaa sukupuolikysymyksenä. Sen sijaan hän voi todeta, että "jos sairaanhoitajaksi ryhtyy, saa sairaanhoitajan kohtelun" eli koettu vääryys/ epätasa-arvo johtuu omista valinnoista. Kun itse valitsi miesten maailman, ei suostu näkemään sen vääryyksiä edes silloin, kun ne kohdistuvat itseen.
Summa summarum: moni näistä naisista ei suostu näkemään miesten maailmassa mitään väärää, koska olemalla itse siellä korottaa itsensä muiden naisten yläpuolelle, vähän kuin mieheksi. Silloin on hankala huomata, että oikeasti ei ole miesten maailmassa vaan ulkokehällä. Saa olla reilu nainen, mutta silti on aina nainen. Siis vähemmän.
ylläoleva pätee vain nuoriin naisiin. Vanhemmiten, kun miesten ulkonäkökeskeisyys viimeistää paljastuu, on pakko katsoa totuutta silmiin.
saa kavereita helposti miehistä kun....on nuori ja kaunis
Kun ikää alkaa olla n. 50v niin nämä poikatytöt huomaa, että miten ne miehet ei enää niin reiluja olekaan ja halua niin hyviä kamuja olla.
Näin se vain menee.
Mieluiten istun iltaa jengissä, jossa on sekä miehiä että naisia. Ikävä kyllä naisten jutut menee usein vain miehistä puhumiseksi.
siinä väitöskirjassa oteta huomioon ikäluokatkin jo automaattisesti.
En vaan pärjää naisten peleissä. Haluaisin olla kaikkien kaveri, mutta naisilla on yleensä sellainen kuvio, että katsotaan jotain nenän vartta pitkin ja jätetään ulkopuolelle. Puhutaan poissaolevista pahaa ja liittoudutaan milloin kenenkin kanssa. Olen mieluummin yksin kuin yritän haistella mistä päin tuulee ja kuka on kenenkin kanssa väleissä tai liittolainen.
Naistuttujen kanssa huomaan usein, että en vain ymmärrä mitä he tarkoittavat. Luulen, että ollaan vaikka sovittu jokin yhteinen meno yhdessä. Jossain vaiheessa tulee sitten moitetta, että se ei ollutkaan mieleinen tapahtuma tai että on menty minun toiveideni mukaan. Minä olen ollut siinä luulossa, että yhdessä on päätetty ja kaikki ovat päätöksen takana hyvillä mielin. En siis ymmärrä naisia.
Miesten kanssa on luonteva olla. Leikin lapsuuteni poikien kanssa. Poikien sanaan pystyi luottamaan ja kohellettiin yhdessä ilman suurta draamaa.
Olen rauhaa rakastava tyyppi ja puolustan helposti heikompia tai mielestäni epäoikeudenmukaisesti kohdeltuja.
Naiset sanovat musta usein, että mikä se luulee olevansa ja yrittää olla muita parempi.
Ihmisen ei tarvitse kokea vieraaksi ja inhottavasi sellaista, minkä hyväksyy itsessään. Joskus käy niin, että heteronaiset ovat ärsyttäviä ja miesten kanssa rennompaa kun ei ole seksuaalista jännitetettä tai sitten sitä ylikompensoidaan, kun ei pysty hyväksymään tai tunnistamaan itsessään homoseksuaalisuutta. Osan taustalla on transkokemus, syvä ristiriita biologisen naissukupuolen kanssa.
ovat lesboja.