"muut naiset vihaa mua, miesten kanssa synkkaa " -naiset
Onko muille tuttu fraasi? Olen muutaman naisen tavannut, jotka korostavat sitä miten eivät tule toimeen naisten kanssa. Tämä toteamus sanotaan yleensä sellaisessa yhteydessä, ikään kuin tämä olisi hieno ominaisuus ihmisessä. Samassa yhteydessä siis aina yleistäen puhutaan siitä kuinka naiset ovat susia toisilleen ja niin edelleen. ja miesten kanssa on niin paljon helpompaa ja koska on tottunut olemaan miesten kanssa niin ei osaa olla naisten kanssa.
Onko muita joita tämmöinen puhetapa on joskus alkanut ärsyttää? Lähinnä haluaisin tietää miksi jotkut naiset kokevat niin suureksi tarpeeksi korostaa tätä.
Kommentit (228)
naiset muodostavat ihmeellisiä kuppikuntia, joihin pääsee mukaan vain harvat ja valitut. Miesten porukoihin kelpaavat kaikki.
Itsekin viihdyn ennemmin miesten kaverina, vaikka naistenkin kanssa kaveeraan. Jossain vaiheessa iltaa huomaan kuitenkin istuvani miesporukassa.
Lapsena en muuten ikinä leikkinyt nukke- tai barbileikkejä, analysoikaapa sitten vaikka sitä. Legot oli paljon kiinnostavampia.
Sulla ei ole pienintä käsitystä siitä miten miesporukat muodostuu ja sulkee ulos tyyppejä. Armeijassa oli pahinta niillä jotka olivat ujoja ja vaatimattomimpien näköisiä. Miehet uhoavat etenkin nuorina, kilpailu on kova ja ne pärjäävät parhaiten jotka eniten uhoavat.
M43
Onko näillä naisvihaajanaisilla ehkä jokin kompleksi omasta sukupuolestaan? Ehkä vanhemmat olisivat toivoneet poikaa, tai naiseus ei kotonakaan ole ollut suuressa arvossa? Sitten se purkautuu aikuisena niin, että inhotaan naisia ja halutaan mieluummin samaistua miehiin, koska "jätkämäisyys" on (muka) jotenkin arvokkaampaa kuin naisellisuus. "Naissovinisti" on sana joka tulee monen tässäkin kirjoittaneiden jutuista mieleen.
Jos on lapsesta asti kasvanut miesten kanssa jne., niin kyllä varmaan on ne miesten jutut tutumpia kuin naisten. Miksi naiset kokee uhaksi sen, että joku toinen nainen viihtyy miesten kanssa papremmin? Pelkäättekö tällaisen naisen hakeutuvan myös miehenne ystäväpiiriin ja vievän hänet teiltä? Häh?
Ensinnäkään mä en koe uhaksi enkä ongelmaksi tuota asiaa, mä vaan pohdin sitä tässä. Mua huvittaa tämä polarisointi aina näissä keskusteluissa, jos esittää jonkin ajatuksen niin on automaattisesti sitä "toista puolta", ja ainahan täytyy olla kaksi puolta jotka kilpailee ja tappelee, eikös niin... Ja enhän mä puhunut mitään tuollaista "Jos on lapsesta asti kasvanut miesten kanssa jne., niin kyllä varmaan on ne miesten jutut tutumpia kuin naisten.". Mä spekuloin sitä, että jos ei alun alkaenkaan ole saanut kokea arvostusta ihan sellaisena mitä on (eli olisi parempi jos olisi poika/mies).
Ja tuolla kompleksilla tarkoitin sellaista tilannetta, että nainen ei jotenkin arvosta naiseutta sen takia, ettei ole koskaan sukupuolensa edustajana tullut arvostetuksi. Käsittääkseni siinä on ero verrattuna siihen, jos vain KOKEE olevansa enemmän toista sukupuolta.
No mutta jos mä vain KOEN viihtyväni paremmin miesten kanssa. Miksei se kelpaa? Miksi pitää olla ongelmia itsetunnossa tai taustalla väheksyminen tyttönä tms.? Kyllä mä usein sanon myös, että miehet on syvältä perseestä. Miten sä tämän sitten analysoit?
No en mä kyllä ole missään kohtaa sanonut sen olevan mikään ongelma, jos vain yksinkertaisesti viihtyy miesten kanssa. Mäkin huomaan illanvietoissa usein viihtyväni paremmin miesseurassa. Tässä ketjussa puhutaan niistä, jotka pitävät naisia jotenkin ala-arvoisempina, tyhmempinä, pinnallisempina jne. Jos sä et kuulu niihin niin ota ihan rauhallisesti, ei tässä ketjussa susta sitten puhuta.
Sittemmin sain huomata, että miesten mukavampi käytös johtui vain halusta miellyttää minua, koska olin nuori ja hyvännäköinen. Kummasti positiivinen huomio väheni, kun vanhenin, ja lopulta negatiiviset puolet tulivat kunnolla esiin.
Nainen kokee olevansa "miesten kaveri" mutta miehet taas näkevät tässä "kaverissaan" taas jotain aivan muuta.Hyvänä esimerkkinä myös se, että jos työpaikalla on keski-ikäinen nainen, tämä ritva ei ole mitään vaan aina vähättelyn kohde. Niin, oletteko koskaan törmänneet työyhteisöön, jossa se "hyvänä jätkänä" itseään pitävä "miesten kaveri" olisi 50-60 -vuotias?
hän lakkaa olemasta kiinnostava, "hyvä jätkä" tai edes näkyvä.
Parhaiten miesporukassa menee niillä naisilla jotka luovat miesporukkaan seksuaalista jännitettä ja pientä kilpailua miesten kesken.
naiset muodostavat ihmeellisiä kuppikuntia, joihin pääsee mukaan vain harvat ja valitut. Miesten porukoihin kelpaavat kaikki.
Itsekin viihdyn ennemmin miesten kaverina, vaikka naistenkin kanssa kaveeraan. Jossain vaiheessa iltaa huomaan kuitenkin istuvani miesporukassa.
Lapsena en muuten ikinä leikkinyt nukke- tai barbileikkejä, analysoikaapa sitten vaikka sitä. Legot oli paljon kiinnostavampia.
Sulla ei ole pienintä käsitystä siitä miten miesporukat muodostuu ja sulkee ulos tyyppejä. Armeijassa oli pahinta niillä jotka olivat ujoja ja vaatimattomimpien näköisiä. Miehet uhoavat etenkin nuorina, kilpailu on kova ja ne pärjäävät parhaiten jotka eniten uhoavat.
M43
Sen näkee jo päiväkodissa, jossa tytöt leikkivät vain pareittain ja sulkevat leikistä ulos muut ja nauravat "ei leikitä ton kaa".
Sillä aikaa pojat pelaavat isolla porukalla jotain peliä.
Mutta varmasti eri ikäkausina tilanne voi olla eri, aikuiset miehet kuitenkin yleensä ovat aika helposti toisetmukaan ottavia.
M43
Meidän työyhteisössä on noin 60 miestä ja 3 naista. Ja pakko sanoa, että miehet osaavat olla melkoisia "ämmiä". Juoruilevat, ilkeilevät ja sulkevat porukan ulkopuolelle. Eivät tietenkään meitä naisia, olemmehan suhteellisen nuoria ja mukavia. Mutta pari vuotta näiden miesten keskinäisiä suhteita sivusta seuranneena voin sanoa, että osaavat miehetkin klikkiytyä.
En usko, että kysymys on sukupuolesta vaan ihmistyypistä. Ja syrjivä ihmistyyppi ei välttämättä syrji toista sukupuolta, jolloin toisen sukupuolen edustaja ei huomaa mitään ongelmaa vaan pitää miehiä/naisia "niin rentoina, niiden kanssa on niin helppo tulla toimeen".
M43
Itse olen aina viihtynyt nörttiporukoissa, ei niissä nuorinakaan ulkönäkö jyrää, ehkä vähän toisenlaiset ominaisuudet ratkaisevat.
Minä luulenkin, että iso osa naisista, jotka viihtyvät miesten kanssa, ovat nimenomaan sellaisia nörttihenkisiä, jotka viihtyvät miesten nörttiporukoissa, koska naisilla sellaisia on vähemmän.
En tarkoituksella tai itseäni korottaen, vaan niin vaan on aina käynyt. Luulen, että se johtuu siitä, että minä olen ollut aina kova keskustelemaan enemmän asioista kuin tunteista. Siis yhteiskunnasta, politiikasta, luonnontieteistä, uskonnosta jne. On enemmän miehiä, jotka jaksavat noista väitellä, kuin naisia. On niitä naisiakin, mutta harvemmassa. Ja kun opiskeli fysiikkaa, niitä miehiä vain oli määrällisestikin enemmän.
Ehkä minä vähän olen aina jännittänytkin naisporukassa. Fysiikkaa opiskellessa oikeastaan ensimmäistä kertaa tutustuin naisporukkaan, jonka pelisäännöt ymmärsin. Ehkä se on jonkinlaista lievää aspergeria, ettei osaa tulkita naisten ystävyyteen liittyviä hienovaraisempi sääntöjä ja keskinäistä ystävyyden lujittamista. Itse en edes sellaisia läheisiä naisystäviä kaipaa. Nykyään paras naisystäväni on vähän samanlainen, ei niin herkkä ihmisihminen.
Minäkään en ymmärrä naisporukoiden tapoja toimia, nokkimisjärjestyksiä ja muita "silmienpyörittelyjä" ja vihjailuja. Menen myös sillä tavoin "hyvä jätkä" -kategoriaan, että sanon suoraaan ja odotan muidenkin olevan suoria. Inhoan naisten tapaa vihjailla, olettaa ja odotella asioiden itsestään järjestymistä.
Ystäväni ovat kyllä naisia, mutta kukaan ei ole kana, jonka kanssa puhutaan vain meikkailusta ja hiuksista. Homokaverini kanssa taas nauretaan kaikille kulli-pillujutuille.:)
Minulla ei ole kavereina hetskumiehiä mutta ei sitten toisaalta mitään kanamaisia naisiakaan.
M43Sen näkee jo päiväkodissa, jossa tytöt leikkivät vain pareittain ja sulkevat leikistä ulos muut ja nauravat "ei leikitä ton kaa".
Sillä aikaa pojat pelaavat isolla porukalla jotain peliä.
Mutta varmasti eri ikäkausina tilanne voi olla eri, aikuiset miehet kuitenkin yleensä ovat aika helposti toisetmukaan ottavia.
Ei ole totta. Pahimmat kiusaamistapaukset meidän päiväkodissa on aina olleet poikien aiheuttamia. Jo 5-vuotiaat pojat voivat tehdä välienselvittelyistä väkivaltaisia tilanteita ja jättää herkimmät pojat kaikkien leikkien ulkopuolelle :(
@98: Ei tuossa aloituksessa kyllä puhuttu siitä, että pidetään naisia huonompina, tyhmempinä jne. Siinä sanottiin vain, että nämä kyseiset akat vaan korostavat viihtyvänsä paremmin miesten kanssa ja etteivät tule toisten akkain kanssa toimeen. Näin olen minäkin usein sanonut, joten silloin tässä ketjussa puhutaan myös minusta.
@98: Ei tuossa aloituksessa kyllä puhuttu siitä, että pidetään naisia huonompina, tyhmempinä jne. Siinä sanottiin vain, että nämä kyseiset akat vaan korostavat viihtyvänsä paremmin miesten kanssa ja etteivät tule toisten akkain kanssa toimeen. Näin olen minäkin usein sanonut, joten silloin tässä ketjussa puhutaan myös minusta.
Ihmettelen vain, koska minä en koe tarvetta korostaa sitä miten viihdyn/en viihdy minkäkin sukupuolen, tai yleensäkään ihmisen, kanssa.
no ei ole armeija vielä mitään vaikka antaa hyviä viitteitä siitä millaisia ulossulkemisen tapoja ja hv-verkostoja miehet luovat keskenään. Pahinta on kapiaisena!
En tule useimpien naisten kanssa toimeen mutta ei se minun mielestäni ole mitenkään erityisen hieno tai huono asia. Kerroin tavatessani mieheni hänelle heti alussa että jostakin syystä ystävyys naisten kanssa ei etene juuri pintapuolista jutustelua pidemmälle, muutama vuosi sen jälkeen hän sanoi että on huomannut että naiset karttavat minua ja puhuvat sontaa selän takana, sen sonnan hän on kuullut näiden naisten miehiltä jotka ovat ihmetelleet miehelleni joitakin "omituisuuksia" minussa kuten että miksi"mulla on silikonit" ja miten olen kuulemma "usein pettänyt miestäni kun olen vähän sellainen kevytkenkäinen" ja muuta kivaa. Näin anonyyminä voin sanoa että kyllä olen sen näköinen että miehet tykkää mutta sille en voi mitään ja toisaalta olen itseeni ihan tyytyväinen näinkin. Ei ole mitään feikkiä, riittää kun oma mies tietää sen. Mutta en miesten kanssa yleensä poliitikasta puhu vaikkei myöskään turhaan flirtata. Varsinkin naimisissa olevat miehet usein kysyvät että miten olen onnistunut pysymään muutaman lapsen jälkeen niin hoikkana ja hyväntuulisena. Kertovat ihan suoraan että kotona odottaa pirttihirmu jolta ei kaunista sanaa ole kuulunut moneen vuoteen paitsi silloin kun tarvitsee rahaa. Ei varmaankaan ihme että nykyään Suomen maassakin prostituutio kukoistaa
Noh. Vängätään nyt sitten kun kerran alkuun päästiin.
Ensinnäkin. Mä en edes väittänyt, että aloituksessa olisi sanottu tuosta naisten tyhmyydestä ym. Mä sanoin, että ”tässä ketjussa puhutaan”. No, jos nyt kuitenkin on tarve eritellä nämä asiat niin: Aloituksessa sanotaan ”Tämä toteamus sanotaan yleensä sellaisessa yhteydessä, ikään kuin tämä olisi hieno ominaisuus ihmisessä. Samassa yhteydessä siis aina yleistäen puhutaan siitä kuinka naiset ovat susia toisilleen ja niin edelleen.” Eli jo aloituksessa puhutaan siitä, miten tuota asiaa korostetaan. Kyse ei siis edes aloituksen kuvauksessa ole siitä, että ”vain viihtyy”, vaan sitä omaa miesten kanssa viihtymistä pidetään jotenkin hyveenä verrattuna naisseurassa viihtymiseen. Eli kyseessä ei ole pelkkä kokemus, vaan siihen liitetään arvotusta (naiset jotenkin huonompia). Sitten ketjun edetessä nämä naiset ovat tulleet puolustautumaan kertomalla, miten naiset tosiaan puhuu vain meikeistä a juoruilee ja puukottaa selkään jne.
Toiseksi. Nyt tulee se keskeisin pointti: MINÄ aloitin sen oman pohdintani kirjoittamalla ”Onko näillä naisvihaajanaisilla ehkä jokin kompleksi omasta sukupuolestaan?” Eli minä puhuin naisvihaajanaisista, en sellaisista jotka nyt vain sattuvat viihtymään paremmin miesten kanssa ilman mitään naisten halveksuntaa, stereotyypittelyä tai aliarvioimista. Siitä huolimatta ilmeisesti koit pohdinnan itseesi kohdistetuksi. Miksiköhän? Eiköhän se kerro enemmän sinusta kuin minusta?
Sitten sä alat jankata: ”No mutta jos mä vain KOEN viihtyväni paremmin miesten kanssa. Miksei se kelpaa?” Mähän en ole missään kohtaa sanonut, että se ei kelpaisi. Vastasinkin sulle tuohon, mutta et kyennyt ilmeisesti vastaanottamaan viestiä. Mutta vielä toisen kerran: mulle kelpaa vallan hyvin se, jos vain yksinkertaisesti viihdyt miesten kanssa paremmin. Oliko vielä jotain vai lopetetaanko vänkääminen?
En tule useimpien naisten kanssa toimeen mutta ei se minun mielestäni ole mitenkään erityisen hieno tai huono asia. Kerroin tavatessani mieheni hänelle heti alussa että jostakin syystä ystävyys naisten kanssa ei etene juuri pintapuolista jutustelua pidemmälle, muutama vuosi sen jälkeen hän sanoi että on huomannut että naiset karttavat minua ja puhuvat sontaa selän takana, sen sonnan hän on kuullut näiden naisten miehiltä jotka ovat ihmetelleet miehelleni joitakin "omituisuuksia" minussa kuten että miksi"mulla on silikonit" ja miten olen kuulemma "usein pettänyt miestäni kun olen vähän sellainen kevytkenkäinen" ja muuta kivaa. Näin anonyyminä voin sanoa että kyllä olen sen näköinen että miehet tykkää mutta sille en voi mitään ja toisaalta olen itseeni ihan tyytyväinen näinkin. Ei ole mitään feikkiä, riittää kun oma mies tietää sen. Mutta en miesten kanssa yleensä poliitikasta puhu vaikkei myöskään turhaan flirtata. Varsinkin naimisissa olevat miehet usein kysyvät että miten olen onnistunut pysymään muutaman lapsen jälkeen niin hoikkana ja hyväntuulisena. Kertovat ihan suoraan että kotona odottaa pirttihirmu jolta ei kaunista sanaa ole kuulunut moneen vuoteen paitsi silloin kun tarvitsee rahaa. Ei varmaankaan ihme että nykyään Suomen maassakin prostituutio kukoistaa
tyylipuhdasta sovinismia.
Silikonitissit, pirttihirmut, rahapussit, prostituutio ukkomiesten "ainoana pelastuksena". Vai ukkomiehet ihailevat vartaloasi, onnittelut jos saat siitä tyydytystä ja itsearvostusta. Ei todellakaan käy kateeksi seura jonka kanssa joudut viettämään aikaasi.
Mahdat olla onnellinen nainen joskus yli viisikymppisenä...
Olihan tämä provo?
ja aika usein nämä "miesten kanssa synkkaa" -naiset eivät oikeasti ole koskaan edes olleet töissä naisvaltaisessa työpaikassa. He myös kokevat miesten olevan suorempia, rehdimpiä jne., vaikka samaan hengenvetoon usein kertovat, miten organisaatio/työnantaja on kohdellut heitä epäreilusti. Käytännössä se organisaatio koostuu miehistä, mutta kertoja ei katso asiaa sukupuolikysymyksenä. Sen sijaan hän voi todeta, että "jos sairaanhoitajaksi ryhtyy, saa sairaanhoitajan kohtelun" eli koettu vääryys/ epätasa-arvo johtuu omista valinnoista. Kun itse valitsi miesten maailman, ei suostu näkemään sen vääryyksiä edes silloin, kun ne kohdistuvat itseen.
Summa summarum: moni näistä naisista ei suostu näkemään miesten maailmassa mitään väärää, koska olemalla itse siellä korottaa itsensä muiden naisten yläpuolelle, vähän kuin mieheksi. Silloin on hankala huomata, että oikeasti ei ole miesten maailmassa vaan ulkokehällä. Saa olla reilu nainen, mutta silti on aina nainen. Siis vähemmän.
haluan edetä urallani mahdollisimman korkealle ja hyvistä suhteista naisiin (etenkin iäkkäämpiin naisiin) on minulle vähemmän hyötyä kuin hyvistä suhteista miehiin. Miehillä on edelleenkin enemmän valtaa, etenkin globaalissa yritysmaailmassa. Olen saanut parhaat työpaikkani verkostoitumalla miesporukoihin. Näytän hyvältä ja olen alle kolmekymppinen ja uskon että ehdin päästä urallani pitkälle.
Minä pidän ihmisistä, sukupuoleen katsomatta. Mutta myös minä olen enimmäkseen tavannut näitä kanoja joiden puheenaiheet kulkevat niissä meikeissä, vaatteissa ja ihmissuhteissa. Ei minua kiinnosta. Isoin osa kavereistani on miehiä, mutta koska olen hyvännäköinen niin olen krantumpi siitä kenet heistä päästän lähelleni, haluan olla varma että kaikki seksuaaliset jännitteet on poissuljettu.
Ystävieni kanssa haluan puhua älykkäistä asioista ja elämästä sen oikeilla nimillä. En myöskään jaksa tai osaa sääntöjä tuohon nokkimisjärjestykseen mikä tulee naisryhmässä.
Ja ihan hyvän kuvan ko. naistyypistä saa tätä palstaakin selaamalla :D
Summa summarum: moni näistä naisista ei suostu näkemään miesten maailmassa mitään väärää, koska olemalla itse siellä korottaa itsensä muiden naisten yläpuolelle, vähän kuin mieheksi. Silloin on hankala huomata, että oikeasti ei ole miesten maailmassa vaan ulkokehällä. Saa olla reilu nainen, mutta silti on aina nainen. Siis vähemmän.
Kuvitellaan, että miesten maailmaan "sisällepääsy" nostaa omaa arvostusta. Jotenkin koetaan naisena oleminen ja naiseus toisarvoiseksi, vähempi arvoiseksi. Ja pyrkimällä miesten joukkoon yritetään nousta vähäarvoisen naiseuden yläpuolelle.
mutta joku kertoi tuntevansa vain 2% järkeviä miehiä. Kukaan ei kuitenkaan tähän puuttunut, sillä onhan tietysti niin, että miehellä ei voi olla mielessä muu kuin auton rassaus ja tissit/pillu.